Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diarree van kip

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Addy

Diarree van kip

Ongelezen bericht door Addy »

Barf krijgt geen kip meer, iedere keer als ze kip eet krijgt ze daarna vreselijke diarree, ze loopt echt helemaal leeg.
Moet ik dit nou zien als een vorm van allergie voor kip ?
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

harley heeft het ook,ik denk niet persee een allergie maar wel overgevoelig.
bij harley is het voornamelijk als er veel vlees aan de kip zit,en de vellen dan vooral denk ik.
karkassen gaan dus wel maar een kippenpoot ofzo bij de super vandaan is 100% diarree :N:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Of het echt een allergie is weet ik niet maar ze is zeer zeker overgevoelig voor de kip ja... gelukkig heeft ze nog genoeg andere keus :ok:

Jacqueline
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh dat is niet fijn, daarmee valt er toch een makkelijk te verkrijgen goedkoop product weg. Wat zielig dat ze daar zo naar op reageert.
Kan je makkelijk aan andere producten komen?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Addy

Roelfien schreef:Oh dat is niet fijn, daarmee valt er toch een makkelijk te verkrijgen goedkoop product weg. Wat zielig dat ze daar zo naar op reageert.
Kan je makkelijk aan andere producten komen?
Ja, op zich vind ik het jammer omdat ze kip heerlijk vind maar ik koop bij de Islamitische slager en volop keuze dus dat is geen probleem :wink:
Verder vind ze echt alles heerlijk dus dat scheelt, ze is totaal niet kieskeurig :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb Rock in de barf-beginners periode één keer rauwe kip gegeven. Toen ik de volgende ochtend beneden kwam had hij z'n halve staart tot bloedens toe kapot gebeten en er zat een grote hotspot bij z'n oor, vreselijk :N: en hij was inderdaad ook heel erg aan de dunne. Hij was er écht ziek van. Voor de barf kreeg hij Greenhard brokken soms afgewisseld met de kip-variant. Hij was dan altijd heel erg aan het krabben, uren lang. Ik heb tijden gedacht dat hij een vlooien-allergie had maar het was dus, achteraf gezien de kleine hoeveelheid kip in de brokken.
Ik hem hem nooit meer kip gegeven of iets waar kip in verwerkt zit en hij heeft nooit ergens meer last van gehad. Ik geloof dus wel in kip-allergie :wink:
Afbeelding
Addy

Ja Barf voelt zich ook niet toppie door die diarree maar het duurde even voor ik de link gelegd heb, het rare is dat dit pas iets van de laatste maanden is, voor die tijd had ze dat absoluut niet :19:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Addy schreef:Ja Barf voelt zich ook niet toppie door die diarree maar het duurde even voor ik de link gelegd heb, het rare is dat dit pas iets van de laatste maanden is, voor die tijd had ze dat absoluut niet :19:
Een allergie bouw je volgens mij op en kan dan in één keer tot uiting komen. Bij Rock was het in een keer duidelijk met die exposie van hotspots na het eten van een portie rauwe kip.
Hopelijk is het bij Barf de kip en blijft het er verder bij :wink:
Afbeelding
Addy

alm@ schreef:Hopelijk is het bij Barf de kip en blijft het er verder bij :wink:
Dat hoop ik dus ook maar afwachten maar, het heeft geen zin om me op voorhand daar zorgen over te maken. Verder blijven er genoeg smaken voor haar over.
Het vreemde is dat ze van pens ook diarree krijgt maar als ik dan een kalfsbot erbij geeft heeft ze normale ontlasting, bij de kip werkt dat dus niet, dan houd ze gewoon diarree :19:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Mijn honden krijgen ook diarree als ze teveel kippenvlees bij hun maaltijd krijgen.
Karkassen en nekken zijn geen probleem, zolang er maar ander vlees bij zit.
Maar ik heb ze dus ook eens een maaltijd gegeven van kipfilet en kipkarkas, en toen ging het mis.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”