Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ineens binnen poepen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

ineens binnen poepen

Ongelezen bericht door miekmiek »

Miah poept sinds een tijdje binnen. Niet altijd, maar wel vaak. En ik snap niet zo goed waarom. Haar ontlasting is wel wat dunner dan normaal, maar niet waterdun. Ik ga haar voor de zekerheid vandaag ontwormen, maar vraag me af of dat het zal zijn. Tommie heeft ook wel eens wormen gehad, maar kon dan nog steeds wel zijn ontlasting ophouden en bovendien zag je bij hem ook af en toe een worm in zijn ontlasting. Bij Miah zie ik verder niets aan haar wat zou duiden op wormen, maar voor de zekerheid doen we maar een kuur.
Toch blijf ik het vreemd vinden. Ze krijgt Rodi en ik vraag me af of het misschien hierdoor kan komen. Ze deed het altijd goed op energique, dus misschien moet ik daar weer op terug gaan.

Nou ja, zo zat ik een beetje te denken. Eerst gooide ik het op zindelijkheid en dat ze daar even een terugslag op had. Voor eventjes had ik de bench weer beneden gezet, maar daar poept ze dus ook in. Dat is dus ook de oplossing niet. Maar net zoals vanmorgen; is ze uit geweest, eten gekregen en nu poept ze dus net hier in de kamer. Geen goede harde drollen, maar wat dun en viezig.

Ik gooi het dus op OF wormen OF de rodi. Iemand anders nog ideeën?

Misschien wat off topic misschien, maar wel iets wat me dwars zit: hebben jullie bij dit soort problemen nooit last met je partner? De honden zijn meer van mij, maar Rob laat ze ook af en toe uit. En kan echt heel chagrijnig worden als hij een drol moet opruimen binnen. Hij vind Miah op het moment echt niet leuk en dat vind ik zo erg.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Had ze buiten ook gepoept dan? Poept ze meer, dus buiten en daarna ook binnen, of alleen binnen?

Welke versie van Rodi geef je? Hondjes van een vriendin van mij gaan na een paar dagen de pens versie aan de wat dunnere ontlasting namelijk; geen diaree, maar ook niet vast. :wink:
Afbeelding
miekmiek

Moos schreef:Had ze buiten ook gepoept dan? Poept ze meer, dus buiten en daarna ook binnen, of alleen binnen?

Welke versie van Rodi geef je? Hondjes van een vriendin van mij gaan na een paar dagen de pens versie aan de wat dunnere ontlasting namelijk; geen diaree, maar ook niet vast. :wink:
Ik denk het niet, gisteravond had ze gepoept en meestal poept ze dan s'morgens niet. Maar zeker weten doe ik het niet want Rob heeft dat rondje gelopen en die is nu weg.

Toevallig hebben mijn honden de laatste tijd veel pensversies gekregen van Rodi omdat ze geen andere hadden bij de super. Ik had zelf ook al het idee dat die pens varianten zorgen voor dunne zwarte ontlasting (had ik hier ook al ergens geschreven) maar nu denk ik daar helemaal aan. Ik ga weer aan de energique, dan heb je geen geklooi met die varianten en daar doen ze het gewoon goed op.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Danne krijgt ook Rodi, maar dan gemengd met Cavom, af en toe alleen Rodi, maar ik heb bij haar nog nooit iets aan de ontlasting gemerkt, ze heeft altijd mooie stevige drollen

voor de zekerheid een keer ontwormen kan vast geen kwaad ( of zeg ik nu iets heel erg fout)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja, als je niet zeker weet, of ze s'ochtends poept, dan kun je er nu niet zoveel over zeggen, als ze het in de nacht niet doet, s'ochtends ook niet en dan wel eten krijgt, dan kan het idd zijn dat ze dan gewoon echt moet.

maar probeer het idd eens uit met het voer, dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.

enne tja, ik snap dat Rob het niet leuk vind, maar eerst maar eens zoeken naar een oorzaak en kijken wat jullie eraan kunnen doen, ze doet het niet om te pesten en haar niet meer leuk vinden, verdient ze dan ook niet :wink:
miekmiek

yamie schreef: tja, als je niet zeker weet, of ze s'ochtends poept, dan kun je er nu niet zoveel over zeggen, als ze het in de nacht niet doet, s'ochtends ook niet en dan wel eten krijgt, dan kan het idd zijn dat ze dan gewoon echt moet.

