Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aankomen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Aankomen

Ongelezen bericht door DogDalton »

Dalton is nu echt heel erg veel afgevallen de afgelopen 2 weken en ik vermoedt dat het door de medicijnen komt.Ik ga morgen even bellen naar de Da weer want dit kan zo niet langer :jank:
Ik ben zo bang dat het toch een tumor is :jank: Alles is onderzocht en er is helemaal niks uitgekomen.Hij krijgt zulke grote hoeveelheden te eten dat het bijna extreem is,hij verbruikt weinig op het moment en die energie die hij binnekrijgt moet toch ergens blijven?
Heeft er iemand hier misschien tips om een hond aan te laten komen?Is er ook speciaal krachtvoer voor honden?
Dit is Daltons dagmenu (niet schrikken)

's ochtends :250 gram brokken met pasta
;s middags om 12 uur:250 gram brokken
's middags om half 5 250 gram brokken met pasta
's avonds rond 22.00:250 gram brokken
Tussendoor krijgt hij nog regelmatig wat boterhammen want daar is hij gek op en ook regelmatig nog een pakje versvlees van 400 gram.

Ik heb een foto erbij gedaan zodat jullie kunnen zien hoe mager hij is :jank:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Jeetje wat mager :jank: wat heb je allemaal laten onderzoeken.
Hier krijgen ze prinshamburgers als ze snel moeten aankomen . Leggy was ook afgevallen door haar schijndracht , ze staat nu 3 weken op de hamburgers en ze wordt nu eigenlijk alweer iets te dik :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
DogDalton
Zeer actief

Ja erg he :jank: Ze hebben de 1e keer bloed en urine onderzocht en eigenlijk vanalles uitgesloten.gekeken naar de eiwitten in de urine,lever en schildklier enzo.
En vorige week heeft ie weer een bloedonderzoek gehad en die ook opgstuurd.Maar er kwam niks uit.Verder is hij wel gewoon levendig en hij eet goed,te goed eigenlijk want hij is helemaal geobsedeerd door eten.
Ik zit te denken om toch,al is het maar tijdelijk,over te gaan op andere brokken.
Kun je die prinshamburgers overal halen?
Afbeelding
jip007
Erelid

DogDalton schreef:Ja erg he :jank: Ze hebben de 1e keer bloed en urine onderzocht en eigenlijk vanalles uitgesloten.gekeken naar de eiwitten in de urine,lever en schildklier enzo.
En vorige week heeft ie weer een bloedonderzoek gehad en die ook opgstuurd.Maar er kwam niks uit.Verder is hij wel gewoon levendig en hij eet goed,te goed eigenlijk want hij is helemaal geobsedeerd door eten.
Ik zit te denken om toch,al is het maar tijdelijk,over te gaan op andere brokken.
ik haal ze bij ons bij de Welkoop daar hebben ze ook de grote pakken , zou er dan ook macaroni bij geven.
Heb je al een hart echo laten maken , door hartproblemen kunnen ze ook zo afvallen , dan kan je dat tenminste ook uitsluiten.
Afbeelding
DogDalton
Zeer actief

Dat zal ik morgen ook even bespreken met de DA.Z´n hart klonk wel erg goed vrige week maar wellicht dat ze op een echo meer zien..
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

tja, wát voor brokken? Dat scheelt nogal natuurlijk.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Zo hij is echt mager, vervelend dat ze niet weten wat het is,
Sterkte ermee :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
DogDalton
Zeer actief

Casa fera sensitive krijgt hij nu.Ik ga toch even kijken morgen of ik een andere brok kan geven waar hij wat van aankomt.In combinatie met de burgers en de macaroni hoop ik dat hij daar dan van aankomt
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

DogDalton schreef:Ja erg he :jank: Ze hebben de 1e keer bloed en urine onderzocht en eigenlijk vanalles uitgesloten.gekeken naar de eiwitten in de urine,lever en schildklier enzo.
is de ontlasting gecheckt op parasieten ?
DogDalton
Zeer actief

Nee dat niet.Ik ga het allemaal even opschrijven,hartfilmpje,parasieten in ontlasting......Ik wil maar niet denken aan een tumor maar doe het toch,ben al de hele avond aan het huilen kan er niks aan doen.Ik wordt er zo verdrierig van als ik bedenk dat m´n mannetje er niet meer is en ik er niks aan kan doen............ :jank:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Tamara,

