Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hill's nature's best

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Hill's nature's best

Ongelezen bericht door Gaia »

Op het idee gekomen van een andere topic.

Zelf gebruik ik geen Hills en zou het dan ook niet gaan gebruiken.

Hills beweert dat zijn nature's best brok een natuurlijke brok is. Nu mijn vraag. Klopt het dat dit een natuurlijke brok is, of is het eigenlijk een broodje aap?
Afbeelding
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Dan moet je eerst even duidelijk erbij zeggen wat je bedoelt met: Natuurlijke brok

Een term die m.i. toch al een contradictio in terminis is :denken:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Daanie schreef:Dan moet je eerst even duidelijk erbij zeggen wat je bedoelt met: Natuurlijke brok

Een term die m.i. toch al een contradictio in terminis is :denken:
Uhm, goeie...

Dit is volgens mij meer een persoonlijke mening. Maar als ik ga kijken naar een natuurlijke brok (voor zover mogelijk dan), wil ik een brok zien die geen E toevoegingen heeft, waar niet op staat 'door de eu goedgekeurde geur kleur en smaak stoffen'. Dat is voor mij een natuurlijke brok.

Had al even gekeken op de Hills site, maar als ik de ingredienten aanklik van Nature's best, krijg ik een hele lege pagina..
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

http://www.hillspet.com/hillspet/minisi ... Label.hjsp

Ik lach hierom, er zit niks 'natuurlijks' ook in dit brokvoer niet. Alles wat verhit is, mag zowieso al niet 'natuurlijk' genoemd worden.
Ook in deze lijn DE nieuwe ontdekking van Hill's, afgewerkte sojaolie wat in andere lijnen ter vervanging van graan moet dienen.
En extra ziektes met zich meebrengt, maar dat vertellen ze er niet bij. :denken:
Gaia
Zeer actief

Golden Stanley schreef:http://www.hillspet.com/hillspet/minisi ... Label.hjsp

Ik lach hierom, er zit niks 'natuurlijks' ook in dit brokvoer niet. Alles wat verhit is, mag zowieso al niet 'natuurlijk' genoemd worden.
Ook in deze lijn DE nieuwe ontdekking van Hill's, afgewerkte sojaolie wat in andere lijnen ter vervanging van graan moet dienen.
En extra ziektes met zich meebrengt, maar dat vertellen ze er niet bij. :denken:
Wat voor extra ziektes dan?
(even momentje educatie voor mij)
Afbeelding
Golden Stanley

Doordat soja nu vrijwel in talrijke producten wordt verwerkt krijgen veel mensen, die geen speciale sojaproducten kopen, het binnen. Mensen die ook nog veel sojamelk, tofu, tempeh, sojaworstjes- en sojavlees eten, krijgen teveel isoflavonen en dus fyto-oestrogenen binnen.

Fyto-oestrogenen zijn endocriene verstoorders. De fyto-oestrogenen verhogen de kans op borstkanker en verstoring van de schildklier. Omdat de fyto-oestrogenen in poedermelk voorkomt en soja vrijwel al in veel producten voorkomt, ook in babyvoeding, is het schadelijk voor de gezondheid van de baby. De fabrikanten weten er van.

Soja bevat tevens plantaardige zuren en lectins (ofwel haemagglutins, invloed op bloed), nitrosamines (kankerverwekkend), manganese (mangaan), protease-remmers (protease zorgt voor gedeeltelijke omzetting van eiwitten, inbegrepen trypsines (dat zijn enzymen die zijn betrokken bij het proces ter ontmanteling prote?nen ten behoeve van het lichaam. De zuren breken tal van vitaminen en mineralen af, hetgeen ook gebeurt als je teveel granen eet.

Diethylstilbestrol is een synthetische oestrogeen dat mismaking bij baby's kan veroorzaken en door de moeder aan pasgeboren meisjes kan worden doorgegeven.
Diethylstilbestrol was een bestanddeel van DES. Heel berucht geworden en beter bekend als Softenon.

