Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 problemen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Borke schreef:Ik heb hier een poes van bina 14 jaar jong.
Zij had 'spuitpoep' en de diagnose was voedselintolerantie.
Ze heeft 1 jaar hypo-allergene brokken van Royal Canin gegeten via de dierenarts en in het begin hielp het wel.
1 jaar later niet meer, toen de brokken van Hill's via de dierenarts, het hielp niet.
Toen opperde de dierenarts om haar Prednison te geven en inmiddels was ze al graatmager en in slechte conditie...
Voor mij zat het antwoord in voeding.

Ze eet nu 4 jaar Carnibest en ze ziet er geweldig uit, is helemaal opgeknapt, prachtige ontlasting, uitmuntende conditie!
Door mijn ervaring met haar eten nu alle 6 katten Carnibest en de 2 honden Barfen.

In jouw geval is er in min ogen maar 1 oplossing: red je honden en geef ze kvv!
Als Carnibest te duur is probeer dan BIBI of een ander goedkoper merk. Alles is beter dan die brokken.
Als je het niet kunt betalen... sorry maar dan moet je geen honden hebben als je niet voor ze kunt zorgen. Het spijt me en ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar de gezondheid van de honden is jouw verantwoording :N:
Kijk door mensen zo als jij heb ik het dus over de versvlees MAFIA :evil:
doe ff normaal ja
dit is geen advies meer dit is dwingen :boos:
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Het is geen dwingen, maar wijzen op een gezondere manier van voeden. Wat iemand ermee doet, doet diegene er maar mee. Het is trouwens niet waar dat honden die allergisch zijn voor rund in brokken dit ook zijn voor rauw rundvlees. De eiwitten zijn namelijk zo veranderd door het verhitten, dat de hond op de rauwe versie wel eens helemaal niet allergisch zal reageren!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

De manier waarop op is verre van aangenaam, alsof je bewust bezig bent je hond te vermoorden als je hem brokken geeft op DA voorschrift, :devil:
geloof me ik wordt hier redelijk giftig van, iedereen mag advies geven, maar niet op zo`n manier :neenee:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Prima, maar ik vind wel dat je iemand mag wijzen op de gebrekkige kennis van dierenartsen op het gebied van hondenvoeding, de giftige stoffen die met name in Hill's en RC rijkelijk gebruikt worden en de voordelen van een voeding waar helemaal geen toegevoegde stoffen in zitten.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

helemaal mee eens, daarom raad ik ook aan om het gewoon 6 weken te doen en dan KVV te gaan proberen een voedings allergie kan uitdoven in 6 tot 8 weken, lees goed aanraden.

Ik ga niet met termen als red je hond. :roll:

verder zijn er best DA`s die goed op de hoogte zijn van KVV en andere voeding.
ze zijn niet allemaal onder ontwikkeld op dat gebied, :wink:

en er zijn hele volksstammen honden en katten die zeer oud worden op brokken met de gemische rotzooi erin :19: gewoon zomaar
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Tuurlijk zijn er honden die het goed doen op chemische rotzooi. Ik en mijn ouders doen het ook al ontzettend lang erg goed op een zeer ongezond leefpatroon, maar dat wil nog niet zeggen dat het goed is.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tja, ik zit aan de andere kan t van de lijn, mijn hond heeft het 1 ste jaar van zijn leven KVV gehad, gewoon omdat hethier werd aangerade, en van alle soortengeprobeerd, en het werd alleen maar erger, altijd spuitpoep en dan weer een kuurtje, :19: ik ging naar de DA of ik zat er.

uiteindelijk waren we het helemaal zat, hij zat onder de uitslag, bijna geen vacht , oorontstekingen , enz,enz.
toen op sensitievety van RC
ik ga nog maar een keer in het jaar naar de DA, want hij mankeert nooit meer wat op dat gebied.