Jee, hij is wel heel erg mager.
Maar een kilo brokken op een dag is toch niet zoveel voor een dog? Het ligt er ook nog eens aan welk soort brokken, want geperste brokken bijvoorbeeld zijn een stuk zwaarder dan geexpandeerde brokken.
Heb je Dalton al eens Cavom gegeven? Dat is en vrij vette brok en staat er om bekend dat honden er van aankomen.
Of hem anders een tijdje volledig op vers vlees zetten?
jip007
Erelid

DogDalton schreef:Nee dat niet.Ik ga het allemaal even opschrijven,hartfilmpje,parasieten in ontlasting......Ik wil maar niet denken aan een tumor maar doe het toch,ben al de hele avond aan het huilen kan er niks aan doen.Ik wordt er zo verdrierig van als ik bedenk dat m´n mannetje er niet meer is en ik er niks aan kan doen............ :jank:
niet gelijk het ergste gaan denken hoor :knuffel: wie weet gaat hij het heel goed doen op ander voer.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Onze vorige hond Blacky viel ook heel erg af dit had te maken met zijn pancreas deze werkte niet of nauwlijks meer. (EPI is de aangeboren vorm geloof ik). Hierdoor kunnen de honden geen voedingstoffen meer halen uit het eten maar gebruiken ze hiervoor hun eigen lichaamsvet.

Wij kregen hier van de da poeders voor (Zymoral geloof ik). Als een hond hier last van heeft heeft hij meestal gele ontlasting en ook erg dun en slijmerig.

Ook hebben ze extreem veel honger.

Dit kunnen ze wel in het bloed zien maar is niet altijd overduidelijk. :denken:

Met de poeders en een rijkere voeding kwam onze hond wel weer aan. Maar als je de poeders ook maar 1 dag vergat te geven was het al mis :boos:
DogDalton
Zeer actief

Nanna schreef:Mag hij vers vlees hebben? Ik ga morgen toch naar Veldhoven voor Kivo (en daar worden ze zeer snel te dik van ;-) )
Als je wilt kan ik wel een extra doos voor je meebrengen en langsbrengen.
Hoi Nanna,

Hj mag helaas niet alles hebben ivm zijn overgevoeligheid voor bepaalde dingen.Op vis en gevogelte doet hij het wel goed.Wat zit er precies in Kivo?Misschien dat ik dat wel kan proberen
Afbeelding
DogDalton
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Tamara,

Maar een kilo brokken op een dag is toch niet zoveel voor een dog? Het ligt er ook nog eens aan welk soort brokken, want geperste brokken bijvoorbeeld zijn een stuk zwaarder dan geexpandeerde brokken.
Heb je Dalton al eens Cavom gegeven? Dat is en vrij vette brok en staat er om bekend dat honden er van aankomen.
Dalton mag helaas niet alles hebben door zjn huidproblemen.Ik heb al veel verschillende soorten broken geprobeerd maar dit is tot nu toe het enige waar hij geen huidproblemen van heeft gekregen.Farmfood i ook een geperste brok geloof ik en daar deed hij het helemaal niet goed op helaas.
En een kilo brok is inderdaad niet zoveel maar wat hij er nog bij krijgt wel.De pasta met een scheutje olie is best veel erbij.het zijn best grote hoeveelheden die hij binnenkrijgt op een dag.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ai, dit vind ik ook wel erg mager ja. Persoonlijk vind ik een kilo brok (ligt er natuurlijk ook aan wat voor brok) niet echt overdreven veel en de pasta, is dat niet alleen een vulmiddel of halen ze daar ook echt wat uit?

Hij drinkt niet overdreven veel? Z'n nieren of schildklier zijn getest?
Zijn tandvlees en het rode randje in zijn ogen zijn nog goed van kleur?
jip007
Erelid

Dit is wat Leggy krijgt , alleen krijgt zij de gewone met rundvlees.
Lance kreeg wel deze en kwam toen ook weer goed op gewicht na zijn maagbloedingen :wink:

Complete vleesmaaltijd voor honden met allergische klachten.
Prins TotalCare Lamb-rice is licht verteerbaar door lamsvlees, rijst en olie die veel natuurlijke vitamine E bevat, en is daarom speciaal geschikt voor honden met verteringsklachten en huid- en vachtproblemen. Huid- en vachtproblemen kunnen allerlei oorzaken hebben maar zijn vaak het gevolg van een verkeerde voeding of onbalans in de voeding. Door Prins TotalCare Lamb-rice aan uw hond te geven herstelt u de verteringsbalans en verdwijnen huid- en vachtproblemen. Door de stimulering van verteringsenzymen en de darmflora worden ook verteringsproblemen opgelost.
Afbeelding
DogDalton
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Ai, dit vind ik ook wel erg mager ja. Persoonlijk vind ik een kilo brok (ligt er natuurlijk ook aan wat voor brok) niet echt overdreven veel en de pasta, is dat niet alleen een vulmiddel of halen ze daar ook echt wat uit?

