Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rimadyl voor Patella Luxatie? *bij Crama geweest!*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Rimadyl voor Patella Luxatie? *bij Crama geweest!*

Ongelezen bericht door Ianthe »

We zijn net van de DA terug we moesten voor Scence een prikje halen en hebben dus meteen even laten voelen of Xena eventueel PL zou kunnen hebben. De DA dacht van niet en dacht eraan dat ze pijn had aan iets, daarom heeft ze Rimadyl megegeven voor 1 week. Wat zouden jullie doen? De Rimadyl een weekje geven met aangepaste beweging of het laten staan voor noodgevallen (het zijn 7 tabletjes)
Laatst gewijzigd door Ianthe op 29 nov 2007 18:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Waarom zou je denken dat ze PL zou kunnen hebben? Loopt ze al geruimte tijd mank of op een vreemde manier?
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Waarom zou je denken dat ze PL zou kunnen hebben? Loopt ze al geruimte tijd mank of op een vreemde manier?
Ze hinkte toen ze 10 maanden was af en toe met links, toen ze een jaar was regelmatig met links. En nu is ze ook begonnen met rechts. Ze hinkt tijdens wandelingen regelmatig met links en dan zo'n 3 tot 5 stapjes houd ze haar pootje opgetild. Met rechts nooit vaker dan 1 stapje.
Ze laat geen pijn merken als je aan haar poten zit en springt rent en doet graag.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

XenaScence schreef:
Tamara en Bowie schreef:Waarom zou je denken dat ze PL zou kunnen hebben? Loopt ze al geruimte tijd mank of op een vreemde manier?
Ze hinkte toen ze 10 maanden was af en toe met links, toen ze een jaar was regelmatig met links. En nu is ze ook begonnen met rechts. Ze hinkt tijdens wandelingen regelmatig met links en dan zo'n 3 tot 5 stapjes houd ze haar pootje opgetild. Met rechts nooit vaker dan 1 stapje.
Ze laat geen pijn merken als je aan haar poten zit en springt rent en doet graag.

Wat wil je bereiken met de Rymadill te laten staan? Ik snap je vraag in deze daarom ook niet zo :denken:

De Rymadill overweeg je te laten staan (anders vraag je het niet) en dan? Hoe wil je dan verder?
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:
XenaScence schreef:

Wat wil je bereiken met de Rymadill te laten staan? Ik snap je vraag in deze daarom ook niet zo :denken:

De Rymadill overweeg je te laten staan (anders vraag je het niet) en dan? Hoe wil je dan verder?
Ik vraag me af of het verstandig is om pijnstillers in een hond te 'gooien' die al 5 maanden hinkt en geen verdere klachten vertoond. Het liefst zouden we een afspraak met de orthopeed hebben maar naar tig keren bellen horen we nogsteeds alleen maar een antwoorapparaat :boos:

Ik vraag me dus eigenlijk af of we met die Rymadill wat opschieten of alleen maar voor niets pijnstillers geven. :denken:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

XenaScence schreef:Ik vraag me af of het verstandig is om pijnstillers in een hond te 'gooien' die al 5 maanden hinkt en geen verdere klachten vertoond. Het liefst zouden we een afspraak met de orthopeed hebben maar naar tig keren bellen horen we nogsteeds alleen maar een antwoorapparaat :boos:

Ik vraag me dus eigenlijk af of we met die Rymadill wat opschieten of alleen maar voor niets pijnstillers geven. :denken:
Als mijn hond al 5!!! maanden hinkt had ik toch wel iets beter m'n best gedaan om contact te krijgen met de orthopeed. Zijn er geen foto's gemaakt door je eigen DA? Wat zegt je DA er zelf van?

Zomaar pijnstillers in een hond gooien zou ik ook niet doen. Maar een hond die al 5 maanden hinkt zou ik dat toch eens geven en idd even aan de lijn uitlaten. Eens kijken wat het doet. Je moet toch ergens beginnen?

Een DA heeft praat niet altijd maar poep... :wink: Je moet ook ergens vertrouwen in hebben wat betreft de DA en daardoor verder kunnen komen met de klachten.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik snap je wel hoor, Rimadyl is een pijnstiller, maar als er geen tekenen van pijn zijn, dan lijkt het onlogisch om ze te geven. Desondanks zou ik ze een weekje geven om te kijken of daardoor het hinken ook minder wordt. Dan kan je pas echt constateren of er daadwerkelijk iets aan de hand is. Ik zou zeker door blijven zoeken naar een orthopeed! :ok:
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:
XenaScence schreef:Ik vraag me af of het verstandig is om pijnstillers in een hond te 'gooien' die al 5 maanden hinkt en geen verdere klachten vertoond. Het liefst zouden we een afspraak met de orthopeed hebben maar naar tig keren bellen horen we nogsteeds alleen maar een antwoorapparaat :boos:

Als mijn hond al 5!!! maanden hinkt had ik toch wel iets beter m'n best gedaan om contact te krijgen met de orthopeed. Zijn er geen foto's gemaakt door je eigen DA? Wat zegt je DA er zelf van?

