Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

EMG en spierbiopt Moos-uitslag p. 26....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

De neuroloog belde net. Moos heeft twee stoffen die hij teveel uitplast die hij binnen zou moeten houden met hele ingewikkelde namen. Normaal plas je dat ook een klein beetje uit, maar Moos plast veel te veel uit. Dat betekent dat hij een mitochondriale stofwisselingsziekte heeft waardoor zijn zenuwen geleidelijk aan steeds meer beschadigd raken. Progressief dus.

Wat het ongelooflijk beroerde is is dat dit ziektebeeld niet bekend is bij honden, alleen bij mensen. En Moos kon volgens de neuroloog zo ongeveer de eerste hond ter wereld zijn waarbij dit is vastgesteld.
Het enige waar hij dus op kan varen is kijken naar de mens en hoe het daar behandeld wordt. Dat wordt gedaan met Vit B (biergisttablet) en iets genaamd dichlooracetaat. Hij heeft echter geen idee van dosering bij honden, en of het werkt weet hij ook niet.
Als het werkt is het lange termijnplanning iig, Moos heeft die lange termijn niet, dus er moet een klein wondertje gebeuren dat hij toch super snel reageert op die dichlooracetaat, anders houdt het op...

Ik zit hier helemaal te trillen nu, weet niet wat ik hiermee aanmoet eigenlijk...
Laatst gewijzigd door Moos op 13 dec 2007 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moos schreef:De neuroloog belde net. Moos heeft twee stoffen die hij uitplast die hij binnen zou moeten houden met hele ingewikkelde namen. Dat betekent dat hij een mitochondriale stofwisselingsziekte heeft waardoor zijn zenuwen geleidelijk aan steeds meer beschadigd raken. Progressief dus.

Wat het ongelooflijk beroerde is is dat dit ziektebeeld niet bekend is bij honden, alleen bij mensen. En Moos kon volgens de neuroloog zo ongeveer de eerste hond ter wereld zijn waarbij dit is vastgesteld.
Het enige waar hij dus op kan varen is kijken naar de mens en hoe het daar behandeld wordt. Dat wordt gedaan met Vit B (biergisttablet) en iets genaamd dichlooracetaat. Hij heeft echter geen idee van dosering bij honden, en of het werkt weet hij ook niet.
Als het werkt is het lange termijnplanning iig, Moos heeft die lange termijn niet, dus er moet een klein wondertje gebeuren dat hij toch super snel reageert op die dichlooracetaat, anders houdt het op...

Ik zit hier helemaal te trillen nu, weet niet wat ik hiermee aanmoet eigenlijk...
Ach meissie. Wat een vervelend nieuws.

Arme Moos. Ik hoop echt dat er een klein wondertje gaat gebeuren en dat de neuroloog erachter komt met welke dosering Moos gebaat is.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Onbegrijpelijk.. wat ontzettend, ontzettend, ontzettend kut.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ach, wat een rotnieuws, Marloes; én dat het progressief én dat het onbekend is bij honden...
Maar toch nog niet van het allerslechtste uit proberen te gaan, hoor. Wie weet gaat het met met extra vitamine B en DCA (wordt vaker gebruikt in de strijd tegen stofwisselingziektes) wel stukken beter.
En misschien kun je met deze wetenschap naar een holistische dierenarts? Zou de moeite waard kunnen zijn.

En verder een hele dikke: :knuffel1: voor jullie allebei.
Afbeelding
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Och Marloes, ik ben er echt naar van.... ik had een zoveel betere uitslag gewenst voor Moos en jou :(: Wat moet dit moeilijk zijn om te verwerken.
Hele dikke knuffel voor jullie :knuffel1:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ach nee, dit niet het nieuws waar jij of iemand anders op gehoopt had. :(:
Ik zal duimen voor een klein wondertje!!
:knuffel1:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Ach, wat een rotnieuws, Marloes; én dat het progressief én dat het onbekend is bij honden...
Maar toch nog niet van het allerslechtste uit proberen te gaan, hoor. Wie weet gaat het met met extra vitamine B en DCA (wordt vaker gebruikt in de strijd tegen stofwisselingziektes) wel stukken beter.
En misschien kun je met deze wetenschap naar een holistische dierenarts? Zou de moeite waard kunnen zijn.

