Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack russell weigert medicatie opeens

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marlies22
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack russell
Aantal honden: 1

Jack russell weigert medicatie opeens

Ongelezen bericht door marlies22 »

Hallo,

Mijn lieve maar soms erg ingewikkelde jack russel weigert plots medicatie. Ze krijgt homeopatische tabletjes om de scherpe kantjes van dr gedrag af te halen. Voorheen deed ik deze in een stukje brood waar ik dan een bolletje van kneedde. Ze at dit erg gulzig op twee weken lang. Nu opeens kauwt ze het brood eraf en blijft het pilletje liggen. Direct toedienen is ook erg lastig want ze is erg handig met dr tong; ze spuugt het weer uit...Vanochtend kwam ik weer met een stukje brood inclusief tabletje aan en toen liep ze met de staart tussen de benen weg :19:

Ik snap er niks van. Één van jullie misschien of iets soortgelijks meegemaakt??

Alvast heel erg bedankt, tips zijn uiteraard welkom!

Groetjes!

Marlies en Noa
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

In een stukje leverworst (jaja ik weet dat het slecht is) stoppen. Meestal is het dan zo weg :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Of in smeerworst, smeerkaas, gewone kaas. leef je uit :wink:

Als het echt niet anders kan duw ik het hier trouwens met een vinger zodanig achter in de keel dat uitspugen onmogelijk is, maar bij permanente medicatie wil ik er geen weerstand tegen creeren op die manier :wink:

Oh, hmm, ik bedenk me nu wel dat met homeopathisch het lastige is dat dat eigenlijk niet met eten mag he? Alleen eventueel met stukje brood toch? :denken:
Afbeelding
marlies22
Vaste gebruiker

Ja precies. Nou is Noa een geval apart. De leverworst bijt ze ook er omheen weg. Smeerkaas likt ze eraf, kaas vindt ze niet lekker en achter in dr keel duwen vind ik zo geforceerd..dan wordt ze helemaal bang denk ik.
Moeilijk hoor :denken:
Moos
Zeer actief

Als je het anders echt niet kan geven, kan je het door haar voer mengen? Anders weet ik het ook niet...
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik weet niet of je "zo'n soort hond" hebt, maar hier werkt het goed als we eten in de lucht gooien om te "vangen" en er leuk bij doen, net als na een geslaagde oefening zegmaar :mrgreen:
Uit de lucht gegrepen is het hap-slik-weg, feestje :cheer:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Kun je zo'n pilletje tussen twee lepels niet fijndrukken ?? Dan heb je poeder en dat meng je door een bolletje leverpastei of smeerkaas ofzo...Dan kan het lekkere niet meer van het pilletje gelikt worden. Zo deed ik het bij ons vorige hondje, dat was nl ook zo'n draak met pilletjes !! Weet alleen niet of dat met homeopatische tabletjes wel mag, dat zou je dan even moeten navragen.....
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik doe de pillen in een theelepel smeerkaas.
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Inge O schreef:een methode die goed kan werken (werkt hier iig altijd) is twee snoepjes (liefst heel lekker natuurlijk) klaar houden, in elke hand één en even voor de hond zijn snoet houden zodat hij goed kan zien dat er twee komen. in eentje ervan heb je het pilletje verstopt, dat geef je het eerst - zodra hij dat in zijn muil heeft houd je het tweede al vlak voor z'n neus om hem daar gulzig op te maken zodat hij het eerste snel inslikt. pas dan geef je hem snel het tweede.

gezien jouw hondje nu al dat broodstukje negatief linkt aan dat pilletje zal je toch beter met een ander soort voertje (kaas, worst) werken en er daarvan eerst een aantal keer op de beschreven manier twee van geven zonder pilletje, zodat zijn argwaan verdwijnt en hij het eerste meteen zonder kauwen inslikt.
Zo doe ik het hier ook, had de tip hier gelezen en dat werkt prima.

Zo apart is je hondje niet hoor, want volgens mijn doen al de hondjes dat alles er af likken en de pil laten liggen, dus probeer de tip eens die Inge geeft
Moos
Zeer actief

omafia schreef:
Zo apart is je hondje niet hoor, want volgens mijn doen al de hondjes dat alles er af likken en de pil laten liggen, dus probeer de tip eens die Inge geeft
Nou volgens mij zijn er ook best erg veel hondjes die gewoon de pil met worst of kaas en al opeten hoor :19: :wink: Katten, die niet :mrgreen:
Hier vreten ze gewoon de pil mee met de smeerkaas.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Homeopathie mag je helemaal niet met iets te eten ingeven. Dat moet in een schone mond worden gegeven, d.w.z.: een half uur voor het ingeven en een half uur na het ingeven niets laten eten.
De reden hiervan is, dat homeopathie die niet in een schone mond wordt gegeven, ook niet goed wordt opgenomen door de slijmvliezen en daardoor minder of niet werkt.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

SuzieC1970 schreef:Kun je zo'n pilletje tussen twee lepels niet fijndrukken ?? Dan heb je poeder en dat meng je door een bolletje leverpastei of smeerkaas ofzo...Dan kan het lekkere niet meer van het pilletje gelikt worden. Zo deed ik het bij ons vorige hondje, dat was nl ook zo'n draak met pilletjes !! Weet alleen niet of dat met homeopatische tabletjes wel mag, dat zou je dan even moeten navragen.....
Fijndrukken tussen twee theelepeltjes en dan het poeder direct op zijn tong smeren of in een wangzak leegkieperen.

