Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeuk - rooie buik - schapenvet?
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jeuk - rooie buik - schapenvet?
Dazzle heeft geen vlooien, maar de laatste tijd wat meer jeuk dan normaal. Niet tot kaal toe jeuk, maar wel af en toe natte plekken van het likken. Ook zijn blote gedeelten op de buik lijken roder dan normaal.
Qua voer ben ik weinig veranderd, alleen van voornamelijk smuldier naar voornamelijk Rodi.
Alleen krijgt hij sinds een tijd vloeibare schapenvet door zijn eten.
Kan dit de oorzaak zijn van de jeuk?
Voor de rest glimt ie als een spiegel op dit moment, voelt heerlijk aan en ruikt lekker.
Kan het ergens anders door komen?
Zijn vacht is zo opgeknapt van de schapenvet, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het daar door komt.
Qua voer ben ik weinig veranderd, alleen van voornamelijk smuldier naar voornamelijk Rodi.
Alleen krijgt hij sinds een tijd vloeibare schapenvet door zijn eten.
Kan dit de oorzaak zijn van de jeuk?
Voor de rest glimt ie als een spiegel op dit moment, voelt heerlijk aan en ruikt lekker.
Kan het ergens anders door komen?
Zijn vacht is zo opgeknapt van de schapenvet, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het daar door komt.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij likt ook vooral op de rug, zijn buik is naar mijn idee alleen meer rood, daar likt hij niet echt veel. Hij ligt al hele tijd op deze kleden, altijd gewassen met zelfde middel.Nanna schreef:Hm, bij een vlo zie je toch meer gebijt bij de staartaanzet. Niet zozeer gelik op de buik.
Misschien is het wel een soort contactallergie. Op wat voor soort kleden ligt hij? Is er soms pas wat nieuws bijgekomen? Of gebruik je een ander wasmiddel?
Hij krabt ook veel met zijn achterpoten. Ik haal maar even een pipet, het zullen idd dan toch wat overgebleven vlooien zijn.
Hotspot heeft ie een paar maanden geleden wel gehad, maar kan nu niks vinden.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Die rode, vochtige plek op zijn buik waar hij nu aan likt, kan toch (weer) een Hotspot zijn?Jay1978 schreef:Hotspot heeft ie een paar maanden geleden wel gehad, maar kan nu niks vinden.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou even een vlooienkam gebruiken, om te kijken of je inderdaad iets tegen vlooien moet geven.
De jeuk kan denk ik ook best komen door de verandering van voeding. Ik zou terug gaan op smuldier en kijken of de jeuk dan minder wordt. Ook zou ik even met de schapenvet stoppen, het is best mogelijk dat ie daar niet goed op reageert. Je zou voor de vacht visolie/zalmolie kunnen geven.
De jeuk kan denk ik ook best komen door de verandering van voeding. Ik zou terug gaan op smuldier en kijken of de jeuk dan minder wordt. Ook zou ik even met de schapenvet stoppen, het is best mogelijk dat ie daar niet goed op reageert. Je zou voor de vacht visolie/zalmolie kunnen geven.