En verder een hele dikke: :knuffel1: voor jullie allebei.
Ik hoop ook maar gewoon heel erg dat die DCA heel snel iets doet bij Moos, maar die kans is dus minimaal. En dan nog is de vraag in hoeverre het verder nog gaat en blijft werken...

Ik ga dat iig proberen. Holistisch da ga ik over nadenken, maar Moos is ondertussen al zo door de molen gehaald, en zoals het nu met hem gaat wil ik ook niet van alles extra gaan proberen waarbij je dan weer weken of maanden aan moet kijken of het werkt. Dat wil ik niet doen, dat zou dan puur voor mezelf zijn.
Maar ik hou het in gedachten :wink:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jeetje Marloes wat een tegenvaller zeg, ook ik dacht dat het wel te behandelen was. Is dit misschien ook wel, maar heeft Moos de tijd? In ieder geval weet je nu wat het is, en kunnen jullie eraan werken. Op welke manier dan ook. En ook denk ik dat Moos wel een ijzeren willetje heeft, en dat heeft hij nu echt wel nodig.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte, en geef Moos maar weer een knuffeltje.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Moos
Zeer actief

Wat er dan trouwens gebeurt bij zijn spieren was, naast die zenuwen, dan weer iets van verzuring ook had hij het over. Ik heb een deel niet in mijn geheugen kunnen stoppen geloof ik....wel notities gemaakt, maar er is meer gezegd o.a dus over die verzuring, maar hoe of wat precies ben ik kwijt.
Er werden me ook weer termen om mijn oren gegooid :19:

Bah bah bah :jank:
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ach meis toch, wat een rotnieuws ! :(:
Het enige dat ik kan doen is je een hele dikke knuffel geven en hopen en duimen voor dat wondertje. :knuffel1:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

He jesses Marloes, wat een rot-uitslag... En wat ontzettend idioot dat Moos de eerste hond ever is die dit heeft. Misschien dat je nog zou kunnen opvragen om welke stoffen het gaat, en dan inderdaad een holistisch arts vragen? Niet door de mallemolen en langdurige toeters en bellen, gewoon vragen of deze arts nog suggesties heeft voor anderen, natuurlijke, middelen die misschien (snel) zouden kunnen werken. Als ik je ergens mee kan helpen, laat het dan weten! En natuurlijk duimen de duimen hier keihard door voor Moosie; ik hoop echt dat er een onverwachts wondertje gebeurt!
Moos
Zeer actief

Geer schreef:He jesses Marloes, wat een rot-uitslag... En wat ontzettend idioot dat Moos de eerste hond ever is die dit heeft. Misschien dat je nog zou kunnen opvragen om welke stoffen het gaat, en dan inderdaad een holistisch arts vragen? Niet door de mallemolen en langdurige toeters en bellen, gewoon vragen of deze arts nog suggesties heeft voor anderen, natuurlijke, middelen die misschien (snel) zouden kunnen werken. Als ik je ergens mee kan helpen, laat het dan weten! En natuurlijk duimen de duimen hier keihard door voor Moosie; ik hoop echt dat er een onverwachts wondertje gebeurt!
Ik heb de namen van de stoffen. Bij eentje krijg je na invoering bij google zelfs maar 1 gevonden resultaat :roll:
Ik wil eerst even met de neuroloog overleggen van de holistische da, of andere stoffen toevoegen geen averechts effect zou kunnen hebben.
Maar dan neem ik je hulp graag eventueel aan :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ach nee toch, dit is niet wat je wilde horen. Sterkte ermee, ik zou in dit geval ook een hollistische kant kiezen denk ik :19:
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

sterkte met moos marloes.
Groetjes Patries
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ach Marloes, dit is wel een heel akelig bericht.
Ik kan niet anders dan jou en Moosje en Saartje ook natuurlijk een dikke knuffel geven :knuffel:

Ik hoop dat de medicatie zal helpen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Wat ontzettend akelig dit!!! Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk komt er nog een lange goede tijd aan!!
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik had nog niet eerder gereageerd maar wel meegelezen, wat een naar bericht ik wil je heel veel sterkte wensen
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Achnee toch Marloes. Weet niet goed wat te zeggen.. Heel veel sterkte meis :knuffel:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Doerak
Actief

Ongelezen bericht door Doerak »

