Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

EMG en spierbiopt Moos-uitslag p. 26....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Hoe is het vannacht gegaan? Hopelijk is de hoest verdwenen! Dikke knuffel voor Moos :knuffel:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Francisca

Ongelezen bericht door Francisca »

Geef Moos maar een knuffel van mij :wink:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ook vanuit hier een dikke knuffel voor Moos. Wat een vervelende situatie zeg, ik hoop voor je dat je snel meer weet! :knuffel:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

heh marloes dit kunnen jullie er echt niet bij hebben he... hoe is het vanacht gegaan?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wat lief dat jullie ernaar vragen! Het is vannacht heel goed gegaan gelukkig. Vannochtend bij het opstaan en begroet-ritueel heeft hij nog wel gehoest, dat was om 8:45, maar daarna niet meer. Ook niet tijdens de wandeling en na het rennen.
Ik vind hem wel wat sneu kijken, maar goed, what's new zullen we maar zeggen :roll: Ik heb niet direct het idee dat dat door eventuele kennelhoest zal komen.

Grmbl, en terwijl ik dit type begint hij toch weer te hoesten. Snap er niks van, hij begint er steeds mee net als hij juist rustig is :19:
Ik kijk het nog heeeeeeeeel even aan omdat vannacht en tijdens de wandeling er niks geen gehoest was, als hij vanmiddag blijft hoesten ga ik de neuroloog bellen.

@Marijke: ik heb niks gehoord verder van kennelhoest in de buurt. Maar hij zal het toch hier ergens opgepikt moeten hebben. Ik weet niet hoe lang de incubatietijd is eigenlijk? Vrijdag waren we in A'dam, voorderest is hij niet buiten het dorp geweest.
Saar heeft nergens last van verder (en dat houden we graag zo! :wink: )
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Moos schreef:
Grmbl, en terwijl ik dit type begint hij toch weer te hoesten. Snap er niks van, hij begint er steeds mee net als hij juist rustig is :19:
Ik kijk het nog heeeeeeeeel even aan omdat vannacht en tijdens de wandeling er niks geen gehoest was, als hij vanmiddag blijft hoesten ga ik de neuroloog bellen.
Mischien zeg ik wel iets heel doms hoor..maar in rust haalt moosje dieper adem en kan hij daar niet van gaan hoesten? Ik begin ook eerder te kuchen als ik diep ademhaal dan wanneer ik oppervlakkig ademhaal. :19:
Moos
Zeer actief

C@rmen schreef:
Moos schreef:
Mischien zeg ik wel iets heel doms hoor..maar in rust haalt moosje dieper adem en kan hij daar niet van gaan hoesten? Ik begin ook eerder te kuchen als ik diep ademhaal dan wanneer ik oppervlakkig ademhaal. :19:
Zou dat het zijn? klinkt opzich best logisch :wink: Hij slaapt nu lekker, zonder te hoesten, gelukkig. In zijn slaap heeft hij tot nog toe geen last, alleen als hij rustig gaat liggen om te gaan slapen dan begint het opeens.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Grmbl, en terwijl ik dit type begint hij toch weer te hoesten.
als het kennelhoest is (en dat lijkt er wel heel sterk op) zou het wel gek zijn dat het al na een dagje ophoudt :wink:
Een mens moet hoop houden he? :mrgreen: :mrgreen: :wink:
hij kan toch nog wel een weekje of wat doorhoesten, en wanneer hij hoest, ach over sommige dingen moet je gewoon niet té diep na willen denken, het is zoals het is en is op zich verder ook niet verontrustend (dat hoesten bij rust dus bedoel ik) :wink: .
Ik vind dat hoesten bij rust ook niet extra verontrustend hoor; alleen apart, hij hoort het te doen tijdens of vlak na inspanning :pffff: :boos: :mrgreen:

Zoals het nu gaat vind ik het sneu voor hem, en ik baal dat hij dat er ook nog even lekker bovenop krijgt :boos: , maar maak ik me nog niet echt zorgen. Ik hou zijn temp en hoesten in de gaten, en als ik het echt iets te serieus vind worden bel ik de neuroloog; als het blijft zoals het nu is lijkt me dat niet echt nodig. :wink:
Gisterenmiddag heeft hij echt iets van 2-3 uur bijna nog stop gekucht, toen begon ik me toch wel zorgen te maken, in die zin dat hij zonder kuchen al sneu genoeg is.
Vandaag slaapt hij erg veel, en dat is goed, of nou ja goed..., maar dan hoest hij ook niet.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hij heeft wel een wat lage temp 37.4. Dat had hij gisterenavond ook al. Nu heeft hij normaal al nooit 38.5 ofzo, meestal tussen de 37.8 en 38.1 ofzo. Maar 37.4 is zelfs voor zijn doen errug laag.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:Hij heeft wel een wat lage temp 37.4. Dat had hij gisterenavond ook al. Nu heeft hij normaal al nooit 38.5 ofzo, meestal tussen de 37.8 en 38.1 ofzo. Maar 37.4 is zelfs voor zijn doen errug laag.
:denken:
Dat lijkt me iets aan de lage kant.
Eigenlijk is zijn temp als het "normaal" is ook lager dan je bij een klein hondje zou verwachten.
Die hebben dacht ik juist een iets hogere normale temperatuur. (38,5 of zo).

Ten opzichte van 37.8 is die 37.4 nog niet extreem denk ik?
Met wat voor thermometer meet jij de temperatuur? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:Hij heeft wel een wat lage temp 37.4. Dat had hij gisterenavond ook al. Nu heeft hij normaal al nooit 38.5 ofzo, meestal tussen de 37.8 en 38.1 ofzo. Maar 37.4 is zelfs voor zijn doen errug laag.
:denken:
Dat lijkt me iets aan de lage kant.
Eigenlijk is zijn temp als het "normaal" is ook lager dan je bij een klein hondje zou verwachten.
Die hebben dacht ik juist een iets hogere normale temperatuur. (38,5 of zo).

Ten opzichte van 37.8 is die 37.4 nog niet extreem denk ik?
Met wat voor thermometer meet jij de temperatuur? :wink:
Saar heeft inderdaad wel normaal iets van 38.3 ofzo. Moos heeft dat nooit zo gehad. Tenminste, vanaf dat ik hem ben gaan temperaturen, rond zo 1.5 of 2 jaar zal ik dat voor het eerst gedaan hebben denk ik :denken:
Ik meet het met zo'n digitale thermometer.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik meet nog steeds met een ouderwetse thermometer, nou ja, de opvolger daarvan want er zit geen kwik in :mrgreen:

Mijn vorige DA (een hele goeie trouwens) was van de oude stempel en zei dat je voor honden veeeeeeeeel beter zo'n ouderwets ding kon hebben. :denken:
Ik heb me rot gezocht toen, en er eentje gevonden.
Waarom dat nou precies was heeft hij me wel uitgelegd, maar dat ben ik vergeten :oops:

Ik vermoed dat die vier streepjes nog niet extreem zijn.
Misschien omdat hij veel minder bewegelijk is?
Maar echt lager zou het toch niet moeten worden denk ik? :denken:

Wat denkt IngeO daarvan? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Ik meet nog steeds met een ouderwetse thermometer, nou ja, de opvolger daarvan want er zit geen kwik in :mrgreen:

Mijn vorige DA (een hele goeie trouwens) was van de oude stempel en zei dat je voor honden veeeeeeeeel beter zo'n ouderwets ding kon hebben. :denken:
Waarom dat nou precies was heeft hij me wel uitgelegd, maar dat ben ik vergeten :oops:

Ik vermoed dat die vier streepjes nog niet extreem zijn.
Misschien omdat hij veel minder bewegelijk is?
Maar echt lager zou het toch niet moeten worden denk ik? :denken:

Wat denkt IngeO daarvan :wink:
Hmm, nou zo'n ouderwets ding ga ik ook niet makkelijk kunnen vinden denk ik :mrgreen: :wink:
Ik heb gisteren gemeten direct na het laatste rondje, en vandaag nadat hij al even lag te slapen; wel of niet vlak na beweging maakt niet uit dus :wink:

Ik maak me niet echt zorgen om die lage temperatuur hoor; ja hij oogt niet lekker maar dat doet hij al maanden ondertussen. Hij eet nog goed, was gemiddeld tierig tijdens de wandeling vanochtend, dus tja :19:
Ik hou het wel even in de gaten, want het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat het nog lager wordt :denken:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:Ik meet nog steeds met een ouderwetse thermometer, nou ja, de opvolger daarvan want er zit geen kwik in :mrgreen:

Ik heb voor de honden ook een ouderwetse thermometer met een dikke kwikbuis(wél kwik dus);voordeel is dat je sneller klaar bent :mrgreen:
Maar of je er nu nog een zou kunnen vinden :denken: Ik ben er ook hééééééél zuinig op :mrgreen:
Voor mezlef heb ik een digitale.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
van de temperatuur of de thermometer :mrgreen: ?

de temperatuur vind ik nog niet zorgwekkend, al helemaal niet als hij met zo'n rotdigitaal ding is gemeten :19: . toen ik in het ziekenhuis lag kon de verpleging steeds aan iedereen de positieve boodschap :cheer: brengen dat ze helemaal geen koorts hadden - nee, ze hadden 35° :roll: :roll: .

als ik hen er op aanspraak gaven ze toe dat ze het ook rotdingen vonden - de temperatuur lag sowieso een stuk lager dan bij de kwikkies.
Ik bedoelde van de temperatuur :mrgreen: :smile:

Die 35° :cheer: :mrgreen:
Wat maf :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:

de temperatuur vind ik nog niet zorgwekkend, al helemaal niet als hij met zo'n rotdigitaal ding is gemeten :19: . toen ik in het ziekenhuis lag kon de verpleging steeds aan iedereen de positieve boodschap :cheer: brengen dat ze helemaal geen koorts hadden - nee, ze hadden 35° :roll: :roll: .

als ik hen er op aanspraak gaven ze toe dat ze het ook rotdingen vonden - de temperatuur lag sowieso een stuk lager dan bij de kwikkies.
Meet zo'n digitale altijd lager dan, nee toch? Ik weet wel dat je bij zo'n digitale eigenlijk echt in de anus moet meten (bij mensen dan), in de mond of onder de oksel is de temperatuur dan inderdaad (veel) lager.
Bij Moos meet ik ook in zijn kontje, maar onder zijn oksel stoppen zal ik niet veel uithalen gok ik zo :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
ranetje schreef:

Meet zo'n digitale altijd lager dan, nee toch? Ik weet wel dat je bij zo'n digitale eigenlijk echt in de anus moet meten (bij mensen dan), in de mond of onder de oksel is de temperatuur dan inderdaad (veel) lager.
Bij Moos meet ik ook in zijn kontje, maar onder zijn oksel stoppen zal ik niet veel uithalen gok ik zo :mrgreen:
nee, hondenokseltjes, daar vriest het nog net niet :mrgreen: .

in het ziekenhuis wisten ze dat dus vast niet, dat je met die digitale in de anus moet meten :roll: .
Maar niet onder Moos' okseltje doen dan he? :mrgreen:

Wel een beeeeeeetje dom van dat ziekenhuis zeg :roll: Er staat zelfs in de gebruiksaanwijzing van die dingen dat je voor meten onder de tong of in de oksel er een halve tot hele graad bij moet tellen (afhankelijk van waar je meet, dat ben ik vergeten).
Maar ik heb het idee dat zo'n digitale in hondenkontjes dus ook behoorlijk accuraat meet; Saar heeft tenslotte wel altijd netjes iets van 38.3-38.5
Ik mag aannemen dat dat niet te laag is, want anders heeft ze altijd koorts :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Carola Sabic
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carola Sabic »

:denken: Wat zie ik nu...nog geen uitslag maar wel een hoestende Moos ?

Ik weet niet waar je woont, maar zo'n twee weken terug heerstte er in castricum een virusje wat lijkt op kennelhoest, maar het niet is ! Zo'n hoestje kan natuurlijk inmiddels ook in amsterdam zijn aangekomen, daar was je toch geweest ?

