Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bach Rescue hoe te gebruiken
Moderator: moderatorteam
- Miranda*
- Actief
- Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bach Rescue hoe te gebruiken
Omdat we dit jaar noodzakelijkerwijs met de feestdagen in Nederland moeten blijven (andere jaren gingen we naar Spanje en daar kent men het gebruik van vuurwerk met oud en nieuw niet) heb ik - op aanraden van - voor Cyber, Bach rescue spray aangeschaft.
Cyber, inmiddels 10 jaar oud, is doodsbang voor vuurwerk en omdat hem dit vuurwerkleed al 4 jaar bespaart is gebleven waren we bang dat het met oud en nieuw toch mis kon gaan.
Zijn hart is in opperbeste staat maar ja je weet het gewoon niet en om erger te voorkomen.....
Maar hoe kan ik de Bach rescue spray het beste gebruiken?
en dan bedoel ik niet hoe... want ik weet dat ik 3x kan sprayen in de bek of door zijn voedsel kan doen maar in welke mate?
Moet ik bijvoorbeeld nu al beginnen met iedere dag een spraytje te geven?
Er wordt hier momenteel nog niet erg met vuurwerk gespeeld (afkloppen) en is het voor Cyber nog te behappen. Maar werkt Rescue ook optimaal als ik Cyber alleen 31 december 4x per dag de rescue-spray geef.
Dit wordt in de bijsluiter namelijk niet echt goed omschreven.
Er staat dat ik de hond 4x per dag een spraytje moet geven... maar ja mijn inziens is dat dus van toepassing als de hond iedere dag angst heeft en bij Cyber is de kop 31 december.
Kortom ervaring gevraagd.
Cyber, inmiddels 10 jaar oud, is doodsbang voor vuurwerk en omdat hem dit vuurwerkleed al 4 jaar bespaart is gebleven waren we bang dat het met oud en nieuw toch mis kon gaan.
Zijn hart is in opperbeste staat maar ja je weet het gewoon niet en om erger te voorkomen.....
en dan bedoel ik niet hoe... want ik weet dat ik 3x kan sprayen in de bek of door zijn voedsel kan doen maar in welke mate?
Er wordt hier momenteel nog niet erg met vuurwerk gespeeld (afkloppen) en is het voor Cyber nog te behappen. Maar werkt Rescue ook optimaal als ik Cyber alleen 31 december 4x per dag de rescue-spray geef.
Er staat dat ik de hond 4x per dag een spraytje moet geven... maar ja mijn inziens is dat dus van toepassing als de hond iedere dag angst heeft en bij Cyber is de kop 31 december.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;

-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb pas één keer de Rescue gebruikt, vlak voordat ons eerste opvangertje bij ons in huis kwam. Ik ben toen een paar dagen van tevoren begonnen met Baloe 4 keer per dag druppels te geven. Ik denk als Cyber bang is voor vuurwerk, ik dan ook echt een dag of 5 van tevoren zou beginnen met de druppels. Zeker omdat in de dagen voor oud en nieuw het vuurwerk toch steeds meer wordt.
Groetjes, Nina en Baloe

- Miranda*
- Actief
- Contacteer:
Dank je wel Nina voor je antwoord
Dan zal ik er vanaf volgende week dinsdag zoetjes aan mee beginnen.
Nou maar duimen dat het helpt, wat dat betreft mag het voor mij al 2 januari zijn.
Ik moet het ook zoetjes aan weer afbouwen neem ik aan? (vraag)
Dan zal ik er vanaf volgende week dinsdag zoetjes aan mee beginnen.
Nou maar duimen dat het helpt, wat dat betreft mag het voor mij al 2 januari zijn.
Ik moet het ook zoetjes aan weer afbouwen neem ik aan? (vraag)

