Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
salmonella?
Moderator: moderatorteam
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, bij een gezonde, volwassen en niet drachtige hond krijgt salmonella geen kans, omdat het maagzuur van de hond daar domweg te zuur voor is, de bacterie overleeft het niet. Zeker bij honden die rauw gevoerd worden.Tulp schreef:Ik heb altijd begrepen dat een hond niet gevoelig is voor salmonella.
Beterschap!
Zou het niet een behoorlijk hardnekkig virus zijn?
En natuurlijk: veel beterschap!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is je hond getest op Giardia????
Ik zou ook denken aan een virusje...ik weet dat er d eafgelopen tijd wel aardig wat honden flink aan de diarreen geweest zijn...bij mij thuis ook...maar als een da het zegt dan zou ik er maar vanuit gaan....
Jou hond zal maar net degene zijn die wel salmonella heeft.
Tja en die brokken.... ik zou denk gewoon carnibest blijven geven en niet de brokken...maarja... dat is mijn gevoel...
Jacqueline
Ik zou ook denken aan een virusje...ik weet dat er d eafgelopen tijd wel aardig wat honden flink aan de diarreen geweest zijn...bij mij thuis ook...maar als een da het zegt dan zou ik er maar vanuit gaan....
Jou hond zal maar net degene zijn die wel salmonella heeft.
Tja en die brokken.... ik zou denk gewoon carnibest blijven geven en niet de brokken...maarja... dat is mijn gevoel...
Jacqueline
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De kans op salmonella is klein en zolang er niet op getest is zou ik eerder van een virus/giardia uitgaan dan salmonella. En zeker niet gaan switchen met voeding! Daar raken de darmen alleen maar meer door van slag. Gewoon lekker Carnibest blijven geven, misschien in wat kleinere porties, en eventueel met wat warm water erover.
Beterschap!
Groetjes,
Fieke
Beterschap!
Groetjes,
Fieke

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
er heerst wel een of ander virus....Boutje schreef:Hij is niet getest, dat doen we woensdag als hij tegen dan niet beter is. Hij dacht aan salmonella omdat het begon na dat rauwe ei en omdat de andere hond niet ziek is, dat zou bij een virus meestal wel zo is. Van een virusje zou hij ook na vier dagen al beter mogen zijn, al kan het ook langer duren door die wormen (ik zonk door de grond, had ik toch vaker moeten ontwormen...)
En door die wormen en omdat hij nog jong is zou hij toch vatbaar zijn.
Daarnet net te laat buiten, en een hoop halfvast in de keuken. Yipie, halfvast ipv spetterpoep, nooit gedacht dat ik nog blij zou zijn met een slappe drol om op te kuisen![]()
Maar voor de rest ligt hij steeds opgerold te dutten.
En hij slikt heel braf zijn pillen, liet zich bij de da ook goed prikken zonder wegtrekken of happen of piepen, echt een voorbeeldige patient.
Volgende keer iets in een potje doen (heb nog van die lege filmrolletjes) dan kan het naar het labo.
maar de ene hond kan er doodziek van zijn en de ander hoeft nergens last van te hebben hoor, heb ik hier ook weleens gehad, het is maar zelden dat er meerdere honden ziek van worden hier....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Golden Stanley
Hij heeft wormen en de DA gooit het op Salmonella??
Salmonella kan alleen worden vastgesteld door speciaal bloed- en ontlastingsonderzoek op een lab.
Ik zou bij dit hondje ontlastingsonderzoek laten doen of het niet Giardia kan zijn. Als dat het is, kun je daar ook adequater tegen behandelen. Want je kan je hondje niet blijven volstoppen met ontwormingskuren, juist niet als hij nog zo jong is.
Salmonella kan alleen worden vastgesteld door speciaal bloed- en ontlastingsonderzoek op een lab.
Ik zou bij dit hondje ontlastingsonderzoek laten doen of het niet Giardia kan zijn. Als dat het is, kun je daar ook adequater tegen behandelen. Want je kan je hondje niet blijven volstoppen met ontwormingskuren, juist niet als hij nog zo jong is.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
je hond kan de dag na het ontwormen alweer wormen krijgen hoorBoutje schreef:Hij krijgt nog verder ontworming en ook antibiotica, hij heeft geen diarhee meer en is terug echt pup, heel vrolijk, heel speels en actief. Hij zal waarschijnlijk naast even een acute infectie nu al langer last van wormen gehad hebben vrees ik, misschien waren de wormen resistent aan drontal??? Want dat kreeg hij eind oktober nog, vlak voor onze verhuis. Maar het verschil is groot, hij is nog heel braaf en gehoorzaam, maar over het algemeen veel actiever en speelser, echt leuk!!!
Nu nog terug stilaan de voeding omhoog (krijgt nu nog 4 kleine porties emt heet water over) en dan is alles terug ok!
Oh ja, ivm ontwormen, wisselen jullie de producten af ivm resistentie?
Volgende keer eens aan de da vragen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ook bij paarden komt men erachter dat ontwormen op maat gezonder en beter is dan de dieren 'preventief' met gif te bestoken. Ik zou zeker met je collies maar uitkijken wat die ivermectine betreft.Boutje schreef:Maar dat zijn dan wormen in het larvestadium neem ik aan. Ik ontworm 4 keer per jaar, net als de paarden. Bij de paarden met ivermectine (is giftig voor honden) en dan 1 keertje met iets anders wat ook op lintwormen werkt en op ivermectine-resistente wormen. Vooral de volgroeide wormen geven last, en die leggen naturlij ook meer eitjes waardoor eht weiland besmet wordt.
Als ik de honden 4 keer per jaar ontworm, volstaat dit dan om een massieve wormeninfectie te voorkomen? Iets wormen hebben ze natuurlijk altijd, maar James had er blijkbaar heel veel (pups gevoeliger neem ik aan?).
Wat is dan een goed ontwormschema voor honden?
Ze hebben in oktober drontal gehad, nu panacure.