Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeuk?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Jeuk?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey krabt en likt nog steeds regelmatig. Nou weet ik niet wat normaal is (en of dit dus normaal is) maar ik maak me er toch wel wat zorgen om. Ik controleer regelmatig haar huid waar ze krabt, maar die is gewoon rustig, niet rood, geen bultjes of andere bijzondere dingen (en dat herken ik snel, heb zelf exzeem). Ik borstel zo goed als nooit, alleen als het krabben echt te erg wordt en dan lijkt het wel even te helpen. Het is dan meer haar eruit halen dan klitten, aangezien ze tot nu toe eigenlijk nog nooit klitten heeft gehad...

Ze krabt toch wel een aantal keer per dag (waar ik haar dmv in mn vingers knippen meestal wel mee kan laten ophouden), en likken gebeurt ook regelmatig (maar vooral buikje, omgeving tepels en de rest :wink: ), daar kan ik haar op dezelfde manier mee laten ophouden (ik vind dat geluid vreselijk).

Kan ik beter juist laten uitkrabben/likken? Moet ik vaker borstelen (doe het zo min mogelijk, omdat ik verharen ed niet wil aanmoedigen), wassen (nog steeds niet gedaan), maak ik me weer eens druk om niets *doe ik anders noooooooit*?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Tja, wat krabben en likken doet iedere hond wel regelmatig denk ik. Zolang de huid niet rood of geirriteerd is denk ik niet dat je je er erg druk om hoeft te maken. Max hier likt ook regelmatig zijn poten helemaal af maar er is niks aan te zien, hij is er ook heel rustig onder. Terwijl Gizmo een tijdje geleden echt heel obsessief aan het krabben en bijten was ! ( hij bleek een allergie te hebben, vandaar..)
Gewoon in de gaten houden of het niet gaat irriteren en een keertje wassen kan volgens mij nooit kwaad in dit geval. Misschien helpt het een beetje...( ik was ze dan meestal met tea tree shampoo, is bijna overal goed voor nl... :wink: )
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

SuzieC1970 schreef:Tja, wat krabben en likken doet iedere hond wel regelmatig denk ik. Zolang de huid niet rood of geirriteerd is denk ik niet dat je je er erg druk om hoeft te maken. Max hier likt ook regelmatig zijn poten helemaal af maar er is niks aan te zien, hij is er ook heel rustig onder. Terwijl Gizmo een tijdje geleden echt heel obsessief aan het krabben en bijten was ! ( hij bleek een allergie te hebben, vandaar..)
Gewoon in de gaten houden of het niet gaat irriteren en een keertje wassen kan volgens mij nooit kwaad in dit geval. Misschien helpt het een beetje...( ik was ze dan meestal met tea tree shampoo, is bijna overal goed voor nl... :wink: )
Heb ik hier ook in huis voor haar, maa rik ga liever ook niet overbodig aan het wassen (doe liever niets overbodigs)
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Nanna schreef:
Ze krabt toch wel een aantal keer per dag (waar ik haar dmv in mn vingers knippen meestal wel mee kan laten ophouden), en likken gebeurt ook regelmatig (maar vooral buikje, omgeving tepels en de rest ), daar kan ik haar op dezelfde manier mee laten ophouden (ik vind dat geluid vreselijk).
Zij krabt en likt en jij gaat naar haar kijken en met je vingers lopen knippen. Aandacht....;-)
En negatieve aandacht is ook aandacht ;-)
Als borstelen wat helpt zou ik haar gewoon regelmatig borstelen en verder geen aandacht aan schenken (hoe moeilijk ook want ik zou het ook bére-irritant vinden) :evil:
Je zou best wel eens geliljk kunnen hebben... Wat kunnen zulke dingen er insluipen zeg...
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Als je haar één keer per week borstelt, dan is dat genoeg om het losse haar te verwijderen, de talgproductie op pijl te houden, te masseren èn haar huid te controleren.

Als de huid niet rood is, bultjes of wondjes heeft, zou ik me niet druk maken. Je hebt zelf toch wel eens jeuk zonder dat dat iets met je eczeem te maken heeft?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

hercujess schreef:Als je haar één keer per week borstelt, dan is dat genoeg om het losse haar te verwijderen, de talgproductie op pijl te houden, te masseren èn haar huid te controleren.

Als de huid niet rood is, bultjes of wondjes heeft, zou ik me niet druk maken. Je hebt zelf toch wel eens jeuk zonder dat dat iets met je eczeem te maken heeft?
Ja, maar als ik dan ga krabben, wordt het snel vanzelf eczeem-achtig, ik moet van elke jeuk-plek afblijven :wink:
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Als ze echt vaak krabt en likt, zou ik het er niet bij laten zitten en het toch verder onderzoeken. Misschien is ze ergens allergisch voor.

Hoe lang krabt ze al zo veel? Ben je toen het krabben begon misschien gewisseld van voer of is er iets anders veranderd?

