Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup is kreupel, wat nu?
Moderator: moderatorteam
-
makkenstein
- Vaste gebruiker
beste paul,
ik ken niet het hele verhaal, of er niks aan het pootje van bono is gedaan en of de breuk niet gezet is ofzo. Ik lees alleen dat je twijfelt of het wel goed is om een jonge hond te laten opereren en lange tijd te laten revalideren als het helemaal niet zeker is of het dan goed komt. Dat lijkt me een hele goede overweging, een zware operatie is niet niks voor een jonge hond. verder hoop ik dat je verder het beste met bono voor hebt. ik vind het jammer dat veel mensen hier conclusies trekken voordat ze het hele verhaal gehoord hebben. sommige opmerkingen vind ik niet passen hier.
ik ken niet het hele verhaal, of er niks aan het pootje van bono is gedaan en of de breuk niet gezet is ofzo. Ik lees alleen dat je twijfelt of het wel goed is om een jonge hond te laten opereren en lange tijd te laten revalideren als het helemaal niet zeker is of het dan goed komt. Dat lijkt me een hele goede overweging, een zware operatie is niet niks voor een jonge hond. verder hoop ik dat je verder het beste met bono voor hebt. ik vind het jammer dat veel mensen hier conclusies trekken voordat ze het hele verhaal gehoord hebben. sommige opmerkingen vind ik niet passen hier.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Paul,Paulpruis schreef:( ps een groeischijf is al een breuk van het bot wat later verbot tot een geheel)
Ik weet niet hoe je erbij komt dat een groeischijf een breuk van het bot zou zijn?
De groeischijf is de plaats waar lange beenderen (de beenderen van het boven- en onderbeen) langer worden. Een bot van een been bestaat uit een middenstuk (diafyse) en twee uiteinden (epifysen), die van elkaar worden gescheiden door de groeischijf die uit niet-verkalkt kraakbeen bestaat. Hier vormt zich nieuw bot waardoor het bot als geheel langer wordt.
Beschadiging van de groeischijf leidt tot korter blijven van het bot. Is de hond uitgegroeid dan verbeent ook de groeischijf.
Voor de volgorde waarin de groeischijven verdwijnen ('zich sluiten') bestaat een min of meer vaste volgorde. Aan de hand van röntgenfoto's van bepaalde botten, of aan skeletten van nog niet volgroeide hond kan dan ook vrij nauwkeurig de leeftijd worden bepaald.
Bij ontbreken of abnormale ontwikkeling van de groeischijven ontstaat een vorm van dwerggroei waarbij de romp vrijwel normaal is maar de benen korter blijven, b.v. de achondroplasie.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Uitgroeien met een zware afwijking aan een poot, is ook niet niks voor een jonge hond.makkenstein schreef:een zware operatie is niet niks voor een jonge hond. verder hoop ik dat je verder het beste met bono voor hebt. ik vind het jammer dat veel mensen hier conclusies trekken voordat ze het hele verhaal gehoord hebben. sommige opmerkingen vind ik niet passen hier.
Dat er bepaalde conclusies getrokken worden door mensen naar aanleiding van dit topic komt ook, omdat Paul vandaag ineens de rest van het verhaal hier neer zet. Was hij gisteren in zijn eerste topic wat duidelijker geweest, dan denk ik dat de reacties wellicht wat anders waren geweest.
Groetjes, Karen
-
S@ndr@
- Zeer actief
als jij een gebroken been hebt ga je naar de arts om het te laten zetten, kan me voorstellen dat als de ene arts iets zegt wat je niet goed lijkt dat je naar de volgende gaat.makkenstein schreef:beste paul,
maar juist bij een jonge hond, zou ik het wel laten operen vooral om dat hij nog een tijdje mee moet(in het gunstigste geval)
en omdat het een kruising is van een wat groter slag, hoe zwaarder de hond gaat worden, des te groter het belang, dat het goed behandeld gaat worden
je kunt ervan uit gaan, dat de hond als hij niet goed gaat lopen , vroeg of laat problemen krijgt met de rest van zijn skelet, gewoon omdat hij nu in een dwanghouding loopt.
en wat ik persoonlijk verder van deze situatie vind, zal ik in het midden laten, het gaat om de hond
-
Addy
Onze Pip komt uit Spanje, had haar poot op diverse plekken zwaar gebroken. Er is nooit iets aan gedaan in Spanje en toen ze hier kwam hadden we geen andere keuze dan haar poot te amputeren na alle pijn die ze al achter de rug had.
Jij hebt die keuze wel, geld mag nooit een punt zijn want anders moet je geen dier nemen. Pip loopt nu krom omdat ze maanden haar poot heeft ontzien, haar levensverwachting is ook aanzienlijk korter omdat ze op termijn last gaat krijgen van haar rug en andere poten door overbelasting.
En verder vind ik het in alle eerlijkheid niet normaal als ik zie op je foto's hoe je kinderen met de pup omgaan
Jij hebt die keuze wel, geld mag nooit een punt zijn want anders moet je geen dier nemen. Pip loopt nu krom omdat ze maanden haar poot heeft ontzien, haar levensverwachting is ook aanzienlijk korter omdat ze op termijn last gaat krijgen van haar rug en andere poten door overbelasting.
En verder vind ik het in alle eerlijkheid niet normaal als ik zie op je foto's hoe je kinderen met de pup omgaan
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Als je verhaal helemaal achterhaald was, dan had je het toch kunnen intrekken?Paulpruis schreef:het was een vraag die nog in de aanmeldings procedure zat en ik al een tijdje geleden geschreven had ik werd lid van het forum om te vragen of er iemand ook eens in deze situatie was gekomen, ik heb het met plakken en knippen op het forum geplaats en sorry ik had hier duidelijker in moeten zijn dat er alweer een paar bezoekjes vaan de DA tussen zat met beter nieuws
Ik zou wel eens van een modje willen horen of het idd zo is gegaan, en hoelang geleden dat dan allemaal was. Ik vind het maar erg vreemd allemaal
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Marion.
-
jilton
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
De DOCA in Amsterdam zit een echte orthopeed daar zijn ze al geweest en die gaf het advies te opereren.jilton schreef:Ik zou een verwijziging vragen naar een echte ortopeet, bijv dhr Crama in Rotterdam.
Of evt gaan naar dhr Hazewinkel, die eens per week bij Dijkshoorn in Zeist praktijk houdt.
Dat zijn heren die er echt verstand van hebben en die met jou een plan kunnen opstellen.