Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
NSAID's + gezondheid Osa....Update
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
NSAID's + gezondheid Osa....Update
De titel zegt genoeg geloof ik
( NSAID met minste bijwerkingen )
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 13 jan 2008 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
Marion.
Re: NSAID met minste bijwerkingen
Vast wel. Mij alleen niet. Zijn die NASA dingen niet iets als asperine enzo?Aimee schreef:De titel zegt genoeg geloof ik
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
NSAID's bedoel je? Dat zijn niet steroïde ontstekingsremmers, voor de artrose. Waarschijnlijk heeft ze dus die ellendig lange loopsheid door de Caprofen ( ook een NSAID ). Daar reageert ze dus wss wat hevig op, maar ze loopt nu zoner de carprofen weer heel erg slecht. Dus zijn we op zoek naar eentje met minder bijwerkingen, zodat we dat als het bloeden helemaal gestopt is, we haar dat kunnen geven.Marion. schreef:Vast wel. Mij alleen niet. Zijn die NASA dingen niet iets als asperine enzo?Aimee schreef:De titel zegt genoeg geloof ik
gr Aimée
-
Marion.
Ik snap. Maar niet heus. Ik weet alleen dat 1 + 1, twee isAimee schreef:Dat zijn niet steroïde ontstekingsremmers
Maar goed, door mijn reacties komt je topic wel weer steeds bovenaan te staan, dus misschien heeft iemand een zinnig antwoord
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het zorgt er dus eigenlijk voor dat de hond minder pijn heeft bij het bewegen, en het het overgebleven kraakbeen wat meer beschermd. Artrose zijn eigenlijk ontstekingenMarion. schreef:Ik snap. Maar niet heus. Ik weet alleen dat 1 + 1, twee isAimee schreef:Dat zijn niet steroïde ontstekingsremmers![]()
Maar goed, door mijn reacties komt je topic wel weer steeds bovenaan te staan, dus misschien heeft iemand een zinnig antwoord
gr Aimee
-
astrid
- Zeer actief
Echt veel keus heb je trouwens niet. Rymadil, Previcox, Metacam, Quadrisol, Tolfedine dat is wat ik zo even uit mn hoofd weet.
Previcox en quadrisol is van een nieuwere generatie, dus minder bijwerkingen. Maar de ene hond is de andere niet, als de hond van de buurvrouw het goed doet op 1 medicijn, wil dat niet zeggen dat dat ook voor jouw hond zo werkt
Previcox en quadrisol is van een nieuwere generatie, dus minder bijwerkingen. Maar de ene hond is de andere niet, als de hond van de buurvrouw het goed doet op 1 medicijn, wil dat niet zeggen dat dat ook voor jouw hond zo werkt
- donna
- Zeer actief
Gewoon proberen lijkt me?
Donna heeft rimadyl gehad maar werkte niet bij haar(ook geen bijwerkingen),metacam werkte jaren goed(ook zonder bijwerkingen)en nu krijgt ze previcox.Hier loopt ze vrij goed op maar heeft als bijwerking dat ze er een beetje paranoia van wordt.
Heb je al groenlipmossel gegeven?
We gebruiken het hier nu 3 jaar en het is me 2 keer overkomen dat het op was...na een week of 2 ging ze beduidend slechter lopen.
Niet dat het de NSAID'S kan vervangen maar misschien dat je minder kan geven?
Donna heeft rimadyl gehad maar werkte niet bij haar(ook geen bijwerkingen),metacam werkte jaren goed(ook zonder bijwerkingen)en nu krijgt ze previcox.Hier loopt ze vrij goed op maar heeft als bijwerking dat ze er een beetje paranoia van wordt.
Heb je al groenlipmossel gegeven?
We gebruiken het hier nu 3 jaar en het is me 2 keer overkomen dat het op was...na een week of 2 ging ze beduidend slechter lopen.
Niet dat het de NSAID'S kan vervangen maar misschien dat je minder kan geven?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Groenlipmossel heb ik nog nooit van gehoord, kan je dat geven in combinatie met een NSAID?
Rymadil reageert ze ook niet op, we hebben hier nog metacam staan, die hebben we 3 jaar geleden gekregen/
Ik denk toch dat we de previcox gaan proberen in overleg met de DA, omdat ik al meerdere malen heb gehoord dat deze goed schijnt te zijn. Eerst maar even wachten totdat het bloeden volledig gestopt is, anders krijgen we weer hetzelfde feest.
gr Aimée
Rymadil reageert ze ook niet op, we hebben hier nog metacam staan, die hebben we 3 jaar geleden gekregen/
Ik denk toch dat we de previcox gaan proberen in overleg met de DA, omdat ik al meerdere malen heb gehoord dat deze goed schijnt te zijn. Eerst maar even wachten totdat het bloeden volledig gestopt is, anders krijgen we weer hetzelfde feest.
gr Aimée
-
astrid
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
-
astrid
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ze heeft hiervoor een tijd op de glucosamine gestaan, maar moet zeggen dat ik daar echt heel erg weinig verschil aan heb gemerkt.astrid schreef:Ik zou toch een glucosamine of ander preparaat gaan geven hoor. Als ik al naar mezelf kijk hoeveel baat ik daarbij heb, kan me zo voorstellen dat dat voor honden ook geldt.
Maar misschien is die groenlipmossel wel wat voor haar?
We gaan morgen denk ik beginnen met de metacam. Het word dan een hele waslijst aan pilletjes. :N: Paradiene, metacam, ijzerpilletjes en antbiotica.
