Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vast zetten van het polsgewricht
Moderator: moderatorteam
- margriet
- Actief
vast zetten van het polsgewricht
Hallo
weet iemand hier misschien iets van het vast laten zetten van het polsgewricht omdat het steeds gaat ontsteken van de ernstige slijtage.
Het is nl niet mijn makkelijkste beslissing.
weet iemand hier misschien iets van het vast laten zetten van het polsgewricht omdat het steeds gaat ontsteken van de ernstige slijtage.
Het is nl niet mijn makkelijkste beslissing.
- nika-scout
- Vaste gebruiker
- margriet
- Actief
Ik weet niet precies wat ik bedoel.Mijn hond heeft al maanden last van zijn linker voorpoot.Eert dachten ze een peesblessure toen ziekte van lyme en daarna weer reuma.Moet ik erbij vermelden dat ik eerst naar mijn eigen da ben gegaan daarna naar leeuwarden en daarna naar emmeloord en uiteindelijk naar de universiteitskliniek in utrecht.
Daar hebben ze begin december een botscan gedaan en het enige wat te zien was was een ernstige slijtage in het polsgewricht waar niks meer aan te doen is.Maar uiteindelijk konden ze het gewricht nog wel vastzetten,dus is het dan geen gewricht meer en kan hij dat deel niet meer bewegen.Niet echt een leuke beslissing,maar hij heeft dus nu erg veel pijn en nu had ik mij er bij neergelegd en nu zeiden ze gister in utrecht dat ze wel eerst zeker moeten weten of het daadwerkelijk zijn pols is en niet iets anders.Alleen weten ze niet meer wat ze moeten onderzoeken.Nu willen ze hem eerst aan de pretnison.Mijn mening is dat je dan iets gaat bestrijden en dat dat ook zeker wel gaat lukken maar je weet dan niet wat.
Ik ben al niet zo van de medicijnen voor lange tijd.Ik geef hem nu al 2 keer per dag rimadyl.En dat vind ik al troep.
Hij krijgt ook glucosamine en omega 3-6-9 en duivelsklauw.
Maar ik heb nu gewoon het idee dat de slijtage zo erg is dat niks meer help.Dweilen met de kraan open zeg maar.
We zijn 7 maanden verder en ik ben van simpele da naar steeds betere klinieken gegaan en uiteindelijk dus utrecht(beter kan je niet krijgen lijkt mij) maar zelfs daar weten ze het niet meer.
Timber(mijn hond een zwarte duitse herder) is echt alles voor mij en hij is nog maar 4 jaar en ik wil echt nog 8 jaar van hem genieten en vooral dat hij geniet.Een aangepast leven zonder pijn is echt wel te doen.
Maar hij heeft nu pijn veel pijn,hij kruipt weg en piept en jankt en hinkt zo erg.En lopen deden we 3 uren per dag,we mogen blij zijn dat we nu 1 uur halen.
Maar vorige maand zeiden ze dus dat je het gewricht vast kon laten zetten en dat hij dat dan niet meer kon bewegen en dus ook geen pijn meer zou.En dat honden daar prima mee konden leven.
Ik moest wel erg aan dat idee wennen maar nu ik daar aan gewend ben zeggen ze dus dat ze het nog niet helemaal zeker zijn of dat het wel is.
De slijtage en het vocht wat ze uit zijn pols hebben gehaald past niet helemaal bij de extreme pijn die timber nu heeft.
maar de upd en downs wel weer.Want dat hoord geloof ik wel bij artrose.
??????????????????????????????????????????????????????????????????
Ik weet het niet meer.Ik weet wel dat het zo niet langer kan.
Een hond moet leven en leven is rennen en spelen.
Daar hebben ze begin december een botscan gedaan en het enige wat te zien was was een ernstige slijtage in het polsgewricht waar niks meer aan te doen is.Maar uiteindelijk konden ze het gewricht nog wel vastzetten,dus is het dan geen gewricht meer en kan hij dat deel niet meer bewegen.Niet echt een leuke beslissing,maar hij heeft dus nu erg veel pijn en nu had ik mij er bij neergelegd en nu zeiden ze gister in utrecht dat ze wel eerst zeker moeten weten of het daadwerkelijk zijn pols is en niet iets anders.Alleen weten ze niet meer wat ze moeten onderzoeken.Nu willen ze hem eerst aan de pretnison.Mijn mening is dat je dan iets gaat bestrijden en dat dat ook zeker wel gaat lukken maar je weet dan niet wat.
Ik ben al niet zo van de medicijnen voor lange tijd.Ik geef hem nu al 2 keer per dag rimadyl.En dat vind ik al troep.
