Hier exact zoInge O schreef:toevallig zijn mijn teven het daar ook niet mee eens, want twee van de 4 vertonen (resp. vertoonden) gedurende de volle 2 maanden na de loopsheid schijndrachtgedrag : lusteloos, depressief, nesten maken (holen graven) enz. - terwijl ze helemaal geen 'pseudo'lactatie vertonen : zelfs geen drup melk.
na die twee maanden is het alsof je plots een knop omdraait : huppee, en ze zijn er weer - hun 'dracht' is voorbij.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sjefke (extreem) schijndrachtig
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- CKS
- Zeer actief
Ah.... dan snap ik nu eindelijk wat er aan de hand is. De definities van de schijnzwangerschap lopen gewoon uiteen. Volgens de definitie die door de door mij geraadpleegde auteurs gehanteerd wordt gaat het bij een schijnzwangerschap om de door prolactine veroorzaakte symptomen (zoals lactatie, bepaalde gedragsveranderingen en andere fysieke veranderingen). Deze kunnen per definitie alleen voorkomen aan het eind van de diestrus, wanneer pyometra niet meer mogelijk is (wegens de verlaagde progesteron waarde).
Jij (en zo te zien veel meer mensen hier op het forum) nemen hier ook de door progesteron veroorzaakte veranderingen bij: zoals vergroting van de melklijsten en gewichtstoename. Deze laatste verschijnselen kunnen natuurlijk wél voorkomen in combinatie met pyometra, omdat al deze verschijnselen veroorzaakt worden door hetzelfde hormoon (progesteron).
Ik snapte er al geen hout meer van: pyometra en schijnzwangerschap (veroorzaakt door prolactine) kunnen echt onmogelijk samengaan, dat er zoveel gevallen bekend waren daar snapte ik dus niets meer van.
Groetjes,
Kees
Jij (en zo te zien veel meer mensen hier op het forum) nemen hier ook de door progesteron veroorzaakte veranderingen bij: zoals vergroting van de melklijsten en gewichtstoename. Deze laatste verschijnselen kunnen natuurlijk wél voorkomen in combinatie met pyometra, omdat al deze verschijnselen veroorzaakt worden door hetzelfde hormoon (progesteron).
Ik snapte er al geen hout meer van: pyometra en schijnzwangerschap (veroorzaakt door prolactine) kunnen echt onmogelijk samengaan, dat er zoveel gevallen bekend waren daar snapte ik dus niets meer van.
Geen idee..... ik weet hier nog véél te weinig van om hier echt een mening over te kunnen vormen. Pyometra en schijnzwangerschap komen idd veel meer voor bij honden dan bij katten, maar het fijne weet ik er niet van. Ik weet ook niet hoe het bij wolven zit bijvoorbeeld.Ingo O schreef:overigens, ben je het er toch wel mee eens dat die doorgedreven luteale fase extreem (en specifiek) is bij de hond?
Groetjes,
Kees
-
Cocochanel
Wie heeft hier opgeschoond...zo te lezen best veel
Blijkbaar...veel van geweldige uitspraken(blunders) zijn plotseling helemaal verdwenen en een aantal reacties er op ook.
Ik moet eerlijk zeggen het heeft...zo te zien best veel tijd gekost om zo op te schonen dat er bijna niks van te merken is...
Ik bedoel...Modjes gaan wel zeer selectief te werk
Het schijnt...eigenlijk moet ik het zeggen...Het blijkt weer dat er toch een selectie gemaakt wordt...of beter te zeggen:
Domme uitspraken verdwijnen heel spontaan van ..."selectieve leden" van huidige modjes ... :smile1:
Het is heel jammer en het gaat ten koste van het forum...
Zo wordt het alleen maar minder aantrekkelijk om op zo'n forum iets te posten...
Blijkbaar...veel van geweldige uitspraken(blunders) zijn plotseling helemaal verdwenen en een aantal reacties er op ook.
Ik moet eerlijk zeggen het heeft...zo te zien best veel tijd gekost om zo op te schonen dat er bijna niks van te merken is...
Ik bedoel...Modjes gaan wel zeer selectief te werk
Het schijnt...eigenlijk moet ik het zeggen...Het blijkt weer dat er toch een selectie gemaakt wordt...of beter te zeggen:
Domme uitspraken verdwijnen heel spontaan van ..."selectieve leden" van huidige modjes ... :smile1:
Zo wordt het alleen maar minder aantrekkelijk om op zo'n forum iets te posten...
