Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
varkensvlees
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
varkensvlees
is dat per definitie uit den boze voor honden ivm Aujesky, of is het gekookt wel goed?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- little-wolf
- Zeer actief
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Gekookt/verwarmd is er geen gevaar meer voor Aujesky, dus dan kun je het wel geven. In sommige honden- en kattenvoedingen wordt ook varkensvlees gebruikt, maar ik zou het niet geven, verwarmd heeft het geen toegevoegde waarde in mijn ogen.
En het klopt wel dat vlees goed gekeurd wordt, maar voor mensen is Aujesky niet (levens)gevaarlijk, maar voor honden en katten wel. Ik neem dat risico dus niet, vooral niet omdat er keuze genoeg is om te geven aan diersoorten. Maar er zijn genoeg mensen die het wel doen.
En het klopt wel dat vlees goed gekeurd wordt, maar voor mensen is Aujesky niet (levens)gevaarlijk, maar voor honden en katten wel. Ik neem dat risico dus niet, vooral niet omdat er keuze genoeg is om te geven aan diersoorten. Maar er zijn genoeg mensen die het wel doen.

- Patrol
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het klopt inderdaad dat het een bepaalde tijd niet meer voorkomt in Nederland en daarom is er vorig jaar ook gestopt om de varkens te vaccineren tegen Aujezski. Varkensvlees afkomstig uit Nederland zou dus in principe veilig moeten zijn, maar door het niet vaccineren kan het risico groter worden van besmetting...

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Golden Stanley
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb een periode af en toe varkens botten gevoerd,omdat ik niks anders dan kippenbotten kon krijgen. Maar mijn honden hebben er niet zo'n goede ontlasting op en dat samen met de angst voor aujeszky zorgt dat ik niet meer geef. Maar ik heb nu dan ook weer een breder assortiment botten, dus dan kom ik ook niet meer voor dat dilemma. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- flatcoat4ever
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Contacteer:
Hier staat varken wel op het BARFmenu, in het begin gaf ik alleen scharrelvarken/big van een ecoboerderij hier uit de buurt
, Flash vind het 1 van de lekkerste vleessoorten en met een kieskeurige eter moet je toch wat om aan variatie te komen ?
Het is relatief goedkoop en er zit altijd megaveel vlees aan de ribbetjes, maak er zelf ook nog wel eens spareribs van! :N:
Helaas is dit adresje voor mij over, nu geef ik ook wel varkensvlees wat ik bij het slachthuis haal.
Natuurlijk blijft er een klein risico, maar ik vaccineer ook niet meer, behalve rabies ivm buitenland, ook daar zit een risico aan, maar ook 1 die ik weloverwogen heb gemaakt.
Wild Zwijn daarentegen, kon ik laatst via via ook wat van proberen, dat doe ik dan weer niet, daar is me te weinig controle op.
Het is relatief goedkoop en er zit altijd megaveel vlees aan de ribbetjes, maak er zelf ook nog wel eens spareribs van! :N:
Helaas is dit adresje voor mij over, nu geef ik ook wel varkensvlees wat ik bij het slachthuis haal.
Natuurlijk blijft er een klein risico, maar ik vaccineer ook niet meer, behalve rabies ivm buitenland, ook daar zit een risico aan, maar ook 1 die ik weloverwogen heb gemaakt.
Wild Zwijn daarentegen, kon ik laatst via via ook wat van proberen, dat doe ik dan weer niet, daar is me te weinig controle op.
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel

Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- flatcoat4ever
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Contacteer:
Rabies ook en ook nog overdraagbaar op mensen, zijn heel veel mensen die toch hun hond er niet voor inenten want het komt officieel in Nederland niet meer voorSennaruby schreef:Ik vind de vergelijking met niet meer vaccineren niet echt opgaan. Ik vaccineer ook niet meer dan noodzakelijk, tot eenjarige leeftijd, en daarna niet meer. Deze ziekten zijn, mochten ze die onverhoopt toch krijgen, behandelbaar, maar Aujeski niet, dat is dodelijk.
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel

-
Mojuan
- Zeer actief
Mijn honden krijgen nooit iets waar varkensvlees in zit.
Niet rauw en ook niet gaar.
Ik ga het risico op een dodelijke ziekte niet lopen.
Hoe klein dat risico ook is, er zijn genoeg andere vleessoorten die wel veilig zijn.
Waarom zou ik mijn honden blootstellen aan een eventuele besmetting met een ziekte waarvan ze niet meer kunnen herstellen en onherroepelijk dood zullen gaan?
Al is de kans 1 op de negenhondermiljard bij wijze van spreken.
De kans is er, en het zou je maar gebeuren, ik zou het mezelf mijn leven lang nooit meer vergeven.
Niet rauw en ook niet gaar.
Ik ga het risico op een dodelijke ziekte niet lopen.
Hoe klein dat risico ook is, er zijn genoeg andere vleessoorten die wel veilig zijn.
Waarom zou ik mijn honden blootstellen aan een eventuele besmetting met een ziekte waarvan ze niet meer kunnen herstellen en onherroepelijk dood zullen gaan?
Al is de kans 1 op de negenhondermiljard bij wijze van spreken.
De kans is er, en het zou je maar gebeuren, ik zou het mezelf mijn leven lang nooit meer vergeven.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
klopt, op mijn berg, woon 1/2 in een natuurreservaat in Duitsland, hangen de borden met waarschuwingen..flatcoat4ever schreef: Rabies ook en ook nog overdraagbaar op mensen, zijn heel veel mensen die toch hun hond er niet voor inenten want het komt officieel in Nederland niet meer voorblijft een risico want net over de grens met Duitland zie je overal waarschuwingsborden en geen vos over vleemuis die zich bij de grens eerst laat checken.
in dit gebied is er bijna geen rundvlees te koop.
Duitsers eten bijna geen rundvlees.
Ook de honden niet. In de supermarkten liggen wel zakken met botten[varken] voor de honden.
slagers kijken mij gek aan als ik alleen om runderbotten vraag...
ik kan nergens info vinden over sterf gevallen na het eten van varken, ook op Duitsland Barf-forum niet.