Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond met Brace/ Vandaag in het nieuws 4/12
Moderator: moderatorteam
- nika-scout
- Vaste gebruiker
Hond met Brace/ Vandaag in het nieuws 4/12
Een tijdje geleden heb ik een berichtje geplaatst met de vraag of iemand wel eens ervaring heeft gehad of heeft met een brace voor een hond. Nika heeft een pees in haar poot die niet meer werkt en dus buigt haar poot door.
Nu heb ik een website gevonden van een orthopedisch bedrijf die ook wel eens wat voor honden doet.
Ik ben daar geweest en er is voor Nika een brace aangemeten.
Wat een goede service hebben we daar gehad.
Als er ooit iemand iets nodig heeft als bv een brace of een prothese. Dan moeten ze zeker naar dit bedrijf gaan. Ze zijn daar zo aardig en echt geintreseerd in je hond. Ze vinden het een kick om iets te maken wat helpt.
De brace is ook meteen gemaakt. We moesten wel eventjes 4 uur wachten, maar we zijn maar even de natuur rond Arnhem gaan bekijken. Maar het scheeld wel om weer een tocht te maken van 1,5 uur naar Arnhem. Waar vind je dat nog dat er gelijk actie wordt ondernomen. Ook is het voor Nika fijn, want zij heeft gelijk de brace en niet een week later.
Voor wie geintreseerd is: http://www.hodes.nl/dieren/producten/?categoryID=164
Nika kan nu op haar manier weer redelijk lopen en is een stuk vrolijker geworden.
Zo ik heb mijn verhaal weer vertelt en ben heel gelukkig.
Nu heb ik een website gevonden van een orthopedisch bedrijf die ook wel eens wat voor honden doet.
Ik ben daar geweest en er is voor Nika een brace aangemeten.
Wat een goede service hebben we daar gehad.
Als er ooit iemand iets nodig heeft als bv een brace of een prothese. Dan moeten ze zeker naar dit bedrijf gaan. Ze zijn daar zo aardig en echt geintreseerd in je hond. Ze vinden het een kick om iets te maken wat helpt.
De brace is ook meteen gemaakt. We moesten wel eventjes 4 uur wachten, maar we zijn maar even de natuur rond Arnhem gaan bekijken. Maar het scheeld wel om weer een tocht te maken van 1,5 uur naar Arnhem. Waar vind je dat nog dat er gelijk actie wordt ondernomen. Ook is het voor Nika fijn, want zij heeft gelijk de brace en niet een week later.
Voor wie geintreseerd is: http://www.hodes.nl/dieren/producten/?categoryID=164
Nika kan nu op haar manier weer redelijk lopen en is een stuk vrolijker geworden.
Zo ik heb mijn verhaal weer vertelt en ben heel gelukkig.
Laatst gewijzigd door nika-scout op 04 dec 2007 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Natasja1970
- nieuw lid
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Op de foto zie je dat de brace om haar linker voorbeen zit.Natasja1970 schreef:Is dit een brace voor de achterpoot ?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Er zijn daar diverse mogelijkheden.
Ondersteuning voor een heup bij HD.
Een soort "brace voor een voetje als dat bijvoorbeeld na een ongeluk steeds zou omklappen.
Zelfs een nieuwe poot kan worden aangemeten als er een poot moet worden afgezet.
Een brace voor een patella probleem.
Ze zijn zeer geïnteresseerd en begaan met de honden en proberen steeds de beste oplossing te vinden
Ondersteuning voor een heup bij HD.
Een soort "brace voor een voetje als dat bijvoorbeeld na een ongeluk steeds zou omklappen.
Zelfs een nieuwe poot kan worden aangemeten als er een poot moet worden afgezet.
Een brace voor een patella probleem.
Ze zijn zeer geïnteresseerd en begaan met de honden en proberen steeds de beste oplossing te vinden
- nika-scout
- Vaste gebruiker
- nika-scout
- Vaste gebruiker
Vandaag staat Nika met een foto in de krant. De telegraaf. Ook op internet van de telegraaf staat haar foto met de brace, waar ik jullie over verteld heb.
De Hodes groep maakt vandaag bekend dat ze ook voor dieren allerlei hulpmiddelen kunnen maken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2690 ... html?p=7,1
De Hodes groep maakt vandaag bekend dat ze ook voor dieren allerlei hulpmiddelen kunnen maken.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
Wat leuk dat ze het nu echt bekend makennika-scout schreef:Vandaag staat Nika met een foto in de krant. De telegraaf. Ook op internet van de telegraaf staat haar foto met de brace, waar ik jullie over verteld heb.
