Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

levend voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nikaboef
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nikaboef »

Tinker schreef:
thom schreef:Dat gaat me toch echt vééls te ver.... :boos:
Mij ook hoor! :devil:
hier ook zo , bovendien vind elk normaal wezen dit niet aceptabel als iie heel eerlijk is denk ik.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

johan1969 schreef:Het geven van levende prooien is verboden, ook voor slangen.

Ik vind het heel erg hoe vele hondenliefhebbers blijkbaar nogal 'racistisch' zijn ingesteld.
is dat zo in belgie?
ik voer mijn slangen ook levend omdat het beter is een dode muis f rat uit de vriezer verliest bepaalde voedingswaarden vandaar dat ik levend voer.
en sja ik fok zelf muizen maar op een verantwoorde manier waardoor mijn muizen zelf er geen onderspit aan delven want als je voerderdieren niet gezond zijn is je slang of je andere reptiel dat ook niet.......

gr gemma
_diva_
Zeer actief

yamie schreef:ik ken een aantal fokkers, die cavia's , ratten, hamster ed, loslaten op een wei of in een kennel en dan honden erin laten, zo maken ze de honden "game" en hebben ze gelijk te eten.

ik vind het vreselijk en totaal niet te vergelijken met een in het wild gevangen muisje oid.

ik vind het levend voeren van muizen en ratten aan slangen ook niet leuk.. dat dat voor de slang het beste is? of dat dat soms moet omdat anders de slang niet eet? dat zal best.. dan hou je dus een slang niet in een bak..
ik veor gedeeltelijk levend en gedeeltelijk dood mijn boa eet levende muisjes van ongeveer 4 weken eens in de 4 dagen.
hij wurgt deze zelf en dit gat razend snel.
waarom?omdat hij altijd levend is gevoerd en dus geen dood eet.
verder eten mijn nu nog jonge ratten slangen dode pinkys,muisjes van 1 dag oud uit de vriezer,waarom deze pinky zijn niet te wurgen en sja dan gaan ze ze levend opeten en dat wil ik niet.
uiteindelijk gaan ook zij levend eten maar pas als ze echt kunnen wurgen.
je kunt het cru vinden maar goe een slang moet ook eten.
wel even voor de duidleijk heid ik voer geen konijnen of hamsters.....

gr gemma
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

_diva_ schreef:wel even voor de duidleijk heid ik voer geen konijnen of hamsters.....

gr gemma
wat is dan het verschil met ratten en muizen?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
marian* schreef:Gaat mij te ver.
Maar wat bedoel je met dat er bij de jacht kwartels gebruikt worden :denken:
Bij mijn weten worden die tijdens de jacht alleen geapporteerd door honden.
Veldwerk wordt nog wel eens getraind met levend "wild" dat eventueel gekortwiekt is vastgebonden aan een touwtje of in een kooitje zit. Niet mijn manier van trainen trouwens.
Dat trainen op voorstaan van veerwild gebeurt wel eens zo.
Hoeft van mij niet :wink:
Maar die zijn dan niet om op te eten :mrgreen:

Soms moet een hond een nog levend dier apporteren in de jacht.
Die mag hij ook niet zelf oppeuzelen :mrgreen:
En in Nederland al helemaal geen kwartels. Die zijn beschermd, daar mag niet op gejaagd worden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Dan is het nog maar een kleine stap totdat iemand met een grote hond een tekkeltje een leuke prooi voor zijn Samson vindt :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik snap niet wat mensen aan slangen of leguanen vinden.

De meeste mensen houden hen niet in de juiste omstandigheden.

Er is veel kennis, ervaring en plaats voor nodig om hen op de juiste manier te kunnen houden, en daar ontbreekt het velen aan.

