Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik weet het zeker

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

ik weet het zeker

Ongelezen bericht door Kit »

ik word nevernooit hondentrimster.

ik heb vanmiddag Lilo helemaal kort geknipt, het arme kind zat onder de viltklitten, ik kan er gewoon niet tegen kammen momenteel met al die nattigheid buiten.

dus ik heb de schaar ter hand genomen en alles heel kort afgeknipt, ze ziet er wel niet uit whahahah en haar koppie moet nog, maar alle klitten zijn vermoord en Lilo voelt zich helemaal happy

zij wel... mijn rug is dood nu :jank:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

en waarom ben je niet naar een hondentrimster geweest? :wink:
Kit
Erelid

gotcha schreef:en waarom ben je niet naar een hondentrimster geweest? :wink:

zo iets komt me op als poepen zeg maar, dan moet het ook meteen gebeuren :mrgreen:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Algoed dat zij je kunsten apprecieerd en blij is dat ze geholpen is :wink:
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Maakt het uit Kit? Lilo kijkt toch niet in de spiegel :wink:

Fijn dat 't gebeurt is en dat Liel er blij mee is. Morgen is jouw rugje nog ietsjes minder blij, maar dat komt best goed. :hoi:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

gotcha schreef:en waarom ben je niet naar een hondentrimster geweest? :wink:
als ik naar een trimster wil moet ikbij de eerste afspraak direct een nieuwe afspraak maken anders pies ik alweer naast de pot.......zo makkelijk ren je niet naar een trimsalon.

ben blij voor haar dat ze van de klitjes af is
Kit
Erelid

en nou is mn duim ook nog dik en pijnlijk van die kloteschaar :boos:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Best aardige mensen hoor, die hondentrimsters. Geven zelfs gratis borstelles. Dan hoef je zelf niet te knippen.

:ok:
Kit
Erelid

Rosita Compagner schreef:Best aardige mensen hoor, die hondentrimsters. Geven zelfs gratis borstelles. Dan hoef je zelf niet te knippen.

ik weet dat ze heel aardig zijn en normaal gesproken gaat Lilo ook altijd naar een trimster, ze heeft een heel wollige vacht die gewoon ontzettend snel klit en die klitten vervilten gewoon, daar kun je gewoon niet tegen borstelen en kammen, heel simpel
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:
Rosita Compagner schreef:Best aardige mensen hoor, die hondentrimsters. Geven zelfs gratis borstelles. Dan hoef je zelf niet te knippen.

ik weet dat ze heel aardig zijn en normaal gesproken gaat Lilo ook altijd naar een trimster, ze heeft een heel wollige vacht die gewoon ontzettend snel klit en die klitten vervilten gewoon, daar kun je gewoon niet tegen borstelen en kammen, heel simpel
Ja, dat ik dat nu na 25 jaar dagelijks trimmen nog steeds niet snap he. Ik blijf maar denken dat ik mensen met uitleg over juiste techniek en advies over kammen en borstels toch hun eigen hond kan leren onderhouden.

Voor mensen die dat niet willen bestaat de 6 weken frequentie, lekker vaak kortscheren dan hoeft het niet te gaan vervilten.

Een hondje heeft lást van klitten en een verviltende vacht dus in dat stadium wil je niet komen. Of je dat voorkomt door te kammen en borstelen of door de hond vaak genoeg kort te (laten) maken is natuurlijk geen verschil.

Sterkte met je rug!
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

zo iets komt me op als poepen zeg maar, dan moet het ook meteen gebeuren
:mrgreen:

Ik zie toch liever dat mensen zelf de schaar pakken dan hun hondje met klitten laten lopen.
Als Lilo zich maar weer lekker voelt, daar gaat het om :wink:
Kit
Erelid

Suuz schreef:
zo iets komt me op als poepen zeg maar, dan moet het ook meteen gebeuren
:mrgreen:

Ik zie toch liever dat mensen zelf de schaar pakken dan hun hondje met klitten laten lopen.
Als Lilo zich maar weer lekker voelt, daar gaat het om :wink:

morgen moet ik ff alles netjes bijwerken, er steken nu hier en daar wat verdwaalde plukjes boven de rest uit hahaaha.

ik moet eerlijk bekennen dat het er helemaal niet zo raar uit ziet hoor, tis best toonbaar :mrgreen:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Als Lilo zich maar weer lekker voelt....heb je niet een foto, ben zo benieuwd :mrgreen:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

wat dacht je...ik mag het niet bij mezelf dan neem ik mn hondje maar onder handen??? :smile: :smile:
Afbeelding
Kit
Erelid

Gonny schreef:wat dacht je...ik mag het niet bij mezelf dan neem ik mn hondje maar onder handen??? :smile: :smile:
whahaha ja zoiets :smile: :smile:

morgen ga ik Ozzy maar kaal scheren denk ik :mrgreen:
Kit
Erelid

dat je me niet gelooft is prima hoor, maar ik kan je verzekeren dat het echt zo is, zeker met dit weer besteed ik er extra aandacht aan en wordt ze elke dag doorgekamt, als het een ange periode droog weer is of met name vorst is er niks aan de hand, maar aanhoudend vochtig weer is funest, zo op het eerste gezicht valt het niet op dat ze klitten heeft, omdat haar kezen wol onder haar shih tzu haar zit, je ziet het dus niet maar voelt het wel degelijk, dus de schaar erin :wink:
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Haha kit dat vraagt wel om een foto hoor!!

