Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nog steeds diarree en en nog loops ook!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bri
Zeer actief

nog steeds diarree en en nog loops ook!!

Ongelezen bericht door bri »

Femke is nu voor de 3e dag aan de diarree.. :jank:
Ze krijgt carnibest, dat eet ze op zich nog wel, wel in kleinere porties, ook drinkt ze nog wel..
Af en toe ligt er ook wat kots op de grond, waar ik van uit ga dat het van haar is...
Ze is voor het eerst loops, het is nu de 17e dag...
De rest van de loopsigheid heeft ze niets geen last gehad..
Kan het zijn dat ze zo'n last heeft van buikpijn dat ze er van moet overgeven en van aan de diarree is? (wat ik me heel goed kan voorstellen)
Op zich voelt ze zich reeedeluuk okeej, niet zo enthousiast en vrolijk als normaal, maar goed dat is logisch,
het is ook niet zo dat helemaal zielig in elkaar is gekropen en ook tijdens de wandelingen is ze best okeej.

wel is het zo dat zowel mijn vriend, mijn zoontje en ik de afgelopen anderhalve week last hebben gehad van een soort van buikgriep (overgeven/diarree)
maar kan dit ook op honden overslaan? Mijn andere hondje heeft nergens last van..

Ook heeft mevrouw stiekem (stom van mij, op tafel laten staan) een halve kom kippensoep uit blik opgeslurpt (op de eerste dag van de diarree)

Is er iets wat ik zelf kan doen om de diarree wat te stoppen?
Zie het al weer voor me dat de da begint te zeuren over speciale dieet/brokvoeding, wat ik dus niet van plan ben..
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou wat kip koken met wat rijst en dat geven...zorg wel dat je wat gekookte rijstewater mee in de bak geeft... en als het echt erg is kan je het rijstewater met een spuitje ( dus zonder naald!) in dr bek spuiten...rijstewater stopt de diarree en rijst en kip ook en die geven de maag en darmen meteen wat rust.
Als de diaree langer aanhoudt zou ik toch naar een da gaan hoor er kan ook iets bij de honden heersen en dan zit je straks met een darmonsteking en een ab kuurtje!
Niet te lang wachten dus... ik vind 3 dagen diarree al wel iets om mee naar de da tegaan eigenlijk :wink:

Jacqueline
Afbeelding
bri
Zeer actief

okee bedankt voor je antwoorden,
mag ik vragen waarom je gekookte kip zou geven en geen rauwe?
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Geen kip en rijst geven hoor, dat is ondertussen wel achterhaald. Gewoon het normale voer blijven geven in kleinere porties, net als je al doet. Als je ineens gekookte kip gaat geven, raken de darmen alleen maar meer van slag omdat ze dan ineens voedings moeten gaan verteren wat erg afwijkt van wat ze normaal krijgt. Dat is een extra aanslag. Rijst is zeer moeilijk verteerbaar voor honden en ze kunnen er echt niets mee. Vasten ook niet doen. Gewoon doorgaan zoals je nu doet en er eventueel wat Okugest of Finidiar bij gaan geven. Zolang ze nog wil eten en drinken zou ik nog niet teveel extra actie gaan ondernemen.

Beterschap!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
bri
Zeer actief

niets gaan geven wilde ik ook al niet doen,
zo heel veel reserve heeft ze niet en dan ben ik bang voor een maagtorsie, bovendien voelt ze zich altijd een hoopje ellende als er niets in haar maag zit
(zo ziet ze er dan ook uit, onvoorstelbaar hoe snel een vacht dof en smoezelig kan worden als een hond zich slecht voelt, helemaal met dat lange haar van femke, dan heeft ze echt een bad-hair-day)
Ik zat nog te twijfelen aan rauwe kip, maar aan de andere kant, de carnibest in kleinere porties geven gaat goed.
Waar jacq misschien wel een punt heeft is dat ze wellicht een darmontsteking heeft en mn andere hond er ook last van krijgt.. met een ab-kuur zijn we dan nog verder van huis.

wat is precies finidiar of okugest?
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Je zou even met de dierenarts kunnen overleggen over wat te doen. Okugest is een homeopatische middel van VSM voor bij braken en diarree en helpt bij mijn honden erg goed. Finidiar is een geneesmiddel tegen diarree: http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Finidiar.html

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
bri
Zeer actief

heb de link gelezen, het eerste wat is lees is dat het de concentratie zoutzuur vermindert..
Ik geef rauw vlees, is dat dan wel gunstig? (een van de voordelen bij rauw vlees is dat juist de zuurtegraad toeneemt) als de zuurtegraad afneemt hebben de bacterieen in de maag toch meer kans om "slecht" te doen?
ik neig meer naar okugest. waar is dat verkrijgbaar?
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Pff, geen idee eigenlijk hoe dat precies zit. Ik ken veel rauwvoerende mensen die het gewoon geven... Maar ik ben ook meer van de Okugest hoor. Dat kun je gewoon bij de drogist kopen. Ik houd meestal de kinderhoeveelheid aan voor een hond van 25 kg.
Afbeelding
bri
Zeer actief

okee, dus het is gewoon een middel voor mensen.
op homeopathische basis en met de dosering voor kinderen moet dat vast goed komen. ik ga het proberen. bedankt!!
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik zou gewoon carnibest blijven geven, als ze wil eten. Daarnaast zou ik inderdaad okugest geven. Dit geef ik mijn honden ook altijd als ze diarree hebben en dat werkt goed.