Hij krijgt ook glucosamine en omega 3-6-9 en duivelsklauw.
Maar ik heb nu gewoon het idee dat de slijtage zo erg is dat niks meer help.Dweilen met de kraan open zeg maar.
We zijn 7 maanden verder en ik ben van simpele da naar steeds betere klinieken gegaan en uiteindelijk dus utrecht(beter kan je niet krijgen lijkt mij) maar zelfs daar weten ze het niet meer.
Timber(mijn hond een zwarte duitse herder) is echt alles voor mij en hij is nog maar 4 jaar en ik wil echt nog 8 jaar van hem genieten en vooral dat hij geniet.Een aangepast leven zonder pijn is echt wel te doen.
Maar hij heeft nu pijn veel pijn,hij kruipt weg en piept en jankt en hinkt zo erg.En lopen deden we 3 uren per dag,we mogen blij zijn dat we nu 1 uur halen.
Maar vorige maand zeiden ze dus dat je het gewricht vast kon laten zetten en dat hij dat dan niet meer kon bewegen en dus ook geen pijn meer zou.En dat honden daar prima mee konden leven.
Ik moest wel erg aan dat idee wennen maar nu ik daar aan gewend ben zeggen ze dus dat ze het nog niet helemaal zeker zijn of dat het wel is.
De slijtage en het vocht wat ze uit zijn pols hebben gehaald past niet helemaal bij de extreme pijn die timber nu heeft.
maar de upd en downs wel weer.Want dat hoord geloof ik wel bij artrose.
??????????????????????????????????????????????????????????????????
Ik weet het niet meer.Ik weet wel dat het zo niet langer kan.
Een hond moet leven en leven is rennen en spelen.
- nika-scout
- Vaste gebruiker
Ik ben met Nika in Utrecht geweest ( niet de dierenkliniek, maar bij een speciale orthopeed Volgens mij heette de DA Ottevanger ofzo iets).
En daar wilde ze Nika haar poot ook vast zetten. Dit doen ze wel vaker met honden die bv op schiphol werken en drugs moeten zoeken ofzo. Het is een hele dure operatie van rond de 2000 euro. Elke week moet je terug om foto's te laten maken en na ongeveer 6 weken moet de plaat er weer uit. De botcellen moeten dan aan gegroeit zijn aan het gewricht. Ik heb het niet laten doen. Ten eerste het is wel heel veel geld voor een hond die 9 is en ten tweede Nika heeft al 2 jaar last van spondylose. En dus zou haar poot wel over zijn, maar haar rug niet. Toen heb ik besloten om verder te zoeken en is er een brace voor haar aangemaakt. Maar die werkt nu ook niet meer omdat ze nu naar achteren doorzakt. Dus ik zie wel hoe lang ze nog plezier heeft in het leven. Kan een kwestie van weken zijn ? Ik heb geen idee. Ze slaapt veel op de bank, maar ze is wel nog steeds vrolijk.
En daar wilde ze Nika haar poot ook vast zetten. Dit doen ze wel vaker met honden die bv op schiphol werken en drugs moeten zoeken ofzo. Het is een hele dure operatie van rond de 2000 euro. Elke week moet je terug om foto's te laten maken en na ongeveer 6 weken moet de plaat er weer uit. De botcellen moeten dan aan gegroeit zijn aan het gewricht. Ik heb het niet laten doen. Ten eerste het is wel heel veel geld voor een hond die 9 is en ten tweede Nika heeft al 2 jaar last van spondylose. En dus zou haar poot wel over zijn, maar haar rug niet. Toen heb ik besloten om verder te zoeken en is er een brace voor haar aangemaakt. Maar die werkt nu ook niet meer omdat ze nu naar achteren doorzakt. Dus ik zie wel hoe lang ze nog plezier heeft in het leven. Kan een kwestie van weken zijn ? Ik heb geen idee. Ze slaapt veel op de bank, maar ze is wel nog steeds vrolijk.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- margriet
- Actief
waarom zetten ze bij zulke honden dan dat gewricht vast??
Wat voor hond heb jij dan?
En wat is spondylose nou eigenlijk?Ik hoor en lees dat veel.
Timber is gewoon nog te jong en hij heeft echt pijn.En dat is trouwens erg veel geld!!pfff dat hadden ze me nog niet verteld.Maar goed als dat echt een oplossing voor ons probleem zou zijn dan hoef ik er niet over na te denken.En ze zeggen dat een hond daar prima mee kan leven.En dat is ook wel fijn om te weten.
Wat voor hond heb jij dan?
