Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe vaak voeren met KVV/BARF
Moderator: moderatorteam
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Scence krijgt in pricipe 's avonds te eten, maar af en toe krijgt ze ook 's ochtends nog een hapje als ze die avond daarvoor bijna niets op gegeten heeft.
Xena krijgt 6 keer per week 75 gram RMB/Orgaan/kruidenmix en 1 keer alleen maar 40 gram groenten, dat kan je dus als een vastendag beschouwen. Overigens is dat alleen nu met haar nieuwe menu waarmee ze wat afvalt. Ze is nu al in 4 weken van 5,9 naar 5,6 nu is ze eigenlijk al weer prima op gewicht maar ik verwacht dat ze nog wel wat af zal vallen nu we zijn begonnen met fietsen (opbouwen) en als we behendigheid gaan doen in het voorjaar.
Hiervoor kreeg ze 7 dagen per week 100 gram, maar toen is ze dus aangekomen omdat wij bang waren voor patella luxatie en daarom niet meer ieder weekend 1 extra lange wandeling van 3 uur maakte zoals we wel deden in de lente.
Xena krijgt 6 keer per week 75 gram RMB/Orgaan/kruidenmix en 1 keer alleen maar 40 gram groenten, dat kan je dus als een vastendag beschouwen. Overigens is dat alleen nu met haar nieuwe menu waarmee ze wat afvalt. Ze is nu al in 4 weken van 5,9 naar 5,6 nu is ze eigenlijk al weer prima op gewicht maar ik verwacht dat ze nog wel wat af zal vallen nu we zijn begonnen met fietsen (opbouwen) en als we behendigheid gaan doen in het voorjaar.
Hiervoor kreeg ze 7 dagen per week 100 gram, maar toen is ze dus aangekomen omdat wij bang waren voor patella luxatie en daarom niet meer ieder weekend 1 extra lange wandeling van 3 uur maakte zoals we wel deden in de lente.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Chubby
- geregistreerd lid
Onze hond Simba is sinds enkele weken compleet over op KVV door de week en BARF in het weekend. Ze krijgt 2 maaltijden per dag: bij benadering KVV 2x 200 gram en BARF 1x 100 en 1x 300 gram.
De katten BARFen compleet sinds enkele maanden. Zij krijgen momenteel 3 maaltijden per dag: 's morgens 200 gr spiervlees, 's avonds 250 gr vleesbot en voor het slapen gaan een prooitje of 100 gr orgaanvlees. Ik begin te merken nu beide katten niet meer in de groei zijn dat ik misschien over kan gaan naar 2 maaltijden per dag.
De katten BARFen compleet sinds enkele maanden. Zij krijgen momenteel 3 maaltijden per dag: 's morgens 200 gr spiervlees, 's avonds 250 gr vleesbot en voor het slapen gaan een prooitje of 100 gr orgaanvlees. Ik begin te merken nu beide katten niet meer in de groei zijn dat ik misschien over kan gaan naar 2 maaltijden per dag.
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Chub
Krijgen jouw honden echt maar 3 keer per week eten ?crutz schreef:zou met kvv ook gewoon 2x per dag voeren, dit omdat het te fijn is en daardoor niet de maagspieren aan het werk gezet worden
ik stel zelf samen en voer maar 3x per week (voerde eerst om de dag, maar op deze wijze komt het beter uit in het schema)
ze krijgen hier dus op maandag en woensdag 1,5 tot 2 kilo en op vrijdag (voor 2 dagen vasten) 2,5 kilo (ruim) per hond...
Lijkt me zo zielig
Chub krijgt 2 keer per dag kvv.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
niets zieligs aan,Chub schreef:Krijgen jouw honden echt maar 3 keer per week eten ?crutz schreef:zou met kvv ook gewoon 2x per dag voeren, dit omdat het te fijn is en daardoor niet de maagspieren aan het werk gezet worden
ik stel zelf samen en voer maar 3x per week (voerde eerst om de dag, maar op deze wijze komt het beter uit in het schema)
ze krijgen hier dus op maandag en woensdag 1,5 tot 2 kilo en op vrijdag (voor 2 dagen vasten) 2,5 kilo (ruim) per hond...![]()
Lijkt me zo zieligof zie ik dat verkeerd
Chub krijgt 2 keer per dag kvv.
ze krijgen dan nl wel ee buikje vol, qua hoeveelheid krijgen ze nl wel net zo veel als dat ze daglijks zouden krijgen...
sinds de vastendagen hier zijn ingevoerd zijn ze veel minder schooierig en zoekende naar voedsel dan toen ze dagelijks kregen...
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer: