Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tea tree shampoo?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Rosita Compagner schreef:
alm@ schreef:
Ik denk dat er ook wel verschil in zit of je je hond wekelijks (of heel regelmatig) moet wassen of af en toe. Die enkele keer dat een van mijn honden ergens in heeft liggen rollen was ik de plek gewoon met de shampoo die ik in huis heb.
Ja precies, en als je het geregeld doet dan wil je toch wel graag een shampoo gebruiken die uit en te na getest is en waarvan je dat nog kunt 'controleren' ook. Toch? Dus geen onbestemde hondenshampoo waarvan niemand je kan en wil vertellen wat er in zit.
Dierenartsen zijn zeker niet heilig en ook ik heb wel eens een hond met humane shampoo gewassen. Shame on me. Nu niet meer.

En lijkt me inderdaad wel zo fijn om te controleren wat de ingrediënten zijn ;-)
rascals
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door rascals »

Wij gebruiken ook de Tasman shampoo en zijn er heel content van .
Het werkt tegen vlooien / teken , ruiken er zeer lang naar ookal zwemmen ze zeer regelmatig .

De vacht is mooi glanzend wij wassen de honden er zeer regelmatig mee en nog nooit problemen gehad ! Hij ruikt ook geweldig hoor .
kangaroekelly
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door kangaroekelly »

Tea trea shampoo kan zeker op honden.
De flesjes van de tuinen zijn (lees)meestal orgineel. Maar let er wel op dat je de orginele tea trea hebt en niet de nep namaak zeg maar.Zoals lavender nep is.
Tea trea mag zelfs puur op de huid aangebracht worden. En het werkt zelfs ontsmettender dan jodium enz.

Mochten jullie nog bragen hebben kan ik er antwoord op geven.Ik volg namelijk een opleiding tot natuurgeneeskundige en mag straks mijn eigen praktijk starten.
Groetjes van kelly
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

kangaroekelly schreef:Tea trea shampoo kan zeker op honden.
De flesjes van de tuinen zijn (lees)meestal orgineel. Maar let er wel op dat je de orginele tea trea hebt en niet de nep namaak zeg maar.Zoals lavender nep is.
Tea trea mag zelfs puur op de huid aangebracht worden. En het werkt zelfs ontsmettender dan jodium enz.

Mochten jullie nog bragen hebben kan ik er antwoord op geven.Ik volg namelijk een opleiding tot natuurgeneeskundige en mag straks mijn eigen praktijk starten.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je kleine plekjes met pure tea trea kunt behandelen? Het lijkt mij niet gezond je hele hond met die olie in te smeren.
Afbeelding
kangaroekelly
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door kangaroekelly »

Ja haha bedoel ermee dat je het puur op de huid mag druppelen.

Mocht je dus een schaafwond of een wondje hebben dan mag je daar tea trea in druppelen om te ontsmetten.

Lavendel mag ook puur op de huid wat je kan gebruiken als je bijvoorbeeld een brandwondje hebt.Dit verkoelt namelijk maar rescue kan ook.
Groetjes van kelly
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

shanty schreef:gewoon gebruiken hoor
ik gebruik het ook al een jaar op mijn honden en ook katten
en inderdaad staan er dingen op internet dat het giftig is voor katten

heb ik nog nooit wat van gemerkt

ik heb zelfs een tijdje tea a tree druppels op ze gebruikt
...dat merk je ook niet omdat ze het opslaan om er vervolgens aan te bezwijken. Bij katten mag je NOOIT, NOOIT en NOOIT etherische olien gebruiken...

Katten missen een bepaald enzyme om belangrijke bestanddelen van de EO om te zetten, waardoor die zich gaan opstapelen en je huisdier binnen enige tijd werkelijk vergiftigen.
Het is zelfs af te raden om regelmatig een verdampertje met EO te gebruiken in een ruimte waar ook katten komen.
je advies de waarschuwing te negeren vind ik dus zeer onverstandig.

Honden missen inderdaad niet het enzyme om terpenoIeden af te breken.

Over het gebruik bij honden wordt wel gezegd, dat je de olieen zeer zeker moet verdunnen, al was het maar omdat een hond veel meer geurreceptoren in zijn neusslijmvlies heeft, en de geur dus wel zeer sterk gaat overheersen.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

ik heb de shampoo van jean peau
is ook geschikkt voor jeukerige honden
honden met allergieen
en tegen vlooien en teken

annie laumen
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”