Het in alleen wel zo datik hem met de KVV verkloot heb :jank: en dat zal ik mezelf NOOIT vergeven, door die doorlopende diarree, zijn zijn heupen niet goed aangelegd, en daar heeft ie doorlopende problemen mee.

staat nu op alle dagen pijnstillers en is nog geen 3 jaar :evil:
als hij uberhaupt 6 jaar gaat worden, mag ik mijn handen dichtkniijpen, en geloof me ik heb al heel veel tranen vergoten over mijn moppie

maar daarom ga ik de boel (KVV)nog niet lopen afkraken om mijn gelijk te halen :pffff:
En wat kan mij die gemische zooi schelen, als hij er NU een goed leven door heeft, de toekomst dat zien we wel :19:
Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Lieve mensen, er zijn honden die 17 jaar worden op restjes van het menseneten of voer van de Lidl. Ik lees hier hele goede adviezen en ik kijk ook op internet wat de mogelijkheden zijn. Ik wil het beste voor Willem en Bettie, daar maak ik echt een sport van. Ik had heel lang nutro choice. Erg goed voer maar Willem werd daar ook niet blij van. Brokken zijn lang niet altijd chemisch, soms zitten er alleen maar natuurlijke voedingsstoffen in. Vers vlees spreekt mij erg aan maar ik heb besloten om eerst een eliminatiedieet te doen met eend en rijst. Als hij na 6 weken opknapt voeg ik langzaam de voedingsstoffen toe die ik verdenk (provocatie) en zo kom ik erachter wat hij heeft. Dit is de manier om voedselallergie uit te sluiten of op te sporen. (Uiteraard wel in overleg met de DA, want buiten de opleiding heeft die van mij ook nog eens 28 jaar ervaring)
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Als jij denkt dat je het goed doet, dan is het dat ook :wink: ik hoop voor je dat het gaat werken, succes :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Marlenejjj schreef: Pegigree vlees, royal canin brokken, de beloningskoekjes, de tussendoortjes, de kluiven of de kongpasta, etc, etc, etc. Ik wil weten of het voor rund is of voor bepaalde stoffen in het voer, ik ga niet zomaar alles uitbannen maar voordat ik overga op kvv wil ik eerst weten of ik hem dan niet juist het spul geef waar hij allergisch voor is, hoe goed kvv ook is?
Ik zie dat je aardig wat dingen geeft, je kunt hier bv ook documenten vinden met de waarheid over brokken. Ik denk als je stopt met pedigree de stinkscheten al een stuk minder zouden worden.
Je kunt niet met een allergie test erachter komen voor wat voor soort vlees hij allergisch is, dat kan alleen met een eliminatie dieet, dus 6 weken lang alleen rund voeren, reageert hij daar slecht op dan 6 weken kip, of eend of.. maar in die 6 weken ook geen extraatjes geven als koekjes of kongpasta :wink:
Valerie
Zeer actief

Oh ik heb ook een stafforddame die altijd honger heeft :wink: Na een kg pens opgegeten te hebben kwam ze nog bedelen. Bij haar is het gewoon onzin. Ik weet niet of ze onlangs ontwormt is? Maar na castratie kunnen ze een stuk hongeriger worden. Je kunt idd sperziebonen geven maar ik zou het gewoon negeren.
Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Je kunt idd sperziebonen geven maar ik zou het gewoon negeren.
Haha, als je ook een stafforddame hebt; vertel mij dan eens hoe je die blik kan weerstaan??

Nee hoor, zonder gekheid, Bettie gaat ook over op vers vblees en ik denk dat het dan wel minder wordt. Eerst haar zakje RC opmaken, dan gaat ze over op vers. En dan moet vrouwtje maar meer met haar lopen (in het voorjaar gaan we weer een hondensport uitkiezen) dan valt ze ook wel af.
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Marlenejjj schreef: Haha, als je ook een stafforddame hebt; vertel mij dan eens hoe je die blik kan weerstaan??
ik kijk de andere kant op :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”