Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rugpijn schijnbaar over, wel of geen Rimadyl?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Edirfle
Actief

Rugpijn schijnbaar over, wel of geen Rimadyl?

Ongelezen bericht door Edirfle »

Zaterdag het Pips ineens pijn bij het bewegen, kon er niet goed achterkomen waar de pijn nu zat maar duidelijk was dat het ergens in de gewrichten moest zitten. Met rustig aan doen leek het wel wat minder te worden maar toch voor de zekerheid vandaag maar even naar de dierenarts. De pijn blijkt uiteindelijk in d'r rug te zitten. Bij de da gaf Pippie aan dat bepaalde handelingen onprettig waren maar het heftige piepen zoals ze van het weekend soms deed gebeurde bij de da niet. Van de da wel rimadyl meegegeven en vanavond bij het eten 3/4 pilletje gegeven. Nu heb ik alleen het idee dat de pijn vandaag al zo goed als weg was en om nou een pijnstiller en ontstekingsremmer te geven als het niet nodig is vind ik ook niet echt gezond.

Mijn idee is dus om het niet meer te geven en te bewaren voor het geval ze wel pijn heeft.

Graag even hier een check of dit wijsheid is :wink:
Groetjes van Elf
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Het is idd ook een ontstekingsremmer en dus zou ik zelf het kuurtje wel geven. Waarom zou je anders naar de DA gaan? Had dan niet gegaan, je wist dat ze pijn had en dat het over is. Nu gaf ze bij onderzoek toch wel klachten. Nou, dan zou ik het zekers geven!
Edirfle
Actief

boxersien schreef:Het is idd ook een ontstekingsremmer en dus zou ik zelf het kuurtje wel geven. Waarom zou je anders naar de DA gaan? Had dan niet gegaan, je wist dat ze pijn had en dat het over is. Nu gaf ze bij onderzoek toch wel klachten. Nou, dan zou ik het zekers geven!
Ik ben naar de da gegaan omdat ik in m'n achterhoofd bang was dat ze iets van een hernia had. De bewegingen die de da met d'r maakte zijn op zich geen bewegingen die een hond in een gewone situatie maakt, vandaar dat ik me afvroeg of het niet verstandiger was om het met rust over te laten gaan ipv medicijnen. Die medicijnen zou ik dan achter de hand hebben voor het geval ze wel pijn heeft. Het feit dat het een ontstekingsremmer is is in dit geval natuurlijk ook belangrijk, dus wat dat betreft heb je gelijk en moet ik ze misschien wel gewoon geven. Zoveel tabletten zijn het niet, dus qua chemische middelen valt het wel mee. Het was voor mij vooral het idee van dat als ze weer echt pijn zou hebben dat ik d'r dan direct kan helpen / verlichting kan geven.
Groetjes van Elf
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je kunt bij de DA ook nog wat pijnstillers gaan helen voor het geval dat :idea:

Dus daar hoef je dan deze niet voor te bewaren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Edirfle
Actief

ranetje schreef:Je kunt bij de DA ook nog wat pijnstillers gaan helen voor het geval dat :idea:

Dus daar hoef je dan deze niet voor te bewaren.
Daar zit wat in inderdaad. Heb aan de andere kant nog steeds moeite met het toedienen van medicijnen terwijl de noodzaak daarvoor schijnbaar niet meer aanwezig is.
Groetjes van Elf
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ik had destijds van een andere da dan mijn eigen ook ontstekingsremmer en pijnstilling gekregen, na twee weken naar mijn eigen da. Weg met die pijnstilling zei ze, je kunt anders niet achterhalen waar de pijn zit en wat de oorzaak is!
Overdreven pijn gaf mijn hond ook niet aan, alleen ongemak, dus geen pijnstilers hier tenzij dat echt noodzakelijk is als hij dat aangeeft, en dat doet hij tot nu toe niet..
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

IK zou je toch aanraden, om het kuurtje Rimady wel af te maken.
Afbeelding
Edirfle
Actief

thom schreef:IK zou je toch aanraden, om het kuurtje Rimady wel af te maken.
Dat was ik ook al aan het doen, maar wel met tegenzin eerlijk gezegd. Gelukkig waren het maar 5 pilletjes (dosering 2 x daags 3/4 tablet) Heb i.i.g. m'n dierenarts wel al gebeld voor wat pijnstillers voor "in geval van". Als ik heel eerlijk ben gaf de doorslag voor wel niet gebruiken bij het feit dat op het potje waar de pillen inzaten geen tht stond. Mezelf kennende zou ik ze dan "in geval van" alsnog niet durven te gebruiken omdat ik de tht niet weet :19:
Groetjes van Elf
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”