Misschien is een allergietest bij de dierenarts een optie.

Ook kun je prodier huidjeuk of puur jeuk proberen, dit zijn homeopatische druppels, kijken of dat verschil maakt. Het lijkt me erg vervelend voor haar als ze veel jeuk heeft.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Eef schreef:Als ze echt vaak krabt en likt, zou ik het er niet bij laten zitten en het toch verder onderzoeken. Misschien is ze ergens allergisch voor.

Hoe lang krabt ze al zo veel? Ben je toen het krabben begon misschien gewisseld van voer of is er iets anders veranderd?

Ook kun je prodier huidjeuk of puur jeuk proberen, dit zijn homeopatische druppels, kijken of dat verschil maakt. Het lijkt me erg vervelend voor haar als ze veel jeuk heeft.
Ze krabt sinds de zomer geloof ik... Toen ze geplukt moest worden... Dus daar had ik het mee verbonden. Sinds die tijd is het af en aan erger en minder erg, niet echt te combineren met bepaald voer... Ik stel zelf samen, op moment staat ze op rund, kip, lam en sardientjes... Binnenkort krijgt ze ook haas om te zien of ze dat ook lust... Borstelen helpt meestal wel even... Ontvlooien niet.
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
Eef schreef:Als ze echt vaak krabt en likt, zou ik het er niet bij laten zitten en het toch verder onderzoeken. Misschien is ze ergens allergisch voor.

Ze krabt sinds de zomer geloof ik... Toen ze geplukt moest worden... Dus daar had ik het mee verbonden. Sinds die tijd is het af en aan erger en minder erg, niet echt te combineren met bepaald voer... Ik stel zelf samen, op moment staat ze op rund, kip, lam en sardientjes... Binnenkort krijgt ze ook haas om te zien of ze dat ook lust... Borstelen helpt meestal wel even... Ontvlooien niet.
Als het heel erg is zou ik een allergietest laten doen.

Je zou ook nog visolie/zalmolie naast het voer kunnen geven, misschien dat dat de huid nog iets helpt. Of dus die homeopatische druppels.

En ik zou heel goed opletten of je echt niets kunt ontdekken wat op de momenten dat het krabben erger is anders is dan op de momenten waarop het krabben weinig is.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ze heeft toch een plekje met korstjes op dr buik zitten... Lijkt op een heel inieminie krabplekje (echt korstjes ter grote van een . en daar 2 of 3 van zeg maar, en haar tepeltjes (is nooit loops geweest, dus dat is totaal niet ontwikkeld verder) zijn heel erg gevoelig, bij alleen aanraken (en dan niet kriebelen, maar gewoon normaal) krijgt ze krab-trekjes met haar achterpoten... Volgens mij (maar weet het niet zeker) was dat eerder niet... Zometeen na de wandeling krijgt ze iig een tea-tree douche.. .En dan zie ik daarna wel verder...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb nu een zwaar beledigde pluizenbol naast me liggen

Wat ruikt die tea tree vreselijk zeg, gatver...
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:Ik heb nu een zwaar beledigde pluizenbol naast me liggen

Wat ruikt die tea tree vreselijk zeg, gatver...
Ja, ik vind tea tree ook geen lekkere geur.

Ik hoop dat het wassen helpt tegen de jeuk.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Gebruik je nu ander wasmiddel of heb je anderre vloerbekleding liggen? Daar kan het namelijk ook aan liggen. Mijn DH kreeg opeens jeuk toen ik overal matten heb neergelegd(en ander wasmiddel heb gebruikt om de kussens van de bank uit te wassen). De tapijten weggehaald en weer van wasmiddel veranderd, de vlekken en uitslag waren zo weg. En ook niet van voer veranderd?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik wil toch maar (weer) ontvlooien en ontwormen... Na oud en nieuw dus even naar de dierenarts om spul te halen, aangeven dat ze jeukklachten heeft, zodat ze misschien iets sterkers ofzo??? kan krijgen...

Hebben jullie nog do's of don'ts qua merken enzo?
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Voor mijn hond die jeuk door vlooienalergie had,heb ik frontline combo gehaald,was er zeer tevereden over :ok: Deze maakt de vlooien/teken en de eitjes dood.
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:Ik wil toch maar (weer) ontvlooien en ontwormen... Na oud en nieuw dus even naar de dierenarts om spul te halen, aangeven dat ze jeukklachten heeft, zodat ze misschien iets sterkers ofzo??? kan krijgen...

Hebben jullie nog do's of don'ts qua merken enzo?
Ik zou geen frontline gebruiken ivm de resistentie. Ik gebruik zelf in de zomer Exil tick-off, dit werkt tegen teken en vlooien. Maar over Advantage hoor ik ook veel goeds.

Voor het ontwormen gebruik ik de tabletten van Beaphar diagnos. Die van mij kunnen hier goed tegen en worden er niet ziek van.

Voor die spullen hoef je trouwens niet perse bij de dierenarts te zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”