Bedankt voor jullie antwoorden. Ik hoef me dus geen zorgen te maken
Twee dierenartsen (waarvan 1 bij de Wagenrenk) hebben mij overigens verteld dat bij Gina de rug vergroeid is en nu geen pijn heeft, maar dat dit wel weer gaat komen wanneer (en niet als

) de binnenkant van de wervels gaan vergroeien en op de zenuwbanen gaat drukken. Wanneer dit precies gaat gebeuren kunnen ze natuurlijk niet zeggen maar wel dat het zeker gaat gebeuren. De spondylose bij haar is ook ernstig volgens hen. Het zit over de hele rug en de staart (die ook verlamd is).
Maar zij hebben ook gezegd dat wij haar niet mogen laten rennen of anderszins belasten, maar zij vindt het zo heerlijk om te rennen dat ik haar niet gedwongen alleen aan de riem uitlaat.
Ik laat haar lekker haar gang gaan en als dat betekent dat dit haar leven bekort, nou dan moet dat maar.
De eerste vijf, zes jaar van haar leven zijn zo afschuwelijk geweest dat ik haar voor de rest van haar leven gewoon alle pret gun die ze maar kan krijgen.
Grappig is wel dat zij, ondanks haar handicap, twee keer zo snel is als de andere drie honden

. 't Is soms net een hazewindhond zoals ze heen en weer vliegt (en alleen soms in het nemen van de bocht vanwege haar stijve rug haar evenwicht verliest

).
En @blondie: leuke film! Zo rolt Gina ook continue door het gras.