Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

misselijk: wanneer weer eten?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

misselijk: wanneer weer eten?

Ongelezen bericht door tekkel »

Zondagavond heb ik met Eebje twee keer een uur buitengelopen terwijl zij op zoek was naar de laatste grassprietjes. Ze maakte die nacht wel wat kokhalsgeluiden, maar er kwam niets.
Gisteren/maandag was ze wel vrolijk maar niet helemaal zichzelf. Ik heb haar over de dag verspreid twee droge krekkers en een halve geroosterde boterham gegeven.
Vanochtend keek ze me aan en zei burb, en deponeerde een droge torpedo van gras ter grootte van een dooie rat op m'n bed :N: Terwijl ik die aan het opruimen was hoorde ik vanuit de woonkamer nog een burb, en daar lag nog zo'n rat, alleen ietsjes natter. Gelukkig op m'n witte kleed :ok:
Ze is weer helemaal de oude, racete weer door het bos en heeft duidelijk wel trek in iets. Zal ik haar nu al gewoon haar carnibest geven, of nog maar een dagje rustig aan?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Rock heeft dat ook wel eens dat hij een grote grasbal uitbraakt. Ik geeft hem altijd gewoon eten daarna, nooit iets aan de hand geweest. Misschien zou je voor de zekerheid haar eten in 2 porties kunnen geven :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik geef altijd vrij snel gewoon weer eten, als ze het willen mogen ze het hebben over het algemeen :wink:
Bij misselijkheid dan, bij hele erge diaree ben ik wat voorzichtiger. Over het algemeen klopt hier ook wel dat als ze te misselijk zijn om te eten ik ze ook echt niet moet pushen, maar als ze zelf ook willen dan gaat het eigenlijk altijd goed.
Saar is ook een dagje wat misselijk geweest van de week, maar ze wilde gewoon haar Rodi en dat krijgt ze dan ook zolang ze het niet meteen weer eruit gooit (en dat deed ze niet).
Afbeelding
tekkel
Erelid

Nee, ze heeft geen diarree, gelukkig.

Nou, dan geef ik haar nu de helft van d'r carnibest :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

over het algemeen geven hondjes zelf wel aan of het weer tijd is voor lekkere hapjes, hoor. gewoon die carnibest voorschotelen. :wink:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik geef ook al weer snel eten, nooit een probleem geweest
tekkel
Erelid

Nou, het zit er nog steeds in :cheer:
Al kokhalst ze nog wel heel soms :roll:
Ik moet nu naar m'n werk: hoop niet dat ik vanavond een ondergekotst huis aantref :N:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

en? heeft de carnibest keurig de route gevolgd?
tekkel
Erelid

So far so good :ok:

Ze maakt nog wel af en toe een kokhalsgeluidje, maar alles was keurig toen ik thuiskwam, en ze is heel vrolijk en actief. Ben blij toe, want ik word heel ongelukkig van zieke hondjes :(:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mooi :ok: geen zieke Ebertje hoor :neenee:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”