-
astrid
- Zeer actief
-
jidde
Het verschilt ook welke glucosemine je geeft. Nanni krijgt altijd glucobest. tot die een keer op was en ik een andere bij de groothandel meenam. Ze liep er slechter op en was wat minder levenslustig. toen ik weer glucobest gaf, werd ze vrolijk, speelde na een week weer met Tuana en liep ze beter.
ik zou dus zoeken naar eentje die goed aanslaat
ik zou dus zoeken naar eentje die goed aanslaat
- donna
- Zeer actief
Groenlipmossel kan je gewoon geven bij de NSAID ers.Aimee schreef:Groenlipmossel heb ik nog nooit van gehoord, kan je dat geven in combinatie met een NSAID?
gr Aimée
Ik haal altijd een pot van de Tuinen en dan krijgt ze 1 open gemaakte capsule per dag door haar vlees.
Metacam van 3 jaar geleden niet meer gebruiken hoor (helemaal niet als hij al open is geweest)
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Gittje
- Zeer actief
Ik geef sinds kort Vetri Joint 40 (info op http://www.vetripharma.be/pdf-files/pro ... rzicht.pdf ) en zie toch al resultaat.Aimee schreef:Ze heeft hiervoor een tijd op de glucosamine gestaan, maar moet zeggen dat ik daar echt heel erg weinig verschil aan heb gemerkt.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
We gaan het er morgen met de DA over hebben.
Dan heb ik nog een andere vraag ( ik doe het even in dit topic, anders staat deze rubriek helemaal vol met topics van mij! )
Na het plassen, wil haar rechterachterpoot soms niet meer 'strekken'. Dan duurt het dus een paar minuten voordat ze er weer normaal op kan lopen. Heeft dit ook te maken met gewrichtsslijtage? Of zou dit meer met de spieren te maken hebben?
gr Aimée
Dan heb ik nog een andere vraag ( ik doe het even in dit topic, anders staat deze rubriek helemaal vol met topics van mij! )
Na het plassen, wil haar rechterachterpoot soms niet meer 'strekken'. Dan duurt het dus een paar minuten voordat ze er weer normaal op kan lopen. Heeft dit ook te maken met gewrichtsslijtage? Of zou dit meer met de spieren te maken hebben?
gr Aimée
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Arthrose is slijtageAimee schreef:Artrose zijn eigenlijk ontstekingenvandaar de naam.
gr Aimee
Voor de rest heb je gelijk,en ik zou ook eens iets met glucosamine proberen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Heb ik idd niet goed gezegd, alhoewel uiteindelijk er bij arthrose ook ontstekingen ontstaan, maar die komen dan weer voort uit die slijtage neem ik aan?marian* schreef:Arthrose is slijtageAimee schreef:Artrose zijn eigenlijk ontstekingenvandaar de naam.
gr Aimee![]()
Voor de rest heb je gelijk,en ik zou ook eens iets met glucosamine proberen.
gr Aimée
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Kan,maar hoeft niet.Aimee schreef: Heb ik idd niet goed gezegd, alhoewel uiteindelijk er bij arthrose ook ontstekingen ontstaan, maar die komen dan weer voort uit die slijtage neem ik aan?
gr Aimée

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Is speciaal voor honden, maar heeft wel dezelfde stoffen als paracetamol. Het schijnt dat het niet slecht is voor honden, alleen als je er teveel van geeft ( mensen paracetamol bevat ook veel meer van die werkzame stof )ranetje schreef:Is dat speciaal iets voor honden?Aimee schreef:Nee geen glucosamine apart, wel die paradiene ( Paracetamol )astrid schreef:Geef je eigenlijk ook glucosamine of een ander preparaat?
gr Aimee
Ik ken het niet.
En paracetamol is voor honden erg slecht.
Dus ik vraag maar even info aan je
Maargoed zo is het mij verteld.
gr Aimée
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aimee schreef:Is speciaal voor honden, maar heeft wel dezelfde stoffen als paracetamol. Het schijnt dat het niet slecht is voor honden, alleen als je er teveel van geeft ( mensen paracetamol bevat ook veel meer van die werkzame stof )ranetje schreef:Is dat speciaal iets voor honden?Aimee schreef:Nee geen glucosamine apart, wel die paradiene ( Paracetamol )astrid schreef:Geef je eigenlijk ook glucosamine of een ander preparaat?
gr Aimee
Ik ken het niet.
En paracetamol is voor honden erg slecht.
Dus ik vraag maar even info aan je
Maargoed zo is het mij verteld.
gr Aimée
-
Brindlecardi
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Waarschijnlijk word het topic niet gevolgd, maargoed ik schrijf toch even de updates op. Vandaag haar tweede keer metacam gehad, geen verschil, maar dat is natuurlijk te verwachtten. Maar vandaag nieuw voer gekocht, natuurlijk voer, met glucosamine en chondroitine. Ik hoop dat er over een paar dagen verbetering is!
gr Aimée
gr Aimée
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik volg het met belangstelling hoorAimee schreef:Waarschijnlijk word het topic niet gevolgd, maargoed ik schrijf toch even de updates op. Vandaag haar tweede keer metacam gehad, geen verschil, maar dat is natuurlijk te verwachtten. Maar vandaag nieuw voer gekocht, natuurlijk voer, met glucosamine en chondroitine. Ik hoop dat er over een paar dagen verbetering is!
gr Aimée