Zomaar pijnstillers in een hond gooien zou ik ook niet doen. Maar een hond die al 5 maanden hinkt zou ik dat toch eens geven en idd even aan de lijn uitlaten. Eens kijken wat het doet. Je moet toch ergens beginnen?

Een DA heeft praat niet altijd maar poep... :wink: Je moet ook ergens vertrouwen in hebben wat betreft de DA en daardoor verder kunnen komen met de klachten.
Dit is de eerste keer dat we contact hebben met die DA.

Overigens hebben we nog niets ondernomen voor het hinken omdat ze er geen last van schijnt te hebben. Ook hinkt ze niet de hele dag door maar alleen na inspanning zoals ergens op af rennen of wild zijn en spelen.
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Ik zou er toch een keer door een deskundige naar laten kijken. Dan weet je het iig zeker.
Welke otthopeed probeerde je te bellen?
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Mijn hond heeft patella lux. naar lateraal. Hij heeft er ogenschijnlijk geen pijn aan, maar veroorzaakt wel last. Rymadil hielp dus niet hiertegen.

Of het echt een PL is, zie je b.v. op bepaalde momenten gaat ie raar lopen, soort van kikkersprongetje met de achterpoot.
Ik zou idd even langs de orthopeed gaan voor uitsluitsel.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Yèti schreef:Ik zou er toch een keer door een deskundige naar laten kijken. Dan weet je het iig zeker.
Welke otthopeed probeerde je te bellen?
Crama in Rotterdam.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Het zou kunnen dat je da de Rimadyl heeft voorgeschreven om te zien of ze pijn heeft. Als ze mét Rimadyl goed loopt zou je kunnen concluderen dat dat zo is (pijn). Anders begrijp ik er ook niet zoveel van :19:

Ik heb trouwens nooit moeite gehad om Crama te bereiken; heb hem al een paar maal acuut nodig gehad en kon hem via het normale nummer bereiken (heb ook zijn 06-nummer maar daar wil ik liever geen gebruik van maken) :denken:
Gr. Marijke
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Xena staat nou vandaag 4 dagen op Rimadyl. En gelukkig helpt het! Ze hinkt nog steeds wel met haar pootjes maar ze is weer vrolijk en kijkt weer uit haar ogen zoals vanouds. Ze heeft nu niet meer van de grote ogen met enorme pupillen maar haar gewone mooie amandelvormige oogjes die rust uitstralen. Haar blik is echt verbeterd, ook rent ze meer tijdens de wandeling en speelt ze meer met Scence. We proberen zeker Crama te pakken te krijgen voor een afspraak, hopelijk is het oparabel want ze heeft zeker pijn (anders zou het met pijnstiller niet beter gaan). Maar voor nu hebben we gelukkig ons meissie weer een beetje terug :lief:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Ianthe schreef:Xena staat nou vandaag 4 dagen op Rimadyl. En gelukkig helpt het! Ze hinkt nog steeds wel met haar pootjes maar ze is weer vrolijk en kijkt weer uit haar ogen zoals vanouds. Ze heeft nu niet meer van de grote ogen met enorme pupillen maar haar gewone mooie amandelvormige oogjes die rust uitstralen. Haar blik is echt verbeterd, ook rent ze meer tijdens de wandeling en speelt ze meer met Scence. We proberen zeker Crama te pakken te krijgen voor een afspraak, hopelijk is het oparabel want ze heeft zeker pijn (anders zou het met pijnstiller niet beter gaan). Maar voor nu hebben we gelukkig ons meissie weer een beetje terug :lief:
Fijn dat het beter met d'r lijkt te gaan!

Blijkbaar had ze toch meer last dan alleen maar hinken :wink:
Ianthe schreef: Overigens hebben we nog niets ondernomen voor het hinken omdat ze er geen last van schijnt te hebben. Ook hinkt ze niet de hele dag door maar alleen na inspanning zoals ergens op af rennen of wild zijn en spelen.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

We hebben een afspraak bij Crama voor 29 November! :ok:

We willen alleen wel graag meer Rimadyl want we hebben nog maar 2 pilletjes. Nu hebben we toch onze DA gebeld maar ze willen niet meer dan 4 pilletjes geven. Is dat niet erg raar? :denken:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ianthe schreef:We hebben een afspraak bij Crama voor 29 November! :ok:

We willen alleen wel graag meer Rimadyl want we hebben nog maar 2 pilletjes. Nu hebben we toch onze DA gebeld maar ze willen niet meer dan 4 pilletjes geven. Is dat niet erg raar? :denken:
Tja op zich wel, want Rimadyl is (nog) vrij verkrijgbaar. En goedkoper dan bij de d.a.!
Maar heb je dan niet gevraagd naar de reden hiervan????????Zou ik zelf benieuwd naar zijn. Op zich niet mis hoor, Rimadyl is geen snoepgoed.............. :wink:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

yuki schreef:

Tja op zich wel, want Rimadyl is (nog) vrij verkrijgbaar. En goedkoper dan bij de d.a.!
Maar heb je dan niet gevraagd naar de reden hiervan????????Zou ik zelf benieuwd naar zijn. Op zich niet mis hoor, Rimadyl is geen snoepgoed.............. :wink:
Nee niet naar gevraag, mijn moeder belde :wink: Maar je kan Rimadyl in principe nog bij de dierenwinkel krijgen dus?
Afbeelding
hercujess

Ianthe schreef:
yuki schreef:

Nee niet naar gevraag, mijn moeder belde :wink: Maar je kan Rimadyl in principe nog bij de dierenwinkel krijgen dus?
Ja, wij verkopen het ook, ook via onze webshop vanaf overmorgen :mrgreen:
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

We zijn vandaag bij Crama geweest, joh wat was hij goed met Xena zeg. Dit was de eerste DA die lekker de tijd nam om de hond te laten wennen en om alles goed uit te zoeken (in totaal 3 uur!)
Ze is goed onderzocht, eerst heeft hij gevoeld aan haar achterpoten, heupen en rug, dat voelde allemaal goed. Vervolgens spierverslappers en röntgenfoto's van de knieën, heupen en rug, en toen nog een keer voelen toen de spierverslappers nog werkten
De uitslag:
Goede heupen, goede rug en goede knieën :cheer: Volgens hem was het echt een tic, hij zei dat dat steeds vaker voorkwam en dat ze nog steeds aan het onderzoeken waren waardoor dat kwam, we gaan nog wel filmpjes opsturen zodat hij het ook kan zien. Maar in ieder geval zijn we erg opgelucht dat ze dus geen pijn heeft en geen afwijkingen (behalve dan een tic) :wink:

Waarschijnlijk leek de Rimadyl te werken omdat het een 'doping' effect gaf en de schijnzwangerschap ten einde liep. Xena gedroeg zich namelijk de afgelopen 5 dagen (dus zonder Rimadyl) hetzelfde als met Rimadyl. Er werd wel verteld om net zoals iedere andere hond op te passen met stokken en ballen gooien en zeker niet op een gladde vloer.

Misschien al wel erg kort door de bocht maar zou er behendigheid mogelijk zijn?
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Nou zeg gelukkig is het allemaal goed afgelopen. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ianthe schreef:We zijn vandaag bij Crama geweest, joh wat was hij goed met Xena zeg. Dit was de eerste DA die lekker de tijd nam om de hond te laten wennen en om alles goed uit te zoeken (in totaal 3 uur!)
Ze is goed onderzocht, eerst heeft hij gevoeld aan haar achterpoten, heupen en rug, dat voelde allemaal goed. Vervolgens spierverslappers en röntgenfoto's van de knieën, heupen en rug, en toen nog een keer voelen toen de spierverslappers nog werkten
De uitslag:
Goede heupen, goede rug en goede knieën :cheer: Volgens hem was het echt een tic, hij zei dat dat steeds vaker voorkwam en dat ze nog steeds aan het onderzoeken waren waardoor dat kwam, we gaan nog wel filmpjes opsturen zodat hij het ook kan zien. Maar in ieder geval zijn we erg opgelucht dat ze dus geen pijn heeft en geen afwijkingen (behalve dan een tic) :wink:

Waarschijnlijk leek de Rimadyl te werken omdat het een 'doping' effect gaf en de schijnzwangerschap ten einde liep. Xena gedroeg zich namelijk de afgelopen 5 dagen (dus zonder Rimadyl) hetzelfde als met Rimadyl. Er werd wel verteld om net zoals iedere andere hond op te passen met stokken en ballen gooien en zeker niet op een gladde vloer.

Misschien al wel erg kort door de bocht maar zou er behendigheid mogelijk zijn?
Klinkt hetzelfde als Jamey? wel hupsen, maar geen afwijking te vinden... Ik mocht gewoon behendigheid doen van orthopeed...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
hercujess

Een hond met een tic; een teckel :mrgreen: :mrgreen:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

hercujess schreef:Een hond met een tic; een teckel :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: tja, ze noemen het wel JR, maar in feite zijn vele van die black en tan gevallen x teckels natuurlijk dus ik ga hier in mee :mrgreen: gewoon een halve teckel!

Behendigheid zou ik wel aandurven met een kleine hond die helemaal goed is qua bouw. Je onderzoek is niet voor niets geweest in elk geval!! Je weet nu dat er niets aan de hand is en dat je een super hondje heb qua gezondheid! Je kan het anders treffen :jank:
hercujess

Oeps, Xena en Scence door elkaar gehaald...nou ja, JR's zijn nog gekker ;-)
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

hercujess schreef:Oeps, Xena en Scence door elkaar gehaald...nou ja, JR's zijn nog gekker ;-)
:P
En yorkies?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”