Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

NSAID's + gezondheid Osa....Update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

marian* schreef:
Aimee schreef:Waarschijnlijk word het topic niet gevolgd, maargoed ik schrijf toch even de updates op. Vandaag haar tweede keer metacam gehad, geen verschil, maar dat is natuurlijk te verwachtten. Maar vandaag nieuw voer gekocht, natuurlijk voer, met glucosamine en chondroitine. Ik hoop dat er over een paar dagen verbetering is!

gr Aimée
Ik volg het met belangstelling hoor :pffff: :mrgreen: ,en hoop dat het aanslaat allemaal.
Danku :ok: we genieten van dr, maar heb het er soms wel moeilijk mee, als ik haar zo zie schuifelen door de kamer :(
flap
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flap »

Aimee schreef:Waarschijnlijk word het topic niet gevolgd, maargoed ik schrijf toch even de updates op. Vandaag haar tweede keer metacam gehad, geen verschil, maar dat is natuurlijk te verwachtten. Maar vandaag nieuw voer gekocht, natuurlijk voer, met glucosamine en chondroitine. Ik hoop dat er over een paar dagen verbetering is!

gr Aimée
Wij geven een humaan product bij de gewone voeding, namelijk osteoplus. Osteoplus is glucosamine en chondroitine en methylsulfonylmethaan. 2maal daags 1 tablet als onderhoudsdosis en Ylan heeft weinig gewrichtsklachten en stap nog goed mee voor zijn gevorderde leeftijd.
bezint eer je begint
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik volg dit topic zeker hoor, Aimee......
Hoop dat Metacam snel zal gaan werken.....Is zo verdrietig, om je oma Osa zo achteruit te zien gaan. Veel sterkte van ons, én een dikke knuffel voor Osa....!!
Laatst gewijzigd door thom op 09 jan 2008 03:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Vandaag binnen nog geen verbetering...
thom
Zeer actief
Contacteer:

Misschien morgen, zal voor jullie duimen..... :ok: :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik volg je topic ook met belangstelling, ik weet alleen niet zo goed hoe te reageren omdat ik het zelf heel erg moeilijk vond om onze vorige hond op oudere leeftijd met allerlei kwalen te zien.
:pop:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hé Aimee, ik wist idd niet dat het met Osa op het moment niet zo goed gaat.
Jammer dat je nog geen verbetering merkt van de Metacam.
Volgens mij is het trouwens wel zo dat Metacam - net als Rimadyl - naast pijnstillend ook onstekingsremmend werkt, dus je zou nog wel verbetering kunnen verwachten (geen (gewrichts)ontsteking, geen pijn).

Overigens heb ik goede resultaten gemerkt (na Billy's operatie) bij het gebruiken van Pijncompositum van de Groene Os, kun je er - als je zou willen - gewoon naast geven.

Beterschap en een :knuffel1: voor je lieve meisje.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Bedankt voor jullie steun!

Ik merk qua het lopen geen verschil, ze gedraagt zich wel gewoon vrolijk, voor nu zijn balletjes toegestaan in huis, en daar maken ze hier zeker gebruik van :mrgreen: Dus dat is goed nieuws! Ik merkte alleen bij de carprodyl ook met het lopen een grote verandering, en die is er nog zeker niet. De bult lijkt ook gegroeit te zijn.

gr Aimée
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Ik volg je up-date jes van Osa ook hoor.
En inderdaad de ontstekingen die vaak samen gaan met de artrose moeten eerst rustiger worden voordat de pijn afneemt.
Ik zou de Metacam een week of 2 blijven proberen en als je dan nog geen verandering ziet overstappen op bv Previcox?
Donna doet het hier op het moment heel goed op.Na bijna 3 jaar Metacam ben ik overgstapt op Previcox.Eerste 2 week een hele per dag(wat behoorlijk overgedoseerd was bij haar)en nu krijgt ze een halve per dag.
Sterkte met oma Osa!
Brindlecardi
Zeer actief

Met de metacam nog niet zoveel verschil, maar ik houdt moed, de caprodyl werkte toen ook pas na een week of 2.

Wel heb ik vandaag, vlak naast die grote bult ( van ongeveer 4 cm ) een klein bultje gevoelt, wel een stuk kleiner.....

gr Aimée
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Met Samara heb ik met de metacam altijd na 3 dagen al verbetering gehad...maarja de ene hond hond is de andere niet helaas.
Ik hoop dat de metacam snel zijn werk gaat doen!

Jacqueline
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

jacq1970 schreef:Met Samara heb ik met de metacam altijd na 3 dagen al verbetering gehad...maarja de ene hond hond is de andere niet helaas.
Ik hoop dat de metacam snel zijn werk gaat doen!

