Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Baarmoeder
Moderator: moderatorteam
-
Poppetje
- Zeer actief
Baarmoeder
Hallo,
Zijn er mensen die bij hun hond de hele baarmoeder weg hebben moeten laten halen? Of die er zelf voor gekozen hebben om dit te doen?
En wat waren de gevolgen...kreeg ze ander gedrag?
Zijn er mensen die bij hun hond de hele baarmoeder weg hebben moeten laten halen? Of die er zelf voor gekozen hebben om dit te doen?
En wat waren de gevolgen...kreeg ze ander gedrag?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bij Yla hebben we na haar loopsheid ( de 1e keer) na 3 maanden alles laten weghalen. Ze was heel erg schijnzwanger, dat was op zich niet het ergste probleem, maar ze had ook al een beginnende baarmoederontsteking, dat was voor ons de reden voor een volledige castratie.
Eigenlijk zie ik nu ( na 3 jaar) niet zoveel verandering in haar gedrag. Misschien is ze iets meer een bith geworden, maar nog altijd heel sociaal naar mensen en dieren.
Eigenlijk zie ik nu ( na 3 jaar) niet zoveel verandering in haar gedrag. Misschien is ze iets meer een bith geworden, maar nog altijd heel sociaal naar mensen en dieren.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Bij allebei onze teven is de baarmoeder verwijderd tijdens de castratie. Dit is destijds gedaan, omdat ze allebei na de loopsheid een baarmoederontsteking overhielden. Ander gedrag heb ik bij beide teven niet gemerkt na deze castratie.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
-
Poppetje
- Zeer actief
Ja eigenlijk van allebei. In mijn geval is het zo dat ze om de 3maanden loops is, en hier best wel veel last van heeft. Haar gedrag veranderd van de ene op de andere dag. Daarbij krijgt ze bij elke loopsheid meer kans op kanker en dat wil ik ook voorkomen/bestrijden. Samen met de DA heb ik dus besloten om haar te laten helpen, en omdat ze zovaak loops is denken ze dat haar baarmoeder niet meer "schoon" is en willen ze die ook laten verwijderen. Maar daar doen ze pas uitspraak over als ze op de operatietafel ligt.Inge O schreef:bedoel je nu gedragsverandering na wegnemen van alleen maar de baarmoeder, of van de baarmoeder + eierstokken?
in het eerste geval zijn er helemaal geen veranderingen te verwachten, in het tweede geval kan het zo zijn dat een teefje ietsjes pittiger wordt van karakter. ik heb die verandering tot nu toe nog bij één van mijn teefjes gehad en dan ook maar in die mate dat het totaal geen consequenties had.
Maar van de baarmoeder opzich komen er dus geen verdere nadelen.
- nicole12
- Vaste gebruiker
Bij Noa een golden retriever hebben ze op de ok besloten de baarmoeder weg te halen ivm ontstekingen.
Daarna is ze rond de loopsheid nog erg aantrekkelijk voor reuen en heeft grote bananen.
Dit hoeft niets met het verwijderen van de baarmoeder te maken te hebben.
Noa is echter erg onzeker en door haar te laten helpen hoopten we dat ze niet meer bereden zou worden door reuen.
Dit heeft dus anders uitgepakt,en is voor haar heeeeeeeel vervelend.
Wees dus voorzichtig en laat je goed informeren.
Daarna is ze rond de loopsheid nog erg aantrekkelijk voor reuen en heeft grote bananen.
Noa is echter erg onzeker en door haar te laten helpen hoopten we dat ze niet meer bereden zou worden door reuen.
Lex (DD) Noa(GR) Dusty (YT)
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Nicole,nicole12 schreef:Bij Noa een golden retriever hebben ze op de ok besloten de baarmoeder weg te halen ivm ontstekingen.
Bedoel je nu dat jouw teefje geen baarmoeder meer heeft, maar nog wel loops wordt?!
