Hij moet niet altijd op de snoepjes in de hand gefocussed zijn, en dat krijg je snel als je aldoor uit je hand voert. En als je gooit, blijft hij in beweging itt uit je hand voeren. Het is dan een te lange onderbreking.Inge O schreef:waarom gooi je de beloning naast je ipv. uit de hand? (hij komt toch terug, dus de reden kan dan niet zijn dat je het hem echt toegooit om hem daar ter plaatse te belonen).Zoek stok! schreef: Inmiddels zitten we op ongeveer tien meter en gooi ik de beloning naast me neer.
Overigens ben ik een gedeelte uit de alley oop leren vergeten op te schrijven. Voordat je leert dat hij terug komt en hem met het commando alley naar de alley laat gaan (of eigenlijk: vooruit stuurt) is er nog een tussenstap: van links naar rechts laten lopen. Alley staat een paar meter voor je, hij raakt hem aan, klik en dan gooi je het snoepje links of rechts (in looprichting). Zo laat je hem van links naar rechts lopen met tussendoor dus elke keer alley aanraken en klik. Dit is makkelijker dan bij je komen voor het snoepje (het bij je komen is niet moeilijk, maar het omdraaien en weer terug naar de alley is moeilijker).
Eigenlijk heb ik alle GG oefeningen opnieuw aangeleerd met de clicker. Omdat het allemaal niet zo netjes ging als mijn trainer wil, hebben we alle oefeningen uit elkaar getrokken en zo de onderdelen met de clicker netjes gemaakt. Pas nu ben ik weer hele stukken strak aan het volgen met Bram. Het volgen was echt een zootje met Bram en we zijn dus bij stap 1 begonnen (Bram ver van me af en hand als kommetje erboven).