-
makkenstein
- Vaste gebruiker
zijn er ook mensen met ervaring met een brace bij een hond met ED? ik heb al contact met ze gehad maar ik heb de afspraak nog even uitgesteld omdat ik de operatie van hugo nog te kort geleden vind en wil dat de revalidatieperiode voorbij is om de spierontwikkeling en groei van het bot en kraakbeen zoveel mogelijk te stimuleren. (maar doe ik daar wel goed aan?)[/img]

-
makkenstein
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
Als hij nog moet revalideren na een operatie is het misschien verstandiger om eerst de spierontwikkeling te stimulerenmakkenstein schreef:zijn er ook mensen met ervaring met een brace bij een hond met ED? ik heb al contact met ze gehad maar ik heb de afspraak nog even uitgesteld omdat ik de operatie van hugo nog te kort geleden vind en wil dat de revalidatieperiode voorbij is om de spierontwikkeling en groei van het bot en kraakbeen zoveel mogelijk te stimuleren. (maar doe ik daar wel goed aan?)[/img]
Misschien kan je dat eens met ze overleggen?
-
makkenstein
- Vaste gebruiker
hugo moet goed lopen van de orthopeed zodat z'n spieren goed ontwikkelen zodat die z'n gewricht kunnen ondersteunen. alleen de eerste weken moest hij meer rust houden. het schijnt dat honden met ed die bewegen beter revalideren, maar daar zijn de meningen over verdeeld. vandaar dat ik mijn vraag over de brace stel, misschien zijn daar ook verschillende standpunten in en dan heb ik liever getuigenissen van ervaringsdeskundigen. 
- nika-scout
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
Je bedoelt hydrotherapie?nika-scout schreef:Is zwemmen niet wat voor Hugo. Je hebt tegenwoordig speciale zwembaden voor honden. Of een loopband in het water. Dan bewegen zijn spieren goed en zijn botten hebben volgens mij dan niet zoveel te verduren.
Hier staat een filmpje
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... rotherapie
- nika-scout
- Vaste gebruiker
-
makkenstein
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Daar ben ik ook heel benieuwd naar;de hond op het filmpje heeft erg veel baat bij hydrotherapie.makkenstein schreef:volgende week woensdag ga ik naar de orthopeed in utrecht, ik ga de brace en de hydrotherapie aan hem voorstellen.
ik hou jullie op de hoogte wat hij er van zegt!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- nika-scout
- Vaste gebruiker
Ik hoop voor je dat je iets kan vinden. Blijf altijd zoeken. Je ziet het bij Nika.
Alleen jammer genoeg gaat het nu niet goed meer met haar rud(sponylose).
Vandaag was ik opgebeld om naar omroep Max te gaan voor een interview met Nika en mij. Maar het lijkt me niet zo'n goed idee om in de studio's in Hilversum met haar te zijn. Ze heeft erg veel last van haar rud. En dan ook nog eens allemaal vreemde dingen om haar heen. Jammer dat ik het heb afgezegd. Leek me wel eens leuk om bij een uitzending te zijn. Helaas pinda kaas. Maar ik doe mijn hond er geen plezier mee.
Vandaag was ik opgebeld om naar omroep Max te gaan voor een interview met Nika en mij. Maar het lijkt me niet zo'n goed idee om in de studio's in Hilversum met haar te zijn. Ze heeft erg veel last van haar rud. En dan ook nog eens allemaal vreemde dingen om haar heen. Jammer dat ik het heb afgezegd. Leek me wel eens leuk om bij een uitzending te zijn. Helaas pinda kaas. Maar ik doe mijn hond er geen plezier mee.
- ranetje
- Zeer actief
Wel eens acupunctuur overwogen?nika-scout schreef:Ik hoop voor je dat je iets kan vinden. Blijf altijd zoeken. Je ziet het bij Nika.
Heeft mijn hond goed geholpen tegen de pijn
- nika-scout
- Vaste gebruiker
Nee, nooit overwogen. Maar ik heb ook niet zo veel hoop meer. Het gaat de laatste tijd echt slecht met haar. Ze kan niet meer vanuit haar mand opstaan op de plavuizen, dus gaat ze via de andere kant (parket). Het gekke is dat ze daar wel kan opstaan. Verder kan ze moeilijk op de bank komen en eraf gaan. Behalve als ze weer een rotje hoort, dan kan ze het wel. Baal dat die tijd er weer aankomt. Is nou niet de beste tijd voor haar.