Groetjes, Karen
- nicole12
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als een teef tijdens de loopsheid bananen in de oren heeft, blijft dat zo als je alleen de baarmoeder laat verwijderen.Poppetje schreef:Ja eigenlijk van allebei. In mijn geval is het zo dat ze om de 3maanden loops is, en hier best wel veel last van heeft. Haar gedrag veranderd van de ene op de andere dag. Daarbij krijgt ze bij elke loopsheid meer kans op kanker en dat wil ik ook voorkomen/bestrijden. Samen met de DA heb ik dus besloten om haar te laten helpen, en omdat ze zovaak loops is denken ze dat haar baarmoeder niet meer "schoon" is en willen ze die ook laten verwijderen. Maar daar doen ze pas uitspraak over als ze op de operatietafel ligt.Inge O schreef:bedoel je nu gedragsverandering na wegnemen van alleen maar de baarmoeder, of van de baarmoeder + eierstokken?
in het eerste geval zijn er helemaal geen veranderingen te verwachten, in het tweede geval kan het zo zijn dat een teefje ietsjes pittiger wordt van karakter. ik heb die verandering tot nu toe nog bij één van mijn teefjes gehad en dan ook maar in die mate dat het totaal geen consequenties had.
Maar van de baarmoeder opzich komen er dus geen verdere nadelen.
Bij een loopsheid om de drie maanden zou ik overwegen om de eierstokken weg te laten halen. En de baarmoeder als die niet schoon blijkt te zijn.
Rana werd ook om de drie maanden loops, was extreem schijnzwanger en was dus eigenlijk maar enkele weken per jaar een "gewone" hond.
Ik heb alleen de eierstokken laten verwijderen. De baarmoeder was schoon en die is dus blijven zitten.
Ze is nu bijna 8 jaar.
Ze is veel gelijkmatiger dan voor de castratie en dus veel beter te hanteren
-
Poppetje
- Zeer actief
Ja de eierstokken gaan en zoiezo uit. Maar omdat om de 3maanden loops wel erg veel was zei de DA dat als de baarmoeder niet schoon was die er ook uit ging. En toen vroeg ik me dus af of dat ook nog veranderingen mee brengt.ranetje schreef:Als een teef tijdens de loopsheid bananen in de oren heeft, blijft dat zo als je alleen de baarmoeder laat verwijderen.Poppetje schreef:Ja eigenlijk van allebei. In mijn geval is het zo dat ze om de 3maanden loops is, en hier best wel veel last van heeft. Haar gedrag veranderd van de ene op de andere dag. Daarbij krijgt ze bij elke loopsheid meer kans op kanker en dat wil ik ook voorkomen/bestrijden. Samen met de DA heb ik dus besloten om haar te laten helpen, en omdat ze zovaak loops is denken ze dat haar baarmoeder niet meer "schoon" is en willen ze die ook laten verwijderen. Maar daar doen ze pas uitspraak over als ze op de operatietafel ligt.Inge O schreef:bedoel je nu gedragsverandering na wegnemen van alleen maar de baarmoeder, of van de baarmoeder + eierstokken?
Maar van de baarmoeder opzich komen er dus geen verdere nadelen.![]()
Bij een loopsheid om de drie maanden zou ik overwegen om de eierstokken weg te laten halen. En de baarmoeder als die niet schoon blijkt te zijn.
Rana werd ook om de drie maanden loops, was extreem schijnzwanger en was dus eigenlijk maar enkele weken per jaar een "gewone" hond.
Ik heb alleen de eierstokken laten verwijderen. De baarmoeder was schoon en die is dus blijven zitten.
Ze is nu bijna 8 jaar.
Ze is veel gelijkmatiger dan voor de castratie en dus veel beter te hanteren
Dus zeker is dat de eierstokken eruit gaan. En als de baarmoeder niet schoon genoeg is gaat die er ook uit.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De baarmoeder er in of er uit maakt geen verschilPoppetje schreef: Ja de eierstokken gaan en zoiezo uit. Maar omdat om de 3maanden loops wel erg veel was zei de DA dat als de baarmoeder niet schoon was die er ook uit ging. En toen vroeg ik me dus af of dat ook nog veranderingen mee brengt.