Als ik ooit weer een hond met hakken op tafel krijg weet ik waar die ook alweer weg kwam :D:P
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
ze heeft een heel wollige vacht die gewoon ontzettend snel klit en die klitten vervilten gewoon, daar kun je gewoon niet tegen borstelen en kammen, heel simpel
Met alle respect hoor, maar hier geloof ik niet in. Het zal gerust dat de ene hond sneller vervilt dan de andere maar ik geloof niet dat het niet tegen te houden is. Als je gewoon even iedere dag kamt en borstelt met de juiste spullen is er m.i niets loos.
Met kortzetten, al dan niet zelf gedaan, ook niet hoor ;-)
Maar ik bedoel maar.
In de USA mag hét viltras, de Puli, ook in uitgekamde versie geshowd worden. Ook dat lukt.
Sinds Lyndie is gecastreerd kan ik ook niet meer op tegen de klitten die er gewoon inspríngen :jank: .
Vooral achter haar oren is er geen beginnen aan. Haar vacht is 2x zo dik geworden én 2x zo wollig. En bij het spelen hangen de honden bij elkaar in de kraag dus door het speeksel wordt het nog erger.
Gisteren weer een stuk eruit geknipt, ik ga haar niet pijnigen met kam/borstel. En ze heeft zat haar, dus het valt niet eens op :mrgreen: .
De rest van de vacht is nog te onderhouden, maar die kraag is echt een ramp.
Tegen de tijd dat de rui er aan komt (bij collies godzijdank maar 1x per jaar :wink: ), breng ik haar ook maar naar een trimsalon.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:
Nanna schreef:
ze heeft een heel wollige vacht die gewoon ontzettend snel klit en die klitten vervilten gewoon, daar kun je gewoon niet tegen borstelen en kammen, heel simpel
Met alle respect hoor, maar hier geloof ik niet in. Het zal gerust dat de ene hond sneller vervilt dan de andere maar ik geloof niet dat het niet tegen te houden is. Als je gewoon even iedere dag kamt en borstelt met de juiste spullen is er m.i niets loos.
Met kortzetten, al dan niet zelf gedaan, ook niet hoor ;-)
Maar ik bedoel maar.
In de USA mag hét viltras, de Puli, ook in uitgekamde versie geshowd worden. Ook dat lukt.
Sinds Lyndie is gecastreerd kan ik ook niet meer op tegen de klitten die er gewoon inspríngen :jank: .Vooral achter haar oren is er geen beginnen aan. Haar vacht is 2x zo dik geworden én 2x zo wollig. En bij het spelen hangen de honden bij elkaar in de kraag dus door het speeksel wordt het nog erger.
Gisteren weer een stuk eruit geknipt, ik ga haar niet pijnigen met kam/borstel. En ze heeft zat haar, dus het valt niet eens op :mrgreen: .
De rest van de vacht is nog te onderhouden, maar die kraag is echt een ramp.
Tegen de tijd dat de rui er aan komt (bij collies godzijdank maar 1x per jaar :wink: ), breng ik haar ook maar naar een trimsalon.
Breng haar gewoon wat vaker dan? genoeg Collies die iedere 3 maanden (of vaker) de salon bezoeken.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, zolang als ik het kan onderhoud ik haar lekker zelf hoor, dan maar een keer een klit eruit knippen. Zoals ik al zei: ze heeft haar genoeg :mrgreen: .
Maar haar vacht is sinds de castratie heel zacht en wollig geworden. Het lijkt wel nesthaar, en dan héél veel en héél dik :wink: . Als ze eenmaal gaat ruien, dan weet ik nu al dat ik haar niet meer kan onderhouden.
De andere collies doe ik wel gewoon zelf. Gelukkig heeft Kyra geen castratenvacht gekregen.
Afbeelding
Kit
Erelid

vosse schreef:Haha kit dat vraagt wel om een foto hoor!!

Als ik ooit weer een hond met hakken op tafel krijg weet ik waar die ook alweer weg kwam :D:P

whahahahhaha ja bij mij dus :smile: :smile:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Rosita Compagner schreef:
kitty2 schreef:

Ja, dat ik dat nu na 25 jaar dagelijks trimmen nog steeds niet snap he. Ik blijf maar denken dat ik mensen met uitleg over juiste techniek en advies over kammen en borstels toch hun eigen hond kan leren onderhouden.

Voor mensen die dat niet willen bestaat de 6 weken frequentie, lekker vaak kortscheren dan hoeft het niet te gaan vervilten.

Een hondje heeft lást van klitten en een verviltende vacht dus in dat stadium wil je niet komen. Of je dat voorkomt door te kammen en borstelen of door de hond vaak genoeg kort te (laten) maken is natuurlijk geen verschil.

Sterkte met je rug!
Ik combineer het, ik borstel af en toe, knip klitten subiet eruit, en de rest laat ik 4 keer per jaar over aan de trimster...
Sinds ik van 2 keer trimmen per jaar naar 4 keer trimmen per jaar ben gegaan zit mijn hond wel gelukkiger in zijn hondenjasje.
Het allerbelangrijkste vind ik eigenlijk dat hij zich aan haar overgeeft, terwijl hij dat bij mij niet doet.
dat vind ik talent en vakmanschap.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”