Hij drinkt niet overdreven veel? Z'n nieren of schildklier zijn getest?
Zijn tandvlees en het rode randje in zijn ogen zijn nog goed van kleur?
Alles is getest en allew was ook goed.Hij drinkt nu wel erg veel maar dat komt door de prednison,dat zal straks wel afnemen als ik klaar ben met de kuur.
Afbeelding
DogDalton
Zeer actief

jip007 schreef:Dit is wat Leggy krijgt , alleen krijgt zij de gewone met rundvlees.
Lance kreeg wel deze en kwam toen ook weer goed op gewicht na zijn maagbloedingen :wink:

Complete vleesmaaltijd voor honden met allergische klachten.
Prins TotalCare Lamb-rice is licht verteerbaar door lamsvlees, rijst en olie die veel natuurlijke vitamine E bevat, en is daarom speciaal geschikt voor honden met verteringsklachten en huid- en vachtproblemen. Huid- en vachtproblemen kunnen allerlei oorzaken hebben maar zijn vaak het gevolg van een verkeerde voeding of onbalans in de voeding. Door Prins TotalCare Lamb-rice aan uw hond te geven herstelt u de verteringsbalans en verdwijnen huid- en vachtproblemen. Door de stimulering van verteringsenzymen en de darmflora worden ook verteringsproblemen opgelost.
Ok,bedankt!ga het zeker onthouden.Ik ga deze week even op brokken en vlees jacht,even kijken wat goed bij hem past
Afbeelding
DogDalton
Zeer actief

Bedankt!Ik ga morgen meteen even bellen.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

DogDalton schreef:
Scooby schreef:Hoi Tamara,

Dalton mag helaas niet alles hebben door zjn huidproblemen.Ik heb al veel verschillende soorten broken geprobeerd maar dit is tot nu toe het enige waar hij geen huidproblemen van heeft gekregen.Farmfood i ook een geperste brok geloof ik en daar deed hij het helemaal niet goed op helaas.
En een kilo brok is inderdaad niet zoveel maar wat hij er nog bij krijgt wel.De pasta met een scheutje olie is best veel erbij.het zijn best grote hoeveelheden die hij binnenkrijgt op een dag.
Je hoort wel vaker dat honden het op Farmfood niet goed doen en op Cavom wel, dus het is misschien wel een reden om Cavom nu te proberen?
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Jeetje, wat is hij mager.. Vegas viel ook af van de prednison maar niet zo veel. Hopelijk gaat het snel weer beter!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hij ia inderdaad wel mager.... hopelijk vind je iets waar je hem mee op gewicht krjgt, hopelijk is er niets ernstigs en reageert hij gewoon zo op de prednison.
Sterkte hoor en probeer niet van het ergste uittegaan.

Jacqueline
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

KIVO heeft ook een visvariant :wink:
Ik heb Biène wat dikker gekregen op de KIVO wat zelfs op Cavom niet lukte :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Arme Dalton..hij is idd wel erg mager aan het worden...
Ik hoop dat je de oorzaak kunt vinden en dat hij met andere voeding heel snel weer opknapt.
:zweep:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hij is inderdaad veel afgevallen. Tips heb ik niet behalve dat ik dan maar ruimer zou gaan voeren als hij graag eet, Buffy werd dik van Cavom en ook Rodi zet meer aan bij haar dan bijvoorbeeld Carnibest.

Van die Prednison kan zijn stofwisseling wel wat veranderen, het is toch ook een soort pepmiddel, misschien moet hij gewoon meer van zijn normale voer hebben dan gewoonlijk. Hopelijk gaat het snel beter met hem en kan hij van die prednison af.

Anne
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik heb dit met mijn hondje ook gehad. Ze was zo ontzettend mager en ging ook meteen de ergste dingen denken. Ben toen een paar keer voor verschillende tests bij de dierenarts geweest en die kon ook niets vreemds zien.
Ik kreeg van hun dure brokken mee waar veel voeding is zou zitten dus daar zou ze dikker van worden, dit was helaas niet het geval.
Toen heb ik verschillende sites afgezocht en kwam op "satin balls" voor magere honden.
En dit werkt echt perfect, je ziet eigenlijk de dag erna al verschil! Zodra ze er weer goed uitzag ben ik er mee gestopt en nu geen ik het tussendoor af en toe nog wel.

Magere honden: Satin Balls het Nederlandse recept

Het kan voorkomen dat jouw hond te mager is, en hij niet snel wilt aankomen. Hieronder staat een recept die je kunt gebruiken bij honden die te mager zijn. Natuurlijk is het niet 100% zeker dat dit bij uw hond aanslaat. Maar het is zeker de moeite waard, en het is in de meeste gevallen beter dan een brok voor actieve honden.

Ingrediënten en benodigdheden - 1 kilo compleet rauw versvlees of 1 kilo rauw rundergehakt
- 1 vel gelatine
-100 gram havermout (Nutrix rijstebloem (Nutricia) een ander merk is natuurlijk ook goed)
- 1 rauw ei (zonder schil)
- 2 eetlepels stroop (appelstroop)

Bereidingswijze
Eerst los je de gelatine op in warm water. Daarna voegt u de havermout, het ei en de stroop toe en klopt u het mengsel met een vork door elkaar.

Vervolgens mixt u dit samen met het vlees en rolt u er kleine balletjes van. Afhankelijk van de grote van je hond maar als gemiddelde kunt u ping-pong formaat aanhouden.

U kunt het in porties verdelen, en invriezen. (zorg alleen dat je het niet al te lang bewaard)

Satin Balls kan als volledige maaltijd worden gegeven of als extraatje toegevoegd worden bij de normale maaltijd.

Wanneer Satin Balls als hoofdmaaltijd wordt gevoerd dan komt de hond snel aan in gewicht.

LET OP
*Het havermout moet voorbewerkt zijn, zoals bijvoorbeeld Nutricia, Bambix of Brinta. Het vlees en het ei dienen altijd rauw te zijn! Indien het vlees niet rauw is, gaan de goede bacteriën verloren.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Casa Fera om te vragen hoeveel caloriën er in Dalton's voer zitten. Ook zag ik dat er maar 10% vet in zit.
In Cavom zit b.v. 16.5% vet en 4200 caloriën per kilo.
Ik vind dat trouwens erg duur voer. Ik geef Cavom en daar doen ze het perfect op. Op farmfood hadden ze slappe poep en met Cavom niet.
Een van mijn pups leek allergisch voor Royal Canin, maar die heeft nu met Cavom ook nergens meer last van.

Verder was Joep ook altijd te dun. Ik heb hem vroeger schapevetkorrels, ongeklopte slagroom, pannekoeken van de Aldi, sledehondenbrokken (geen succes, hij begon excessief te drinken), boterhammen met pindakaas, stukjes kaas en weet ik wat allemaal gegeven. Probleem bij hem was dat hij het lekkers at en vervolgens zijn brokken liet staan.
Hij eet nu Cavom en het is nog steeds geen vetzak, maar hij ziet er nu goed uit.

Verder kun je nog eens zijn hardslag tellen als hij rustig ligt. Er zit een slagader in de lies en die kun je voelen kloppen. Bij een snelle schildklier is ook de hartslag versneld. Ik weet alleen even niet zo wat een normale hartslag is voor een dog.

Weet je ook de naam van de prednison? Dan kan ik googelen voor een bijsluiter om te zien of er bijwerkingen zijn, en welke organen er onder kunnen lijden (en zijn afvallen kunnnen verklaren).

Ik leef met je mee Tamara. Geef hem maar een grote knuffel van mij.
DogDalton
Zeer actief

Prednoral krijgt hij en Clovubactin(ik schrijf het denk ik niet helemaal goed)
Ik denk dat ik inderdaad toch overmoet naar een wat vettere brok.Er is dan natuurlijk wel de kans dat hij z'n huidprobleem weer terug krijgt maar dat risico moet ik dan maar nemen want aankomen is even belangrijker nu.
Kun je Cavom overal krijgen trouwens?Z'n brokken zijn bijna op en moet morgen dan op pad voor andere.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Tamara,

Cavom kun je meestal bij een Welkoop of een Boerenbond wel krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”