Het is nu echt zo'n rage, ik vind dat er tegen opgetreden moet worden.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Rataplan schreef:
schelsey schreef:Bij katten alsook wilde dieren worden de prooien niet vrijgegeven, die lopen daar al en worden gepakt, als je een prooidier aankoopt en in de tuin zet en je hond erop loslaat is toch beetje anders vind ik, zou het nooit doen, dan mijn hond iets vangt in bos is al erg genoeg, maar om dat dit zelf nog extra in de hand te werken door ze levende prooidieren aan te bieden, neen.

alhoewel ik op een ander forum wel al verhalen heb gelezen dat sommige dit wel doen, ook op wilde katten, laten jagen en verscheuren

zelf dode prooidieren gaan bij mij wat te ver en dit word ook gegeven, meestal door nrv voeders

sonja
Werkelijk , heb je een linkje?
Het is werkelijk, heb zelf met die persoon nog in discutie geweest op dat forum, helaas kan ik er niet meer op, paar mensen hebben het zo ver gekregen dat ik geband werd, op zich niet erg, want werd toch maar triest van die verhalen,zeker omdat ik zelf ook katten heb.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Sjalot schreef:
schelsey schreef: zelf dode prooidieren gaan bij mij wat te ver en dit word ook gegeven, meestal door nrv voeders
Heel veel katten die buiten lopen vangen ook hun eigen prooidieren. Prooidieren die door NRV'ers gegeven wordt zijn gewoon dieren die in zijn geheel gekocht en door hun dieren gegeten worden. Hele kwartels, hele konijnen, hele ratten, enz.
Ik zie het verschil niet tussen een dood prooidier voeren of een stuk van een koe voeren. Het moet voor mij alleen wel dood zijn. Een konijn loslaten in een kennel gaat mij te ver.
Dat heeft een nrv voeder me ook gezegt en toch vind ik het anders, maar ieder doet wat hij zelf wil, alleen, een stukje vlees of een heel konijn, lijkt niet op elkaar, heb al foto's gezien van honden die een cavia eten, of een rat, een mooi wit konijntje, en daar gaat het bij mij om, bestempeld als hypocriet toen en waarschijnlijk nu ook, maar kan me niet schelen, gaat gewoon wat te ver, honden zijn geen wolven
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Vraag me ook af, hoe dat verder gaat, kat cavia, rat muis,...Straks een kleine hond, en daarna een klewin kind......??
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

thom schreef:Vraag me ook af, hoe dat verder gaat, kat cavia, rat muis,...Straks een kleine hond, en daarna een klewin kind......??
Maak er geen freaks van, zeg. Want dat is het voeren van NRV niet!!!
Hutsje
Zeer actief

thom schreef:Vraag me ook af, hoe dat verder gaat, kat cavia, rat muis,...Straks een kleine hond, en daarna een klewin kind......??
ik dacht eerder aan iets groters, zoals een koe, een hert, en daarna de postbode?
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat een onzin,ondanks dat ik zelf vegetarier ben krijgen mijn honden vlees ,ik doe mijn best om zoveel mogelijk vlees te kopen wat niet uit de bioindustrie komt voor mijn honden en vraag ,indien mogelijk,ook naar de herkomst van het vlees.
Kinderen eten en rauw voeren ik zie zelf het verband niet zo :denken:

Dieronvriendelijke methodes om je dieren te voeren dan wel te trainen vind ik verwerpelijk en zal ik dan ook nooit niet voor kiezen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hutsje schreef:
ik dacht eerder aan iets groters, zoals een koe, een hert, en daarna de postbode?
Komen jullie wel even helpen dan, ik denk dat Gol die postbode niet in 1 keer opkrijgt..
Hutsje
Zeer actief

Gollum schreef:
Hutsje schreef:
Komen jullie wel even helpen dan, ik denk dat Gol die postbode niet in 1 keer opkrijgt..
heb je geen vriezer?

wij doen niet aan kinderen, vinden we zielig en daar zit niet zoveel aan.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

schelsey schreef:
Rataplan schreef:
schelsey schreef:Bij katten alsook wilde dieren worden de prooien niet vrijgegeven, die lopen daar al en worden gepakt, als je een prooidier aankoopt en in de tuin zet en je hond erop loslaat is toch beetje anders vind ik, zou het nooit doen, dan mijn hond iets vangt in bos is al erg genoeg, maar om dat dit zelf nog extra in de hand te werken door ze levende prooidieren aan te bieden, neen.