maar probeer het idd eens uit met het voer, dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Ik denk ook het eerste aan het voer. Bij de energique deed ze het gewoon erg goed, dus die ga ik meteen weer halen.
yamie schreef: enne tja, ik snap dat Rob het niet leuk vind, maar eerst maar eens zoeken naar een oorzaak en kijken wat jullie eraan kunnen doen, ze doet het niet om te pesten en haar niet meer leuk vinden, verdient ze dan ook niet :wink:
haha, je klinkt precies als mij. Dat is ook zo'n beetje mijn standaard preek die ik geef wanneer het mis is gegaan. :mrgreen: Bovendien benadruk ik iedere keer weer dat Miah het verder perfect doet en dat kan hij niet ontkennen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Is Miah al loops geweest?
Soms leidt een (aankomende) loopsheid ook tot dit soort (gedrags-)veranderingen. Ik weet niet sinds wanneer ze dit nu weer doet?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Is Miah al loops geweest?
Soms leidt een (aankomende) loopsheid ook tot dit soort (gedrags-)veranderingen. Ik weet niet sinds wanneer ze dit nu weer doet?
:mrgreen: miek is blij dat ze er net vanaf is :mrgreen:

daarbij herken ik poepen daar niet echt in, wel plassen :wink:
miekmiek

hahaha, hou op! :smile: Dat hebben we godzijdank achter de rug. :mrgreen: Was weer een gezellige boel hier, een Tommie die over de zeik ging en die uit logeren moest. En waar ik (weer eens) geen oppasadres voor kon vinden, ondanks het lieve aanbod van Suuz (pink!) hier van het forum waar het helaas niet ging. Man o man, wat een gedoe was dat weer. Maar we hebben het overleefd. Maar daar denk ik dus niet aan. Ik vind het lastig om aan te geven wanneer dit gedrag begonnen is, omdat het toen zo'n hectische tijd was met de geboorte van Tygo. Ik gok toch op dat het begonnen is sinds we op rodi zijn overgegaan.
miekmiek

Plassen doet ze trouwens nooit binnen, altijd buiten. ze is dus echt wel zindelijk.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:Plassen doet ze trouwens nooit binnen, altijd buiten. ze is dus echt wel zindelijk.
dan denk ik toch, dat het eventueel een combi is met het soort voer, maar ook zeker, dat ze dan echt moet, dus dat er ook in het uitlaten iets verandert kan of moet worden ( of in de tijdstippen van voeren)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

yamie schreef:
:mrgreen: miek is blij dat ze er net vanaf is :mrgreen:

daarbij herken ik poepen daar niet echt in, wel plassen :wink:
Het was ook maar een ideetje. :wink:
Ik heb zelf namelijk een hond gehad (Mechelaar) die alleen ooit binnen poepte als haar loopsheid er aan zat te komen.
Maar dat kan natuurlijk ook een uitzondering geweest zijn natuurlijk. :wink:
miekmiek

yamie schreef:
miekmiek schreef:Plassen doet ze trouwens nooit binnen, altijd buiten. ze is dus echt wel zindelijk.
dan denk ik toch, dat het eventueel een combi is met het soort voer, maar ook zeker, dat ze dan echt moet, dus dat er ook in het uitlaten iets verandert kan of moet worden ( of in de tijdstippen van voeren)
op wat voor tijdstippen voer jij? Ik laat de honden s'morgens eerst uit, dan krijgen ze voer en dan laat ik ze s'middags om twaalf uur weer uit. Dan s'savond weer eten en rond een uur of half zeven weer uit. En het laatste rondje rond een uur of tien.
miekmiek

LongFields schreef:
Het was ook maar een ideetje. :wink:
Ik heb zelf namelijk een hond gehad (Mechelaar) die alleen ooit binnen poepte als haar loopsheid er aan zat te komen.
Maar dat kan natuurlijk ook een uitzondering geweest zijn natuurlijk. :wink:
vind het al fijn dat je even meedenkt hoor. voor hetzelfde geld was het wel zo geweest. :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als het ' smorgens vroefg is dan kan het wel zijn dat ze erg nodig moet en het lastiger vindt de wat dunnere ontlasting op te houden. Als ze de hele dag in huis poept, niet aangeeft, dan is het vreemd.

