Wat is dat? En waar te verkrijgen En weet misschien iemand hoe hij dit opgelopen kan hebben? Van google word ik niet veel wijzerranetje schreef:In ieder geval toch een hoopvol bericht Cleo![]()
Misschien kan je hem nog iets geven van echinaforce om zijn weerstand te verhogen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gaat een stuk beter met Q!, update pag. 21
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
Echinaforce is een homeopatisch middeltje om de weerstand te versterken. Is bij de drogist gewoon te koopCleo schreef:Wat is dat? En waar te verkrijgen En weet misschien iemand hoe hij dit opgelopen kan hebben? Van google word ik niet veel wijzerranetje schreef:In ieder geval toch een hoopvol bericht Cleo![]()
Misschien kan je hem nog iets geven van echinaforce om zijn weerstand te verhogen
Op je andere vraag weet ik helaas het antwoord niet...

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Verkrijgbaar bij de drogist.Cleo schreef:Wat is dat? En waar te verkrijgen En weet misschien iemand hoe hij dit opgelopen kan hebben? Van google word ik niet veel wijzerranetje schreef:In ieder geval toch een hoopvol bericht Cleo![]()
De halve bevolking slikt het 's winters om niet of minder verkouden te worden
Homeopathisch
Hoe en waar een hond zoiets oploopt weet ik niet.
Het gebeurt
Een virus slaat harder toe als de weerstand even minder is.
- Asterix
- Zeer actief
ranetje schreef:In ieder geval toch een hoopvol bericht Cleo![]()
Wat is dat? En waar te verkrijgen En weet misschien iemand hoe hij dit opgelopen kan hebben? Van google word ik niet veel wijzer
Aha, wat dat betreft leef ik nog in de middeleeuwen hahaVerkrijgbaar bij de drogist.
De halve bevolking slikt het 's winters om niet of minder verkouden te worden![]()
Homeopathisch
Tja, op google van alles te vinden bij mensen en veel berichten waar je niet vrolijk van wordtHoe en waar een hond zoiets oploopt weet ik niet.
Het gebeurt
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Ik hoop dat ie snel weer opknapt
Dalton was ook zo superveel afgevallen in een week tijd en is nu weer mooi op gewicht.De Da heeft koffiecreamer aangeraden.naast 4 keer per dag Cavom krijgt hij nog een maaltje met vlees,maakt niet uit wat,ik had rodiworst,olie,koffiecreamer en pasta.Hij is best snel weer opgewicht gekomen en dat moest ook wel want hij was echt broodmager.
Nu krijgt hij alleen nog wat pasta ene en beetje olie door z´n brokken maar dat ga ik afbouwen over een tijdje.
Dalton was ook zo superveel afgevallen in een week tijd en is nu weer mooi op gewicht.De Da heeft koffiecreamer aangeraden.naast 4 keer per dag Cavom krijgt hij nog een maaltje met vlees,maakt niet uit wat,ik had rodiworst,olie,koffiecreamer en pasta.Hij is best snel weer opgewicht gekomen en dat moest ook wel want hij was echt broodmager.
Nu krijgt hij alleen nog wat pasta ene en beetje olie door z´n brokken maar dat ga ik afbouwen over een tijdje.