Met een antibiotica kuurtje knappen de hondjes weer snel op.

Zat al even te lezen, maar kon niet zo snel vinden of je voor het hoestje bij de DA bent geweest...

Enneeuhh...ook nog geen uitslag van de Neuroloog ?

Knuffel voor Moos !

(ik snap er niets van, heb een abbo op dit topic, maar ik kreeg weer geen mailtjes meer binnen)
Groetjes, Carola
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Kan het niet zo zijn dat hij het heeft opgelopen bij de d.a of zo, tenslotte komen daar allemaal zieken dieren.
Sterkte verder, en een knuf voor Moos en Saar. Nog geen uitslag zeker?
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Moos
Zeer actief

Hij hoest niet meer. :19: :wink: Al sinds ergens gisteren in de loop van de dag niet meer. Dus of het was een hele kortstondige kennelhoest, of wat anders, maar het zal vast het eerste wel geweest zijn :wink:

Hij heeft vandaag een slechte dag; loopt belabberd, veel in zijn wagentje. Je ziet dat hij moe is of zich niet lekker voelt.
Nog geen uitslag...hopenlijk word ik vandaag gebeld :19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marloes, ik weet het even niet meer, maar is er ooit naar Moos' hart gekeken?

Verder vind ik het bijna schandalig worden, hoe lang je op de uitslag moet wachten :eek:

Heel veel sterkte..... wat een doffe ellende allemaal :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:Marloes, ik weet het even niet meer, maar is er ooit naar Moos' hart gekeken?

Verder vind ik het bijna schandalig worden, hoe lang je op de uitslag moet wachten :eek:

Heel veel sterkte..... wat een doffe ellende allemaal :(:
Ja, de allereerste stap is een hartecho (en buikecho) geweest. Dat was allemaal perfect. Ik ben nu wel blij dat dat gedaan is, want anders zou ik inderdaad ook gaan twijfelen hoe het met zijn hart zat. Maar dat is dus prima :wink:

Ik ben ondertussen aardig gesloopt van dat wachten, ik wil weten of hij beter gaat worden of niet :boos: (en indirect dus of hij nog jaren mee kan, of nog maar relatief kort....).
Ik hoop dat ik vandaag gebeld wordt, zo niet ga ik gewoon zelf weer bellen morgen of overmorgen. Ik weet wel dat de traagheid bij het lab zelf ligt, maar dan moet er nog maar een aansporing tegenaan ofzo hoor. Ik zit vandaag 3 weken te wachten! :19:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik vind het nu ook wel belachelijk lang duren. Stel dat het wel iets is waarbij je met snel ingrijpen nog goede resultaten kan behalen... Ik snap het hoor, dat laboratoria niet 1,2,3 iets kunnen zien, dingen op kweek gezet moeten worden of weet-ik-wat, maar dit duurt wel echt heel lang...
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jeetje nog niets.... hou je het zelf nog ene beetje rustig?
Arme Moos dat hij zich zo beroerd voelt....
Knuffel hem maar lekker!

Jacqueline
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Lieve Marloes, je gaat niet morgen of overmorgen pas bellen, maar vanmiddag.

3 weken wachten is echt absurd
:pop:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Jeetje, nog geen uitslag :evil:
Ze zijn Moosje toch niet vergeten????!!!

Ik vind die twee foto's wel shocking, eigenlijk. Eerst die mooie stoere gezonde Moos, en dan dat sippe mottige ventje met opgetrokken ruggetje en nauwelijks nog spieren in z'n kont. Aggut :(:

Wat een treurnis....
Lekker opbeurend ben ik hè? :smile:
Ik heb griep, dus aan mij heb je ook nix :wink:

Hoop dat je nou snel uitsluitsel en liefst meteen een voortvarend behandelplan krijgt :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben het met de anderen eens dat het echt langzamerhand belachelijk begint te worden hoe lang je op een uitslag aan het wachten bent.
Waar het door komt, komt het door, maar jij hebt te maken met de neuroloog en ik zou dus niet stoppen met bellen tot ik in ieder geval wist of het normaal is dat zo'n uitslag zo lang duurt, en zo niet gaan ze er maar verder achteraan.
Het gaat hier wel om een duidelijk zieke hond, het is geen onderzoekje wat je zelf "voor de leut" hebt aangevraagd of zo.
Moos
Zeer actief