Soja bevat ook goitrogens, substanties die de functie van de schildklier onderdrukken. Dr. Joseph Mercola wijst er op dat 50 miljoen vrouwelijke sojagebruikers schildklierproblemen hebben gekregen

Soja bevat stoffen die het endocriene stelsel en de enzymwerking verstoren. Sojabonen bevatten haemagglutinin, die de klontering van de bloedcellen bevorderen.

De pseudo-oestrogenen hebben op de duur een negatieve invloed op de vruchtbaarheid, de ontwikkeling van de geslachtsorganen bij meisjes en jongens (zie ook: Hormonen in de war door chemicaliën).

Bij dit rijtje komt ook nog dat steeds meer soja genetisch gemanipuleerd wordt, hetgeen op de ecologie en op de mens een negatief effect heeft. Dit genetisch gemanipuleerde soja wordt als bindmiddel en als toevoeging reeds toegepast in allerlei voedingsproducten, melk, vla, soepen, sauzen, snoep, koekjes en nog meer.

http://www.jankraak-taichitao.nl/conten ... na_id=1066

En dit wordt dus extra in ons diervoeder geflikkerd, omdat het zo goedkoop is. Een vervangend eiwit, zodat of het spaarzame dierlijk eiwit kan worden weggelaten of als vervanger van graan gezien kan worden.
Mooie verkooppraatjes van de fabrikant, maar juist soja in zijn extreem verhitte vorm gaat verbindingen aan met andere componenten uit de voeding, wat zich in de lever niet makkelijk laat afbreken.
Dat veroorzaakt weer jeuk en andere overgevoeligheid en het cirkeltje is weer compleet.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

soja is ook voor mensen kantje boord :19: ((zootje ongein), als je je daarin gaat verdiepen :N:

@ Boutje;
Tocoferolen, is trouwens een vit E mix(klinkt enger dan het is) :wink:
Gaia
Zeer actief

oké zoals ik dus al verwachte is het zooi, blijft het zooi en is het nog dure zooi ook.

Wat ik me dan weer afvraag is waarom iedere DA (uitzonderingen daargelaten) deze voeding aanraad voor zowel katten als honden?
Prima Desirée heeft ook weer wat geleerd.
Afbeelding
Golden Stanley

Gaia schreef:oké zoals ik dus al verwachte is het zooi, blijft het zooi en is het nog dure zooi ook.

Wat ik me dan weer afvraag is waarom iedere DA (uitzonderingen daargelaten) deze voeding aanraad voor zowel katten als honden?
Tja........wat moet ik daar nou weer op zeggen......
Laat ik het zo stellen, ik ben erg blij dat al een redelijk percentage DA's zich hebben aangemeld voor de fokkerslezing........verstand van voeding zullen ze echter nooit gaan krijgen in die zin, zolang ze alles met de paplepel krijgen ingegoten van hun gesponsorde bijverkopen. :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gaia schreef:oké zoals ik dus al verwachte is het zooi, blijft het zooi en is het nog dure zooi ook.

Nee hoor, mijn katten hebben het een hele tijd reuze goed gedaan op Hills, Natures best.
Ik vind Hills geen slecht merk
:19:
Gaia
Zeer actief

Golden Stanley schreef:

Tja........wat moet ik daar nou weer op zeggen......
Laat ik het zo stellen, ik ben erg blij dat al een redelijk percentage DA's zich hebben aangemeld voor de fokkerslezing........verstand van voeding zullen ze echter nooit gaan krijgen in die zin, zolang ze alles met de paplepel krijgen ingegoten van hun gesponsorde bijverkopen. :wink:
haha, goed punt :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Een tijdje geleden heeft op een forum een scan van de folder van nature's best gestaan die aan dierenartsen wordt gegeven. Hierin stond dat statistisch was aangetoond dat mensen die hun hond dit gaven, vaker naar de dierenarts gingen. Natuurlijk fijn voor de dierenarts (extra inkomsten), maar ik (en mijn honden) komen er liever zo min mogelijk. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”