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- monique883
- Actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Klinkt niet helemaal beroerd ... nu maar hopen dat hij inderdaad uitzich zelf opknapt!
Ik geef Samara de echinaforce tabletjes, die kan je lekker in een worstje of door het voer mengen..de druppels zijn niet lekker in het water of door het eten.
Ik ga duimen dat hij snel weer wat gaat aankomen en dat zijn weerstand snel weer beter wordt!
Jacqueline
Ik geef Samara de echinaforce tabletjes, die kan je lekker in een worstje of door het voer mengen..de druppels zijn niet lekker in het water of door het eten.
Ik ga duimen dat hij snel weer wat gaat aankomen en dat zijn weerstand snel weer beter wordt!
Jacqueline
- Asterix
- Zeer actief
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Nou, dat moet Q nu gewoon weer lekker op gaan knappen!
Heb je al geprobeerd of Q vers vlees wil eten? Dat lijkt me beter dan het (zoute) kattenblikvoer.
Heb je al geprobeerd of Q vers vlees wil eten? Dat lijkt me beter dan het (zoute) kattenblikvoer.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- monique883
- Actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- *tweety*
- Zeer actief
-
Essy
je moet wel oppassen zijn brokken niet voor een groot deel te gaan vervangen door blikvoer. In blikvoer zit veel minder voedingswaarde dan in brokken, dan zou hij nog meer gaan afvallen. Ik kneed het wel eens door de brokken zodat ze lekker eten. Ook haal ik vaak sardientjes in blik. Dan doe ik de sardientjes met de zonnebloemolie uit het blikje door de brokken. Ik kneed het er goed doorheen zodat alle brokken naar sardientjes met olie smaken. De aldi heeft goede sardientjes. En ze hebben daar ook van die pakken met kant en klare pannekoeken. Daar zijn ze hier helemaal wild van. Die kun je ook als tussendoortjes uit de hand geven. Je kunt ze verwarmen in de magnetron, maar die halen ze hier meestal niet.
Ik zou wel oppassen met vanalles en nogwat en een hoop vettigheid geven. Als hij aan de dunne gaat, heb je een probleem.
Ik heb Isis laatst een paar dagen blikvoer gegeven (en Gijs wou ook natuurlijk
)omdat ze aan een teen was geopereerd. Ze kreeg blikvoer omdat ze zo min mogelijk mocht lopen. Zo had ze veel minder energie en hoefde ze ook niet zoveel te lopen. Het blikvoer van de Aldi ging goed. Van Albert Heijn ook. Maar van de Plus (lever met pasta), gingen ze alletwee aan de dunne.
Ik zou wel oppassen met vanalles en nogwat en een hoop vettigheid geven. Als hij aan de dunne gaat, heb je een probleem.
Ik heb Isis laatst een paar dagen blikvoer gegeven (en Gijs wou ook natuurlijk
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Asterix
- Zeer actief
Hij kreeg ongeveer 900 gr. cavom. Dat schroef ik nu op naar 1,5 kg. Ik heb vanochtend bij een groothandel blikvoer gehaald. nog niet door cavom gemengt omdat hij vanochtend zijn medicatie moest eten. Dat doet hij al dagen met lauw water en cavom.
Waarom moet je prednison afbouwen? Wat gaat er mis als je in 1 keer stopt?
Hij krijgt/kreeg 1x 20mg per dag.
- Moos
- Zeer actief
Wat er mis gaat weet ik niet, maar ik weet inderdaad wel dat je nooit zomaar mag stoppen.Cleo schreef:Hij kreeg ongeveer 900 gr. cavom. Dat schroef ik nu op naar 1,5 kg. Ik heb vanochtend bij een groothandel blikvoer gehaald. nog niet door cavom gemengt omdat hij vanochtend zijn medicatie moest eten. Dat doet hij al dagen met lauw water en cavom.

- Asterix
- Zeer actief
Inge O schreef:ons lichaam maakt zelf ook cortisone (cortisol) aan en (in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt) hebben we die hormonen brood- en broodnodig (simpel gezegd : we gaan dood als we ze niet hebben).Cleo schreef:Waarom moet je prednison afbouwen? Wat gaat er mis als je in 1 keer stopt?
als je nu een hogere dosis dan wat normaal in je lichaam aanwezig is van buitenaf toegediend krijgt denkt je lichaam 'ahh, mooi, hoeven wij niks meer aan te maken - lekker makkelijk'.
de bijnieren gaan (qua cortisolproduktie) op rust en kunnen niet van de ene dag op de andere weer in volle produktie gaan. door de pillendosis af te bouwen geef je ze de kans om te ontdekken dat ze weer aan de slag moeten en dat stilletjes weer op te bouwen.
- Asterix
- Zeer actief
Inge O schreef:niet doen dusCleo schreef:Inge O schreef:ons lichaam maakt zelf ook cortisone (cortisol) aan en (in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt) hebben we die hormonen brood- en broodnodig (simpel gezegd : we gaan dood als we ze niet hebben).Cleo schreef:Waarom moet je prednison afbouwen? Wat gaat er mis als je in 1 keer stopt?
als je nu een hogere dosis dan wat normaal in je lichaam aanwezig is van buitenaf toegediend krijgt denkt je lichaam 'ahh, mooi, hoeven wij niks meer aan te maken - lekker makkelijk'.
de bijnieren gaan (qua cortisolproduktie) op rust en kunnen niet van de ene dag op de andere weer in volle produktie gaan. door de pillendosis af te bouwen geef je ze de kans om te ontdekken dat ze weer aan de slag moeten en dat stilletjes weer op te bouwen.![]()
Bedankt! Was al bijna van plan om die troep helemaal niet meer te geven
. zonder troep kunnen we niet leven
.
Net de DA maar even gebeld voor een veilig afbouwprogramma
- markdh
- Zeer actief
Slik zelf ook al een aantal maanden Prednison en begon bij 30mg en sinds een tijdje ben ik aan t afbouwen en zit nu aan de 5 mg.weet natuurlijk niet of het idemdito is bij honden maar als ik het goed heb moet je afbouwen anders krijg je een soort van afkick verschijnselen(corrigeer me als ik fout zit)

- Asterix
- Zeer actief
Dat was bij ons juist de instinker. Vanwege astma heeft manlief ooit een pred.kuur gehad. Niets over afbouwen gehoord of hij weet het niet meermarkdh schreef:Slik zelf ook al een aantal maanden Prednison en begon bij 30mg en sinds een tijdje ben ik aan t afbouwen en zit nu aan de 5 mg.weet natuurlijk niet of het idemdito is bij honden maar als ik het goed heb moet je afbouwen anders krijg je een soort van afkick verschijnselen(corrigeer me als ik fout zit)
-
Sita
- Zeer actief