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
Cocochanel
- Tamara.
- Zeer actief
Dit topic is ruim 2 1/2 maand oud, hoe weet je dat dit topic selectief is opgeruimdCocochanel schreef:Wie heeft hier opgeschoond...zo te lezen best veel![]()
Ik bedoel...Modjes gaan wel zeer selectief te werk![]()
Laatst gewijzigd door Tamara. op 05 jan 2008 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- twinkeltje
- moderator
-
Cocochanel
- twinkeltje
- moderator
-
Cocochanel
---Dat kinderachtig gedoe...daarben ik niet van gediend. Het wordt tijd dat jullie je volwassen gaan gedragen...twinkeltje schreef:nee maar aan het geheugen misschien wel weet je wel zeker dat je dit topic bedoeldCocochanel schreef:---Omdat gelukkig niks aan mijn hersenen mankeertTamara en Bowie schreef:Dit topic is ruim 2 1/2 maand oud, hoe weet je dat dit topic selecties is opgeruimd...
Rannetje zou zich vast wel herinneren...wat er allemaal opeens ontbreekt..
Maar Casey helemaal,want de meeste uitspraken die verdwenen/opgeschoond zijn komen van Casey af...
Oh ja...en het modje die het netjes opgeschoont heeft, die zal vast wel ook nog weten...of is ze ook van korte/selectieve geheugen!!!???
Laatst gewijzigd door Cocochanel op 05 jan 2008 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik lees dit echt met verbazing eerlijk gezegd. Het moderatorteam heeft uit dit topic echt niets weggehaald. Ik begrijp ook niets van de consternatie na al die tijd.
Misschien dat reageerders hun eigen reactie hebben gewist of zo? Ik heb echt geen flauw idee.
En wie bedoel je eigenlijk met "het modje die het netjes opgeschoont heeft"?
Wat zou er volgens jou dan weggehaald moeten zijn?
Stuur anders Ranetje een PB, als je denkt dat zij weet wat er volgens jou hier weggehaald is.
Misschien dat reageerders hun eigen reactie hebben gewist of zo? Ik heb echt geen flauw idee.
En wie bedoel je eigenlijk met "het modje die het netjes opgeschoont heeft"?
Wat zou er volgens jou dan weggehaald moeten zijn?
Stuur anders Ranetje een PB, als je denkt dat zij weet wat er volgens jou hier weggehaald is.
- twinkeltje
- moderator
ik ben er niet van gediend zo maar beschuldigd te woordenCocochanel schreef:---Dat kinderachtig gedoe...daarben ik niet van gediend. Het wordt tijd dat jullie je volwassen gaan gedragen...twinkeltje schreef:nee maar aan het geheugen misschien wel weet je wel zeker dat je dit topic bedoeldCocochanel schreef:---Omdat gelukkig niks aan mijn hersenen mankeertTamara en Bowie schreef:Dit topic is ruim 2 1/2 maand oud, hoe weet je dat dit topic selecties is opgeruimd...
Rannetje zou zich vast wel herinneren...wat er allemaal opeens ontbreekt..
Maar Casey helemaal,want de meeste uitspraken die verdwenen/opgeschoond zijn komen van Casey af...![]()
Oh ja...en het modje die het netjes opgeschoont heeft, die zal vast wel ook nog weten...of is ze ook van korte/selectieve geheugen!!!???
en over kinderachtig te spreken is het voor jou gewoon dat mensen je zo maar beschuldigen of sturen die gewoon eerst een pm naar de moderator om iets op een normale manier eerst te vragen
Laatst gewijzigd door twinkeltje op 05 jan 2008 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- Tamara.
- Zeer actief
Ik wilde dus net zoiets schrijven ja. Komt hier eens in de zoveel weken wat negatiefs schrijven en komt nu weer met de deur in huis binnenvallen met een heel raar berichtje in een topic van 2 1/2 maand geleden.Inge O schreef:wat ben jij toch een vreemd mens. ik kan me de tijd niet heugen dat jij in één van je 260 posts ook nog een keer iets positiefs gezegd heb hier op het forum.
-
Cocochanel
Om geheugen op te frissen...blijkbaar bij Tamara en Bowie is dat niet nodig
...
Casey reageerde dat ze geen zorgen hoefde te maken over eventuele baarmoederontsteking want haar vriendin "de expert" heeft gesproken...
