Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dante is gecastreerd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Dante is gecastreerd

Ongelezen bericht door Moon »

Gisteren is het dan toch nog gebeurd.. Zie dit topic;
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=126008
Gelukkig weer heel goed verlopen met de narcose; het lijkt er op dat de da nu het juiste 'gifmengsel' gevonden heeft voor hem; weer geen ademstilstanden en zuurstoftekorten gehad :ok:
Verder kwam hij gisterenavond alweer met een speeltje aanlopen en vond het gek dat ik daar even nog niet op inging :wink: .
Gr. Marijke
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb dat hele topic gelezen en niet gereageerd,maar hier dan wel even.
Fijn dat alles goed gegaan is :ok:
Let je er vanaf nu wel heel erg op dat je hem niet te veel eten geeft?Max is ook gecastreerd en hem heb ik meteen na de castratie een kwart minder voer gegeven en dat opgevangen met heel veel groente zodat hij geen hongergevoel had.Dat heb ik langzaamaan weer verminderd trouwens.
Tsja,en het gedrag....Max is nog steeds gecharmeerd van een loopse dame(Bente bijv) maar werd veel beter hanteerbaar en hij liep ook geen drukke straten meer over enzo.Maar hij weet dus nog steeds waar Abraham nou die mosterd haalde :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moon
Zeer actief

marian* schreef:Ik heb dat hele topic gelezen en niet gereageerd,maar hier dan wel even.
Let je er vanaf nu wel heel erg op dat je hem niet te veel eten geeft?Max is ook gecastreerd en hem heb ik meteen na de castratie een kwart minder voer gegeven en dat opgevangen met heel veel groente zodat hij geen hongergevoel had.Dat heb ik langzaamaan weer verminderd trouwens.
Tsja,en het gedrag....Max is nog steeds gecharmeerd van een loopse dame(Bente bijv) maar werd veel beter hanteerbaar en hij liep ook geen drukke straten meer over enzo.Maar hij weet dus nog steeds waar Abraham nou die mosterd haalde :mrgreen:
Had je een bepaalde reden om niet te reageren? Want ik kan best tegen kritiek hoor :wink:
Wat dat eten betreft vind ik best moeilijk. Dante is nu echt een beetje te mager er moet een beetje bij. Was ik dus al mee bezig (meer voeren). Maar ik twijfel nu een beetje of ik daar nog even mee doorga of nu zal minderen :denken:

Ik vond het een ontzettend moeilijke beslissing, dat castreren, loop er eigenlijk al jaren bij tijden mee in mijn achterhoofd. Je mag best weten dat ik er gisteren een beetje verdrietig gevoel van had :19: . Had het veel liever niet gedaan, maar je hebt de redenen gelezen..
Gr. Marijke
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is dan toch nog vlot na de vorige operatie,
fijn dat alle goed is gegaan, ik hoop voor je dat het verschil vlot te merken zal zijn :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Fijn dat het allemaal goed is gegaan, nu maar hopen dat het hem helpt :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Blij dat het goed verlopen is :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Moon schreef:
marian* schreef:Ik heb dat hele topic gelezen en niet gereageerd,maar hier dan wel even.
Had je een bepaalde reden om niet te reageren? Want ik kan best tegen kritiek hoor :wink:
Wat dat eten betreft vind ik best moeilijk. Dante is nu echt een beetje te mager er moet een beetje bij. Was ik dus al mee bezig (meer voeren). Maar ik twijfel nu een beetje of ik daar nog even mee doorga of nu zal minderen :denken:

Ik vond het een ontzettend moeilijke beslissing, dat castreren, loop er eigenlijk al jaren bij tijden mee in mijn achterhoofd. Je mag best weten dat ik er gisteren een beetje verdrietig gevoel van had :19: . Had het veel liever niet gedaan, maar je hebt de redenen gelezen..
Iedereen had eigenlijk al gezegd wat ik zou willen zeggen plús dat castreren hier een hele tijd een erg vies woord is geweest :wink:
Wat het voeren betreft zou ik het nu op de hoeveelheid houden die je hem voorheen gaf duszonder de extra hoeveelheid.Dat zal in het begin niet fijn zijn voor hem(omdat die hormonen natuurlijk nog niet weg zijn) maar zijn gewicht is belangrijker i.v.m. zijn s.l.e.
Wat je hem ter herstelbevordering zou kunnen geven is Arnica :wink:
Geef hem maar een dikke knuffel van me :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Fijn dat het goed is gegaan :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat hij weer goed door de narcose is gekomen :ok:
En nu maar snel opknappen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Gelukkig allemaal soepel verlopen!
Ik kan me je tweestrijd heel goed voorstellen. Maar ik denk dat je in jullie geval (Dante's bloedende piemel, het wonen in een wijk woont waar heel veel honden zijn, het feit dat je hem - natuurlijk- graag los willen laten lopen) wel het beste gedaan hebt.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

fijn dat alles zo goed is gegaan :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Heerlijk dat het goed is gegaan!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan, beterschap voor Dante :ok: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Net nog met hem uitgeweest (aan de flex-riem) en het liefst had hij gewoon los rondgerend :denken: . Wilde spelen met een andere hond; hij herstelt wel heel erg snel :ok: . Ben ik heel blij om want als hij nu als een dood vogeltje had rond gelopen was mijn rot gevoel alleen maar erger geworden. Duidelijk verschil van gevoel en verstand bij mij (gevoel; castratie :N: , verstand; alle redenen waarom het nodig was..).
Gr. Marijke
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos was na zijn castratie ook zo snel weer de oude. Wilde ook meteen rennen inderdaad :N: :mrgreen:

Fijn dat Dante zo goed gaat!
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Moos schreef:Moos was na zijn castratie ook zo snel weer de oude. Wilde ook meteen rennen inderdaad :N: :mrgreen:
Onze Max precies hetzelfde (die heeft er zowiezo een handje van om snel na een operatie weer te denken dat hij superdog is)!

Beterschap voor Dante maar jij vooral sterkte met het wennen aan het idee :wink:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

ha, fijn, dat is ook weer achter de rug, en gelukkig is Dante er goed door gekomen :ok:

Hier is mijn ex ballen jongen een heel stuk speelser geworden(1 maand geleden gecastreerd) wil idd meer vreten :eek:
liep laats nog wel een loopse teef achterna(neus werkt nog steeds) maar deed verder niet vervelend, piepte e.d. niet en ik kon hem zo weer aanlijnen en meenemen

geniet maar lekker van je ventje en je hebt een hele verstandige beslissing genomen :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Wat fijn dat het achter de rug is en dat hij zo snel hersteld :cheer:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

fijn dat het allemaal zo goed gaat! :ok:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gelukkig dat alles zo goed is gegaan....
knuffel voor Dante
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Beterschap voor Dante! :ok:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Moon
Zeer actief

Hamilton schreef:ha, fijn, dat is ook weer achter de rug, en gelukkig is Dante er goed door gekomen :ok:

Hier is mijn ex ballen jongen een heel stuk speelser geworden(1 maand geleden gecastreerd) wil idd meer vreten :eek:
liep laats nog wel een loopse teef achterna(neus werkt nog steeds) maar deed verder niet vervelend, piepte e.d. niet en ik kon hem zo weer aanlijnen en meenemen

geniet maar lekker van je ventje en je hebt een hele verstandige beslissing genomen :ok:
Ik ben zo benieuwd wat er gaat veranderen. En wanneer :19: . Dat hongergevoel zie ik wel tegenop; door de Moderin was dat toch al toegenomen. Ik ga maar flink sperciebonen inslaan :wink: . Maar ik ga hem toch eerst nog even aan laten komen voor ik ga minderen. Mijn dochter schrok van hem toen ze hem gisteren zag. Dat 'met het oog voeren' vind ik zo moeilijk. Hij is dan al meestal te mager eer ik er erg in heb (tot nu toe, het moet niet zo zijn dat het in de toekomst 'te dik voor ik er erg in heb' wordt :denken: ).
Fijn om jouw (recente) ervaringen te lezen; dat geeft de burger moed! Ik hoop dat het bij Dante ook zo gaat :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Allemaal bedankt voor de goede wensen :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Fijn dat het allemaal zo goed gegaan is !
Dikke knuffel voor Dante !
makkenstein
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door makkenstein »