Buffy heeft een tijd gehad dat ze ' s ochtends om 6 uur echt heel nnodig moest poepen, ze maakte me dan wel wakker, maar ik kan me voorstellen dat ze het niet gehouden had als ik dan bijvoorbeeld om 8 uur pas beneden was.

Ik zou zeker weer op Energique gaan en kijken hoe het dan loopt. Èn ik zou willen weten wanneer ze dan precies poept, dat lijkt me wel belangrijk, hoge nood 's morgens of gewoon echt binnen poepen terwijl ze niks aangeeft. Als je man het rondje ' sochtends doet, kan het dan zijn dat hij nu met het donker en het vieze weer snel doorloopt ofzo? Daar kan het ook aan liggen dat ze niet echt de rust/kans krijgt om rustig te poepen. Veel honden willen dat toch echt op hun gemak, eerst tien keer snuffen, draaien, toch maar niet etc.

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
yamie schreef:
op wat voor tijdstippen voer jij? Ik laat de honden s'morgens eerst uit, dan krijgen ze voer en dan laat ik ze s'middags om twaalf uur weer uit. Dan s'savond weer eten en rond een uur of half zeven weer uit. En het laatste rondje rond een uur of tien.
aan mij heb je niks wat dat betreft, ik voer niet op vaste tijden en honden vanaf 6-8 mnd, 1 keer per dag :wink:
miekmiek

Ik zal eens een poepdagboek bijhouden. :mrgreen: klinkt wat stom misschien, maar in alle hectiek hier is het misschien wel eens handig om het gewoon op te gaan schrijven om te zien of er een ritme in zit. Vaak weet ik het ook niet meer namelijk.

Dat Rob misschien wat te snel doorloopt zou ook best wel eens kunnen spelen. Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel vaker dat ze 'de fout' ingaat wanneer Rob haar uitgelaten heeft. Hmmm...misschien heeft hij te weinig geduld? Of ziet hij het niet aan haar wanneer ze aanstalte maakt. Eens met hem over hebben.

Maar die poep moet in ieder geval harder worden, dus overschakelen op ander voer doe ik in ieder geval.
miekmiek

yamie schreef:
aan mij heb je niks wat dat betreft, ik voer niet op vaste tijden en honden vanaf 6-8 mnd, 1 keer per dag :wink:
nou zeg dat niet te snel hoor, want aan 1 keer per dag voeren had ik niet eens gedacht. Ik zou haar dan s'morgens haar voer kunnen geven waardoor ze de hele dag heeft om te kunnen poepen. Dan hoeft ze de volgende ochtend misschien ook niet zo nodig.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
yamie schreef:
nou zeg dat niet te snel hoor, want aan 1 keer per dag voeren had ik niet eens gedacht. Ik zou haar dan s'morgens haar voer kunnen geven waardoor ze de hele dag heeft om te kunnen poepen. Dan hoeft ze de volgende ochtend misschien ook niet zo nodig.
mijn zegen heb je :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het lastig om aan te geven wanneer dit gedrag begonnen is, omdat het toen zo'n hectische tijd was met de geboorte van Tygo. Ik gok toch op dat het begonnen is sinds we op rodi zijn overgegaan.
Ik denk dat het met de geboorte van Tygo te maken heeft en niet met de Rodi :wink: Er is in een keer zoveel veranderd en ook jullie zijn ineens anders rondom zo'n nieuwe telg. Een gevoelige hond kan daar best wel een tijdje op reageren. Er zijn zoveel mensen die Rodi geven, ook de pens en daarvan poepen de honden nooit binnen. Hier ook niet.
Als we hier een baby in huis halen denk ik dat we meer kan hebben dat een van de honden in de stress schiet en binnen gaat poepen dan van Rodi. :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Ik vind het lastig om aan te geven wanneer dit gedrag begonnen is, omdat het toen zo'n hectische tijd was met de geboorte van Tygo. Ik gok toch op dat het begonnen is sinds we op rodi zijn overgegaan.
Ik denk dat het met de geboorte van Tygo te maken heeft en niet met de Rodi :wink: Er is in een keer zoveel veranderd en ook jullie zijn ineens anders rondom zo'n nieuwe telg. Een gevoelige hond kan daar best wel een tijdje op reageren. Er zijn zoveel mensen die Rodi geven, ook de pens en daarvan poepen de honden nooit binnen. Hier ook niet.
Als we hier een baby in huis halen denk ik dat we meer kan hebben dat een van de honden in de stress schiet en binnen gaat poepen dan van Rodi. :mrgreen:
ik bestempel Miah eigenlijk niet als een gevoelige hond, of iig niet gevoeliger dan wenselijk zou zijn, dat de verandering van gezin en de drukte daar om heen invloed heeft? tuurlijk, maar dat dat zich dan alleen uit in poepen in huis? nee daar geloof ik niet in. ik zoek het dan toch meer in het uitlaten en de hoeveelheid voer ;)
miekmiek

