Zoek stok! schreef:malinois schreef:Maar het hypere van een mechelaar wat hij heeft vind niet iedereen fijn zeker niet in combinatie met zijn karakter dus dan kom je al snel bij 'herdermensen' uit....

Toch denk ik dat sommige herdermensen wat zijn blijven steken in methodes. Niet als aanval bedoeld naar jou overigens. Het stoort me weleens dat gedaan wordt of herders zo'n harde hand nodig hebben. Waar ik agility train, stikt het van de herders in de GG en potjandosie wat gaat dat soms hard. Ik geloof helemaal niet dat dit nodig is. Duidelijk, ja. Consequent, ja. Maar het zijn meestal ook honden die heel graag voor de baas willen werken, dus niet net doen of het zulke uitzonderlijke honden zijn waar tegen geschreeuwd moet worden om ze de baas te zijn. Zo, mijn frustratie is er weer even uit

(ik erger me soms echt kapot als ik aan het springen en doen ben met Bram en de herdermensen gaan tekeer op het veld naast me

)
Ik denk hetzelfde als jij...
Toch zie ik inmiddels ook steeds vaker herderbaasjes opduiken die niet op die manier met hun hond omgaan...
Maar dit beeld wat jij nu schetst is ook het beeld dat ik van veel herderbaasjes heb.
Misschien ligt het ook aan de kant van het land waar ik woon
Het stikt hier van de herders op de boerderijen en ook in de woonwijken zie je ze voorbij komen.
Hier vlak achter woont iemand die een jonge DH heeft van krap een jaar gok ik...als pup werd ie voorgesleept en gerukt aan de slipketting met alleen maar barse commando's ...
Ik zag die mevrouw met een kaarsrechte rug lopen, de lijn mooi in twee knuistjes geklemd en strak voorruit kijken en daar ging ze: "vholggg, zzzitt, vholggg"
Ik vermoed trouwens ook dat ze hier bij de KC trainde, want daar gaan ze op precies dezelfde manier met pups om en zo wordt je geleerd met je hond om te gaan :N:
Herder, labrador, maakt niet uit...
Bout rukken aan een slipketting, met de lijn in beide vuisten geklemd, voor je uit kijken alsof je hond niet bestaat en maar brullen...
Dat is de manier van de KC hier
Oh ja.,...ik zie mevrouw nu regelmatig "vliegen" met dezeldfe herder :N: Het heeft dus geen bal geholpen.
Anderzijds hadden we waar we trainden ook een hele norse, al wat oudere man in de groep zitten die met zijn jonge DH kwam trainen.
Geen KC achtige toestanden, juist het tegenovergesteld en die man vond het me een partij leuk...als was dat niet aan hem te horen :N:
Hij vertelde dat hij het heel leuk vond om zo met zijn hond te trainen...er was hem door allerlei "kenners" verteld dat hij hem "d;r onder moest krijgen en dat alle herders het een keer zouden proberen bij hun baas"
dat vond ie kul, hadden zijn herders nooit gedaan en het leek hem leuk eens naar cursus te gaan met zijn zoveelste herder.
het was ook een typische herder-meneer voor zover die bestaan, maar het beeld wat ik ervan heb van mensen hier uit de omgeving met een DH klopte helemaal met deze meneer.
Groot VERSCHIL was dus zijn manier van omgaan met zijn hond.