Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voor de mensen met een gesteriliseerde teef
Moderator: moderatorteam
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
voor de mensen met een gesteriliseerde teef
ik zit er over te denken om mijn teefje te laten helpen.. ook omdat ze vaak schijnzwanger is maar ook omdat ik een vriend heb met een ongeholpen reu
nu is mijn teefje aardig dominant en het heeft even een tijd geduurd voordat mijn teef met de reu overweg kon...
nu is mijn vraag eigenlijk of het gedrag van jullie gejolpen teefjes erg is veranderd qua gedrag en dominantie.. ik heb de dierenarts al gebeld met dezelfde vraag maar wil het toch graag nog van meer mensen horen voordat ik de beslissing maak
nu is mijn teefje aardig dominant en het heeft even een tijd geduurd voordat mijn teef met de reu overweg kon...
nu is mijn vraag eigenlijk of het gedrag van jullie gejolpen teefjes erg is veranderd qua gedrag en dominantie.. ik heb de dierenarts al gebeld met dezelfde vraag maar wil het toch graag nog van meer mensen horen voordat ik de beslissing maak

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
het is een vaststaand feit dat teven die agressie tonen na castratie er niet makkelijk op worden omdat ze door het wegvallen van hun vrouwelijke hormonen zelfverzekerder gedrag gaan vertonen en dus ook in hun agressie volhardender en feller kunnen zijn. Als ze dus echt agressief is tegen andere honden is de kans groot dat dit toeneemt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Limanade
- Zeer actief
owke.. dus ik krijg mijn handen nog vol als ik het zo hoorEline* schreef:het is een vaststaand feit dat teven die agressie tonen na castratie er niet makkelijk op worden omdat ze door het wegvallen van hun vrouwelijke hormonen zelfverzekerder gedrag gaan vertonen en dus ook in hun agressie volhardender en feller kunnen zijn. Als ze dus echt agressief is tegen andere honden is de kans groot dat dit toeneemt.
ik heb ook gevraagd voor de prikpil maar het scheint dat je dan meer kans hebt op baarmoeder tumoren.. dus die optie valt ook al af..
ik weet gewoon echt ff niet wat ik moet doen..

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Is het probleem alleen de loopsheid?
Dat is vervelend, maar wel terug te relativeren naar 3 weken per 7 a 8 maanden. je zou de reu dan even 2 weekjes uit logeren kunnen sturen?
Dat is vervelend, maar wel terug te relativeren naar 3 weken per 7 a 8 maanden. je zou de reu dan even 2 weekjes uit logeren kunnen sturen?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Limanade
- Zeer actief
nou ze is ongeveer 1 keer in de 8 maand loops.. en als ze loops is, heb ik het idee dat ze niet lekker in der vel zit.. ze ligt de hele dag te rollen en echt keihard te krijsen.. voor haar niet leuk maar ook voor ons niet..Eline* schreef:Is het probleem alleen de loopsheid?
en daarna heeft ze ook vaak dat ze schijnzwanger is.. maar ook erg lusteloos en ligt dan echt zowat hele dagen in haar bench te slapen... voor mij ook een teken dat ze niet lekker in der velletje zit dan..
de reu 3 weken uit logeren sturen is helaas geen optie...
kan het trouwens zo zijn dat, als we de reu laten helpen, dat het toch kan zijn dat de reu zich erg op de teef richt? en dat hij dan agressief kan worden naar mensen of naar ons? ik heb wel eens zo'n verhaal gehoord en dat houd ons ook tegen om hem te laten helpen..

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Joy op 1 jarige leeftijd laten castreren en heb er eigenlijk nog steeds spijt van....
Joy is een redelijk dominante hond en ik denk dat de castratie daar niet positief aan bijgedragen heeft. Ze is behoorlijk kort aan de kar t.o.v. andere honden, ze corrigeert fel en snel. Gelukkig is ze niet agressief en zal ze absoluut niet bijten tenzij ze echt aangevallen wordt door een andere hond.
Aan de andere kant denk ik wel dat dominantie iets is wat in het karakter zit, het kan door de castratie wel verergeren. Maar een dominante hond is toch niet per definitie agressief? Als je je hond goed kan "lezen" kun je ongemakkelijke situaties altijd nog ontlopen toch?
