Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijzen trimsalon, nieuwsgierig

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Prijzen trimsalon, nieuwsgierig

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb vanmiddag mijn mix shih tzu naar de trimsalon gebracht. Had de vacht goed los, het is nogal een fijne en makkelijk klittende vacht....

Grote beurt, zonder wassen, 2,5 uur € 40,-
Gezien de tijd en het vakmanschap snap ik die prijs.

Ik betaalde twee jaar terug elders inclusief wassen € 36,-.
Ik zou denken dat dat niet uit kan dan?
Je moet toch je ruimte, je gereedschap hebben, BTW gaat eraf en het kost veel tijd.

Ik ben blij met de kleine :ok: hij ziet er weer tip top uit en volgende keer knip ik hem zelf weer. Als het model er goed inzit lukt dat wel met het goede gereedschap en de kennis van de workshop die ik gevolgd heb.

Wat betalen jullie voor welk ras hond? :wink:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Joy (kruising) is laatst door de trimmer geplukt en goed gekamt, oren nagekeken, nagels geknipt.
Ze is twee uur bezig geweest, en ik was ook 40 eurries kwijt. Alleen de trimmer komt bij ons aan huis :pffff:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
AnneMarie
Zeer actief

Handig aan huis, maar ik heb geen losse haren thuis en ben toen hij getrimd werd mooi een cappucino gaan drinken in de stad! :mrgreen: :ok:
Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Ik begon met Joep in Amersfoort bij een trim salon waar ze 65 euro vroegen. Daar werd hij gewassen, geknipt, oren, nagels enz. Ik ben na een jaartje overgestapt naar iemand die een eigen salon begon bij ons in de straat, zij vroeg 35 euro. Ook alles erop en eraan
Inmiddels ben ik verhuisd. De eerste keer ging ik naar een goed bekend staande trim salon, daar vroegen ze 45 euro voor de complete behandeling. Nu ben ik vorige week voor het eerst naar iemand geweest die ook bij ons op de hondenschool werkt. Zij trimt Joep voor 10 euro. ook de totale behandeling. Deze laatste vrouw doet het niet om van te leven maar doet het er voor de leuk bij..vandaar dat het zo goedkoop kan. Zij is wel bevoegd :ok:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Ik weet dat mijn moeder voor haar kruizing Maltezer 40 euro betaald.
Voor Mike heb ik het eens nagevraagd wat de kosten zijn van hem showklaar maken (dus wassen en de hele rambam), daar van zijn de kosten 60 euro, dat is dan wel bij iemand die gespecuialiseerd is in mijn ras en dat vond ik al een unicum met mijn ras.
Heb het toen niet laten doen, vond het achteraf wel erg prijzig, want hoeveel werk heb je verder van een herder en het wassen kan ik zelf ook... :pffff:
groetjes Diana

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Euro of 60 per hond (Golden Retrievers), met alles erop en eraan. Alles wat nodig is. Hoe lang ze er per hond mee bezig is weet ik niet, en maakt me niet uit. Ik kan ze 4 uur later weer ophalen.
Vroeguh, ging ik naar mijn eigen fokster of naar een andere Golden-fokker met een trimsalon in huis. Stukken goedkoper, maar mij kost het een hele dag. En ja, ik mag er dan wel bij blijven maar ik kan leukere bezigheden bedenken op een vrije dag.

Golden-fokkers weten heel goed hoe ze Goldens moeten knippen, maar ik weet nu dat er ook trimmers zijn die weten hoe dat moet. En dan kies ik voor professionaliteit. En heb daar graag wat euro's voor over. Het lijkt me voor de honden ook een stuk duidelijker.
Niet "Hoiiiii, we gaan naar de fokker...... owww shit, ik moet op tafel staan", maar gewoon "Ow kut, dit huis wil ik niet in hoor... hier moet ik op tafel staan."
Marion.