Waarop ik reageerde dat zulke afspraken heel gevaarlijk zijn...
Nu blijkt dat al die feiten(mijn eigen praktijkervaringen) die ik in het begin ter verdediging opschreef en al die bijvoorbeeld,al die uitspraken van Casey(haar blunders) zijn opeens spoorloos verdwenen
Tot ongeveer dat er IngeO begon ( en een paar anderen ook) op in te gaan en met eigen feiten kwamen...Van af toen niks meer opgeschoond
Een van verdwenen/opgeschoonde antwoorden zijn:
Ik zei blij te zijn dat haar vriendin geen DA was van mijn honden, waarop ze in een nieuw antwoord terugschreef dat ze blij was...dat haar honden niet van mij waren???
Toen ik dat, van dat nieveau las...toen dacht ik...
Not for me
...
Casey reageerde dat ze geen zorgen hoefde te maken over eventuele baarmoederontsteking want haar vriendin "de expert" heeft gesproken...
Nu blijkt dat al die feiten(mijn eigen praktijkervaringen) die ik in het begin ter verdediging opschreef en al die bijvoorbeeld,al die uitspraken van Casey(haar blunders) zijn opeens spoorloos verdwenen
Tot ongeveer dat er IngeO begon ( en een paar anderen ook) op in te gaan en met eigen feiten kwamen...Van af toen niks meer opgeschoond
Ik zei blij te zijn dat haar vriendin geen DA was van mijn honden, waarop ze in een nieuw antwoord terugschreef dat ze blij was...dat haar honden niet van mij waren???
Toen ik dat, van dat nieveau las...toen dacht ik...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hey schreeuwerd.. lees dit topic eens door :Cocochanel schreef:Om geheugen op te frissen...blijkbaar bij Tamara en Bowie is dat niet nodig...
Toen ik dat, van dat nieveau las...toen dacht ik...Not for me
![]()
![]()
...
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#2570454
en maak dan daarna even je excuses hier aan de modjes
Laatst gewijzigd door yamie op 05 jan 2008 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik kan me hier niks van herinneren en dat ik geen actief deelnemer was van dit topic zegt niks.Cocochanel schreef:Om geheugen op te frissen...blijkbaar bij Tamara en Bowie is dat niet nodig...
![]()
![]()
...
A. weet je wel heel zeker dat dat in dit topic was
B. waarom haal je oude koeien uit de sloot??
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Tamara.
- Zeer actief
Excuse me?!Cocochanel schreef:Om geheugen op te frissen...blijkbaar bij Tamara en Bowie is dat niet nodig...
Cocochanel schreef: Toen ik dat, van dat nieveau las...toen dacht ik...Not for me
![]()
![]()
...
- Tamara.
- Zeer actief
:sst:yamie schreef:hey schreeuwerd.. lees dit topic eens door :Cocochanel schreef:Om geheugen op te frissen...blijkbaar bij Tamara en Bowie is dat niet nodig...
![]()
![]()
...
-
Maaike
- Zeer actief
Briljant!Tamara en Bowie schreef::sst:yamie schreef:hey schreeuwerd.. lees dit topic eens door :Cocochanel schreef:Om geheugen op te frissen...blijkbaar bij Tamara en Bowie is dat niet nodig...
![]()
![]()
...
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
Cocochanel
---Heel erg bedankt Yamie !yamie schreef:hey schreeuwerd.. lees dit topic eens door :
Vandaag wou ik iets terug lezen over schijnzwangerschap/baarmoederontsteking en blijkbaar mede beinvloedt door al die topics van laatste tijd over het opschonen van topics ...kon ik maar iets niet vinden,waardoor ik dacht...Hey,bij deze topic hebben ze het ook gedaan
Nu blijkt dat het helemaal niet zo is...
Hierbij mijn oprechte exuses aan alle Modjes!...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
netjesCocochanel schreef:---Heel erg bedankt Yamie !yamie schreef:hey schreeuwerd.. lees dit topic eens door :
Vandaag wou ik iets terug lezen over schijnzwangerschap/baarmoederontsteking en blijkbaar mede beinvloedt door al die topics van laatste tijd over het opschonen van topics ...kon ik maar iets niet vinden,waardoor ik dacht...Hey,bij deze topic hebben ze het ook gedaan...
Nu blijkt dat het helemaal niet zo is......
![]()
Hierbij mijn oprechte exuses aan alle Modjes!...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- twinkeltje
- moderator