Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Misschien een raar vraagje hoor, maar ik stel hem toch.
Sjonnie heeft een hele mooie leren halsband, maar hij is dol op graven en onlangs in de sloot gemieterd.
Onnodig te zeggen dat die halsband er dus niet meer zo netjes uitziet Het leer begint dus een beetje stug te worden, en ik vraag me af waar je dat het beste mee kunt behandelen? Leerolie of zo? Ik ben ook bang dat ik iets gebruik wat slecht voor Sjonnies huid is, of is dat een onnodige zorg?
Excuus voor de slechte foto, maar dit is dus de Halsband in Kwestie.
Nat leer nooit bij de kachel leggen, gewoon laten drogen en zo nu en dan invetten.
Dat het nat wordt geeft niet, maar als je leer laat drogen bij een warmtebron "verbrand" het (komen scheurtjes in).
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:Nat leer nooit bij de kachel leggen, gewoon laten drogen en zo nu en dan invetten.
Dat het nat wordt geeft niet, maar als je leer laat drogen bij een warmtebron "verbrand" het (komen scheurtjes in).
Bij de kachel drogen doe ik idd nooit, maar door alle modder en een duik in de sloot is het leer nu heel erg stug geworden, hij buigt minder soepel en Sjon vindt het niet zo lekker zitten als het niet zacht is.
Waar vet jij het mee in? Ook zadelvet? Of gebruik je iets anders?
Leren halsbanden zijn eigenlijk niet erg geschikt om mee in sloten te spelen. Ik zou hiervoor een nylon halsband nemen.
Het slootje spelen was ook niet bepaald de bedoeling
Normaal gesproken als we natte plannen hebben heeft hij geen halsband om, dan neem ik liever een jachtlijn mee.
Maar meneertje dacht dit zelf wel even te kunnen beslissen, met dus desastreuse gevolgen voor de halsband
Leren halsbanden zijn eigenlijk niet erg geschikt om mee in sloten te spelen. Ik zou hiervoor een nylon halsband nemen.
Normaal gesproken als we natte plannen hebben heeft hij geen halsband om, dan neem ik liever een jachtlijn mee.
Maar meneertje dacht dit zelf wel even te kunnen beslissen, met dus desastreuse gevolgen voor de halsband
Ja als je toch naar de ruitershop gaat neem dan ook een blokje zadelzeep mee dan kan je hem ook gewoon lekker mee afnemen als hij vies is en dan hoef je hem ook niet persee in te vette . ik zou hem gewoon eens per maand invetten als je ziet dat hij er aan toen is