Dus zeker is dat de eierstokken eruit gaan. En als de baarmoeder niet schoon genoeg is gaat die er ook uit.
-
Poppetje
- Zeer actief
Ok hardstikke goed. Vond het zo cru klinken, maar inderdaad de DA zei ook dat het geen verschil maakt. Dan kan ik dus met een gerust hart over 2maanden haar laten helpenranetje schreef:De baarmoeder er in of er uit maakt geen verschilPoppetje schreef: Ja de eierstokken gaan en zoiezo uit. Maar omdat om de 3maanden loops wel erg veel was zei de DA dat als de baarmoeder niet schoon was die er ook uit ging. En toen vroeg ik me dus af of dat ook nog veranderingen mee brengt.
Dus zeker is dat de eierstokken eruit gaan. En als de baarmoeder niet schoon genoeg is gaat die er ook uit.![]()
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Nicole,nicole12 schreef:hoi Karen,ze heeft inderdaad geen baarmoeder meer.
Ze word ook niet loops in de zin van bloedverlies,maar loops kwa gedrag.
Sorry als ik daar onduidelijk in was,voor haar is dit echter heel vervelend,omdat ze door dat rijden van mannetjes nog veel onzekerder wordt.
O.k., ik snap 'm!
Je bedoelt dus dat jouw teef rond de periode's dat ze eigenlijk loops had moeten worden heel aantrekkelijk wordt voor reuen? Maar verandert ze zelf tijdens die periode's ook (behalve dat ze onzeker wordt, doordat alle reuen op haar willen rijden)? Merk je ook andere veranderingen in haar gedrag rondom die periode?
Groetjes, Karen
- nicole12
- Vaste gebruiker
Hoi scooby,
Ja,ze wordt een weglopertje in de zin dat mevrouw bepaald waar we heen gaan en wanneer we weer terug gaan.
Het vervelendst vindt ik het dat ze op haar willen rijden,want daar wordt ze super onzeker van.
Lex de duitse dog wil dan ook altijd een ritje maken,wat voor haar als onzekere muts erg lastig is.
Volgens de da,want ik ben er wel mee terug geweest moet je rond de loopsheid hormonen laten prikken.
Hij zegt dat het kan gebeuren dat er nog iets achter is gebleven en dan moet ze dus weer onder het mes.
Ik wacht de volgende loopsheid dus af en laat dan prikken.
Groetjes Nicole
Ja,ze wordt een weglopertje in de zin dat mevrouw bepaald waar we heen gaan en wanneer we weer terug gaan.
Het vervelendst vindt ik het dat ze op haar willen rijden,want daar wordt ze super onzeker van.
Lex de duitse dog wil dan ook altijd een ritje maken,wat voor haar als onzekere muts erg lastig is.
Volgens de da,want ik ben er wel mee terug geweest moet je rond de loopsheid hormonen laten prikken.
Hij zegt dat het kan gebeuren dat er nog iets achter is gebleven en dan moet ze dus weer onder het mes.
Ik wacht de volgende loopsheid dus af en laat dan prikken.
Groetjes Nicole
Lex (DD) Noa(GR) Dusty (YT)
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Nicole,
Hormonen prikken, klinkt gelijk al wel vrij enstig. Heb je het al eens geprobeerd met middeltjes als 'Reu weg'?
Hormonen prikken, klinkt gelijk al wel vrij enstig. Heb je het al eens geprobeerd met middeltjes als 'Reu weg'?
Groetjes, Karen
- nicole12
- Vaste gebruiker
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Nicole,
Het lijkt me zeker heel vervelend voor jouw teef. Hopelijk komt er snel een oplossing voor! Sterkte!
Het lijkt me zeker heel vervelend voor jouw teef. Hopelijk komt er snel een oplossing voor! Sterkte!
Groetjes, Karen