-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Afbouwen weet ik niet, maar ik zou het wel gewoon nog een dag of twee na oud en nieuw gebruiken, omdat het dan ook nog wel kan knallen. Het kan natuurlijk weinig kwaad.
Toen wij het opvangertje kregen, heb ik het wel afgebouwd, maar dat was meer om te kijken of het nog nodig was om de druppels te gebruiken of dat ze het allebei ook wel zonder zouden trekken. Aangezien jij zeker weet dat Cyber als de dood is voor de knallen, zou ik gewoon alle dagen 4 keer geven en dan weer stoppen...
Ik kan me trouwens voorstellen dat je die dagen liever overslaat met zo´n bange hond, ik vind het ook altijd vreselijk om te zien. Ik hoop dan ook echt dat Baloe het vuurwerk nog steeds mooi vindt en niet opeens bang wordt..
Toen wij het opvangertje kregen, heb ik het wel afgebouwd, maar dat was meer om te kijken of het nog nodig was om de druppels te gebruiken of dat ze het allebei ook wel zonder zouden trekken. Aangezien jij zeker weet dat Cyber als de dood is voor de knallen, zou ik gewoon alle dagen 4 keer geven en dan weer stoppen...
Ik kan me trouwens voorstellen dat je die dagen liever overslaat met zo´n bange hond, ik vind het ook altijd vreselijk om te zien. Ik hoop dan ook echt dat Baloe het vuurwerk nog steeds mooi vindt en niet opeens bang wordt..
Groetjes, Nina en Baloe

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- aniet
- Vaste gebruiker
Als je het door het water doet dan krijg je wel een veel te sterke verdunning, daar moet je wel rekening mee houden, dan kan je het beter op het voer of een stukje worst doen.Rea schreef:Je kunt de spray net zoals aan gegeven 4 maal daags toedienen maar ook wat druppels in z'n drinkwater kan geen kwaad![]()
Als ik 't gebruik bouw ik nooit af.
Zelf ben ik niet zo gek op Rescue, voor honden zitten er eigenlijk de verkeerde remedies in.
Als iemand wil dan kan ik wel de juiste remedies hier neerzetten, ik heb een cursus Dieren Natuurlijk Genezen gedaan en heb me een beetje verder verdiept in Bach, maak ook zelf remedies voor honden.
Je kan de remedies klaar laten maken bij homeopatische artsen, of bij natuurwinkels kan het ook vaak. Alleen dan geen alcohol erbij laten doen, wat bij mensen wel gebeurt, want dat is niet goed voor honden. Ook moet er een andere hoeveelheid van de remedie in de flesjes.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Miranda*
- Actief
- Contacteer:
Bedankt Nina, dan bouw ik het gewoon rustig op en ook weer rustig af.
Maar zoals Nina zegt, ze zullen in het nieuwe jaar ook nog wel enkele dagen aan de gang blijven.
Ook ik ben benieuwd naar wat jij dan zou geven.
Ha die Rea, nee maar ik wil het alleen maar tegen vuurwerk gaan gebruiken en gelukkig is dat gedoe maar 1x per jaar op zijn heftigstRea schreef: Als ik 't gebruik bouw ik nooit af.
Hey dat bevreemd me omdat Bach zegt dat het niet uitmaakt en de remedie voor mens en dier gebruikt kan worden Alleen voor grote dieren, zoals paarden moet er meer gegeven worden.aniet schreef: Zelf ben ik niet zo gek op Rescue, voor honden zitten er eigenlijk de verkeerde remedies in.