hoi, wat fijn dat de beslissing genomen is, ik hoop dat dante lekker zichzelf blijft en alleen niet meer zo achter de vrouwtjes aan gaat.
is dante volgende week zondag weer fit genoeg om mee te wandelen met de bracco winterwandeling?
Moon
Zeer actief

makkenstein schreef:hoi, wat fijn dat de beslissing genomen is, ik hoop dat dante lekker zichzelf blijft en alleen niet meer zo achter de vrouwtjes aan gaat.
is dante volgende week zondag weer fit genoeg om mee te wandelen met de bracco winterwandeling?
Hoi! Leuk om jou weer hier te 'zien' :ok: Hoe is het met Hugo? Ik heb (echt waar) vaak aan je gedacht! Hopelijk gaat het met Hugo weer een beetje de goede kant op?

Dante mocht zelfs gisteren alweer naar training (in overleg met de da). Dus heerlijk getraind en hij deed het zowaar nog heel goed ook (altijd meegenomen met dat eigenwijze figuur :smile: ). Ik wil heel graag naar de winterwandeling, hoop alleen om mijn echtgenoot zover te krijgen want ik denk niet dat ik met ov er kan komen :denken:
Gr. Marijke
Afbeelding
makkenstein
Vaste gebruiker

hoi marijke,

net een antwoord geschreven en komt hugo met z'n grote poot op het toetsenbord en is het weg! ik heb ook aan jullie gedacht, heb jullie belevenissen hier gelezen maar ben zelf niet zo'n schrijver.
en ik heb nooit een gecastreerde reu gehad dus daar kon ik ook niks over zeggen. ben wel heel benieuwd hoe het uit gaat pakken met dante! als de pootjes van hugo niet goed gaan komen zit ik ook te denken of ik z'n leven niet makkelijker maak als ik 'm laat castreren. is ie dan rustiger en loopt ie niet weg, ben zo bang als ie ouder is en achter de teefjes aan gaat met die manke poot en dat ik 'm dan kwijt ben, brrr. maar ja, verder gaat het lopen ietsie beter, je ziet niet altijd meer dat hij mank loopt. de vochtbobbel op z'n elleboog is ietsie gegroeid, volgens de orthopeed niet heel erg en moeten we 't niet laten "drainen". voor de operatie waren we al gewaarschuwd dat hij mank zou kunnen blijven en de vochtbobbel ook, maar je hoopt toch dat 't bij jouw hond wel goed komt.
waar woon je ook alweer marijke? misschien kan ik je op weg ergens oppikken.

groetjes marianne
Moon
Zeer actief

makkenstein schreef:hoi marijke,

net een antwoord geschreven en komt hugo met z'n grote poot op het toetsenbord en is het weg! ik heb ook aan jullie gedacht, heb jullie belevenissen hier gelezen maar ben zelf niet zo'n schrijver.
en ik heb nooit een gecastreerde reu gehad dus daar kon ik ook niks over zeggen. ben wel heel benieuwd hoe het uit gaat pakken met dante! als de pootjes van hugo niet goed gaan komen zit ik ook te denken of ik z'n leven niet makkelijker maak als ik 'm laat castreren. is ie dan rustiger en loopt ie niet weg, ben zo bang als ie ouder is en achter de teefjes aan gaat met die manke poot en dat ik 'm dan kwijt ben, brrr. maar ja, verder gaat het lopen ietsie beter, je ziet niet altijd meer dat hij mank loopt. de vochtbobbel op z'n elleboog is ietsie gegroeid, volgens de orthopeed niet heel erg en moeten we 't niet laten "drainen". voor de operatie waren we al gewaarschuwd dat hij mank zou kunnen blijven en de vochtbobbel ook, maar je hoopt toch dat 't bij jouw hond wel goed komt.
waar woon je ook alweer marijke? misschien kan ik je op weg ergens oppikken.

