Dat hoor je toch niet vaak..
Eergisteren bleek bij Porky het gezwel bij zijn anus opengebarsten te zijn. Ik dacht dat hij 'gewoon' bloed bij diarree had. Gisteren naar de DA geweest, deze constateerde dat het gezwel opengebarsten was. Na overleg met een andere DA bleek het toch een perianale kliertumor te zijn, deze moest met spoed verwijderd worden.
Hij zou dan ook gelijk gecastreerd worden, omdat het vaak terugkomt.
Porky is al ouder, op een maand na 12, woont sinds een maand bij ons, als opvanger en is behoorlijk wat te dik.
Maar ja, je kan m moeilijk pijn laten lijden, dus ze hebben hem geopereerd. Ik had gezegd; doe alles maar wat nodig is, ik wil niet dat hij pijn heeft.
Ik ging hem halen, in de verwachting dat hij dus ook gecastreerd was, zoals aangegeven door de DA.
Dit had de andere DA, die dus de operatie gedaan had, niet gedaan, juist omdat hij al ouder, dik en erg belust op eten is.
Er zijn in totaal 3 tumoren verwijderd, ipv 1. Als het nou binnen een jaar terugkomt, moet hij wel gecastreerd worden. Maar als het goed is, woont hij binnen nu en een week op zijn definitieve adres, een boerderij in Duitsland.
Ik wou eigenlijk ff zeggen dat ik het toch wel heel goed vind dat een DA niet gelijk castreert.. Zeker omdat ik vaak wat anders hoor!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DA die niet gelijk castreerd
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
maar waarom zou hij dan in eerste instantie gecastreerd worden? Ik neem aan dat je dat zo had afgesproken en dat je kiest voor castratie met een gode reden.
Juist dan zou ik helemaal niet zo fijn vinden als een dierenarts tegen de afspraak in niet castreert. Als die castratie namelijk tóch nodig zou zijn dan zou dat een tweede operatie betekenen. Bij een hond op leeftijd niet echt ideaal, lijkt me.
Juist dan zou ik helemaal niet zo fijn vinden als een dierenarts tegen de afspraak in niet castreert. Als die castratie namelijk tóch nodig zou zijn dan zou dat een tweede operatie betekenen. Bij een hond op leeftijd niet echt ideaal, lijkt me.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Van mij hoefde hij helemaal niet gecastreerd te worden, dat wist de DA ook. Alleen omdat hij die tumor had, had het waarschijnlijk wel gemoeten, omdat er een kans is dat die tumor groeit en mogelijk terugkomt door de hormonen.
Tuurlijk, als ik afspreek; castreren, moet hij dat ook doen.
Alleen nu had ik van tevoren gezegd; als het nodig is, doe het dan. Maar als het niet nodig is, dan niet.
De 1e DA (een andere dan degene die opereerde) zei dat het echt nodig was. Dus daar was ik ook vanuit gegaan. Maar die wilde ook mijn eigen hond castreren, terwijl daar geen noodzaak voor was.
En de DA die opereerde had Porky ook al eerder gezien en aangegeven dat hij liever geen castratie wilde doen, juist omdat hij al zo oud is en dik en gek op eten. Plus dat hij dan minder snel van de operatie zou herstellen.
Porky is gisteren rond 4 uur, half 5 geopereerd, om 6 uur werd ik gebeld of ik m asjeblieft op kon komen halen, hij blaft de hele boel bij elkaar.
Ik heb ook niets aan hem gemerkt nadat ik hem ophaalde.. hij was dolblij en gelijk stil toen ik m ophaalde. Hij lijkt alweer helemaal hersteld te zijn van de operatie.
Alleen nu had ik van tevoren gezegd; als het nodig is, doe het dan. Maar als het niet nodig is, dan niet.
De 1e DA (een andere dan degene die opereerde) zei dat het echt nodig was. Dus daar was ik ook vanuit gegaan. Maar die wilde ook mijn eigen hond castreren, terwijl daar geen noodzaak voor was.
En de DA die opereerde had Porky ook al eerder gezien en aangegeven dat hij liever geen castratie wilde doen, juist omdat hij al zo oud is en dik en gek op eten. Plus dat hij dan minder snel van de operatie zou herstellen.
Porky is gisteren rond 4 uur, half 5 geopereerd, om 6 uur werd ik gebeld of ik m asjeblieft op kon komen halen, hij blaft de hele boel bij elkaar.
Ik heb ook niets aan hem gemerkt nadat ik hem ophaalde.. hij was dolblij en gelijk stil toen ik m ophaalde. Hij lijkt alweer helemaal hersteld te zijn van de operatie.
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
dán is het natuurlijk heel goed van die dierenarts! Fijn, zo zouden er meer moeten zijn.M@rleen schreef:Van mij hoefde hij helemaal niet gecastreerd te worden, dat wist de DA ook. Alleen omdat hij die tumor had, had het waarschijnlijk wel gemoeten, omdat er een kans is dat die tumor groeit en mogelijk terugkomt door de hormonen.