Samen met jou hoopte ik op een wat gunstiger uitslag Marloes........
Helaas lijkt de uitslag van Moos veel op die van mijn hond
Hoop echt voor je dat de middelen die nu aangeraden worden iets kunnen
doen voor Moos.
Kan je alleen adviseren niet de moed op te geven.........en je sterkte
wensen.
Zenda
Zeer actief

Misschien een rare vraag, maar wat betekend hollistische? :19:
Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een rotuitslag Marloes!Ik zou als ik jou was gewoon een holistische arts bellen en vragen of er in die richting iets gedaan kan worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

heel veel sterkte met je mannetje
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zenda schreef:Misschien een rare vraag, maar wat betekend hollistische? :19:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Holisme
Ik kan het niet uitleggen,maar zij wel :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Och Marloes toch, wat een naar resultaat! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu nog eens extra moeilijk hebt, ook al heb je nu wel duidelijkheid over wat er aan de hand is. Het is al zo verdrietig om te lezen hoe Moos achteruit aan het gaan is, laat staan als je dat van dag tot dag moet aanzien bij je ventje. Ik duim toch dat de behandeling zal aanslaan, maar ik je wens je vooral heel erg veel sterkte in deze moeilijke situatie. :knuffel1:
Laatst gewijzigd door Gos op 13 dec 2007 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zenda
Zeer actief

:ok: Thanx
Afbeelding

Moos
Zeer actief

Gos schreef:Och Marloes toch, wat een naar resultaat! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu nog eens extra moeilijk hebt, ook al heb je nu wel duidelijkheid over wat er aan de hand is. Het is al zo verdrietig om te lezen hoe Moos achteruit aan het gaan is, laat staan als je dat van dag tot dag moet aanzien bij je ventje. Ik duim toch dat de behandeling zal aanslaan, maar ik je wens je vooral heel erg veel sterkte in deze moeilijke situatie. :knuffel1:
Zoals hij het afgelopen half jaar achteruit is gegaan dat is zo snel gegaan. Op het punt waar hij nu is, als hij nog een maandje of twee, drie in dit tempo achteruit gaat dan kan het gewoon niet meer. Daar ben ik zo bang voor :jank:
Dat spul moet echt heel snel de boel kunnen gaan remmen (en of dat kan is dus maar heel zeer de vraag), we hebben geen maanden om 'het eens aan te kijken' als de achteruitgang zich in dit tempo voort-zet. Zoals het nu gaat vind ik echt al twijfel, kantje boord geval, "Moos-waardig". Veel slechter moet het gewoon niet worden :jank:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Wat een waardeloze toestand zeg, ik hoop dat het toch nog op een of andere manier allemaal snel aan zal slaan. Onvoorstelbaar ook gewoon hoe snel die achteruitgang gaat als ik jouw berichten lees. Dat moet gewoon stoppen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Na zó lang wachten zulk rotnieuws krijgen, dat is echt vreselijk. :jank:
Ik hoop maar dat behandeling met de medicijnen die je aangeraden zijn gaat helpen, maar wat bizar dat deze stofwisselingsziekte voor zover bekend nog nooit eerder bij een hond is gediagnosticeerd... En dat moet jouw Moos weer overkomen...

Ik weet niet zo goed wat ik nog zeggen moet, ik hoop dat je dit rottige nieuws een beetje kunt verwerken. Sterkte meis.
Moos
Zeer actief

LongFields schreef: maar wat bizar dat deze stofwisselingsziekte voor zover bekend nog nooit eerder bij een hond is gediagnosticeerd... En dat moet jouw Moos weer overkomen...
Bizar is het juiste woord ja, echt bizar!
Moos is een bijzondere hond, maar liever niet op dit vlak!

Bedankt voor de lieve woorden iedereen :flower:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Moos schreef:Wat er dan trouwens gebeurt bij zijn spieren was, naast die zenuwen, dan weer iets van verzuring ook had hij het over. Ik heb een deel niet in mijn geheugen kunnen stoppen geloof ik....wel notities gemaakt, maar er is meer gezegd o.a dus over die verzuring, maar hoe of wat precies ben ik kwijt.
Er werden me ook weer termen om mijn oren gegooid :19:

Bah bah bah :jank:
Kan je niet terugbellen, dan zet je van te voren je vragen even op een papiertje, verder wens ik je heel veel sterkte met Moos :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”