Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van volwassen brok weer naar Junior?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Van volwassen brok weer naar Junior?

Ongelezen bericht door Frenkie »

Sinds twee maanden geven we Wieke de volwassen variant van Royal Canin Maxi. Nu kreeg ik in een dierenwinkel te horen dat we heel snel weer terug op de Junior moesten omdat hij kon voelen en ruiken dat het ergens niet goed zat in de vertering. Hij vertelde dat Wieke ruikt en dat haar vacht niet glanst....dit niet glanzen zijn wij het trouwens totaal niet mee eens. Wieke is nu bijna 9 maanden en ik twijfel dus of ik weer terug moet gaan naar de Junior brokken. Mijn gevoel zegt dat het ruiken en niet glanzen door het voer komt en niet zozeer door de adult of Junior variant. Wat denken jullie....terug gaan op Junior of een ander merk proberen?
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Marley2016
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marley2016 »

ik heb dana ook een lange tijd op puppybrok gehad, je kan beter nu de gewone brokken geven denk ik hoor

als ik het niet juist heb hoor ik het wel.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik vind het een beetje een onzin verhaal hoor, van die dierenwinkel !! Overstap van junior naar volwassen brok moet geen enkel verschil maken in geur of glans. Als de hond idd ruikt en niet glanst ligt dat waarschijnlijk aan het merk voer en niet aan de variant ( dus pup of volwassen). Een heleboel honden gaan trouwens ook al veel eerder op de volwassenbrok. Ga gewoon op je eigen gevoel af: als jij vind dat Wieke het goed doet op deze brok en mooi glanst, goed eet, en goede ontlasting heeft zou ik er niks aan veranderen. Dierenwinkels zijn goed in verkooptrucjes helaas ! ( niet allemaal gelukkig...) Junior zal ongetwijfeld meer aan verdiend zijn voor ze. Als jij het idee hebt dat Wieke het niet goed doet op deze brok kun je idd gerust een ander merk proberen. Er zijn nog genoeg andere goede brokken op de markt.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Een hond van 9 maanden hoort niet te ruiken en de vacht hoort zeker wel te glanzen, dus daar heeft de dierenwinkel gelijk in.
Alleen doet een juniorbrok daar helemaal niets voor. Je hond moet wellicht wel een andere brok of andere voeding. Wat voor brok voer je nu? Wellicht is het een prima brok, maar past hij niet bij jouw hond. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Wat een lariekul. Ik zou sowieso geen brok geven, maar als je dan toch brok wilt blijven voeren dan zou ik op zoek gaan naar een ander merk. Maar puppyvoer? Onzin.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”