Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoefjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hoefjes

Ongelezen bericht door Caro. »

Gister heb ik voor het eerst hoefjes aan de honden gegeven. Groot succes, want ze vonden het lekker én het was heel veel kluifwerk: ze zijn wel zo'n twee uur zoet geweest ermee :ok:

Maar vannacht had Kaya gespuugd, allemaal kleine stukjes bot (de buitenkant van de hoefjes).
En vanmorgen poepte Puchu flinke stukken bot uit. Hij krijgt het blijkbaar niet zo fijngemalen als Kaya. Stukken van een paar centimeter.

Nu is mijn vraag of dit kwaad kan?
Kan ik de hoefjes nog met een gerust hart geven of is dit on-verteren gevaarlijk?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno krijgt geen hoefjes meer, ooit 1 keer gegeven en ze stikte er zowat in :N:

Ik weet niet of het kwaad kan, ik zou ze wel gewoon goed in de gaten houden, meer kun je volgens mij niet doen nu.
:pop:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik vind het ook hele enge dingen :N:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hoezo vinden jullie ze eng?

Ik weet wel dat de kaken er vast in kunnen komen te zitten, omdat de buitenkant harder is dan de binnenkant en ze de binnenkant eerst leegeten.
Dus ik blijf wel in de buurt, maar dat doe ik eigenlijk altijd bij kluiven, wat voor kluiven dan ook.

Hoe kon Ameno er in stikken? Door ook te grote stukken te eten?
Afbeelding
A good dog never dies...

Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Hoefjes zijn knalhard en er werd me meerede malen aangeraden ze eerst een poosje in water te weken zodat ze, net als onze nagels in water, wat zachter worden.

Ik doe het niet en heb nog nooit problemen ondervonden maar Knoeppie's bekkie is ook een stuk kleiner.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier krijgen ze ze ook niet meer, slikken veel te grote stukken in 1 keer naar binnen... ze zijn me daarnaast dus door die stukken die ze eraf breken ook veel te scherp.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier komen die dingen er ook niet meer in..grote stukken die ingeslikt kunnen worden en met behoorlijk scherpe randen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik geef ze al jaren en jaren, nooit 1 probleem mee gehad. als ze droog zijn zijn ze idd hard, maar zodra ze gaan knagen worden ze zacht, en ook in de maag dus. als ze grote(re) stukken inslikken komt dat er van zelf weer uit, of aan de voorkant (komt zelden voor) of aan de achterkant. ze slikken hier ook hele kippenpoten door, dus ik ben echt niet bang voor zoch klein hoefje dat veel zachter is dan een kippenbot. ik geef ze al van pup af aan. ze zijn er gek op hier en ze zijn er lekker een tijdje mee zoet.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 22 dec 2007 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vind het ook enge dingen.Ik heb ze jarenlang gegeven tot het een keer bijna fout ging.
Daarbij vind ik ook dat er scherpe randjes ontstaan door het gekluif.Ik geef ze dus niet meer;er zijn genoeg andere lekkere kluifdingen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

die dingen komen hier er niet in veel te veel gehoord dat er ongelukken meegebeurde zelfs zo erg dat een baasje het hoefje niet uit de strot kreeg bij de hond dat de hond er in gestikt is.. :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik geef ze niet meer, hier de ervaring dat ze ze ook te snel naar binnen willen werken en ze heel scherp worden, dat laatste niet alleen naar voor de honden, maar ook voor mij, ik ben er al zo vaak op gaan staan met mijn blote voeten of sokken, en dat doet heel erg zeer :pffff: :wink:
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Ik kreeg de tip om ze eerst een uur in warm water te laten weken :19:
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Caro. schreef:
Hoe kon Ameno er in stikken? Door ook te grote stukken te eten?

Ja, te grote en scherpe stukken willen afslikken. Ik kwam er toen ook pas achter hoe scherp het is trouwens en dat vond ik ook niet echt een fijn idee.
:pop:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Sinds dat de DC reu van Valeska met spoed geopereerd moest worden omdat zo'n hoefje zijn darm had geperforeerd (als ik het juist zeg) komen hier geen hoefjes meer in huis, vind het enge dingen :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Bij mij eten ze alleen de binnenkant eruit en daarna kijken ze er niet meer naar om :19: en als ik dit zo lees ben ik daar best blij om.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ai, ai, dat zijn toch best heel wat nare verhalen :jank:

Ik zag dus ook grote stukken in Puchu's ontlasting en was ook bang voor de scherpte hiervan. Niet geheel onterecht als ik dit zo lees.
Kaya die vermorzeld het wel, maar Puchu in zijn gulzigheid dus niet goed genoeg.
Afbeelding
A good dog never dies...

nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik geef ze al jarenlang, nooit geen problemen mee gehad en ze vinden het heerlijk! Ik haal regelmatig een zak van 100 stuks en ze gaan schoon op hier. Er staat hier een bak met speelgoed in de kamer en daar gaan ook de half opgevroten hoefjes in. Regelmatig worden die er uit gevist en verder opgegeten. Ze hebben er echt veel plezier mee...
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Hier liggen door het huis heen ook gewoon hoefjes. Ik doe zo ook altijd in de speelgoed mand als ze niet meer verder eten en ze pakken ze weer wanneer ze zin hebben.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Sjonnie vindt ze heerlijk, maar eet ze niet helemaal op. Het open gedeelte gaat snel, maar zodra hij bij het puntje komt verliest hij interesse.
Maar hij heeft natuurlijk ook wel een iets kleiner bekkie dan bijv. Puchu :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

nance schreef:Ik geef ze al jarenlang, nooit geen problemen mee gehad en ze vinden het heerlijk! Ik haal regelmatig een zak van 100 stuks en ze gaan schoon op hier. Er staat hier een bak met speelgoed in de kamer en daar gaan ook de half opgevroten hoefjes in. Regelmatig worden die er uit gevist en verder opgegeten. Ze hebben er echt veel plezier mee...
hier net zo!
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

ik denk dat er een groot verschil in is hoe je hond er mee omgaat,
mijn honden krijgen ze ook niet meer die willen ze het liefst zo snel mogelijk opeten,

maar als ik de verhalen lees van mensen die er nooit problemen mee gehad hebben eten die honden het hoefje ook niet gelijk helemaal op maar laten hem gewoon een tijdje liggen om er later weer verder aan te knabbelen.
Groetjes Patries
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

patricia schreef:ik denk dat er een groot verschil in is hoe je hond er mee omgaat,
mijn honden krijgen ze ook niet meer die willen ze het liefst zo snel mogelijk opeten,

maar als ik de verhalen lees van mensen die er nooit problemen mee gehad hebben eten die honden het hoefje ook niet gelijk helemaal op maar laten hem gewoon een tijdje liggen om er later weer verder aan te knabbelen.
juist en dat zullen ze hier dus nooit doen :neenee: dat moet meteen en wel zo snel mogelijk op, zo snel dat ze zelfs proberen het in het geheel in te slikken :eek:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik vind die hoefjes maar eng, ik zou ze niet geven.

Die van mij krijgen verse botten, maar waar ze binnen ook lekker op kunnen kauwen, dat zijn bullepezen. Die zijn ook niet zo gauw op als bijv pensstaafjes.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Als ik een hoefje aan Luka geef vind ik standaard de volgende dag uitgekotste stukjes hoef. Hij krijgt ze dus niet meer. Mijn vorige hond was een stuk voorzichtiger met kluiven en die heeft er nooit problemen mee gehad.
Afbeelding
Faigo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Faigo »

Hoefjes zijn levensgevaarlijk voor je hond, door de structuur versplintert het en en het kan de slokdarm en de maag beschadigen. Ik geef Faigo elke dag een groot en keihard bulghur/kamut (van biologische teelt) met kaas bot uit de bakkerij. Yammie! En mooie witte tandjes!
Hutsje
Zeer actief

Faigo schreef:Hoefjes zijn levensgevaarlijk voor je hond, door de structuur versplintert het en
dat is niet waar. probeer het maar eens, als honden erop kauwen worden ze zacht. ook als je ze in water legt worden ze zacht, dus ook als ze doorgeslikt worden zijn/worden ze zacht. tenwij ze op de een of andere manier gaar gemaakt zijn, maar meestal zijn ze gewoon gedroogd.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik moet toch eerlijk bekennen, dat ik hoefjes niet ken.
Yla krijgt vaak bullepees, of varkensoor en dat gaat gelukkig helemaal goed, maar MOET in 1x op.....!!
Afbeelding
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

nance schreef:Ik geef ze al jarenlang, nooit geen problemen mee gehad en ze vinden het heerlijk! Ik haal regelmatig een zak van 100 stuks en ze gaan schoon op hier. Er staat hier een bak met speelgoed in de kamer en daar gaan ook de half opgevroten hoefjes in. Regelmatig worden die er uit gevist en verder opgegeten. Ze hebben er echt veel plezier mee...
Hier kan ik me bij aansluiten.

Wij halen hier ook regelmatig een zak van 100 hoefjes.

Een kennis van me heeft 8 honden waarvan 7 grote honden en 1 kleine en dat gaat ook altijd goed nog nooit geen rare dingen gehad.

Ik haal soms wel eens 400 hoefjes tegelijk maar dat is dan voor ons en die kennis van me.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Vroeger heb ik dat een paar keer gegeven, maar ben ermee gestopt. Zoals reeds aangehaald : te hard & te scherpe randen. Echte zot waren de honden er niet van.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hier worden ook hoefjes gegeten, tot nu toe geen problemen mee gehad :ok: .
Zijn ze lekker even zoet mee.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”