Ik zou geen rijst met kip geven, maar gewoon het normale voer aanhouden, anders moet de maag weer aan verandering van voeding wennen en dat lijkt me ook niet goed.
bri
Zeer actief

heb okugest gekocht en ze heeft inmiddels 2 pilletjes gehad.
ben wezen wandelen en schrok van de dunne ontlasting!!!
daar waar het gister nog gewoon dunne poep was, spoot het er nu als water uit!!! toch lijkt ze er geen last van te hebben, ze was heel vrolijk en actief tijdens de wandeling..
Ik hou het nog even vol met de pilletjes, blijf haar tussendoor veel water aanbieden en geef gewoon carnibest en anders toch maar naar da.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Er heerst een virus. Harrie heeft het een week geleden gehad.
Wij moesten Harrie kleine beetjes voer geven. Ieder uur een eetlepel.
Hij heeft ook finidiar van de DA gekregen en een middel tegen misselijkheid. Waar we op moesten letten is dat hij niet ging nápersen.
Dan kon het van de dunne darm naar de dikke darm verhuizen en dat was vervelender.
Ik zou niet zo lang meer wachten als het al 3 dagen bezig is, want Femke zal behoorlijk buikpijn hebben.
Verder heb ik Harrie dus wél rijst en kip gegeven en later ipv rijst witte macaroni(helpt volgens mij beter).
Gewoon voer kan ook, als het maar hele kleine beetjes tegelijk zijn (volgens de DA)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sennaruby schreef:Geen kip en rijst geven hoor, dat is ondertussen wel achterhaald. Gewoon het normale voer blijven geven in kleinere porties, net als je al doet. Als je ineens gekookte kip gaat geven, raken de darmen alleen maar meer van slag omdat ze dan ineens voedings moeten gaan verteren wat erg afwijkt van wat ze normaal krijgt. Dat is een extra aanslag. Rijst is zeer moeilijk verteerbaar voor honden en ze kunnen er echt niets mee. Vasten ook niet doen. Gewoon doorgaan zoals je nu doet en er eventueel wat Okugest of Finidiar bij gaan geven. Zolang ze nog wil eten en drinken zou ik nog niet teveel extra actie gaan ondernemen.

Beterschap!

Groetjes,

Fieke
heb ik dan rare honden, die krijgen hier altijd gekookte kip met rijst(ewater) en dan is de diarree met een dag weer over :roll: :19:
Het zal dan wel niet allemaal onzin zijn...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bri
Zeer actief

Femke krijgt nu al vanaf vanmiddag elk uur een homeopathisch middeltje tegen misselijkheid en diarree, en ze heeft bij zowel de vroege avond wandeling, als de late wandeling van net, geen ontlasting meer gehad.
Wat in mijn ogen een goed teken is, want de afgelopen 3 dagen was het elke wandeling raak!!
Naja, even morgen afwachten, maar ik heb goede hoop
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bri schreef:Femke krijgt nu al vanaf vanmiddag elk uur een homeopathisch middeltje tegen misselijkheid en diarree, en ze heeft bij zowel de vroege avond wandeling, als de late wandeling van net, geen ontlasting meer gehad.
Wat in mijn ogen een goed teken is, want de afgelopen 3 dagen was het elke wandeling raak!!
Naja, even morgen afwachten, maar ik heb goede hoop
kijk dat is mooi, t kan zijn dat ze 'leeg' is natuurlijk... maar ik hoop dat ze het ergeste nu wel gehad heeft....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Leeg is ze niet neem ik aan, want ze krijgt nog steeds gewoon voeding. Hopelijk knapt ze snel helemaal op :ok:
Afbeelding
bri
Zeer actief

Joepie, we zijn nu 2 x wezen wandelen vandaag en ze had 2x gewone ontlasting!!!!
Heel heel erg bedankt voor de tip van de okugest!!anders hadden we waarschijnlijk bij de da met een ab kuur gezeten!!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

bri schreef:Joepie, we zijn nu 2 x wezen wandelen vandaag en ze had 2x gewone ontlasting!!!!
Heel heel erg bedankt voor de tip van de okugest!!anders hadden we waarschijnlijk bij de da met een ab kuur gezeten!!
Fijn dat het al zo veel beter gaat :ok:
Geef de okugest nog wel een paar dagen door.
Als je direct ophoudt met geven komt de diaree soms weer terug :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”