Ari@ne schreef:Jagger is het hele jaar door in elk opzicht aantrekkelijkranetje schreef:
Dan was hij dit jaar aantrekkelijker voor vlooien![]()
Daar boft hij mee, vooral wat die vlooien betreft
Moderator: moderatorteam
Er zijn heel wat teentjes verse knoflook voor nodig om bloedarmoede te veroorzaken.............marian* schreef:Ze krijgen ook geen hele teen of zoSennaruby schreef:Dat is prima, als je er maar mee uitkijkt en echt niet teveel geeft. Twee keer per week vind ik persoonlijk aan de hoge kant. Bloedzuivering is prima, tot op zekere hoogte. Bloedarmoede is nou ook weer niet nodig![]()
Ik pers hooguit 1 teen en van wat daar dan uit komt krijgen ze elk een heel klein beetje.
Zo kun je altijd wel iets bedenken waarom de knoflook niet zou werken. Maar sommige mensen hebben de ervaring dat het wel werkt tegen vlooien en andere niet. Daarom zeg ik, het verschilt per hond. En het verschilt inderdaad ook per hond of ze vlooien hebben of niet, maar als je het idee hebt dat de knoflook tegen vlooien helpt, dan schaadt het niet om dit in kleine hoeveelheden te geven, helemaal als je bedenkt dat vlooiendruppels behoorlijk ongezond zijn.ranetje schreef:Ari@ne schreef:Nee omgekeerd.Inge O schreef:maar, gaf je vorig jaar knoflook en dit jaar niet?Ari@ne schreef: Maar toch, Jagger heeft vorig jaar geen vlo gehad en dit jaar wel.
Vorig jaar niets en dit jaar knoflookdragees.![]()
Dan was hij dit jaar aantrekkelijker voor vlooien![]()
Dat klopt, maar meestal zijn er heel wat teentjes nodig wil het tegen vlooien helpen.Golden Stanley schreef:Er zijn heel wat teentjes verse knoflook voor nodig om bloedarmoede te veroorzaken.............marian* schreef:Ze krijgen ook geen hele teen of zoSennaruby schreef:Dat is prima, als je er maar mee uitkijkt en echt niet teveel geeft. Twee keer per week vind ik persoonlijk aan de hoge kant. Bloedzuivering is prima, tot op zekere hoogte. Bloedarmoede is nou ook weer niet nodig![]()
Ik pers hooguit 1 teen en van wat daar dan uit komt krijgen ze elk een heel klein beetje.

Maar heel wat teentjes wordt absoluut niet geadviseerd tegen vlooienbestrijding. Het zou onderdeel van de rauwe voeding kunnen zijn en als onderhoudsdosis is 1x per week niet verkeerd en wellicht zelfs nuttig, gezien de specifieke eigenschappen van dit look juist bij honden met (auto)immuunziektes. Dan nog bij ontwormingskuren wordt ook niet heel wat teentjes geadviseerd, dus ik denk dat het een klein beetje overdreven wordt.Sennaruby schreef:Golden Stanley schreef:Er zijn heel wat teentjes verse knoflook voor nodig om bloedarmoede te veroorzaken.............marian* schreef:Ze krijgen ook geen hele teen of zoSennaruby schreef:Dat is prima, als je er maar mee uitkijkt en echt niet teveel geeft. Twee keer per week vind ik persoonlijk aan de hoge kant. Bloedzuivering is prima, tot op zekere hoogte. Bloedarmoede is nou ook weer niet nodig![]()
Dat klopt, maar meestal zijn er heel wat teentjes nodig wil het tegen vlooien helpen.
Ik heb het idee dat je door het regelmatig te geven een spiegel opbouwt dus hoef je per keer helemaal niet veel te geven om toch werking te verkrijgen.Sennaruby schreef:Ik geef ook knoflook door mijn groenteprutje, maar een pro-rauw dierenarts heeft mij dit verteld. Knoflook an sich is hartstikke gezond, maar er worden vaak te veel dingen aan opgehangen en voor effectieve vlooienbestrijding is dus blijkbaar zoveel knoflook nodig dat het soms té kan zijn.

Precies. Dat zou de bedoeling moeten zijn. Gewoon als onderdeel van de voeding en niet als vlooienbestrijding maar om ze op afstand te houden. Evenals dat wortel, pompoenzaad, honing etc. een ontwormend en reinigend effect hebben op het darm- en urinestelsel als onderhoudsdosis in de voeding. Geen grote hoeveelheden, dan schaadt het absoluut niet.marian* schreef:Ik heb het idee dat je door het regelmatig te geven een spiegel opbouwt dus hoef je per keer helemaal niet veel te geven om toch werking te verkrijgen.Sennaruby schreef:Ik geef ook knoflook door mijn groenteprutje, maar een pro-rauw dierenarts heeft mij dit verteld. Knoflook an sich is hartstikke gezond, maar er worden vaak te veel dingen aan opgehangen en voor effectieve vlooienbestrijding is dus blijkbaar zoveel knoflook nodig dat het soms té kan zijn.