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
voor honden geld algemeen dubbel als voor mensen
De Eerste Hulp of Rescue® Remedy
De Rescue Remedy is als 39e remedie een samenstelling van de moedertincturen van 5 verschillende bloemen.
Zonneroosje (Rock Rose): voor hevige en plotse paniek en angst.
Reuzenbalsemien (Impatiens): voor stress, spanning, onrust, gejaagdheid.
Bosrank (Clematis): bij bewusteloosheid.
Vogelmelk (Star of Bethlehem): voor het verwerken van de shock en het trauma.
Kerspruim (Cherry Plum): voor radeloosheid, angst om de controle over zichzelf te verliezen, uiterste vertwijfeling.
Deze Eerste Hulp Remedie zorgt ervoor dat de nog beschikbare energie zo gericht mogelijk aangewend wordt en activeert onmiddellijk het herstel- of genezingsproces. De Rescue Remedie direct bij de hand hebben in zulke crisissituaties of ongevallen is dan ook van onschatbare waarde.
De Rescue Remedie is bijzonder aangewezen bij ongelukken, schokkende gebeurtenissen, bewusteloosheid, hevige pijnen, ontroostbaar verdriet, plotse ziekten of aandoeningen. Preventief is ze erg nuttig als voorbereiding op moeilijke momenten die in het verschiet liggen zoals bijvoorbeeld een operatie, een bevalling, een bezoek aan de tandarts, een optreden in publiek, een pijnlijke begrafenis, een examen, een sollicitatiegesprek.
De Rescue Remedie helpt om deze moeilijke momenten rustiger tegemoet te gaan, ze veel lichter te beleven en door te maken, en we merken ook dat het eventueel herstel nadien vaak vlotter en sneller verloopt.
Hoe ga je tewerk met de Rescue® Remedy?
Bij het aanwenden van de Rescue Remedie gebruik je ALTIJD 4 DRUPPELS of 2 spuitdosissen (spritsen) uit het voorraadflesje.
Indien je een glas water of fruitsap bij de hand hebt en de patiënt in staat is te drinken, doe je deze 4 druppels of 2 spritsen spray daarin en laat je hem constant kleine slokjes daarvan drinken, zo frequent en zo lang als nodig blijkt. Er is hierin geen enkele beperking.
Indien geen water beschikbaar is, kunnen deze 4 druppels of 2 spritsen spray uit het voorraadflesje even frequent rechtstreeks in de mond gedruppeld worden. Bijkomend of indien de patient bewusteloos is, kunnen ook enkele druppels uitgewreven worden op de slapen, de lippen, de kuiltjes achter de oren en op de polsen. Het zijn uitwendige punten waarlangs de Rescue-energie het gemakkelijkst kan opgenomen worden.
Uiteraard blijft bij noodgevallen het inroepen van deskundige hulp, waar deze nodig is, een imperatief.
Er is ook de Rescue® Cream of Eerste Hulp Zalf.
Naast de 5 hoger geciteerde bloemen is er als zesde de Appel-remedie (Crab Apple) aan toegevoegd als reinigende en ontsmettende remedie.
Deze zalf kan gebruikt worden bij alle letsels van de huid, zowel uitwendig als inwendig (bv. in de mond): kneuzingen, open wonden, huiduitslag, jeuk, insectenbeten, brandwonden, tandpijn of abcessen, aften, irritatie door netels, enz.
Deze zalf zal ervoor zorgen dat alle cellen in de aangetaste zone weer ter beschikking komen voor de heling, voor de evacutie van overtollig vocht, enz... Ze zal de pijn verzachten, infecties voorkomen of verzorgen, en eventuele jeuk wegnemen.
De zalf is verkrijgbaar in tube (+/- 30 gr) of in een pot (200 gr).
De ervaringen met deze Rescue Zalf zijn dermate positief dat de meeste mensen die deze zalf kennen, ze steeds bij zich hebben: in hun handtas, het handschoenkastje van de auto, in de fietszak of het picknickrugzakje.

De Eerste Hulp of Rescue® Remedy
De Rescue Remedy is als 39e remedie een samenstelling van de moedertincturen van 5 verschillende bloemen.
Zonneroosje (Rock Rose): voor hevige en plotse paniek en angst.
Reuzenbalsemien (Impatiens): voor stress, spanning, onrust, gejaagdheid.
Bosrank (Clematis): bij bewusteloosheid.
Vogelmelk (Star of Bethlehem): voor het verwerken van de shock en het trauma.
Kerspruim (Cherry Plum): voor radeloosheid, angst om de controle over zichzelf te verliezen, uiterste vertwijfeling.
Deze Eerste Hulp Remedie zorgt ervoor dat de nog beschikbare energie zo gericht mogelijk aangewend wordt en activeert onmiddellijk het herstel- of genezingsproces. De Rescue Remedie direct bij de hand hebben in zulke crisissituaties of ongevallen is dan ook van onschatbare waarde.
De Rescue Remedie is bijzonder aangewezen bij ongelukken, schokkende gebeurtenissen, bewusteloosheid, hevige pijnen, ontroostbaar verdriet, plotse ziekten of aandoeningen. Preventief is ze erg nuttig als voorbereiding op moeilijke momenten die in het verschiet liggen zoals bijvoorbeeld een operatie, een bevalling, een bezoek aan de tandarts, een optreden in publiek, een pijnlijke begrafenis, een examen, een sollicitatiegesprek.
De Rescue Remedie helpt om deze moeilijke momenten rustiger tegemoet te gaan, ze veel lichter te beleven en door te maken, en we merken ook dat het eventueel herstel nadien vaak vlotter en sneller verloopt.
Hoe ga je tewerk met de Rescue® Remedy?
Bij het aanwenden van de Rescue Remedie gebruik je ALTIJD 4 DRUPPELS of 2 spuitdosissen (spritsen) uit het voorraadflesje.
Indien je een glas water of fruitsap bij de hand hebt en de patiënt in staat is te drinken, doe je deze 4 druppels of 2 spritsen spray daarin en laat je hem constant kleine slokjes daarvan drinken, zo frequent en zo lang als nodig blijkt. Er is hierin geen enkele beperking.
Indien geen water beschikbaar is, kunnen deze 4 druppels of 2 spritsen spray uit het voorraadflesje even frequent rechtstreeks in de mond gedruppeld worden. Bijkomend of indien de patient bewusteloos is, kunnen ook enkele druppels uitgewreven worden op de slapen, de lippen, de kuiltjes achter de oren en op de polsen. Het zijn uitwendige punten waarlangs de Rescue-energie het gemakkelijkst kan opgenomen worden.
Uiteraard blijft bij noodgevallen het inroepen van deskundige hulp, waar deze nodig is, een imperatief.
Er is ook de Rescue® Cream of Eerste Hulp Zalf.
Naast de 5 hoger geciteerde bloemen is er als zesde de Appel-remedie (Crab Apple) aan toegevoegd als reinigende en ontsmettende remedie.
Deze zalf kan gebruikt worden bij alle letsels van de huid, zowel uitwendig als inwendig (bv. in de mond): kneuzingen, open wonden, huiduitslag, jeuk, insectenbeten, brandwonden, tandpijn of abcessen, aften, irritatie door netels, enz.
Deze zalf zal ervoor zorgen dat alle cellen in de aangetaste zone weer ter beschikking komen voor de heling, voor de evacutie van overtollig vocht, enz... Ze zal de pijn verzachten, infecties voorkomen of verzorgen, en eventuele jeuk wegnemen.
De zalf is verkrijgbaar in tube (+/- 30 gr) of in een pot (200 gr).
De ervaringen met deze Rescue Zalf zijn dermate positief dat de meeste mensen die deze zalf kennen, ze steeds bij zich hebben: in hun handtas, het handschoenkastje van de auto, in de fietszak of het picknickrugzakje.