LongFields schreef: Waar het door komt, komt het door, maar jij hebt te maken met de neuroloog en ik zou dus niet stoppen met bellen tot ik in ieder geval wist of het normaal is dat zo'n uitslag zo lang duurt, en zo niet gaan ze er maar verder achteraan.
Het gaat hier wel om een duidelijk zieke hond, het is geen onderzoekje wat je zelf "voor de leut" hebt aangevraagd of zo.
Er is wel een reden waarom het voor de neuroloog ook onduidelijk is hoe lang het duurt, maar dat vind ik van zijn kant uit net even iets 'te persoonlijk' om zo op internet te zetten. Dat antwoord of het normaal is heb ik dus al zeg maar.... :wink:
Neemt niet weg dat ik ondanks dat dus wel morgen of overmogen weer zelf ga bellen, want ik word hier onderhand knettergek van :19:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Moos schreef:
LongFields schreef: Waar het door komt, komt het door, maar jij hebt te maken met de neuroloog en ik zou dus niet stoppen met bellen tot ik in ieder geval wist of het normaal is dat zo'n uitslag zo lang duurt, en zo niet gaan ze er maar verder achteraan.
Er is wel een reden waarom het voor de neuroloog ook onduidelijk is hoe lang het duurt, maar dat vind ik van zijn kant uit net even iets 'te persoonlijk' om zo op internet te zetten. Dat antwoord of het normaal is heb ik dus al zeg maar.... :wink:
Neemt niet weg dat ik ondanks dat dus wel morgen of overmogen weer zelf ga bellen, want ik word hier onderhand knettergek van :19:
Okay, als het voor jezelf maar duidelijk is.
Ik zou trouwens wel gillend gek worden van al deze onzekerheid en het maar lijdzaam moeten afwachten. En dan ondertussen zien hoe je hondje verandert van een actief gezellig blakend jeugdig hondje in een zielig hoopje hond, en maar hopen dat als eindelijk duidelijk is wat er aan hem mankeert, je niet te laat bent met hem te kunnen behandelen. Ik snap niet hoe jij dit wel kunt eerlijk gezegd. Je bezit duidelijk een kwaliteit die bij mij ontbreekt. :wink:

Sterkte met wachten dan maar weer Marloes.
Moos
Zeer actief

LongFields schreef:
Moos schreef:
Okay, als het voor jezelf maar duidelijk is.
Ik zou trouwens wel gillend gek worden van al deze onzekerheid en het maar lijdzaam moeten afwachten. En dan ondertussen zien hoe je hondje verandert van een actief gezellig blakend jeugdig hondje in een zielig hoopje hond. Ik snap niet hoe jij dit wel kunt eerlijk gezegd. Je bezit duidelijk een kwaliteit die bij mij ontbreekt. :wink:

Sterkte met wachten dan maar weer Marloes.
Ik kan het omdat hij niet continu een zielig hoopje hond is. Hij heeft dagen achter elkaar dat hij kleine vreemde momentjes heeft maar verder wel vrolijk is en ook lekker rent buiten.
Dan opeens komt er weer een dag als vandaag, en dan vind ik het ook ontzettend moeilijk, maar ik kan niks anders :19:
En ik ben ook nooit zo goed geweest in het uiten van mijn frustraties dan, dus dat ze hier op het forum misschien niet zo heel duidelijk naar voren komen zegt niet dat ze er niet zijn. Ik zit ook momenten jankend naast Moos wat we nou moeten, en kan echt aan weinig anders meer denken momenteel. Ik probeer er nu een opstel uit te stampen; gaat niet makkelijk kan ik je zeggen :jank: :wink:
Maar meer dan zijn best kan de neuroloog ook niet doen, en ik kan ook niet zelf zijn urine testen (was het maar waar :roll: ).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”