MARC_S schreef:
Ik ben het met je eens dat de geboorte van tygo eerder in het nadeel van dit probleem zou werken dan in het voordeel. We zijn de eerste maanden van zijn leventje ook erg moe en af en toe wat ehm....chagrijnig geweest. :mrgreen: Nu gaat het gelukkig al een stuk beter en misschien dat het me daarom ook nu echt begint op te vallen en ik er wat aan wil doen. Toch lijkt Miah niet erg onder de indruk van de komt van tygo. Ze is niet anders gewent dan dat er hier kleine kinderen lopen en je zou denken dat ze van Martijn dan meer onder de indruk zou zijn dan van een baby die in de box ligt. Aan de andere kant zal ze gemerkt heben dat wij anders waren, dus daar kan het best een reactie van zijn. Toch sluit ik die rodi burgens niet helemaal uit als oorzaak van het probleem, vooral omdat beide honden op het moment erg donkere ontlasting hebben en het gewoon niet stevig is. Dat moet toch aan het voer liggen i.p.v. stress.
miekmiek

yamie schreef:
ik bestempel Miah eigenlijk niet als een gevoelige hond, of iig niet gevoeliger dan wenselijk zou zijn, dat de verandering van gezin en de drukte daar om heen invloed heeft? tuurlijk, maar dat dat zich dan alleen uit in poepen in huis? nee daar geloof ik niet in. ik zoek het dan toch meer in het uitlaten en de hoeveelheid voer ;)
Miah is misschien wel wat gevoelig maar niet snel onder de indruk van veranderingen ofzo. Niet dat ik gemerkt heb tenminste.

Hoeveelheid voer. Ze zit nu op 2 burgers per dag. Wat krijgt Mandu?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
yamie schreef:
Miah is misschien wel wat gevoelig maar niet snel onder de indruk van veranderingen ofzo. Niet dat ik gemerkt heb tenminste.

Hoeveelheid voer. Ze zit nu op 2 burgers per dag. Wat krijgt Mandu?
uhh, mandu is iets groter :mrgreen: maar ook ong 2 burgers per dag :wink:
laeken
Zeer actief

yamie schreef:
MARC_S schreef:
Maar er was toch niks aan de hand voor Tygo er was? Ik neem wel aan dat ze nu niet ineens veel meer voer krijgt en veel minder buiten komt. Rob vind haar nu ook even niet zo leuk ivm dat poepen en dat in combinatie met een nieuwe baby lijkt mij echt meer voor de hand liggen dan rodi. Hier eten ze ook rodi en bij heel veel andere mensen ook. Dat gaat prima :19:

Tommy en Miah zijn erg strak toch?

Ik denk dat het toen ontstaan is en nu een gewoonte/stress gerelateerde voortzetting uit die periode is geworden. Ik zou dus even proberen het wandelen op te voeren en op die manier voorkomen dat ze het binnen doet. Verder iets meer aandacht geven als dat lukt.

En daar bedoel ik echt niks naars mee want ik kan me prima voorstellen dat een nieuwe baby even wat tijd vraagt :wink: Toch blijf ik erbij dat dat logischer is dan rodi als oorzaak :19: Dunnere ontlasting is gewoon een teken van stress.

