Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nou is ie al de hele middag aan het hoesten verdorie. Niet van die bekende kennelhoest verkouden zeehond rochels, maar van "ugh, ugh, ugh". Tijdens het wandelen doet hij het niet, als hij rustig zit of ligt begint hij opeens.
Hij ligt me nou ook heel zielig aan te kijken, al kuchend.
Wat is dat nou weer
Ik ga iig nu nog even snel rennen naar de drogist voor kinderhoestsiroop denk ik maar. Weet niet of het wat doet, maar bij kennelhoest die hij 2 jaar geleden ofzo had werkte het wel heel goed (en misschien is dit ook wel kennelhoest ). Dat kan je veilig geven toch? Volgens mij was dat op advies van de da jaren terug. Als het iets anders is dan kennelhoest zal het geen kwaad kunnen toch?
Ik weet het niet Marloes, dus aan mij heb je niks, hoewel ik zelf denk dat zo´n hoestdrankje geen kwaad kan. Maar ik vind het zo rot. Hij ziet er echt niet zo goed uit, je ziet duidelijk dat er iets aan de hand is, en al die klachten die steeds maar toenemen. Heb je helemaal geen idee wannneer de uitslag zou kunnen komen? Je wordt natuurlijk ook gek van het gevraag, sorry.
Baily schreef:Ik weet het niet Marloes, dus aan mij heb je niks, hoewel ik zelf niet denk dat zo´n hoestdrankje kwaad kan. Maar ik vind het zo rot. Hij ziet er echt niet zo goed uit, je ziet duidelijk dat er iets aan de hand is, en al die klachten die steeds maar toenemen. Heb je helemaal geen idee wannneer de uitslag zou kunnen komen? Je wordt natuurlijk ook gek van het gevraag, sorry.
Nee, geen idee Van dat gevraag word ik niet gek hoor, vind ik alleen maar heel lief
Hij slaapt nu iig lekker, da's mooi. Hij lag net even zo te hoesten dat ik dacht "zo kunnen we de nacht toch niet in?". Maar nu is het weer rustig gelukkig.
Het zou best kunnen dat dit "gewoon" iets kennelhoest-achtig iets is hoor, kan hij er ook nog wel bijhebben
Maar wie weet is het morgen helemaal weg.
Baily schreef:Ik weet het niet Marloes, dus aan mij heb je niks, hoewel ik zelf niet denk dat zo´n hoestdrankje kwaad kan. Maar ik vind het zo rot. Hij ziet er echt niet zo goed uit, je ziet duidelijk dat er iets aan de hand is, en al die klachten die steeds maar toenemen. Heb je helemaal geen idee wannneer de uitslag zou kunnen komen? Je wordt natuurlijk ook gek van het gevraag, sorry.
Nee, geen idee Van dat gevraag word ik niet gek hoor, vind ik alleen maar heel lief
Hij slaapt nu iig lekker, da's mooi. Hij lag net even zo te hoesten dat ik dacht "zo kunnen we de nacht toch niet in?". Maar nu is het weer rustig gelukkig.
Het zou best kunnen dat dit "gewoon" iets kennelhoest-achtig iets is hoor, kan hij er ook nog wel bijhebben
Maar wie weet is het morgen helemaal weg.
Misschien heeft hij wel minder weerstand door alles en is het inderdaad iets kennelhoestachtigs. Anders als het erger wordt misschien toch maar eventjes langs de d.a. misschien? Hij kan er nu niks bijhebben.
Laatst gewijzigd door Baily op 03 dec 2007 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hè getver, wat nu weer . Het is toch wel een keertje genoeg zeg...
Ik ben misschien overdreven voorzichtig maar ik zou er over bellen, over dat kuchje. Bij Dante's orthopeed werkt het zo dat je de vraag stelt aan de assistente, die vraagt het aan de orthopeed en als hij het belangrijk genoeg vindt neemt hij de telefoon of antwoord via de ass. Bij de neuroloog zal dat toch ook wel zo werken? Kun je gelijk vragen of je zo'n drankje veilig kan geven
Moon schreef:Hè getver, wat nu weer . Het is toch wel een keertje genoeg zeg...
Ik ben misschien overdreven voorzichtig maar ik zou er over bellen, over dat kuchje. Bij Dante's orthopeed werkt het zo dat je de vraag stelt aan de assistente, die vraagt het aan de orthopeed en als hij het belangrijk genoeg vindt neemt hij de telefoon of antwoord via de ass. Bij de neuroloog zal dat toch ook wel zo werken? Kun je gelijk vragen of je zo'n drankje veilig kan geven
Arme Marloes en Moos; voor jullie allebei!
Ze zijn maar tot 5 uur te bereiken...
Als het echt erg wordt bel ik desnoods vannacht weer mijn eigen da op, maar dat hoop ik toch niet!
Als hij morgen nog blijft kuchen ga ik wel de neuroloog bellen
Maar Moos lijkt nu te zitten en een periode van "klachten komen en gaan en komen en gaan en komen en gaan", dus voor hetzelfde geld hoest hij vanaf nu opeens helemaal niet meer
Inge O schreef: telkens als ik het topic zie verschijnen denk ik 'nu weet ze vast iets ', maar nee hoor .......
Nee
Maar jij weet vast wel of ik hem gewoon hoestdrank kan geven
ligt eraan welke hoestdrank . alleen om wat irritatie van de keel weg te nemen kan zeker geen kwaad, maar aktieve stoffen die de hoestprikkel remmen zou ik niet op eigen houtje doen (die hebben vaak ook een effect op het hart).
Ehm, ik heb hier Natterman melrosum siroop, ter verlichting van hoestklachten bij kinderen.
Samenstelling: per dosering van 5 ml: 1.4 g honing, 1.35 g saccharose en 0.7 g glucose.