de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- aniet
- Vaste gebruiker
Bach Remedies zijn juist heel geschikt voor dierenMiranda* schreef:Hey dat bevreemd me omdat Bach zegt dat het niet uitmaakt en de remedie voor mens en dier gebruikt kan worden Alleen voor grote dieren, zoals paarden moet er meer gegeven worden.aniet schreef: Zelf ben ik niet zo gek op Rescue, voor honden zitten er eigenlijk de verkeerde remedies in.
Maar voor dieren zijn de werkingen anders van verschillende remedies, ook de dosering is anders, in een pipetflesje van 50ml doe ik 4 druppels remedie, voor mensen is dat meestal 3 druppels.
Voor vuurwerk geef ik aan mijn honden de volgende remedie:
Cherry Plum, dit is geschikt voor de heftige schrikreaktie die vuurwerk veroorzaakt
Mimulus, omdat het een angst is die herkenbaar is, dus te herleiden (vuurwerk)
Star of Bethlehem is bij honden heel geschikt om een behandeling af te ronden, om alles door middel van dromen te laten verwerken, je zult dan merken dat de hond heel heftig droomt, zodra dat ophoudt is het klaar en zal de hond/paard ook de remedie niet meer nemen.
Dat is ook iets waar je erg alert op moet zijn bij Bach remedies, wil het dier het niet, moet je het met "geweld" toedienen, dan is het niet de juiste remedie.
Ik druppel altijd 4 druppels tussen de kiezen door zodat het op de tong terecht komt, waar het het snelste wordt opgenomen.
- Miranda*
- Actief
- Contacteer:
Bedankt Martine voor het uitgebreide antwoord.
Aniet. Tja het is nu toch te laat om iets voor Cyber te laten samenstellen.
Ik las wel dat de Ster van Betlehem en Cerry Plum ook in de rescue zit alleen mis ik dus de Mimulus.
Ik kijk even hoe de uitwerking van de rescue is, mocht het niet volstaan dan zou ik kunnen overwegen om voor een volgende keer een flesje samen te stellen voor Cyber a.d.v. van jouw opgave.
Allemaal bedankt
Aniet. Tja het is nu toch te laat om iets voor Cyber te laten samenstellen.
Ik las wel dat de Ster van Betlehem en Cerry Plum ook in de rescue zit alleen mis ik dus de Mimulus.
Ik kijk even hoe de uitwerking van de rescue is, mocht het niet volstaan dan zou ik kunnen overwegen om voor een volgende keer een flesje samen te stellen voor Cyber a.d.v. van jouw opgave.
Allemaal bedankt