Wuilus poepte ook wel eens binnen als ik zwaar onder druk stond rondom mijn werk of in de persoonlijke sfeer. Die voelde feiloos aan dat ik druk en gehaast was en dan raakte ze over haar toeren, kreeg dunnere ontlasting en kon het niet meer houden terwijl ik wel genoeg ging lopen. Meer aandacht, een extra wandeling en een soepelere omgang maakte dat het stopte :ok:
Laatst gewijzigd door laeken op 10 dec 2007 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

miekmiek schreef:
MARC_S schreef:
Ik ben het met je eens dat de geboorte van tygo eerder in het nadeel van dit probleem zou werken dan in het voordeel. We zijn de eerste maanden van zijn leventje ook erg moe en af en toe wat ehm....chagrijnig geweest. :mrgreen: Nu gaat het gelukkig al een stuk beter en misschien dat het me daarom ook nu echt begint op te vallen en ik er wat aan wil doen. Toch lijkt Miah niet erg onder de indruk van de komt van tygo. Ze is niet anders gewent dan dat er hier kleine kinderen lopen en je zou denken dat ze van Martijn dan meer onder de indruk zou zijn dan van een baby die in de box ligt. Aan de andere kant zal ze gemerkt heben dat wij anders waren, dus daar kan het best een reactie van zijn. Toch sluit ik die rodi burgens niet helemaal uit als oorzaak van het probleem, vooral omdat beide honden op het moment erg donkere ontlasting hebben en het gewoon niet stevig is. Dat moet toch aan het voer liggen i.p.v. stress.
Maar Martijn kende ze al. Die is niet nieuw en dat is toch echt anders. Dunnere ontlasting is een direct teken van stress. Een kenmerk.

Ik noemde deze redenen ook omdat ik me 100% kan voorstellen dat je minder geduld hebt, veel drukte en veel stress rondom je nieuwe baby. Ik zou dat ook hebben vandaar dat ik bijna zeker weet dat die omslag in hun leven nu even zorgt voor binnen poepen.

Ik zou als je het kan opbrengen echt zorgen dat de honden even weer genoeg aandacht en tijd krijgen en wat extra wandelingen. Volgens mij is het dan zo weer over. :ok:
Afbeelding
miekmiek

Extra aandacht en weer wat vaker en langer wandelen stonden hier gelukkig toch al op de planning, dus wat dat betreft komt het helemaal goed. Je heb gelijk hoor, dat ze minder beweging gekregen hebben en er even wat vaker bij inschoten. Sneu misschien, maar aan de andere kant krijgen ze er ook wat voor terug. Als ik ze nu af en toe al tegen martijn aan zie kruipen en hoe die hecht die band tussen hond en kind kan zijn...dan was het die paar maandjes afzien wel waard. Hoe dan ook; er kan weer wat meer tijd worden vrijgemaakt voor de hondjes en dat is lekker.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ik begreep dat ze dit doet, na ons laatste "gesprek" miek.. dus niet toen..

ik zie hier ook dunnere en meer ontlasting als ik wissel van voer, Ollie bv, is ook wat gevoelig, rodi? doet hij het dus ook niet echt fijn op :wink:
laeken
Zeer actief

miekmiek schreef:Extra aandacht en weer wat vaker en langer wandelen stonden hier gelukkig toch al op de planning, dus wat dat betreft komt het helemaal goed. Je heb gelijk hoor, dat ze minder beweging gekregen hebben en er even wat vaker bij inschoten. Sneu misschien, maar aan de andere kant krijgen ze er ook wat voor terug. Als ik ze nu af en toe al tegen martijn aan zie kruipen en hoe die hecht die band tussen hond en kind kan zijn...dan was het die paar maandjes afzien wel waard. Hoe dan ook; er kan weer wat meer tijd worden vrijgemaakt voor de hondjes en dat is lekker.
Dat het logisch is is logisch :mrgreen: Hier zou precies hetzelfde gebeuren als wij ineens een baby hadden. Sorry jongens, over een paar maandjes weer wat meer voor jullie :wink:
Afbeelding
miekmiek

yamie schreef:ik begreep dat ze dit doet, na ons laatste "gesprek" miek.. dus niet toen..

ik zie hier ook dunnere en meer ontlasting als ik wissel van voer, Ollie bv, is ook wat gevoelig, rodi? doet hij het dus ook niet echt fijn op :wink:
Zo irritant! ik weet dus niet wanneer het begonnen is, kun je dat geloven? Normaal gesproken weet ik precies wanneer er iets veranderd, valt iedere drol die afwijkt mij bij wijze van spreken al op. :mrgreen: Maar nu weet ik het dus niet en dat maakt het lastig om te bepalen wat nou de oorzaak is. Nou ja, het maakt ook niet uit want meer lopen doen we nu toch al en overstappen naar energique heb ik een beter gevoel bij. Hopelijk lossen we het hiermee op.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”