En wat is spondylose nou eigenlijk?Ik hoor en lees dat veel.
Timber is gewoon nog te jong en hij heeft echt pijn.En dat is trouwens erg veel geld!!pfff dat hadden ze me nog niet verteld.Maar goed als dat echt een oplossing voor ons probleem zou zijn dan hoef ik er niet over na te denken.En ze zeggen dat een hond daar prima mee kan leven.En dat is ook wel fijn om te weten.
- margriet
- Actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet of het bij een ontsteking helpt, het geeft wel wat meer stevigheid.
Zoiets als dit:
http://www.youtube.com/watch?v=T2DApAG2LEc
In Nederland kan je het aangepast laten maken:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2690 ... _maat.html
Zoiets als dit:

- nika-scout
- Vaste gebruiker
Op die foto zie je mijn hond Nika. En zo als je kunt zien is het een rhodesian ridgeback.Femia schreef:Ik weet niet of het bij een ontsteking helpt, het geeft wel wat meer stevigheid.
Zoiets als dit:
Spondylose is artrose in de rugwerfels. Daar hebben ze veel pijn aan als het nog niet vast is gegroeit. Als het vast zit gaat het wel. Maar het kan altijd weer breken en dat doet veel pijn. Verder kunnen ze er verlamt aan raken en ook incontinent van worden. Nika heeft er veel last van. Maar doordat ze nu niet meer goed kan lopen met haar voorpoot gaat het wel goed met de sponylose en incontinentie.
De brace werkt nu jammer genoeg niet meer. Ze is in plaats van dat ze naar buiten boog met haar poot, naar achteren gaan buigen. Ik kon wel weer terug naar Arnhem, en dan zouden ze weer voor een oplossing kijken, maar Nika heeft echt een vreselijke hekel aan autorijden en nu ze geen steun heeft meer aan haar poot, kan ik dat haar ook niet aan doen. Dus zit je met een dillema.
In die kliniek zeiden ze me dat die jonge honden die geopereert worden altijd weer na de operatie goed konden lopen. Maar ik vond het een te grote belasting voor Nika. Al zou dit het enige probleem zijn en ze zou veel jonger zijn, dan zou ik zeker de operatie zijn aangegaan.
Maar goed ik weet dus niet of we over hetzelfde praten.
Ik weet dus niet meer geheel de naam van die DA maar het is iets van in de trant ottevanger of ottespeer. ( de een is namelijk een gynacoloog en de andere een DA hahaha). En ze zitten in Utrecht. Adres is ergens iets van de julianalaan ofzo iets dacht ik. Maar hier op het forum zullen er vast wel mensen zijn die dit weten.
- margriet
- Actief
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De man heet Ottenschot, en ik hoor er helaas niet altijd even positieve verhalen over...Maargoed, dat zal misschien wel bij iedereen wel voorkomen.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- nika-scout
- Vaste gebruiker
Die bedoelde ik. Ik heb geen ervaring met hem. Ben alleen een keer in zijn praktijk geweest en dat verhaal heb ik hierboven verteld.Madelief schreef:De man heet Ottenschot, en ik hoor er helaas niet altijd even positieve verhalen over...Maargoed, dat zal misschien wel bij iedereen wel voorkomen.
Mijn DA is eigenlijk meer voor Crama(rotterdam) Maar daar wilde ik heen, maar die waren een maand dicht met de zomervakantie. En ik wilde graag naar een orthopeed.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Blanca heeft dit met haar achterpoot.
Orthopeed in Amsterdam wilde deze ook vastzetten.
Ik heb dit niet laten doen.
Dit speelde al zo'n 4 jaar geleden.
Ze is nu 7 en het gaat redelijk met haar poot.
Wel krijgt zij een brace om haar enkel als wij grote wandelingen gaan maken en ik merk dat zij daar veel steun aan heeft.
Orthopeed in Amsterdam wilde deze ook vastzetten.
Ik heb dit niet laten doen.
Dit speelde al zo'n 4 jaar geleden.
Ze is nu 7 en het gaat redelijk met haar poot.
Wel krijgt zij een brace om haar enkel als wij grote wandelingen gaan maken en ik merk dat zij daar veel steun aan heeft.

- margriet
- Actief
Ik heb eindelijk mijn orthopeed gesproken(timbers orthopeed).
Hij had vorige week al gezegd dat het gewricht vast zetten niet zomaar wat is,daar ben ik mij wel degelijk van bewust,maar nu zegt hij dus dat de extreme pijn niet bij timber zijn slijtage past.