Joy heeft erg veel opgetrokken met de ongecastreerde dominante reu van mijn ouders en wat hij wel deed was zijn teef "beschermen". Maar ja, ze waren nu eenmaal samen een roedeltje dus denk dat dat niet vreemd is?
Ik heb overigens niet zozeer spijt van de castratie door haar dominantie maar meer doordat haar vacht erg slecht is geworden en ze veel neiging tot overgewicht heeft gekregen.
Joy is een redelijk dominante hond en ik denk dat de castratie daar niet positief aan bijgedragen heeft. Ze is behoorlijk kort aan de kar t.o.v. andere honden, ze corrigeert fel en snel. Gelukkig is ze niet agressief en zal ze absoluut niet bijten tenzij ze echt aangevallen wordt door een andere hond.
Aan de andere kant denk ik wel dat dominantie iets is wat in het karakter zit, het kan door de castratie wel verergeren. Maar een dominante hond is toch niet per definitie agressief? Als je je hond goed kan "lezen" kun je ongemakkelijke situaties altijd nog ontlopen toch?
Joy heeft erg veel opgetrokken met de ongecastreerde dominante reu van mijn ouders en wat hij wel deed was zijn teef "beschermen". Maar ja, ze waren nu eenmaal samen een roedeltje dus denk dat dat niet vreemd is?
Ik heb overigens niet zozeer spijt van de castratie door haar dominantie maar meer doordat haar vacht erg slecht is geworden en ze veel neiging tot overgewicht heeft gekregen.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Kyra en Lyndie zijn dit jaar gecastreerd. Aan Kyra merk ik vrijwel geen verandering (nou ja, ze is nog meer op eten gefixeerd als daarvoor
) en Lyndie is van een toch wel eens zenuwachtig hondje die zich vreselijk op de kop liet zitten door andere honden (met name door Cody) in een veel stabieler hondje dat veel zekerder van zichzelf is en nu wel eens voorzichtig van zich af kan bijten, vooral als Cody weer eens haar etensbak wil induiken. Ze heeft wel een castratenvacht gekregen
.
En ze zijn beiden speelser geworden.
Dus in mijn geval heeft het alleen maar geholpen.
En ze zijn beiden speelser geworden.
Dus in mijn geval heeft het alleen maar geholpen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Cleo is dominant en iets bitcheriger geworden na haar castratie. Mijn vorige teef is ronduit agressief geworden naar andere honden na de castratie. Zij was dominant en soms bitcherig maar na de castratie vocht ze en viel ze alle teven en gecatreerde reuen aan. Ze was ook niet meer te doen met andere honden in huis 
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Desi heb ik al vroeg laten helpen, en zo afstandelijk als ze ervoor was, zo onbeholpen leuk is ze nu. Wat ook te maken kan hebben met het ouder worden hoor, of saampies misschien wel.
Mindy was mijn alfa teef en geholpen met 8 jaar. Haar taken heeft zij neergelegd en alhoewel de groep behoorlijk uit zijn doen was hierdoor... Mindy is een behoorlijk stuk vrolijker geworden! Ze speelt, rent, daagt uit en steelt het speelgoed van de anderen. 10 jaar is ze bijna en in de 8 jaar dat ik haar heb heb ik haar nog nooit zo veel zien ondernemen als na de operatie))
Mindy was mijn alfa teef en geholpen met 8 jaar. Haar taken heeft zij neergelegd en alhoewel de groep behoorlijk uit zijn doen was hierdoor... Mindy is een behoorlijk stuk vrolijker geworden! Ze speelt, rent, daagt uit en steelt het speelgoed van de anderen. 10 jaar is ze bijna en in de 8 jaar dat ik haar heb heb ik haar nog nooit zo veel zien ondernemen als na de operatie))
-
Bientje
- Vaste gebruiker
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Gaia was altijd een erg onzeker teefje. Haar heb ik om medisch redenen laten castreren, maar haar karakter heeft er ook een beetje bij meegespeelt.
Voor die tijd had ze last van vluchtgedrag als ze iets eng vond. Of dit nou een grijze brandkraan was, of een hond die veuls te enthousiast op haar af kwam rennen. Vluchten zal ze. Soms naar mij, maar meestal draaide ze zich gewoon om en rende weg.
na de operatie kruipt ze nog steeds wel in één, maar echt vluchtgedrag heeft ze niet meer. Ook laat ze niet alles maar gebeuren en komt dus wat meer voor zichzelf op bij andere honden. Iets wat ik niet heel erg vind omdat ze echt alles toeliet en alleen maar bang ging zitten wezen.