Homeopathie werkt het beste als je het nergens mee vermengt maar in de schone bek geeft (dus minstens een half uur voor of na het eten).
Door het speeksel en de slijmvliezen in de bek wordt al veel van het middel meteen opgenomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marlies22
Vaste gebruiker

Bedankt allemaal. Ik heb de tabletjes verpulverd en met een theelepeltje naar binnen gegooid. Ging prima :mrgreen: Nu maar hopen dat ze af niet alle theelepeltjes met dat enge poeder gaat associeren. Lol :wink:

Dankjewel!

Groetjes Marlies en Noa
MoniqueDM
Zeer actief

marlies22 schreef:Bedankt allemaal. Ik heb de tabletjes verpulverd en met een theelepeltje naar binnen gegooid. Ging prima :mrgreen:
Goed zo :ok: , niet zeuren, gewoon erin kieperen en slikken :wink: .

Ik heb makkelijk praten hoor, want Jenny van mij is helemaal gek op alles wat eetbaar is, dus ook pillen :N: :mrgreen: .
Zo stond ik een keer als laatste in de wachtkamer van de dierenarts aan de balie om af te rekenen en de honden mochten daarom even los. De assistente was nog even bezig met een bestelling. Pillen dus. Jenny ging voor haar staan en het kwijl liep uit haar mond :smile: .
Homeopatische korreltjes en pilletjes vreet ze ook zo op, daar hoef ik niet meer moeite voor te doen dan het alleen aan te bieden :mrgreen: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik los homeopatische middeltjes op in een heel klein beetje bronwater in een injektie-spuitje zonder naald. Als het opgelost spuit ik het in een wangzak. Een homepaat vond dit een prima oplossing, en ikzelf ook.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Je kan het eventueel ook oplossen in een klein beetje melk volgens de homeopatische dierenarts.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Wil de hond schreef:Ik los homeopatische middeltjes op in een heel klein beetje bronwater in een injektie-spuitje zonder naald.
Dat doe ik ook met homeopatische druppeltjes (korrels en pilletjes is niet nodig zoals je hierboven kunt lezen :wink: ).
Homeopatische druppeltjes bestaan vaak voor een groot gedeelte uit alcohol en als je dat 3 x daags moet geven, dan wordt de hond daar niet blij van.
Dus mengen met wat water, in een spuitje en spuiten maar (in het mondje dan :mrgreen: ).
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Inge O schreef:een methode die goed kan werken (werkt hier iig altijd) is twee snoepjes (liefst heel lekker natuurlijk) klaar houden, in elke hand één en even voor de hond zijn snoet houden zodat hij goed kan zien dat er twee komen. in eentje ervan heb je het pilletje verstopt, dat geef je het eerst - zodra hij dat in zijn muil heeft houd je het tweede al vlak voor z'n neus om hem daar gulzig op te maken zodat hij het eerste snel inslikt. pas dan geef je hem snel het tweede
Precies zoals ik het ook doe :mrgreen: Gaat er altijd moeiteloos in.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:een methode die goed kan werken (werkt hier iig altijd) is twee snoepjes (liefst heel lekker natuurlijk) klaar houden, in elke hand één en even voor de hond zijn snoet houden zodat hij goed kan zien dat er twee komen. in eentje ervan heb je het pilletje verstopt, dat geef je het eerst - zodra hij dat in zijn muil heeft houd je het tweede al vlak voor z'n neus om hem daar gulzig op te maken zodat hij het eerste snel inslikt. pas dan geef je hem snel het tweede.
Op zo'n soortgelijke manier doe ik het ook. Het pilletje smeer ik door de smeerkaas en op een andere vinger smeer ik ook een lik smeerkaas. Ik geef haar het pilletje met smeerkaas en zodra dit ook maar half weg is hou ik m'n vinger voor haar snuffert zodat ze eigenlijk alleen nog maar oog heeft voor datgene wat nog komen gaat.

