Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelf geen water drinken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

k_i_m
geregistreerd lid

Zelf geen water drinken?

Ongelezen bericht door k_i_m »

hallo allemaal,

vrijdagavond heb ik mijn pup opgehaald, het is een kruising chihuahua x jack russel van 7 weken oud.
Hij doet het allemaal super, gaat bijna overal mee naartoe.

Er is 1 ding, hij drinkt geen water uit zijn bakje....
Zijn voer maak ik aan met warm water, omdat anders de brokjes nogal moeilijk weg te werken zijn, ook geef ik hem nu wat water bij met een spuitje, ik wil natuurlijk niet dat hij te weinig vocht krijgt.
Hij plast goed en regelmatig en ook onlasting is prima.

Iemand enig idee wat ik kan doen om hem te laten drinken? of gewoon dit even afwachten en water bijgeven? Zou het wennen zijn?

Hoop dat jullie kunnen helpen, anders toch maar even de DA bellen om te informeren.
k_i_m
geregistreerd lid

oh jah, ook lijkt het soms net of hij de hik heeft, kennen jullie dat?

Hij krijgt nu Pedigree Junior (met warm water dus), omdat hij dat bij zijn vorige baasje kreeg, en wilde niet gelijk veranderen.

Hij is verder goed speels en gezond, maar denk er toch over om ff langs de DA te gaan voor een check up, hij hoeft over 2 weken pas weer voor zijn enting, maar vind ik te lang als hij zolang zelf niet drinkt. En wil me toch laten adviseren over het voer.

Maar goed, toch vraag ik hier,

Iemand tips en advies??
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hij drinkt helemaal niet?
Ook niet als je zijn voer niet aanmaakt met water? (waarom trouwens, als hij de brokjes niet wegkrijgt heb je de verkeerde brokjes)
Het is natuurlijk maar een heel klein hondje, dus heel veel drinken zal hij in verhouding niet doen.
Maar als hij echt een hele dag niet drinkt, ook niet als je geen vocht aan zijn eten toevoegt (hoe vaak krijgt hij dat eten met vocht?), dan zou ik zeker even naar de dokter gaan. Ook omdat hij het eten niet zo makkelijk weg krijgt. Gewoon even na laten kijken voor de zekerheid kan geen kwaad. :wink:

Veel puppys hebben de hik, het schijnt geen kwaad te kunnen. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
k_i_m
geregistreerd lid

Dit voer kreeg hij bij zijn vorige eigenaresse ook, en zij vertelde dat hij het at en water dronk.
Zij maakte het aan met water en melk, maar die melk laat ik achterwege, ivm de lactose, leek me beter.

Geloof dat ik idd maar ff langs de arts ga, al is het voor de zekerheid.
Roelfien
Zeer actief

k_i_m schreef:Dit voer kreeg hij bij zijn vorige eigenaresse ook, en zij vertelde dat hij het at en water dronk.
Zij maakte het aan met water en melk, maar die melk laat ik achterwege, ivm de lactose, leek me beter.

Geloof dat ik idd maar ff langs de arts ga, al is het voor de zekerheid.
Precies, en misschien moet je eens overwegen om andere brokjes te voeren. Iets wat hij wel eet zonder toevoeging van water, zodat je ook kan zien dat hij wel drinkt. En wellicht is het zelfs goed voor hem om vers vlees te krijgen, zoals Rodi of Duck. Dat kan je ook in mooie kleine porties voor hem maken en daar zit al veel vocht in. Dan weet je zeker dat hij vocht genoeg binnen krijgt en het is ook beter dan Pedigree. :wink:
k_i_m
geregistreerd lid

ik heb hier een zakje canex liggen, probeer verpakking.
wil hem daar zo paar korrels van geven, kijken of hij dat eet.
Bel morgenvroeg de dierenarts even, informeren en anders ga ik morgenavond er even met hem naar toe.
Maak me toch zorgen, ook al doet het kleine mannetje het goed...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

De hik krijgen is vrij normaal voor een pup.
Ik zou me zorgen maken over het niet drinken, goed dat je even naar de DA gaat. Succes.. :ok:
Afbeelding
k_i_m
geregistreerd lid

Hij drinkt! :mrgreen:

Gisteravond hem een paar brokjes van een ander merk uit de hand gevoerd en die at hij lekker op.
Toen zijn eigen brokjes gepakt, en ook daar begon hij van te eten.
Maar hij vertikt het om uit het bakje te eten, als het gewoon op de grond ligt pakt hij wel.
Vanmorgen na het plassen, komt hij binnen en begint zelf te drinken!
Ook goed gegeten in zijn droge brokjes!
YIPPIE! :mrgreen:

Heb net de dierenarts gebeld, die zegt; gewoon doorgaan met dit voer. Even rust erin krijgen. Over 2 weken als hij geent moet worden, overleggen we even verder. (als hij goed blijft eten en drinken, anders gaan we natuurlijk eerder)

Gelukkig, ben weer beetje gerust gesteld :ok:
Roelfien
Zeer actief

Goed zo, dat is fijn.
Hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.

Is het bakje wellicht van ijzer of staat het op een beetje hobbelige ondergrond? Wellicht wil hij daarom niet uit het bakje eten?
Je zou een ander bakje kunnen proberen en eventueel kunnen kijken of het voerbakje wel op een rustige plek staat, zodat hij niet hoeft te schrikken tijdens het eten.
:ok:
k_i_m
geregistreerd lid

Het bakje was inderdaad van ijzer, hij heeft nu een wit ovenschaaltje en daar drinkt hij wel uit, verwend beest hahaha.

Heb zijn placemat ook iets verder bij zijn bench vandaag geschoven, en nou eet hij wel wat rustiger.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

k_i_m schreef:Het bakje was inderdaad van ijzer, hij heeft nu een wit ovenschaaltje en daar drinkt hij wel uit, verwend beest hahaha.

Heb zijn placemat ook iets verder bij zijn bench vandaag geschoven, en nou eet hij wel wat rustiger.
fijn en mocht die nog eens wat moeilijker willen drinken geef dan een klein scheutje karnemelk er door heen. Dat kan geen kwaad en ze vinden het lekker!
Bij brokjes moeten ze goed vocht erbij krijgen, dus drinken is wel belangrijk.
succes!
Afbeelding
k_i_m
geregistreerd lid

OKe! bedankt voor de tip!

Wat heb jij trouwens onwijs gaaf onderschrift Ien!
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

k_i_m schreef:OKe! bedankt voor de tip!

Wat heb jij trouwens onwijs gaaf onderschrift Ien!
o dank je.
Is het Twiske [Noord-Holland]
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”