Dus ze is wat dominanter geworden en heeft een iets grotere bek gekregen.
Voor die tijd had ze last van vluchtgedrag als ze iets eng vond. Of dit nou een grijze brandkraan was, of een hond die veuls te enthousiast op haar af kwam rennen. Vluchten zal ze. Soms naar mij, maar meestal draaide ze zich gewoon om en rende weg.
na de operatie kruipt ze nog steeds wel in één, maar echt vluchtgedrag heeft ze niet meer. Ook laat ze niet alles maar gebeuren en komt dus wat meer voor zichzelf op bij andere honden. Iets wat ik niet heel erg vind omdat ze echt alles toeliet en alleen maar bang ging zitten wezen.
Dus ze is wat dominanter geworden en heeft een iets grotere bek gekregen.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Lane was en Levi is gecastreerd en bij beiden heb ik nooit een verandering in het gedrag kunnen ontdekken na de castratie. Het zijn beiden erg makkelijke en sociale teven.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
donna onze rottweiler is geholpen toen ze bijna 2 was...
wij hadden ook verwacht dat ze rustiger zou worden maar
haar gedrag is niet veranderd.
ik heb begrepen dat als teefjes de prikpil krijgen eerder last hebben van baarmoederonstekingen...
of het is toeval dat de meeste teefjes bij mijn vader dit dus hadden.
Sterkte met jouw beslissing
wij hadden ook verwacht dat ze rustiger zou worden maar
haar gedrag is niet veranderd.
ik heb begrepen dat als teefjes de prikpil krijgen eerder last hebben van baarmoederonstekingen...
of het is toeval dat de meeste teefjes bij mijn vader dit dus hadden.
Sterkte met jouw beslissing
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb ook geen negatieve ervaringen te melden met de castraties of sterilisaties van mijn honden (katten etc...)
Mijn Do had ook teveel last van schijnzwangerschappen, anders had ik graag een nestje van haar gehad.
Qua karakter is geen veranderd...alleen aan mijn BC mocht je daarna niet meer met je hand in de buurt van zijn (exballetjes) komen of gromde die (zonder te bijten)
Van de pups die nu 13 maanden zijn is Tommy in oktober gecastreerd en de meiden worden binnen 3 maanden gesteriliseerd (enkele maanden na hun eerste loopsheid). Ze zijn immers niet raszuiver en we willen geen ongelukjes...
Veel succes met het nemen van je beslissing (denk aan je hond !).
Eva
Mijn Do had ook teveel last van schijnzwangerschappen, anders had ik graag een nestje van haar gehad.
Qua karakter is geen veranderd...alleen aan mijn BC mocht je daarna niet meer met je hand in de buurt van zijn (exballetjes) komen of gromde die (zonder te bijten)
Van de pups die nu 13 maanden zijn is Tommy in oktober gecastreerd en de meiden worden binnen 3 maanden gesteriliseerd (enkele maanden na hun eerste loopsheid). Ze zijn immers niet raszuiver en we willen geen ongelukjes...
Veel succes met het nemen van je beslissing (denk aan je hond !).
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Gremlin
- Vaste gebruiker
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het verhaal dat bitchy teven na castratie nog bitchy-er (nieuw Nederlands) kunnen zijn heb ik ook gehoord. En dat weerhoudt mij er ook van om mijn jongste na haar laatste nestje te laten 'helpen'.
Maar ja, als ze echt ligt te gillen als ze loops is, dan houdt het toch echt op wat mij betreft, het belang van het beest gaat dan echt voor.
En misschien een rare vraag, maar als je castratie van de teef overweegt oa voor haar gedrag tijdens de loopsheid, waarom zou je dan je reu castreren? Of begrijp ik het misschien niet goed?
Maar ja, als ze echt ligt te gillen als ze loops is, dan houdt het toch echt op wat mij betreft, het belang van het beest gaat dan echt voor.
En misschien een rare vraag, maar als je castratie van de teef overweegt oa voor haar gedrag tijdens de loopsheid, waarom zou je dan je reu castreren? Of begrijp ik het misschien niet goed?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**