groetjes marianne
En zo'n Bracco-poot(je) bestrijkt ook gelijk je halve toetsenbord :mrgreen:
Wat castreren van Hugo betreft, hij is nog heel erg jong hè, zijn gedrag kan nog erg veranderen als hij wat ouder wordt. Ben benieuwd hoe zijn jachtgedrag is, want dát kan ook voor heel wat 'renwerk' zorgen :N:
Als ik het goed begrijp mag je al wat meer met hem doen, omdat je ook naar de winterwandeling gaat? Dat is wel heel fijn :ok: Mag hij ook los lopen? Ik duim heel erg voor je dat alles nog goed gaat komen met je ventje, ik vind jullie start zo sneu!
Ik woon trouwens in Schiedam :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
makkenstein
Vaste gebruiker

nee joh, dat castreren denk ik nog lang niet aan, volgens mij mag dat pas vanaf anderhalf jaar, en dat vind ik te vroeg. nee hoor, hugo heeft nog niet zo'n interesse in teefjes, deze honden groeien zeker langzamer op! een kennis van me heeft een grand basset van ongeveer dezelfde leeftijd, en die is veel volwassener, minder speels en meer op de rangorde. maar misschien loopt hugo ook wel wat achter omdat ie 2 maanden niet heeft mogen spelen met andere honden. verder gaat 't goed met hugo, hij mag alles doen, soms hou ik m'n hart vast als ie zo rondspringt maar het gaat toch altijd goed.
het is zoooo'n lieverd, alleen een beetje te enthousiast naar bezoek. (ik merk dat best weleens wat mensen een beetje bang voor 'm zijn) terwijl ie alleen een aai over z'n bol wil, dan houdt ie op. en trekken aan de riem he, moet ik nog steeds goed aan werken...
schiedam, oeps, wel iets ver, maar misschien kan ik je oppikken op een tussenliggend station?
Moon
Zeer actief

makkenstein schreef:nee joh, dat castreren denk ik nog lang niet aan, volgens mij mag dat pas vanaf anderhalf jaar, en dat vind ik te vroeg. nee hoor, hugo heeft nog niet zo'n interesse in teefjes, deze honden groeien zeker langzamer op! een kennis van me heeft een grand basset van ongeveer dezelfde leeftijd, en die is veel volwassener, minder speels en meer op de rangorde. maar misschien loopt hugo ook wel wat achter omdat ie 2 maanden niet heeft mogen spelen met andere honden. verder gaat 't goed met hugo, hij mag alles doen, soms hou ik m'n hart vast als ie zo rondspringt maar het gaat toch altijd goed.
het is zoooo'n lieverd, alleen een beetje te enthousiast naar bezoek. (ik merk dat best weleens wat mensen een beetje bang voor 'm zijn) terwijl ie alleen een aai over z'n bol wil, dan houdt ie op. en trekken aan de riem he, moet ik nog steeds goed aan werken...
schiedam, oeps, wel iets ver, maar misschien kan ik je oppikken op een tussenliggend station?
Hugo is toch al over het jaar (of vergis ik me heel erg?) dan denk ik dat je in je handjes mag knijpen als hij nog niet zo geïnteresseerd is in de vrouwen hoor :mrgreen: . Want bij Dante begon dat al met een maand of 8 als ik me goed herinner. Tjonge en rond een jaar was hij wat dat betreft vreselijk :N: . Toen hij drie jaar was heb ik hem chemisch laten castreren omdat het weglopen en overstuur zijn echt heel erg was. Daarna kwam er een kentering in zijn gedrag en vond ik echt castreren niet meer nodig. Tot een paar maanden geleden toen begon het 'feest' weer overnieuw :roll: . Maar nu met bloed druppelen en rijden op pups erbij (+ het huilen en uren voor de deur zitten en opnieuw weglopen..). Daarom vond ik de tijd nu gekomen..
Wil Hugo bij bezoek niets in zijn bek nemen? Sinds Dante dat is gaan doen verloopt de begroeting veel rustiger; hij pakt nu iets (en anders zeg ik 'pak iets' :mrgreen: ) en dan gaat hij achtjes draaien om het bezoek. Na heel korte tijd is dan de lol eraf en gaat hij liggen.

Ws. gaat mijn echtgenoot mee; dus vervoer is dan geregeld! Bedankt voor je aanbod :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”