Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Youp
Zeer actief

Wat te doen...

Ongelezen bericht door Youp »

Ik heb het idee dat Diesel wat dunner wordt. Maandag gaan we hem even wegen voor de zekerheid maar ik weet wel bijna zeker dat hij een paar kilo is afgevallen. Ook mensen die hem een paar weken niet gezien hebben valt het op.

Hij krijgt nu 4 dagen per week Cavom. Hij kan hier onbeperkt van eten (dit is hij gewend vanuit de fokker) Ik gok dat hij er maar zo'n 500 gram van eet. Dat is natuurlijk erg weinig. We wegen vanaf vandaag af hoeveel we in zijn bak doen.

De andere 3 dagen krijgt hij Carnibest aktief. Hij krijgt aktief omdat ik hem al aan de magere kant vond. Hij krijgt dan 2 kilo per dag, wat natuurlijk behoorlijk veel is voor hem.

Wat kan ik nu het beste doen om hem aan te laten komen? Ik heb een paar opties.

Ik kan hem tijdelijk alleen CB geven en geen brok. Op de lange termijn is dit geen optie omdat ik dat gewoon veel te duur vind. Voor een paar weken is dit wel te doen.

Ik kan een andere brok proberen die hij misschien lekkerder vindt. Al heb ik het idee dat elke geperste brok hetzelfde zal smaken en ik heb het liefst geperst.

Ik kan een goedkopere variant KVV gaan voeren.

Ik kan zelf gaan samenstellen. Al weet ik niet hoe duur dat ongeveer is per week.

Wat denken jullie?
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

tja, ik zou zelf gaan samenstellen, als je dat een beetje slim aanpakt ben je goedkoper uit dan de brok die je voert :wink: .
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hutsje schreef:tja, ik zou zelf gaan samenstellen, als je dat een beetje slim aanpakt ben je goedkoper uit dan de brok die je voert :wink: .
Dat denk ik ook :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

tineke schreef:
Hutsje schreef:tja, ik zou zelf gaan samenstellen, als je dat een beetje slim aanpakt ben je goedkoper uit dan de brok die je voert :wink: .
Hoewel ik me er eensgezind bij aansluit kan ik me voorstellen dat je je misschien ook zorgen maakt. Hoe is de hond verder? Heb je redenen om aan te nemen dat hij bijv. wormen zou kunnen hebben of dat er iets anders is wat hem ziek maakt? Is hij nu 'magerder' of echt TE mager?
Overweeg 's een langzame overgang van nu brokken en kvv, naar brokken, kvv en 'rauw' om dan uit te komen bij 'rauw en kvv'. Da's namelijk ECHT niet zo duur, als je maar weet waar je je adresjes kunt vinden. Er zijn fora, specifiek gericht op kvv/vers-rauw; steek daar je licht 's op.. Da's wel nodig want zomaar een bieffstuk in de bak mikken is niet de bedoeling ;-)
Je hoeft er geen rekenwonder voor te zijn, maar enig inzicht in wat je doet is wel nodig.

Groetjes,
Suzanne
Youp
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
tineke schreef:
Hoewel ik me er eensgezind bij aansluit kan ik me voorstellen dat je je misschien ook zorgen maakt. Hoe is de hond verder? Heb je redenen om aan te nemen dat hij bijv. wormen zou kunnen hebben of dat er iets anders is wat hem ziek maakt? Is hij nu 'magerder' of echt TE mager?
Overweeg 's een langzame overgang van nu brokken en kvv, naar brokken, kvv en 'rauw' om dan uit te komen bij 'rauw en kvv'. Da's namelijk ECHT niet zo duur, als je maar weet waar je je adresjes kunt vinden. Er zijn fora, specifiek gericht op kvv/vers-rauw; steek daar je licht 's op.. Da's wel nodig want zomaar een bieffstuk in de bak mikken is niet de bedoeling ;-)
Je hoeft er geen rekenwonder voor te zijn, maar enig inzicht in wat je doet is wel nodig.

Groetjes,
Suzanne
Diesel is naar mijn idee kerngezond. Hij glanst, is heel atkief en gespierd. Ik vind hem alleen iets te mager nu. Ik hou van slanke honden, maar als hij nu ziek zou worden blijft er niets van over.
Als maandag blijkt dat het meer is dan 2 tot 3 kilo dan laat ik wel ff een bloedonderzoekje doen, maar daar zie ik nu eigenlijk geen aanleiding toe.

Ik weet hoe het barf gebeuren werkt en weet ook de fora te vinden. Een paar adressen heb ik ook al. Ik haal nu ook wel eens een bot of penslap.

Wat is dan goed om te geven om hem aan te laten komen?
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ik ben even aan het rekenen geslagen. Wanneer ik helemaal zelf samenstel ben ik ongeveer net zo duur uit als nu met de Cavom en CB.

Dan heb ik maar naar 1 leverancier gekeken en die is volgens mij niet duur. Ralf is nu net weer CB aan het ophalen en vraagt daar ook even een prijslijstje. Ze hebben daar namelijk ook vers spul.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”