Rory schreef:Heb het toen niet laten doen, vond het achteraf wel erg prijzig, want hoeveel werk heb je verder van een herder en het wassen kan ik zelf ook... :pffff:
Wassen kan ik zelf absoluut niet op de manier waarop een trimmer dat met haar spullen kan hoor. En ik reken de prijzen niet om in tijd die een professional ermee kwijt is, maar in de tijd die ik er zelf mee kwijt zou zijn. Voor 60 euro per hond kan ik zelf niet aan gaan modderen :19:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Voor Benno betaalde ik de laatste keer 37,50. Voor Jip 40,- (die ene keer dat ik haar heb laten trimmen dan :wink: )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik vraag hier (Oosten des Lands) voor een Shih Tzu (of Maltezer/ Boomertje) €32,50 voor een grote beurt.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

voor diesel kost het 35 euro , en dan is ze rustig 2,5 uur bezig. Hij wordt gewassen, gedroogd, geknipt en geplukt waar nodig...
Ik vind het prima, maar wel goedkoop.
maar anders schijnen mensen niet meer te komen.
Schandalig hoor. ik geef ook altijd 40 euro.

Omdat hij die vachtverzorging zo'n drama vindt, en ik samen met hem , gaat hij inmiddels 4 keer per jaar.
Dan heeft de trimmer het makkelijker, en voel ik me minder schuldig over die haveloze vacht... En niet te verwaarlozen, het wassen en drogen bij haar in die op honden ingerichte salon vindt hij dus echt heerlijk.... Vooral het drogen...
Marion.

Daan schreef:voor diesel kost het 35 euro , en dan is ze rustig 2,5 uur bezig. Hij wordt gewassen, gedroogd, geknipt en geplukt waar nodig...
Ik vind het prima, maar wel goedkoop.
maar anders schijnen mensen niet meer te komen.
Schandalig hoor. ik geef ook altijd 40 euro.
Ik geef nooit fooi. Ik hou niet van fooien. Ik breng mijn hond niet naar een Zuid-Europese markt :N:

Als ik graag auto-matjes bij mijn nieuwe auto wil, betaal ik daar ook 400 euro voor. Dat staat op het prijskaartje. Dat moet het kosten, en dat heb ik er blijkbaar voor over.
Fooien moeten geven vind ik afschuwelijk :19:
AnneMarie
Zeer actief

Nou Marion, als mensen een fooi willen geven is daar toch niks mis mee?

Mijn trimsalon vraagt het volle pond,dat kan ook en dat kan daar omdat ze een goede naam hebben, een sjieke winkel en bij de stad zitten.

Maar niet iedereen kan misschien zo'n prijs vragen. :denken:
Marion.

AnneMarie schreef:Nou Marion, als mensen een fooi willen geven is daar toch niks mis mee?

Mijn trimsalon vraagt het volle pond,dat kan ook en dat kan daar omdat ze een goede naam hebben, een sjieke winkel en bij de stad zitten.

Maar niet iedereen kan misschien zo'n prijs vragen. :denken:
Natuurlijk is er niets mis met fooien. Ik vind het alleen erg lastig.

Ik vond het bv erg lastig om een vergoeding te bedenken voor het feit dat een fokker een hele dag met mijn hond bezig is. En daarnaast heel erg blij is dat ze de hond weer ziet, dat ze van mij hoort hoe het gaat.
Wat moet ik haar daar nu voor geven???

Voor zakelijke diensten, heb ik graag zakelijke tarieven. "Jij doet dit bij mijn hond omdat ik dat graag wil. Wat kost dat?". "Ik wil graag 2 pizza's geleverd hebben. Wat moet dat kosten?".
En daar zeg ik dan ja of nee tegen.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik geef ook niet echt fooien, maar rond het bij de trimster naar boven af.
Als een trimbeurt 60 euro zou kosten zou ik het niet doen. De fooi dan, de trimbeurt wel.
Maar hier gaan ze in de regio voor de laagste prijs, en dan vinden ze het , want het is maar voor de hond, nog veel.
Mijn afronding naar boven, is dus geen fooi, maar blijk van waardering.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik heb 45 euro betaald voor een complete beurt; dus eerst kammen, borstelen, nagels knippen, oren leegplukken, haren rond het poepertje wegknippen, wassen, fohnen (wat het langste duurde :smile: ) staartje maken :wink: en een vleugje hondenparfum. :N:
Het allebelangrijkste vond ik de manier waarop met mijn hond omgegaan werd ..... en dat was mij het geld wel waard :ok:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ik doe mijn honden zelf trimmen.

