Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Onze Winx kon niet zo goed alleen thuisblijven. Nu gaat dat heel goed, ze blaft/jankt bijna niet meer .
Maar ze heeft nu wel een andere hobby gevonden tijdens onze afwezigheid, namelijk slopen .
Dit kan ik voor een groot deel oplossen door alle rondslingerende troep goed op te ruimen voordat ik vertrek (is het huis tenminste netjes opgeruimd da's dan wel weer een voordeel ). Maar het lijkt er dus op dat ze zich verveeld. Hebben jullie tips voor mij voor veilig speelgoed waar Winx alleen mee kan blijven? Ik had al gedacht aan flosstouw maar is dat wel veilig? Tips zijn van harte welkom
Flostouw zou ik niet doen. Die van mij sloopte dat compleet en at daarbij ook wel ns draden op, met als gevolg darmontsteking.
Heb je een kong? Daarmee laat ik hem wel alleen.. Kong vullen, in de vriezer en als ik wegga, krijgt hij de kong.
Een kong zat ik inderdaad ook al aan te denken, en dan gewoon vullen met wat lekkers. Een flos touw zou ik ook niet doen, die zijn hier ook al meerdere malen gesloopt .
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo één twee drie niks anders kan bedenken....Maar er reageerd zo vast nog wel iemand met nog meer goede tips
Een Kong en een voerbal met een klein handjevol brokken er in.
Beide "verstoppen" in huis, liefst met een vast ritueeltje vooraf zodat de hond weet dat ze even alleen gaat zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Een kong krijgt ze meestal al. Maar ze heeft in no-time de inhoud eruit en gaat dan op zoek naar iets anders om mee te rommelen .
Ze haalt bijvoorbeeld stukken hout uit de mand die eigenlijk voor de haard bestemd zijn en knaagt die in duizend stukjes . Die mand gaat nu dus ook de bijkeuken in als we weg gaan. Ik heb trouwens al geprobeerd om Winx gewoon in de bench te doen of weg te sluiten in een ruimte waar ze geen kwaad kan. Maar dan raakt ze in paniek en gaat dan weer blaffen en janken. Ik hoop het op te kunnen lossen met gewoon wat leuke speeltjes en dan mag ze wat mij betreft lekker in de huiskamer blijven.
Does schreef:Een kong krijgt ze meestal al. Maar ze heeft in no-time de inhoud eruit en gaat dan op zoek naar iets anders om mee te rommelen .
Ze haalt bijvoorbeeld stukken hout uit de mand die eigenlijk voor de haard bestemd zijn en knaagt die in duizend stukjes . Die mand gaat nu dus ook de bijkeuken in als we weg gaan. Ik heb trouwens al geprobeerd om Winx gewoon in de bench te doen of weg te sluiten in een ruimte waar ze geen kwaad kan. Maar dan raakt ze in paniek en gaat dan weer blaffen en janken. Ik hoop het op te kunnen lossen met gewoon wat leuke speeltjes en dan mag ze wat mij betreft lekker in de huiskamer blijven.
Misschien is een nyla bone een oplossing dat is gemaakt van het aller sterkste nylon dat er is, je kunt ze bestellen via internet. Ik heb er hier ook een van. En die gaat inmiddels al wel een jaar mee
KONG
Ballen van groot naar klein
allerlei knuffels ( die slopen ze soms wel eens haha )
grote kluiven en botten
piepbeestjes e.d.
speeltjes zelfgemaakt van oude sokken ( dat vinden ze geniaal )
maar dan nog slopen ze weleens hun kleedjes en hun eigen stoelen gaan er langzaam maar zeker ook aan
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ja een kong inderdaad en wat ander soort gelijk speelgoed waar zij ook wel even mee bezig is om het lekker eruit te krijgen dat is op dit moment het enige wat ik kan bedenken zodat ze bezig is en niet met andere spullen gaat klooien
Ga gewoon een voorraad speeltjes kopen! Piepspeeltjes (hele flexibele, die gaan het langst mee), ballen groot/klein/hard/zacht en stoffen speeltjes e.d. een flos (gewoon eerst aan kijken wat je hond ermee doet) en eventueel een groot (Echt groot!) bot of nep bot.
Elke keer wat anders geven zodat het leuk blijft.
boxersien schreef:Ga gewoon een voorraad speeltjes kopen! Piepspeeltjes (hele flexibele, die gaan het langst mee), ballen groot/klein/hard/zacht en stoffen speeltjes e.d. een flos (gewoon eerst aan kijken wat je hond ermee doet) en eventueel een groot (Echt groot!) bot of nep bot.
Elke keer wat anders geven zodat het leuk blijft.
Ik vind het zelf eng om bepaalde speeltjes in huis te laten slingeren..
piepbal, tennisbal ed daar spelen we mee als ik er ben maar verdwijnen als ik weg ga.. ik ben doodsbenauwd dat ie dat kapot kauwt en stukjes doorslikt.. zijn blok laat ik nog weleens liggen.. nylon drijf blok. . maar als ik thuis kom ligt dat negen van de tien keer nog op de plek.. meneer slaapt denk de hele dag
Vanochtend kwam ik thuis en toen had ze een waxinelichtje uit het houdertje geprutst en half opgegeten (en versnipperd)
Ze is er misselijk van geworden en heeft ook wat schuim gespuugd
Balletjes en piepbeestjes durf ik ook niet te laten liggen, want ik ben toch bang dat ze er stukjes van doorslikt mocht ze het echt kapot krijgen.
Maar aangezien het soms maar om een kwartiertje afwezigheid gaat, een paar keer per dag, wil ik eigenlijk niet telkens met voedsel aan de slag.
Petstage Orka heeft leuke en zeer stevige speeltjes. Ik heb voor Luka de Orka chew jack en die is nog steeds heel (terwijl Luka werkelijk alles stuk krijgt>> ook de nylabones!)
Blijkbaar heeft ze nu een andere manier gevonden om haar ongenoegen over het alleen zijn te uiten, dat zit dus nog niet goed. Heb je al eens een DAP-stekker geprobeerd? Dat zou kunnen helpen om haar gerust te stellen wanneer ze alleen is.
Ik zou op zich niet zomaar allerlei speelgoed en of kauwartikelen geven terwijl je er niet bent. Stel dat er wat mis gaat. Een kong vind ik wel veilig speelgoed.