Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hart

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

boxersien

hart

Ongelezen bericht door boxersien »

Sem was 2 maanden geleden ook heel slecht. Toen is hij ook naar de DA geweest en deze heeft hem onderzocht en gezegd dat hij versleten was in zijn gewrichten. Dat kon heel goed kloppen, want dat vonden wij al een half jaar zo.
Een overdosering aan medicatie (pijnstilling en ontstekingsremmer, er is zo veel gegeven omdat hij er echt veel last van had en in zo'n groot lijf werkt het niet zo snel) heeft hij 3 weken lang gehad en we konden niet zeggen dat hij nu beter was. Hij liep weer wel, maar nog steeds mankend.
Toen gaf de DA aan dat ze Sem nog veel te goed vond om in te laten slapen en dat we hem gewoon zijn gang moesten laten gaan.
Dit hebben we nu ook gedaan.
Helaas donderdag kon hij bijna niet meer lopen en hebben we hem ondersteund en naar binnen gebracht. Daar de DA gebeld dat we eraan kwamen.
Zover is het nooit gekomen want er was geen beweging meer in Sem te krijgen en 80 kg sleep je niet zomaar. Dus weer gebeld en de DA is zelf gekomen.

Deze gaf na onderzoek aan dat het hart heel slecht was en het absoluut niet goed klonk. We konden hem oppeppen en de volgende dag dan zou er beslist moeten worden. Er moest een operatie komen voor het hart (pacemaker dacht ik zelfs, maar durf het niet met zekerheid te zeggen) of inslapen.
Zoals bekend hebben we hem dus laten gaan. Hij was geheel versleten in alle gewrichten en had daardoor al pijn en die operatie had een zeer groot risico geworden met weinig kans.

Nu vraag ik me af: Hoe kan het dat de DA van 2 maanden geleden helemaal niets van het hart heeft laten weten tegenover ons?? Kan een hart in 2 maanden tijd opeens "kapot" zijn of zou er toen overheen gekeken zijn??

Hij lag overigens al een poosje binnen toen de DA kwam dus het hart was niet aan het bijkomen van inspanning :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hoi, misschien wordt zoiets gauw gemist, omdat een hond bij de DA, toch vaak stijf staat van de adrenaline(iets waardoor een hart het tijdelijk veel beter kan doen
dat is eigenlijk het enige wat ik zou kunnen bedenken in dit geval, en verder blijft het mensen werk dus ja fouten kunnen worden gemaakt, maar hoe dan ook Sem was voor zo`n hele grote hond behoorlijk op leeftijd

en het resultaat is het zelfde, helaas :jank: , nogmaals sterkte
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”