alhoewel ik op een ander forum wel al verhalen heb gelezen dat sommige dit wel doen, ook op wilde katten, laten jagen en verscheuren

zelf dode prooidieren gaan bij mij wat te ver en dit word ook gegeven, meestal door nrv voeders

sonja
Werkelijk , heb je een linkje?
Het is werkelijk, heb zelf met die persoon nog in discutie geweest op dat forum, helaas kan ik er niet meer op, paar mensen hebben het zo ver gekregen dat ik geband werd, op zich niet erg, want werd toch maar triest van die verhalen,zeker omdat ik zelf ook katten heb.
:smile: ik blijf jou een zielig persoon vinden :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hutsje schreef:
Gollum schreef:
Hutsje schreef:
heb je geen vriezer?

wij doen niet aan kinderen, vinden we zielig en daar zit niet zoveel aan.
Ik heb nog wel een buurman in de aanbieding, een lekkere taaie. Eventueel kom ik hem zelf brengen, het zou wel mooi zijn als hij in 1x zou worden opgegeten, zonder sporen na te laten dus :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
maart
Zeer actief

waarom :19:

mensen die dode prooidieren geven (konijnen, eenden,...) gaan toch ook niet naar het mortuarium achter een dood kind gaan :19:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Een kat mag zelf wel muisjes vangen vind ik,maar honden expres levend voer geven thuis njet. :wink:

@johan

Terrariumliefhebbers zijn niet allemaal onwetend ivm het houden ervan,dat is hetzelfde als zeggen dat al degene die honden hebben ook onwetend zijn.
Een dier hoort misschien niet in een terrarium thuis ,welk dier dan wel in een kooi?
Het geven van levend voer aan terrariumdieren is niet bij wet verboden,worden ook verkocht en gekweekt daarvoor. :ok:
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

maart schreef:

mensen die dode prooidieren geven (konijnen, eenden,...) gaan toch ook niet naar het mortuarium achter een dood kind gaan :19:
Ik denk dat Thom bedoelt(sorry Thom als ik voor jou spreek)dat als je je honden laat jagen op dieren,dat het dan kan gebeuren dat ie op een dag iets pakt wat niet de bedoeling was.Dus bv de kat van de buren.Want thuis mag de hond dan jagen op alles wat door de tuin rent en buiten niet.Maar vertel dat die hond maar.....Dat heeft niets met Barf/NRV of wat voor voermethode te maken,maar meer met de gewoonte die je een dier aanleert.Al zullen er volgens mij maar zeer weinig mensen zijn die hun honden levende dieren aanbieden.
maart
Zeer actief

Tinker schreef:
maart schreef:

Ik denk dat Thom bedoelt(sorry Thom als ik voor jou spreek)dat als je je honden laat jagen op dieren,dat het dan kan gebeuren dat ie op een dag iets pakt wat niet de bedoeling was.Dus bv de kat van de buren.Want thuis mag de hond dan jagen op alles wat door de tuin rent en buiten niet.Maar vertel dat die hond maar.....Dat heeft niets met Barf/NRV of wat voor voermethode te maken,maar meer met de gewoonte die je een dier aanleert.Al zullen er volgens mij maar zeer weinig mensen zijn die hun honden levende dieren aanbieden.
zat mensen die jagen met hun hond, maar die gaan toch ook niet achter andere dieren aan :19:
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

maart schreef:
Tinker schreef:
maart schreef:

zat mensen die jagen met hun hond, maar die gaan toch ook niet achter andere dieren aan :19:
Dat is naar mijn idee toch iets heel anders dan prooidiertjes in je tuin loslaten om ze op te laten eten.
ranetje
Zeer actief

maart schreef:
Tinker schreef:
maart schreef:

:mrgreen:
Als het goed is niet 8)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Jasses ik moet er niet aan denken, ik vind het geven van beesten met huis en haar al vrij gruwelijk. Een hond is een hond en kan het prima met de resten van de mens doen al duizenden jaren, dus dat zal nog wel lukken.