wat me opvalt bij diverse trimsalons is dat je voor een engelse springer meer moet betalen dan een engelse cocker, en dat terwijl een cocker meer werk is dan een springer :19:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb 2 jaar geleden Lyndie naar de trimsalon gebracht om haar te laten wassen/borstelen en wat laten bijknippen. Bij een collie komt dat neer op borsteltjes bij haar achterpoten knippen, voetjes netjes rond knippen en bij de oren netjes knippen.
Lyndie heeft altijd een vreselijk volle en dichte vacht gehad en tegen het einde van de rui kon ik er zelf niet meer goed doorheen komen. Alleen al het borstelen/kammen was al anderhalf uur werk, dan nog het badderen en droogföhnen nog eens anderhalf uur. Dat kostte mij toen € 50, vond ik een alleszins redelijke prijs.
Vorig jaar was het niet nodig omdat ze half kaal was van een vreselijke aanval van hotspots.
maar nu Lyndie in mei is gecastreerd heeft ze (waar ik al bang voor was) een typische castratenvacht gekregen. Nóg dichter, nóg voller en het lijkt wel nesthaar. Het klit ontzettend en zelfs anti-klittenshampoo helpt niet. Ik gebruik zelfs de 'verboden' :N: borstel (zgn. poedelborstel met pinnen) die absoluut wordt afgeraden bij collies. Maar anders kom ik er echt niet doorheen. En ik moet standaard elke anderhalve week bij haar oren de klitten gewoon wegknippen omdat er niet doorheen te komen is :jank: .
Gelukkig zie je niet dat er hele happen uit zijn geknipt, zoveel haar heeft ze. Dus in het voorjaar gaat ze weer naar de trimsalon voor de grote beurt. Ik weet niet hoeveel het me dan gaat kosten.

De anderen onderhoud ik gewoon zelf. Gelukkig dat Kyra geen castratenvacht heeft gekregen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Bij Yla groeien de nagels nogal snel. Ze loopt eigenlijk zelden op straat, maar altijd op de hei.
Dus 3x per jaar knippen is wel nodig. Zelf doen we het niet, omdat het leven erg vooraan zit. Bij da DA gaat het in elk geval automatisch, als ze voor haar enting komt.
We zijn hier in de buurt eens rond gaan bellen bij div. trimsalons, klinkt allemaal goed, totdat ze horen dat het om een volwassen rottie gaat, dan kan het niet meer. Voor nagels knippen bij de DA betalen we een klein consult. Maar eigenlijk is dit pure discriminatie...van de trimsalons.... :pffff:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

lieke schreef:Het klit ontzettend en zelfs anti-klittenshampoo helpt niet.
Ljennah is een Tibetaanse Terrier die momenteel begonnen is met de vachtwissel dus erg veel klitten. Ik gebruik goede hondenshampoo en conditioner, eventueel tussendoor Ice on Ice spray op de hardnekkige klitten die tussendoor ontstaan. Bij www.easy-groom.com bestel ik zowel de shampoo/conditioner als de Ice on Ice.
Misschien heb je iets aan deze tip.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Ik laat Joy en Tinus altijd aan huis trimmen/plukken. Ik woon in Almelo en dat meisje komt helemaal uit Enschede (waar ik ook gewoont heb, ze plukte Joy en Tinus ook al bij ons in Enschede). En dan doet ze de grote beurt met alles erop en eraan en ze vraagt maar 30 euro per hond. Dus daar kun je niks van zeggen....Ze doet het ook heel netjes en ze is gecertificeerd.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik betaal 60 euro voor mijn herder en daar zit alles bij in.
Het is een berg geld maar ik ben heel tevreden over deze salon en voor die 2x per jaar moet het maar.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Mijn kruising shih tzu maltezer betaal ik 34.50 voor, dan wordt hij gewassen, geknipt, beetje geschoren, oren en nagels gedaan. Gewoon complete grote beurt.

