Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel te mager

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Addy

Veel te mager

Ongelezen bericht door Addy »

Moonlight is behoorlijk in gewicht afgenomen, ze is echt veel te mager, zelfs voor een windhond :wink:
Ze barft volledig en kreeg 900 gram, medisch is ze nagekeken en er is niets mis met haar.
Kan ik er dan van uitgaan dat ik haar gewoon veel meer moet voeren ?
Ik kan wel met Carnibest aktief gaan beginnen, ze vind het in ieder geval wel erg lekker maar ik houd haar liever volledig op barfvoeding.
Iemand een idee, wat is wijsheid in deze ?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou haar dan s'cohtends en s'avonds gewoon een beetje CB actief geven en de Barf maaltijd met de anderen meedoen.
Ik neem aan dat je 1x per dag voert ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Addy

sirene schreef:Ik zou haar dan s'cohtends en s'avonds gewoon een beetje CB actief geven en de Barf maaltijd met de anderen meedoen.
Ik neem aan dat je 1x per dag voert ?
twee keer voer ik nu
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

En waarom wil je geen cb actief geven? Dat kun je makkelijk combineren met barfen en dus heb je op die manier de mogelijkheid iets op een makkelijke en gezonde manier te doen. :19:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou inderdaad dan cb bijvoeren... soms heb je inderdaad een hond die gewoon meer nodig heeft dan de andere...
Je zou het gewoon even moeten proberen en als het goed is zou je vrij snel al haar gewicht omhoog moeten zien gaan.

Jacqueline
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

beetje vettere vleessoorten kiezen een optie? dus bijvoorbeeld eend, lamsribben etc...
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik neem aan dat je LM al hebt uitgesloten?
Addy

Wil de hond schreef:Ik neem aan dat je LM al hebt uitgesloten?
ja op alles recentelijk negatief getest, verder geen bloedafwijkingen, geen afwijkingen in urine en ontlasting.
Addy

MARC_S schreef:En waarom wil je geen cb actief geven? Dat kun je makkelijk combineren met barfen en dus heb je op die manier de mogelijkheid iets op een makkelijke en gezonde manier te doen. :19:
Het is niet zo dat ik het niet wil hoor maar ik ben er niet helemaal zeker van of ik dan nog wel de goede combinaties voer, dus gewoon mijn onzekerheid :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Addy schreef: Het is niet zo dat ik het niet wil hoor maar ik ben er niet helemaal zeker van of ik dan nog wel de goede combinaties voer, dus gewoon mijn onzekerheid :wink:
Je kan ervan uitgaan dat er in kant en klaar vaak wat meer orgaanvlees zit dan waar je zelf voor zou kiezen als je barft, dus zou je hooguit dan wat minder orgaan kunnen geven bij het barfgedeelte zeg ik als betrekkelijke leek :wink:

Het lijkt me vooral dat als je een of twee weekjes bijvoert, dat je snel genoeg ziet of er gewicht bijkomt en of het überhaupt zin heeft om precies uit te gaan zoeken hoeveel van dit en hoeveel van dat. Een of twee weken niet optimaal uitgebalanceerd is nooit een probleem.

Anne
Addy

jacq1970 schreef:Ik zou inderdaad dan cb bijvoeren... soms heb je inderdaad een hond die gewoon meer nodig heeft dan de andere...
Je zou het gewoon even moeten proberen en als het goed is zou je vrij snel al haar gewicht omhoog moeten zien gaan.

Jacqueline
maar zou je dan ook de hoeveelheid ophogen of alleen het soort voeding veranderen ?
Kijk al moet ik haar twee kilo voeren , is het probleem niet maar moet wel weten waar ik verstandig aan doe :wink:
Overigens krijgt ze met gemak twee kilo op zonder daar last van te hebben :mrgreen:
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

dan geef je tog meer :idea:

(en ontwormen mischien)
dat doe ik nl regematig omdat ik ook veel rauw voer
Afbeelding
Addy

Jose schreef:dan geef je tog meer :idea:

(en ontwormen mischien)
ze is wormenvrij :wink:
Ga ik haar meer geven en dan sóchtends carnibest aktief :ok:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

(en ontwormen mischien)
Met rauw voeren hoef je juist veel minder te ontwormen. :denken:
Mijn honden zijn al 2,5 jaar niet ontwormt, doe alles via ontlastingonderzoek.
Golden Stanley

Addy, heeft ze wel voldoende dan aan die 900 gram? Ik zou eerst proberen de % op te schroeven, paar x per week vette vleessoorten geven en misschien wat extra koolhydraten toe te voegen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
jacq1970 schreef:Ik zou inderdaad dan cb bijvoeren... soms heb je inderdaad een hond die gewoon meer nodig heeft dan de andere...

Jacqueline
maar zou je dan ook de hoeveelheid ophogen of alleen het soort voeding veranderen ?
Kijk al moet ik haar twee kilo voeren , is het probleem niet maar moet wel weten waar ik verstandig aan doe :wink:
Overigens krijgt ze met gemak twee kilo op zonder daar last van te hebben :mrgreen:
Ik zou haar meer gaan voeren.. dus de hoeveelheid ophogen en hoeveel precies zou je even aan moeten kijken... ik zou kijken wat d ehond elke dag mag en daar dus de helft van extra geven... en dan kijken hoe ze het oppakt...
Samara krijgt alleen maar kvv in de zomer krijgt ze elke dag 5 schijven maar in de winter 7... dan heeft ze meer nodig ivm het verwarmen van dr lijfje dus als ik haar dan geen extra kvv geeft dan is ze zeer snel graatmager.