Jacqueline
Ja dat was met de caprodyl ook zo, dat het echt meer dan een week geduurt heeft, voordat het ging werken. Dus nog even geduld helaas! Maar ben allang blij dat ze gewoon vrolijk is, gewoon graag uitgaat, en alles doet voor eten en haar balletje, wss zal dat nooit ophouden, met graag willen, haar koppie is nog helemaal tip top in orde! Dat maakt het anderzijds ook weer moeilijk.

Maar ik vind het wel vreemd, dat er nu ook weer een klein bultje is gekomen, naast die grote bult.....:(

gr Aimée
Brindlecardi
Zeer actief

Die rotbult is weer gegroeit in vergelijking tot gisteren....
thom
Zeer actief
Contacteer:

Hè,....verdomme Aimee.....!!!!!!!
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ik gebruik Previcox bij Willow, het resultaat is sneller te merken als met Metacam, waarbij ik het idee had dat het helemaal niet werkte.

Willow heeft pijn door zijn hernia en zijn lopen is ook niet denderend.
Kwa bult (heeft er 1 op staaraanzet) merk ik nog niet veel. Daartegen zal de previcox dus niet werken.

Zover mijn ervaringen. Succes met Osa meis... we duimen hier voor je.

Oh ja... omdat Willow ook nierpatient is wilde ik geen carpodyl of rimadyl meer geven. Vandaar de overstap naar metacam en nu naar previcox
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Brindlecardi
Zeer actief

Sh*t, die kleine bult is dubbel zo groot geworden :jank:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Dat klinkt toch niet best.

Misschien de bult toch maar laten aanprikken bij de DA? Althans ik zou dat wel doen, ik wil altijd graag weten hoe de vork in de steel zit.
:pop:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

geef je nu al een glucosanine/chondroitine product apart? in voer zit heel erg weinig. je schreef dat ze het al eens eerder gehad had maar dat het niet werkte, maar het is wel een kwestie van een goed merk uitkiezen en dan uitproberen. huts doet het heel goed op die van de groene os. :wink: . als ik dat een paar dagen niet geef wordt ze ook weer strammer.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Een bult die zo snel groeit zou ik echt laten nakijken, een "hele enge" bult groeit volgens mij geleidelijk en niet zo explosief, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet. Wel weet ik dat Fangio ook slechter liep door die bult die toen verwijderd moest worden.
Sterkte met Osa
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Brindlecardi
Zeer actief

Aanprikken is alleen om te kijken of het een cyste is, neem ik aan?

Glucosamine geven we niet apart, dit omdat, zoals de DA ook al zei, het daar gewoon in een te ver stadium voor is, het is alleen nog een kwestie van behelpen, en haar pijnloos laten genieten. Toen er beginnende artrose werd vastgesteld ( 3-4 jaar geleden ) hebben we wel gewoon een lange tijd glucosamine voedingssuplement gegeven.

@ Martijn, ze heeft ernstige artrose, daarvoor staat ze op de zware medicatie. Maar nu komen er dus ook steeds meer bulten overal tevoorschijn, op dit moment zijn het 4 bulten, die je kan voelen. Vanbinnen weet je het natuurlijk nooit.

Allen bedankt voor jullie reacties

gr Aimée
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Aimee schreef:Aanprikken is alleen om te kijken of het een cyste is, neem ik aan?

Glucosamine geven we niet apart, dit omdat, zoals de DA ook al zei, het daar gewoon in een te ver stadium voor is, het is alleen nog een kwestie van behelpen, en haar pijnloos laten genieten. Toen er beginnende artrose werd vastgesteld ( 3-4 jaar geleden ) hebben we wel gewoon een lange tijd glucosamine voedingssuplement gegeven.

@ Martijn, ze heeft ernstige artrose, daarvoor staat ze op de zware medicatie. Maar nu komen er dus ook steeds meer bulten overal tevoorschijn, op dit moment zijn het 4 bulten, die je kan voelen. Vanbinnen weet je het natuurlijk nooit.

Allen bedankt voor jullie reacties

gr Aimée
Je kan elke bult gewoon aan laten prikken en dat kunnen ze zien of het vet is, een ontstoken talgklier of wat dan ook, als ze het niet 123 zien wordt het even opgestuurd en weet je binnen no-time wat het wel is, het hoeft niet altijd slecht nieuws te zijn, maar wat nou als het iets is als een ontsteking? dan is dat ongemak aan te pakken, is het "eng" hoef je er niets mee te doen maar weet je wel waar je mee te maken hebt, zeker nu het zichtbaar groeit.
Het wordt ook niet groter en dan weer kleiner?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Het is alweer een tijdje geleden. Hoe is de toestand nu ?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”