Tenminste hij wil wel zeker weten dat de pijn daar weg komt en niet ergens anders.Nu heb ik twee filmpjes gemaakt voor hem en naar hem opgestuurd,zo kan hij zien hoe timber zich gedraagt als hij pijn heeft.Het is wel vervelend om op een eiland te wonen!!!
Ik had hem nl ook gevraagd wat hij van een brace vond,hij denkt niet dat het de oplossing voor timbers probleem is.Shit shit shit.
Maar als ik jullie verhaal zo lees en ik heb de pagina van hodes.nl bekeken denk ik wel dat het voor slijtage kan helpen.Maar ik wacht nu het fimlpje af en dan ga ik verder kijken.Voor mij is arnhem de wereld uit en als dan blijkt dat het toch iets anders is.
Ik weet alleen niet meer waar ik het zoeken moet,als ze in utrecht het niet weten wie weet het dan wel????
En de tijd gaat maar door en mijn beestje heeft pijn en kan bijna niet lopen omdat hij dan weer pijn krijgt.
Het idee ook dat ik al 7 maanden en 2000 euro verder ben en nog niks weet!!!
Ik hoop dat het toch zijn pols is en dat een brace toch een mooie oplossing gaat worden.
Hij had vorige week al gezegd dat het gewricht vast zetten niet zomaar wat is,daar ben ik mij wel degelijk van bewust,maar nu zegt hij dus dat de extreme pijn niet bij timber zijn slijtage past.
Tenminste hij wil wel zeker weten dat de pijn daar weg komt en niet ergens anders.Nu heb ik twee filmpjes gemaakt voor hem en naar hem opgestuurd,zo kan hij zien hoe timber zich gedraagt als hij pijn heeft.Het is wel vervelend om op een eiland te wonen!!!
Ik had hem nl ook gevraagd wat hij van een brace vond,hij denkt niet dat het de oplossing voor timbers probleem is.Shit shit shit.
Maar als ik jullie verhaal zo lees en ik heb de pagina van hodes.nl bekeken denk ik wel dat het voor slijtage kan helpen.Maar ik wacht nu het fimlpje af en dan ga ik verder kijken.Voor mij is arnhem de wereld uit en als dan blijkt dat het toch iets anders is.
Ik weet alleen niet meer waar ik het zoeken moet,als ze in utrecht het niet weten wie weet het dan wel????
En de tijd gaat maar door en mijn beestje heeft pijn en kan bijna niet lopen omdat hij dan weer pijn krijgt.
Het idee ook dat ik al 7 maanden en 2000 euro verder ben en nog niks weet!!!
Ik hoop dat het toch zijn pols is en dat een brace toch een mooie oplossing gaat worden.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat er iets gevonden wordt wat makkelijker te behandelen is.
Een brace kan wel helpen omdat het steun geeft. Zelf heb ik ook wel eens een brace om omdat ik een zwakke knie heb. Ik heb lichte artrose en een meniscusoperatie gehad. Het zorgt er voor dat je gewricht niet te ver doorklapt/zwikt. Dat zwikken geeft meestal ook pijn.
Het is dus duidelijk een steuntje, het geneest niet.
Een brace kan wel helpen omdat het steun geeft. Zelf heb ik ook wel eens een brace om omdat ik een zwakke knie heb. Ik heb lichte artrose en een meniscusoperatie gehad. Het zorgt er voor dat je gewricht niet te ver doorklapt/zwikt. Dat zwikken geeft meestal ook pijn.
Het is dus duidelijk een steuntje, het geneest niet.

- margriet
- Actief
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Flinke atrose met een gezwollen pols.margriet schreef:wat had blanca dan met haar achterpoot??Wat waren haar klachten?
Want timber zijn pijn is soms zo heftig na een wandeling en dan bedoel ik een wandeling van 15 min.
Haar klachten waren hinken, pijn en na het wandelen een opgezwollen polsgewricht die ik dan met een coolpack weer wat liet afkoelen.
De klachten bij haar verergerde steeds na een vaccinatie van Weil en sinds zij geen vaccinaties meer krijgt blijft de poot stabiel en is er geen ontsteking meer.
Maar blijft een zwak punt.

- margriet
- Actief
- margriet
- Actief
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
nee hoor je zegt niets domsmargriet schreef:Vaccinatie??Bedoel je de jaarlijkse enting??
Of zeg ik nu iets doms??
ja, het gaat om die jaarlijkse Weil vaccinatie!
die heeft als reactie reumatische klachten van al haar gewrichten gegeven en is daardoor in haar polsgewricht van haar achterpoot een artritis ontstaan met gevolg blijvende schade.