Jacqueline
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

jacq1970 schreef: Samara krijgt alleen maar kvv in de zomer krijgt ze elke dag 5 schijven maar in de winter 7... dan heeft ze meer nodig ivm het verwarmen van dr lijfje dus als ik haar dan geen extra kvv geeft dan is ze zeer snel graatmager.

Jacqueline
Dan weet ik eindelijk waarom Buffy langzaamaan weer wat dunner wordt (gelukkig in haar geval) terwijl ze eerder hetzelfde kreeg, zelfs meer beweging in het betere seizoen, en toch geen gram afviel. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Daarnaast is Buffy overigens ook actiever en renneriger tijdens het wandelen nu het kouder is. Ze houdt het in flink tempo de pas erin veel langer vol dan met 23 graden.

Anne
Addy

Jacq, wat bedoel je met vijf schijven, rodischijven ?
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

gewoon meet Barf voeren.
en dan vooral de vetrandjes er aan laten zitten
Afbeelding
Addy

ducktails schreef:gewoon meet Barf voeren.
dat heb ik gedaan en daar wordt ze dus geen gram dikker op
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

Golden Stanley schreef:

(en ontwormen mischien)
ben het niet me je eens
maar ieder zn eigen hier gaat bij de honden en katten 2x per jaar de spuit erin
mijn herders eten zo'n 3 pond rauw per persoon
(kopvlees of runderstrotten met veel vlees er aan)
en ribben krijgen ze gewoon als extra als ze droog voer eten
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Addy schreef:
Heb je al eens vet geitenvlees geprobeerd? Mijn honden komen ook niet snel aan, maar op geitenvlees moet ik uitkijken dat ze niet te dik worden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Golden Stanley

Jose schreef:
Golden Stanley schreef:

(en ontwormen mischien)
ben het niet me je eens
maar ieder zn eigen hier gaat bij de honden en katten 2x per jaar de spuit erin
mijn herders eten zo'n 3 pond rauw per persoon
(kopvlees of runderstrotten met veel vlees er aan)
en ribben krijgen ze gewoon als extra als ze droog voer eten
Dat je ontwormt maakt mij niet uit, maar dat je stelt omdat ik rauw voer ontworm ik extra. Waar baseer je dat op? Want juist met de rauwe voeding zijn er zat natuurlijke ontwormingsmiddelen wat ze uit de voeding halen en zowieso al minder kans op vlooien hebben. Dat laatste zal ik niet zo stellig zeggen, omdat jij katten hebt. :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Roelfien schreef:
Addy schreef:
Heb je al eens vet geitenvlees geprobeerd? Mijn honden komen ook niet snel aan, maar op geitenvlees moet ik uitkijken dat ze niet te dik worden.
Ja, dat heb ik ook gemerkt. Vooral snijdsels van geit zijn vaak goed vet.
Geldt ook voor eend en parelhoen met vel.
Afbeelding
Addy

Rami schreef:
Roelfien schreef:
Addy schreef:
Ja, dat heb ik ook gemerkt. Vooral snijdsels van geit zijn vaak goed vet.
Geldt ook voor eend en parelhoen met vel.
Nee nog niet geprobeerd, ga ik dat wat meer geven, bedankt :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:Jacq, wat bedoel je met vijf schijven, rodischijven ?
Ja Rodischijven of Prins schijven.. deze zijn 100 gram per stuk.. kan je makkelijker bijvoeren...
Maar jij wilde CB bijvoeren dus mss kan je dan zelf in porties snijden en dan.. en als je ze in iets van 1mm gram snijdt kan je makkelijker meer bijvoeren of als het juist teveel is minder voeren en zo kom je op een voergewicht uit wat het best is.

Jacqueline
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
jacq1970 schreef: Samara krijgt alleen maar kvv in de zomer krijgt ze elke dag 5 schijven maar in de winter 7... dan heeft ze meer nodig ivm het verwarmen van dr lijfje dus als ik haar dan geen extra kvv geeft dan is ze zeer snel graatmager.

Jacqueline
Dan weet ik eindelijk waarom Buffy langzaamaan weer wat dunner wordt (gelukkig in haar geval) terwijl ze eerder hetzelfde kreeg, zelfs meer beweging in het betere seizoen, en toch geen gram afviel. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Daarnaast is Buffy overigens ook actiever en renneriger tijdens het wandelen nu het kouder is. Ze houdt het in flink tempo de pas erin veel langer vol dan met 23 graden.

Anne
Ja inderdaad dat zou heel goed kunnen.. doordat het kouder is gebruiken ze meer callorieen om warm teblijven maar ook het wandel tempo ligt hoger dus dan kunnen ze inderdaad snel wat afvallen... bij Samara is het heel snel zichtbaar en zie je dus echt alle ribben ipv nu alleen de laatste 3, zou ik dus 1 week niet bijvoeren is ze echt graatmager.

Jacqueline
Afbeelding
Addy

Ik ben nu begonnen met 1 pond carnibest aktief erbij te voeren, totaal komt ze nu per dag uit op anderhalve kilo dus even kijken wat het resultaat is :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ja.. inderdaad even afwachten of ze daar van aan gaat komen... ben benieuwd!

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”