sirene schreef:Xena:
Keuring Xena, rasloze hond.
Gestrekte klein teef. Prima bespierd, mooie vachtconditie.
Toont vrouwelijk. Hoofd is iets klein.
Sprekend, wat rond hoofd. Goed pigment.
Mooi geplaatste en gevormde ogen.
Wat grote oren, goed aangezet en gedragen.
Krachtige voorsnuit en onderkaak.
Gedrongen hals die abrubt overgaat in rug.
Goede rechte rug.
Mooie bekkenligging. Staart had een fractie hoger aangezet mogen zijn.
Buikbelijning passend bij de hond.
Goede voorborst, borstdiepte en ribwelving.
Iets lang in de lendenen.
Goede schouderbladligging, opperarm kort en steil waardoor ook de elleboog wel erg hoog komt te liggen.
Wat zwak in de polsen, goede katvoeten.
Zeer goed bespierde achterhand met mooie ronding van de dijen.
Goede kniehoeking, tweede dij wat kort.
Sterk gehoekt in de hak.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Xena ter keuring
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Xena ter keuring
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Even een vraagje: hoe kan je de polsen trainen?
In het keurrapport van de clubmatch van de NTC stond dat Jip ook zwakke polsen had. Zaterdag werd dit bevestigd tijdens ringtraining. Verder heeft hij neiging tot koehakking. Niet bij het lopen, maar alleen tijdens het staan. Kan ik hier ook aan werken of moet ik dit gewoon corrigeren tijdens het in stand zetten? (Op tafel lukt dat wel, maar op de grond natuurlijk niet)
In het keurrapport van de clubmatch van de NTC stond dat Jip ook zwakke polsen had. Zaterdag werd dit bevestigd tijdens ringtraining. Verder heeft hij neiging tot koehakking. Niet bij het lopen, maar alleen tijdens het staan. Kan ik hier ook aan werken of moet ik dit gewoon corrigeren tijdens het in stand zetten? (Op tafel lukt dat wel, maar op de grond natuurlijk niet)
Dat is al iets...daar kan ik wat mee! Nu dat koehakkige nog!Mizzsylver schreef:veel in mul zand (strand) lopen kan de polsen versterken.hercujess schreef:Even een vraagje: hoe kan je de polsen trainen?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Aan koehakkig kan je eigenlijk niks doen. Behalve hem inderdaad goed neerzetten. Maar meestal loopt de hond tijdens gangwerk ook wel koehakkig en dat heeft de km dan allang gezien.hercujess schreef:Dat is al iets...daar kan ik wat mee! Nu dat koehakkige nog!Mizzsylver schreef:veel in mul zand (strand) lopen kan de polsen versterken.hercujess schreef:Even een vraagje: hoe kan je de polsen trainen?
In mul zand lopen en op grof grind kan helpen zegt men maar of het waar is ?