Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het belang van erbij blijven

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Addy

Het belang van erbij blijven

Ongelezen bericht door Addy »

Gisterenavond hadden de honden kalfsbotten, is altijd heerlijk genieten, alleen kwam het laatste deel bij Door overdwars te zitten.
Is dit een reden om het niet meer te geven ?
Nee absoluut niet, het is wel een reden waarom je je hond dus nooit alleen moet laten met een bot.
Zijn we geschrokken ?
Nee niet echt, mede door de duidelijke voorlichting die ik toendertijd van Ien heb gehad, ik laat ze dus echt nooit alleen met botten
:wink:
Jo heeft het achter haar strot uitgeplukt en de dame ging weer vrolijk verder met kanen :ok:
Eigenlijk denk ik dat je je honden nooit alleen moet laten, met welk eten dan ook :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ben wel aanwezig maar sta er niet met neus op. ze krijgen hier allemaal in aparte ruimtes eten, op fritZ en huts heb ik min of meer zicht, bij lijf ga ik af en toe kijken, bij kiefer ook maar dat is meer om te kijken of hij al klaar is, hij krijgt in zijn eigen kamer eten. zo had huts laatst een groot stuk taai paardenvlees doorgeslikt en kreeg dat niet weg. we hebben haar even moeten helpen, ze had het erg benauwd. ik zou dus ook nooit helemaal weggaan.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Je hebt helemaal gelijk, Addy.
Ik heb het bij mijn Yentie ook wel eens. Die heeft door dat rare lange snuitje van haar ook wel eens een botje overdwars zitten.
Dus ik blijf er ten aller tijden bij. Dan kan ik direct ingrijpen en eet ze gewoon verder. Daarom was het ook zo belangrijk dat ik haar geleerd heb dat ik bij haar eten en in haar mond mag komen. Ook haal ik stukjes bot waarvan ik denk dat ze voor haar te gevaarlijk worden weg (net de juiste lengte om verkeerd te zitten en iets te hard om zelf goed in 1 knauw weg te knagen).
:ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik blijf er hier altijd bij als ze botten te eten krijgen. Mijn keeshond is nogal een schrokkerd met kippen botten, en hij wilt het allemaal zo snel mogelijk opeten. Vaak moet ik het vast houden zodat hij rustig eet. Mijn Jack Husseltje eet het ook graag, maar hij eet rustig en kauwt goed op alle botten. Toch hou ik ook hem in de gaten als hij bot eet.

Mijn honden krijgen in dezelfde kamer te eten, dus ik kan het makkelijk in de gaten houden. :wink:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Mizzsylver schreef:ik laat ze ook nooit alleen, niet alleen vanwege dit soort dingen maar ook omdat ik het gewoon een genot vind om naar te kijken :mrgreen:
dat laatste staat natuurlijk met stip op 1, ik vind het ook altijd heerlijk om te kijken hoe ze genieten :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mede door op forums dit soort waarschuwingen te lezen heb ik het bij mijn hond ook nooit gedaan, wel zijn brokken, maar kluiven ed, die krijgt hij toch echt alleen als ik erbij ben.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ik blijf er ook altijd bij als ze bot eten. Ik geef dan wel geen kalfsbot, dat is veel te hard voor mijn kleintjes, maar ook met ribbetjes kan het goed fout gaan. Dus altijd blijven kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”