Werkt prima :ok:
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Wil de hond schreef:Ik los homeopatische middeltjes op in een heel klein beetje bronwater in een injektie-spuitje zonder naald. Als het opgelost spuit ik het in een wangzak. Een homepaat vond dit een prima oplossing, en ikzelf ook.
Dat werkt inderdaad perfect! Voor mijn paard doe ik het ook zo. Gewoon oplossen in water en in de mond spuiten. Zo doe je ook langer met je homeopathische korreltjes :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Op zo'n soortgelijke manier doe ik het ook. Het pilletje smeer ik door de smeerkaas en op een andere vinger smeer ik ook een lik smeerkaas. Ik geef haar het pilletje met smeerkaas en zodra dit ook maar half weg is hou ik m'n vinger voor haar snuffert zodat ze eigenlijk alleen nog maar oog heeft voor datgene wat nog komen gaat.

Werkt prima :ok:
Dat doe ik wel met "gewone" pilletjes, maar niet met homeopathie :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Als je enkelvoudige homeopathie geeft is jouw middel er misschien ook wel in granules. Ik til een lip ophoog, schuif de granule bovenin de lip en die is opgesmolten voor ze hem tevoorschijn hebben kunnen schuiven...
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Geer schreef:Als je enkelvoudige homeopathie geeft is jouw middel er misschien ook wel in granules. Ik til een lip ophoog, schuif de granule bovenin de lip en die is opgesmolten voor ze hem tevoorschijn hebben kunnen schuiven...
Nou zo snel smelten ze niet hoor.
Na 5 minuten kan Caja ze nog uitspugen.
Maar dan heeft ze de werkzame stof al binnen :wink:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ik doe het altijd met wat voer gewoon in de voerbak, maar Joy is ook erg snel met eten :smile: dus heeft ze niks in de gaten.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
ranetje
Zeer actief

Zenda schreef:Ik doe het altijd met wat voer gewoon in de voerbak, maar Joy is ook erg snel met eten :smile: dus heeft ze niks in de gaten.
Met "gewone" medicatie kan dat, maar met homeopathie niet :wink:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Dan kan je het met kleine koekjes doen die van brood zijn gemaakt.
En als er in het midden een gaatje zit, kan je het medicijn in het gaatje verstoppen. Werkt bij mij perfect, maar zoals ik al eerder zij: Joy is een schrokkop. :mrgreen:

Wat ik nu zit te bedenken is het volgende : leg een plakje vleeswaren even op een witte boterham, en pak daarna een stukje brood maak er een bolletje van met het pilltje erin, net als wat je altijd al deed. Het ruikt nu naar vlees en dan lukt het misschien wel. :ok:

Succes.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Zenda schreef:Dan kan je het met kleine koekjes doen die van brood zijn gemaakt.
En als er in het midden een gaatje zit, kan je het medicijn in het gaatje verstoppen. Werkt bij mij perfect, maar zoals ik al eerder zij: Joy is een schrokkop. :mrgreen:

Wat ik nu zit te bedenken is het volgende : leg een plakje vleeswaren even op een witte boterham, en pak daarna een stukje brood maak er een bolletje van met het pilltje erin, net als wat je altijd al deed. Het ruikt nu naar vlees en dan lukt het misschien wel. :ok:

Succes.
Zenda, lees nou even hier boven :19:
Dat kan niet met homeopathische middelen.
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

ranetje schreef:
Zenda schreef:Dan kan je het met kleine koekjes doen die van brood zijn gemaakt.

Succes.
Ik heb het gelezen hoor, maar de geur van een plakje vleeswaren kan toch geen kwaad. Het is wel de bedoeling dat je het plakje vleeswaren er weer af haalt voordat je van de boterham een bolletje maakt. Ik schreef: leg een plakje vleeswaren even op een boterham en ik schreef: het ruikt nu naar vlees.
Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Moos schreef:
omafia schreef:
Nou volgens mij zijn er ook best erg veel hondjes die gewoon de pil met worst of kaas en al opeten hoor :19: :wink: Katten, die niet :mrgreen:
Hier vreten ze gewoon de pil mee met de smeerkaas.
hier ook. sam kan van een lepetje eten. theelepeltje met carnibest, pilletje erin en houdoe pilletje! :cheer:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Zenda schreef:
ranetje schreef:

Succes.
Ik heb het gelezen hoor, maar de geur van een plakje vleeswaren kan toch geen kwaad. Het is wel de bedoeling dat je het plakje vleeswaren er weer af haalt voordat je van de boterham een bolletje maakt. Ik schreef: leg een plakje vleeswaren even op een boterham en ik schreef: het ruikt nu naar vlees.
In dat geval pak je het homeopathische pilletje dus in en is het hap slik weg en in de maag.
Terwijl het de bedoeling is dat het speeksel in de bek en de slijmvliezen de werkzame stof opnemen (zoals al is gezegd).

Dus je kunt dat bolletje brood ook beter achterwege laten.
Dat is alleen een handige oplossing voor pillen die gewoon doorgeslikt moeten worden. Dus gewone pillen van een gewone DA die gelijk met het eten gegeven kunnen en mogen worden. :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”