Mensen die slangen levend zoogdier voeren daar zit een steekje aan los wat mij betreft. Zo'n jonge rat of muis expres in doodsangst brengen, ik snap niet dat iemand dat kan en die mensen daar heb ik dus ook echt helemaal niks mee.

Anne
maart
Zeer actief

Tinker schreef:
maart schreef:
Tinker schreef:
maart schreef: waarom :19:

Dat is naar mijn idee toch iets heel anders dan prooidiertjes in je tuin loslaten om ze op te laten eten.
dat is naar mijn idee een antwoord dat totaal niet op mijn opmerkingen slaat :mrgreen:

@ Ranetje: de honden van de jagers hier hebben nochtans nog nooit achter de koeien, paarden, schapen of achter kleine kinderen gezeten :19:
(natuurlijk ga ik ze niet tussen mijn konijnen loslaten :N: )
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

@anne

Er zijn ook slangen die vissen eten hoor.Vind het zelf ook niets.Elk levend dier dat wordt gevoederd.
Zelfs de maden,krekels en sprinkhanen leven nog. :19:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tinker schreef:
maart schreef:
Tinker schreef:
maart schreef: waarom :19:

Precies, honden die met de jagers mee gaan leren voornamelijk het wild apporteren of opjagen, maar niet opeten. Als je een hond leert om achter alles aan te rennen om in zijn voedselvoorziening te voorzien, ziet ie echt het verschil op een bepaald ogenblik niet meer tussen een konijn of een lammetje wat voor hem wegrent.

Ik vind het eigenlijk ook een zeer doorgeslagen toestand, dat levende prooidiertjes voeren, komt alleen maar voort in de brein van mensen die het lekker vinden om het gegil van een dier in angst en pijn te horen.
Anders ben je een grote vent/vrouw en draai je zelf dat beest even de nek om voordat je hem aan de hond voert.
Hondenvoedingsextremisme. :pffff:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

gotcha schreef:Een kat mag zelf wel muisjes vangen vind ik,maar honden expres levend voer geven thuis njet. :wink:

@johan

Terrariumliefhebbers zijn niet allemaal onwetend ivm het houden ervan,dat is hetzelfde als zeggen dat al degene die honden hebben ook onwetend zijn.
Een dier hoort misschien niet in een terrarium thuis ,welk dier dan wel in een kooi?
Het geven van levend voer aan terrariumdieren is niet bij wet verboden,worden ook verkocht en gekweekt daarvoor. :ok:
Er is wel verschil tussen een hamster in een ruime kooi en een reptiel in een terrarium.

Reptielen zullen nooit tamme dieren worden, zelfs niet na 100 generaties (op een paar uitzonderingen na).

Verder is het houden van reptielen niet zo eenvoudig en zijn er maar weinig mensen die het correct doen.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
ranetje
Zeer actief

maart schreef: @ Ranetje: de honden van de jagers hier hebben nochtans nog nooit achter de koeien, paarden, schapen of achter kleine kinderen gezeten :19:
(natuurlijk ga ik ze niet tussen mijn konijnen loslaten :N: )
Dat bedoelde ik :wink:
Vreemde katten zijn ook niet altijd veilig.

Het "grotere werk" laat mijn hond ook met rust hoor :ok: :wink:
Afbeelding
_diva_
Zeer actief

ik heb verschillende reptielen in huis en nog nooit problemen of wat dan ook gehad ze zitten en in ruime terrariums en hebben allen hunb eigen voedsel en verlichting alles in aangepast aan hun.
ik vin djuist opdat deze dieren nooit echt tam zullen worden ze fashinerend.
ze zijn apart en toch allen heel nieuwgierig mijn agamen vinden het echt wel leukn om af en toe uit het terrarium te komen vrouwtje zit dan op schoot en manlief loopt los rond heel leuk.

ik heb zelf konijnen en hamsters als huisdieren vanfaar dat ik die niet kan voeren het idee is voor mijn anders dan wanneer ik een dode muis voer.
maqar da shetzelfde dat ik geen paardenvlees mer eet zinds mijn eoigen paard geslacht is.........

gr gemma
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”