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
ben niet akkoord met je aniet
rescue is zo samengesteld dat het op korte tijd werkt , bijna dadelijk.
alle andere combinaties die je zelf kan samenenstellen werken pas na lange(re) tijd.
Star of Bethelehem is NIET ter afronding maar is net een tinctuur die blokkades opheft wonden blood legt ,zodat de andere tincturen hun werk kunnen doen.
Star of Betlehem is dan ook meestal een tinctuur die je bij een behandeling na een tijdje kunt achtewege laten. en doordat r dingen duidelijker zij geworden je je combinaties kan veranderen.
http://www.bachbloemenremedies.be/
hier heb ik mijn diploma behaald voor belgie het enigste echte opleidingscentrum.
ene ook belangrijk de echte bach bloesems gebruiken NIET de heeling herbs.
reden is ook zijn het dezelfde planten het klimaat ondergrond en leefmilieu van de heeling herbes zuid frankrijk en de bach bloesems uit GB hun tinctuur is verschillend. Bij ons en onze huisdieren passen die van GB
succes
alle andere combinaties die je zelf kan samenenstellen werken pas na lange(re) tijd.
Star of Bethelehem is NIET ter afronding maar is net een tinctuur die blokkades opheft wonden blood legt ,zodat de andere tincturen hun werk kunnen doen.
Star of Betlehem is dan ook meestal een tinctuur die je bij een behandeling na een tijdje kunt achtewege laten. en doordat r dingen duidelijker zij geworden je je combinaties kan veranderen.
hier heb ik mijn diploma behaald voor belgie het enigste echte opleidingscentrum.
reden is ook zijn het dezelfde planten het klimaat ondergrond en leefmilieu van de heeling herbes zuid frankrijk en de bach bloesems uit GB hun tinctuur is verschillend. Bij ons en onze huisdieren passen die van GB
succes
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- aniet
- Vaste gebruiker
-
Pinana
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en chihuahua x teckel
- Aantal honden: 2
Dus de dosering is 4 druppels voor hond en mens? Maar, maakt het dan niet uit van de grote van de hond? Ik bedoel, ik neem aan dat een chihuahua een andere dosering nodig zou hebben als een deense dog? (Om maar een voorbeeld van 2 uiterste te geven..)
Is het aan te raden om onze pup van 6 maanden aan de Bach Rescue te zetten?
Buiten is hij (nog) niet bang voor die ene knal die hij zo nu en dan hoort, maar binnen juist wel. Atlhans, hij kijkt wel verschrikt op natuurlijk, maar het is een stuk minder als binnen..
Bij het minste geringste rotje wat ie in de verte hoort, blaft ie als een gek.
En als er een hele harde knal in de straat is, schrikt ie zich kapot.
Wij hadden zelf bedacht om 2 a 3 dagen van te voren te beginnen met de rescue druppels..
Is het aan te raden om onze pup van 6 maanden aan de Bach Rescue te zetten?
Buiten is hij (nog) niet bang voor die ene knal die hij zo nu en dan hoort, maar binnen juist wel. Atlhans, hij kijkt wel verschrikt op natuurlijk, maar het is een stuk minder als binnen..
Bij het minste geringste rotje wat ie in de verte hoort, blaft ie als een gek.
En als er een hele harde knal in de straat is, schrikt ie zich kapot.
Wij hadden zelf bedacht om 2 a 3 dagen van te voren te beginnen met de rescue druppels..

-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Healing Herbs komen uit Wales...Hereford om precies te zijnmartine schreef:ben niet akkoord met je aniet
succes
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
vraagjeaniet schreef:
Dat is ook iets waar je erg alert op moet zijn bij Bach remedies, wil het dier het niet, moet je het met "geweld" toedienen, dan is het niet de juiste remedie.
een hond zal het toch nooit uit zich zelf innemen? je moet het toch altijd toedienen
dan zal het nooit de juiste remedie zijn?
Fenneke en Baloe

- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je de remedies ter conservering op glycerine zet (lekker zoet) dan zal bijna iedere hond de druppels graag innemen. Geef je ze met alcohol dan zullen de meesten het subiet weigeren.fenneke schreef:vraagjeaniet schreef:
![]()
een hond zal het toch nooit uit zich zelf innemen? je moet het toch altijd toedienen
dan zal het nooit de juiste remedie zijn?
Ik heb hier een hond, als hij pillen of druppels aan ziet komen dan gaat dat muil al wagenwijd open, beetje als een nijlpaard
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Bach Rescue hoe te gebruiken
Toen onze bangebroek nog een bangebroek was gaf ik hem de Rescue de gehele dag door om het uur een paar druppels. In het laatste uur van het jaar kreeg hij om het kwartier zijn shotje.Miranda* schreef:Omdat we dit jaar noodzakelijkerwijs met de feestdagen in Nederland moeten blijven (andere jaren gingen we naar Spanje en daar kent men het gebruik van vuurwerk met oud en nieuw niet) heb ik - op aanraden van - voor Cyber, Bach rescue spray aangeschaft.
Persoonlijk zou ik een hele bange hond liever Rustcompositum van de Groene Os geven. Dat werkt naar mijn inziens toch wel beter. Een flinke dosis en het is rust tussen de oren en slaap kindje slaap.
-
kangaroekelly
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Heey allemaal.
Ik ben nieuw op deze site en ik zag dit onderwerp.
Erg intressant natuurlijk ook voor mij aangezien ik de nederlandse hbo opleiding volg om straks veterinair natuurgeneeskundig therapeut te worden.
Dan maak ik van dit oa mijn beroep.
Mochten jullie vragen hebben kom maar op.Ik ben in het ena laatste jaar bezig en mag al consulten enz doen.
Wel gratis natuurlijk.
Erg intressant natuurlijk ook voor mij aangezien ik de nederlandse hbo opleiding volg om straks veterinair natuurgeneeskundig therapeut te worden.
Mochten jullie vragen hebben kom maar op.Ik ben in het ena laatste jaar bezig en mag al consulten enz doen.
Wel gratis natuurlijk.
Groetjes van kelly
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Als je nu al consulten doet... Wat ga je dan in de laatste helft van dit jaar en volgend jaar nog leren?kangaroekelly schreef:Heey allemaal.
Wel gratis natuurlijk.

You'll be in my heart... Always...
-
kangaroekelly
- geregistreerd lid
- Contacteer:
We mogen dit jaar (tot juni 08) maximaal 10 consulten doen die we insturen om na te laten kijken en info verzamelen.Dit word door mijn leraar nagekeken en desgewenst in overleg met de leraar een behandelplan gegeven.Ik mag al consulten doen en adviezen geven mits ik ze altijd overleg en na laat kijken door mijn toegewezen leraar.
Dit is tot op heden nog geen probleem geweest en heb al 2 honden geholpen om van kun klacht af te komen.
In het laatste jaar moet ik 20 consulten gegeven hebben om tot een eindcijfer te komen en mijn diploma te behalen.Dit is nog maar 1 van de tienatllen dingen waar ik aan moet voldoen om te slagen.
Het 3de jaar is alleen maar praktijk consulten en word er dieper ingegaan op honden,paarden,voeding, medisch, bachbloesems en aroma enz.
De consulten zijn verplichte stage opdrachten die ik eind van elk jaar ingeleverd moet hebben om door te mogen naar het jaar erop.
Ik word ook opgeleid met de medische kennis wat een dierenarts leert zodat ik kan nagaan of het dier bij mij terecht kan of eerst nog naar een dierenarts toemoet.
Zelf ben ik dus in opleiding en ben erg benieuwd of ik misschien iemand kan heplen als ik het maar een klein beetje.
Dit is tot op heden nog geen probleem geweest en heb al 2 honden geholpen om van kun klacht af te komen.
In het laatste jaar moet ik 20 consulten gegeven hebben om tot een eindcijfer te komen en mijn diploma te behalen.Dit is nog maar 1 van de tienatllen dingen waar ik aan moet voldoen om te slagen.
Het 3de jaar is alleen maar praktijk consulten en word er dieper ingegaan op honden,paarden,voeding, medisch, bachbloesems en aroma enz.
De consulten zijn verplichte stage opdrachten die ik eind van elk jaar ingeleverd moet hebben om door te mogen naar het jaar erop.
Ik word ook opgeleid met de medische kennis wat een dierenarts leert zodat ik kan nagaan of het dier bij mij terecht kan of eerst nog naar een dierenarts toemoet.
Zelf ben ik dus in opleiding en ben erg benieuwd of ik misschien iemand kan heplen als ik het maar een klein beetje.
Groetjes van kelly