Na verhuizing van haar kant komt ze nu bij mij thuis.
Afbeelding
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Ik betaal 52.50€ voor Misty, een engelse cocker spaniel. Ze zijn dan ongeveer 3 uur met haar bezig.
Groetjes, Corrie en Misty
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Ik rond het af naar boven en betaal 60 euro voor een goed geknipte uitgedunde en 3x gewassen Golden, waar dik 3 uur aan wordt gefrummeld.
Het liefst bracht ik hem elke week: zalig zo'n schone zachte en lekker ruikende Golden in bed :mrgreen: :cheer: :cheer:
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

trimbeurt voor Quireste kost 40 euro, is een epagneul breton.
ze zijn dan van 9 tot 12 of van 9 tot 13 uur ongeveer bezig.

moet ie voor de show dan kan ik nadat ie getrimd is ook later nog binnenlopen als ik nog wat oneffenheden zie! vind ik persoonlijk prima service!

ook gaan ze prima met de honden om en dat is misschien wel het allerbelangrijkste!!!

gr laura
Laatst gewijzigd door laura23 op 11 dec 2007 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Misty 2 schreef:Ik betaal 52.50€ voor Misty, een engelse cocker spaniel. Ze zijn dan ongeveer 3 uur met haar bezig.
Mag ik vragen waar ze naar de trimmer gaat? Vind het nogal een bedrag voor een eng cocker
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

vosse schreef:
Misty 2 schreef:Ik betaal 52.50€ voor Misty, een engelse cocker spaniel. Ze zijn dan ongeveer 3 uur met haar bezig.
Mag ik vragen waar ze naar de trimmer gaat? Vind het nogal een bedrag voor een eng cocker

Hier in Hoogvliet bij de dierenartsen praktijk waar we altijd komen, zit ook 3 keer per week een trimster. Ze hebben daar echt die 3 uur voor Misty nodig, want jammer genoeg moesten we haar laten steriliseren en dat heeft de vacht geen goed gedaan. (heel dik en snel in de klit)
Groetjes, Corrie en Misty
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Misty 2 schreef:
vosse schreef:

Hier in Hoogvliet bij de dierenartsen praktijk waar we altijd komen, zit ook 3 keer per week een trimster. Ze hebben daar echt die 3 uur voor Misty nodig, want jammer genoeg moesten we haar laten steriliseren en dat heeft de vacht geen goed gedaan. (heel dik en snel in de klit)
Okay dan zal de prijs daar wel aan liggen denk ik
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Volgend jaar maart krijgen wij waarschijnlijk een volwassen gesteriliseerd Basset fauve de Bretagne teefje.
Maar we hebben nog nooit een ruwharige hond gehad. Mijn vraag is:
hoe vaak moet ze naar de trimsalon toe,en hoe weet je wanneer de vacht er aan toe is om geplukt te worden?
En wat gaat dat dan ongeveer kosten?
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

als een vacht plukrijp is kun je de haren er uit trekken zonder echt kracht uit te oefenen.
Maar als je als je haar hebt eens kennis gaat maken bij de trimsalon kun je daar gelijk alle vragen stellen en zullen zij ook wel vertellen wanneer ze ongeveer geplukt moet worden.
Het zal er ook vanaf hangen of er een stripvacht op zit of niet en hoe haar vacht is,mijn hond word nu als het lukt in een stripvacht gezet en dan zal ie om de 12-16weken geplukt gaan worden.
oh en ik betaal 45-50euro
groetjes eefje
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”