Oh, en verder zit erin: 0.12 ml plantaardige tincturen, citroenzuur, natriumbenzonaat, rozenolie, alcohol 96% en water.
Dat lijkt me vrij onschuldig spul toch?
Laatst gewijzigd door Moos op 03 dec 2007 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi , dat heb iig ter geruststellend gevoel voor mezelf iets in huis mocht hij vannacht tekeer gaan. Vooralsnog slaapt hij nog rustig (afkloppen :N: )
Jeetje wat een geemmer zeg houd het nu eens op, zijn weerstand wordt misschien ook wel wat minder. Ik hoop echt dat de uitslag nu snel komt.
Sterkte. En natuurlijk een lekkere knuf voor moos.
Hij is wakker ondertussen, heeft goed gegeten, even met zijn knuffels gespeeld, maar hoest nog steeds verdorie. Hij kokhalst er ondertussen ook bij, en heeft een beetje druipneus en waterige oogjes. Moet dus haast wel iets van kennelhoest zijn.
Als het morgen nog zo is ga ik de da of neuroloog even bellen (afhankelijk van hoe erg het is denk ik..) hoe lang ik dit aan kan kijken bij Moos. Ik kan me zo voorstellen dat hij nu even niet de afweer van een echt gezonde hond heeft wellicht?
Moos schreef:Hij is wakker ondertussen, heeft goed gegeten, even met zijn knuffels gespeeld, maar hoest nog steeds verdorie. Hij kokhalst er ondertussen ook bij, en heeft een beetje druipneus en waterige oogjes. Moet dus haast wel iets van kennelhoest zijn.
Als het morgen nog zo is ga ik de da of neuroloog even bellen (afhankelijk van hoe erg het is denk ik..) hoe lang ik dit aan kan kijken bij Moos. Ik kan me zo voorstellen dat hij nu even niet de afweer van een echt gezonde hond heeft wellicht?
Geen idee of hij voldoende afweer heeft. Jouw uitleg lijkt wel erg op kennelhoest.
Maar ik zou zeker even bellen morgen
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos schreef:Hij is wakker ondertussen, heeft goed gegeten, even met zijn knuffels gespeeld, maar hoest nog steeds verdorie. Hij kokhalst er ondertussen ook bij, en heeft een beetje druipneus en waterige oogjes. Moet dus haast wel iets van kennelhoest zijn.
Geen idee of hij voldoende afweer heeft. Jouw uitleg lijkt wel erg op kennelhoest.
Het begint nu ook langzaam wel iets zeehonden-achtigs te worden geloof ik. Vanmiddag was het nog alleen maar "ugh ugh", nu is het wel even iets schrapender.
Ik heb ook geen idee of die hele stofwisselingsziekte invloed heeft op zijn afweersysteem Ik zou me wel voor kunnen stellen dat hij nu iig niet op zijn best is wat dat betreft.
He, hier baal ik dan weer van!
Het begint nu ook langzaam wel iets zeehonden-achtigs te worden geloof ik. Vanmiddag was het nog alleen maar "ugh ugh", nu is het wel even iets schrapender.
Ik heb ook geen idee of die hele stofwisselingsziekte invloed heeft op zijn afweersysteem Ik zou me wel voor kunnen stellen dat hij nu iig niet op zijn best is wat dat betreft.
He, hier baal ik dan weer van!
Morgen meteen bellen
En let even op zijn temperatuur.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje schreef:
Morgen meteen bellen
Zoals hij net was (hij slaapt nu weer) was hij zodanig tierig dat ik me niet voor kon stellen dat hij koorts had. Zodra ik ook maar een heel klein beetje twijfel ga ik temperaturen
En als hij morgen nog hoest ga ik bellen.
ranetje schreef:
Morgen meteen bellen
Zoals hij net was (hij slaapt nu weer) was hij zodanig tierig dat ik me niet voor kon stellen dat hij koorts had. Zodra ik ook maar een heel klein beetje twijfel ga ik temperaturen
Als je belt en je kunt zijn temp ook vermelden kan dat helpen bij het beslissen wat te doen
Mijn DA vindt dat altijd wel prettig als ik dat er meteen bij kan vertellen
ranetje schreef:
Morgen meteen bellen
Als je belt en je kunt zijn temp ook vermelden kan dat helpen bij het beslissen wat te doen
Mijn DA vindt dat altijd wel prettig als ik dat er meteen bij kan vertellen
Ah goed dat je het zegt; dan doe ik dat sowieso even
Ik weet alleen niet zo goed wie ik moet bellen; mijn da of de neuroloog
Ook dit nog erbij. Het zit Moos ook echt niet mee op het moment.
Het klinkt als een kennelhoestje. Zou morgen toch maar even de neuroloog bellen. Even overleggen wat je nu het beste kan doen. Zijn weerstand zal ook wel een stuk lager zijn dan normaal.
Zit ook meer aan de neuroloog te denken
Juist vanwege die eventuele stofwisselingsproblemen
Ja, ik denk dat ik dat maar doe inderdaad. Tenzij ik hem morgen zo ziek vind dat ik eigenlijk denk dat hij een kuurtje nodig heeft bijvoorbeeld.
Anders bel ik de neuroloog even.
Meid, ik zou zeker de neuroloog bellen! Die heeft nu zicht (nog niet helemaal, maar goed) op het hele plaatje. Als hij een kuurtje nodig heeft zegt de neuroloog wel dat je dat bij je eigen da moet halen. Of hij verwijst je door naar je eigen da.
Heerst er kennelhoest bij jou in de buurt? Hier wel. Arme Moos heeft nu natuurlijk zo weinig weerstand dat hij dat zomaar even oppikt ..