- ranetje
- Zeer actief
- nika-scout
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- nika-scout
- Vaste gebruiker
Ja eerst rimadyl( of heo je het ook schrijft), en daarna metacam. Wat ik nu heb is hetzelfde als metacam, maar dan een goedkoper merk. Ze krijgt al ruim twee jaar pijnstillers voor haar rug. Ik ben een tijdje gestopt, maar moest weer beginnen, omdat het ook ontsteking remmers zijn. Dus vandaar. Rimadyl werkte niet voor haar. Wat ik nu heb wel. Maar ze krijgt nu voor 40 kg. en ze is 35 kg ongeveer. Wil ook niet weer teveel geven. Is ook weer niet goed.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Meer pijnstilling geven dat toegestaan voor het gewicht van de hond is zeker niet goed. Pijnstillers zijn funest voor de maag.
Ik vind het wel zorgwekkend als je al voor 5 kilo meer pijnstilling geeft en het nog steeds niet goed gaat met haar. Heb je al eens fysiotherapie geprobeerd met haar? Ik heb zelf erg goede ervaringen met fysiotherapie bij mijn honden.
Ik vind het wel zorgwekkend als je al voor 5 kilo meer pijnstilling geeft en het nog steeds niet goed gaat met haar. Heb je al eens fysiotherapie geprobeerd met haar? Ik heb zelf erg goede ervaringen met fysiotherapie bij mijn honden.
Groetjes, Karen
- nika-scout
- Vaste gebruiker
Geloof me, ik heb alles al geprobeert wat zin heeft. Fisio heeft geen zin als de pees niet meer werkt.
En de pijnstiller is niet alleen voor de pijn, zoals ik al schreef, maar ook een ontsteking remmer( voor de artrose). En wat moet ik dan. Stoppen.Als het nou een hond was van 3 jaar die nog een heel leven voor zich heeft. ja dan is het misschien niet zo goed voor de lever( want het is slechter voor de lever, dan voor de maag). Maar mijn hond heeft misschien nog een paar maandjes. Vroeger stond ze niet op zo'n hoge dosis hoor. Pas sinds kort.
Ik denk trouwens niet dat ze pijn heeft. Ze kan gewoon niet goed meer lopen met haar poot. Die is helemaal door gebogen.
Dus nu slijt ze haar dagen heerlijk op de bank. Als ik vraag of ze mee gaat naar buiten dan wil ze niet. Als ze moet plassen of poepen dan gaat ze bij de deur staan piepen. En alleen als er een rotje afgaat dan gaat ze als een gek te keer. Zolang ze nog eet, uit haar mand wil en zeurt om aandacht, bedeld, dan is het goed. Als ze met een van die dingen stopt, dan heeft ze geen zin meer en dan weet ik genoeg. Ik heb genoeg dieren kennis om te weten tot hoever je moet gaan. Al is het wel moeilijk.
En de pijnstiller is niet alleen voor de pijn, zoals ik al schreef, maar ook een ontsteking remmer( voor de artrose). En wat moet ik dan. Stoppen.Als het nou een hond was van 3 jaar die nog een heel leven voor zich heeft. ja dan is het misschien niet zo goed voor de lever( want het is slechter voor de lever, dan voor de maag). Maar mijn hond heeft misschien nog een paar maandjes. Vroeger stond ze niet op zo'n hoge dosis hoor. Pas sinds kort.
Ik denk trouwens niet dat ze pijn heeft. Ze kan gewoon niet goed meer lopen met haar poot. Die is helemaal door gebogen.
Dus nu slijt ze haar dagen heerlijk op de bank. Als ik vraag of ze mee gaat naar buiten dan wil ze niet. Als ze moet plassen of poepen dan gaat ze bij de deur staan piepen. En alleen als er een rotje afgaat dan gaat ze als een gek te keer. Zolang ze nog eet, uit haar mand wil en zeurt om aandacht, bedeld, dan is het goed. Als ze met een van die dingen stopt, dan heeft ze geen zin meer en dan weet ik genoeg. Ik heb genoeg dieren kennis om te weten tot hoever je moet gaan. Al is het wel moeilijk.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Niemand beweert dat je zou moeten stoppen met de pijnstilling. Wel wordt er met je meegedacht aan ondersteunende therapieen.
Heb je ook al acupunctuur geprobeerd? Dat kan ook heel goed pijnstillend werken.
Heb je ook al acupunctuur geprobeerd? Dat kan ook heel goed pijnstillend werken.
Groetjes, Karen