Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onbeperkt water drinken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Onbeperkt water drinken

Ongelezen bericht door Tamara. »

Laat jij je hond onbeperkt water drinken? Bowie kan soms "doorslaan" in het drinken van (ijskoud) water, binnen en/of buiten.

Ze mag van mij water drinken wanneer ze wilt, maar als we tijdens een wandeling een plas water tegenkomen neemt ze vaak een slok water eruit. Dat laat ik gewoon gaan. Maar heel soms kan ze ook een minuut of nog langer zich volgieten, dat kap ik dus af. Zo ook thuis waarin ze soms liters water naar binnen wil werken.

Dit gebeurd soms en al haar hele leven lang, niet dagelijks ofzo, anders ging ik er wel wat achter zoeken.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Heeeeeeeeeeel soms slaat Saar een beetje door in lebberen nadat ze gekluifd hebben. Dan hebben ze dorst, dat weet ik. En dat ze dan gaan drinken weet ik ook.
Alleen bij Saar heb ik dan soms het idee dat ze maar door en door en door blijft lebberen gewoon omdat ze daar nou eenmaal toch staat, zoiets :19:
Ik roep dan 1 keer zachtjes en vriendelijk haar naam. 9 van de 10 keer reageert ze daarop door op te kijken, weg te lopen bij de waterbak, en iets anders te gaan doen. Die andere ene keer drinkt ze door, en dan zal ze echt wel nog dorst hebben en laat ik het gaan.
Maar dat zal eens in de maand voorkomen dit wat ik nu omschrijf :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik kap Vegas alleen af als hij tijdens een wandeling zich helemaal vol wil drinken uit een plas water, of een bakje in een horecagelegenheid. Als hij ergens anders dan thuis, uit zijn bak, water gaat drinken dan neigt hij wel naar obsessief veel drinken en dat is helemaal niet nodig dus na een paar slokken zeg ik dat het genoeg is. Thuis mag hij zoveel drinken als hij wil maar daar neemt hij gewoon normale hoeveelheden :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno heeft het soms ook, en dan bij voorkeur bij heel vies water :roll: of vers getapt kraanwater. :19:

In de regel laat ik het gewoon gaan, maar als ze echt maar door blijft gaan dan roep ik haar eventjes (niet boos overigens) en dan is ze ook meteen weer vergeten waar ze me bezig was lijkt het wel.

(die avond dat ze een broodje shoarma had gestolen tel ik even niet mee trouwens :mrgreen: )
:pop:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ze kunnen hier ook altijd water drinken maar als het soms naar mijn gevoel echt teveel wordt dan kap ik het even af en moeten ze even wachten eer ze de bak weer krijgen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik leid haar in die situaties af door haar naam even te noemen zodat ze opkijkt en vaak "vergeet" verder te drinken. Boos worden doe ik zéker niet :wink:
Marion.

Re: Onbeperkt water drinken

Ongelezen bericht door Marion. »

Tamara en Bowie schreef:Laat jij je hond onbeperkt water drinken? Bowie kan soms "doorslaan" in het drinken van (ijskoud) water, binnen en/of buiten
Ja, eigenlijk wel. Net nog :mrgreen:
Saar drinkt sowieso met mate. Uit plassen ofzo neemt ze alleen een lebber als ze echt dorst heeft. Mieppie die drinkt thuis niet heel vaak, maar als ze drinkt drinkt ze lang. En dan niet uit de drinkbak maar bij voorkeur uit de wc-pot.

Net bijvoorbeeld toen ik thuiskwam, na de grootste blijdschap moest ze even naar het toilet boven. Even drinken. Maar dat lebbert dan rustig een minuut weg.
Ik laat het gaan :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tamara en Bowie schreef:Ik leid haar in die situaties af door haar naam even te noemen zodat ze opkijkt en vaak "vergeet" verder te drinken. Boos worden doe ik zéker niet :wink:
Hier werkt het dus net zo. Even vriendelijk 'Saartje" en dan "vergeet" ze inderdaad dat ze aan het drinken was. (en concludeer ik dus dat ze geen dorst meer zal hebben :wink: ).
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Kira drinkt buiten veel, met name als we aan het wandelen zijn en we komen plassen tegen. Als er dan veel prikkels zijn, dan gaat ze zich afreageren door alle plassen leeg te drinken,op een licht hysterische manier. Dat kap ik af, thuis drinkt ze normaal.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Dag en nacht staat hier water, als ik opvangers heb zie je ze de eerste week voortdurend drinken alsof ze bang zijn dat er niet meer is maar na verloop van tijd zakt het af.
Dieleke drinkt veel door haar nieren en Door drinkt ook heel veel, ik wil niet dat ze dorst hebben dus ik houd de waterbakken heel goed in de gaten :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Er staat altijd water, maar als ze blijven drinken (Nika kan nog weleens obsessief drinken) dan roep ik "genoeg" en dan stoppen ze. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram wil tussendoor het trainen nog wel eens doorlebberen. Dan roep ik hem even om af te leiden, want het lijkt me niet echt fijn springen met een volle klotsbuik. Verder laat ik het wel gaan, maar dan drinkt hij eigenlijk altijd vrij beschaafd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra mag onbeperkt drinken en ze maakt er geen misbruik van :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Toby drinkt nooit veel, altijd maar een paar slokjes, soms vraag ik me zelfs af of hij op bepaalde dagen wel water gedronken heeft. :mrgreen:

Yentie drinkt 1 keer per dag heel veel en soms daarnaast af en toe een slokje. In het begin was ik bang dat ze dan snachts eruit moest, want dat doet ze vaak 's avonds. Maar nee hoor, niks aan de hand.

Dus ze hebben hier 24 uur per dag beschikking over water.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana drinkt veel, ze gaat der gang maar. Ze plast niet veel, dus heb ik er geen last van.
Nanni drinkt bescheiden :wink:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

De honden hebben hier altijd water.

Shibby drinkt eigenlijk alleen boven op mijn kamer uit de waterbak.
Als ik de waterbak niet bij zou vullen, zou hij er een dag of 4 mee doen. :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla heeft altijd vers water staan, is ook geen punt. Als we haar een kluif geven, dan drinkt ze ineens haar waterbak leeg en moet ze ook eerder/vaker uit.....maar ze geeft dat heel goed zelf aan.....
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Dazzle heeft de neiging tot tanken, waarbij na een boer ook gerust wat water meekomt. Hij krijgt dus water op gezette tijden. Behalve als ie iets droogs gegeten heeft, het warm is of een andere belangrijke reden.
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Hier staat er de hele dag door een water bak voor ze. Als we buiten gaan wandelen drinken ze uit de sloot en plassen. Ik ga er niet echt naast staan om ze af te kappen. Als het nou stuctueel wordt dat ze zoveel drinken dan zou er misschien iets mis kunnen zijn. Maar ik ons geval doet geen van allen het structueel dus geen reden om ze af te kappen.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ze mogen altijd drinken wat ze willen behalve na de training en dan met name het pakwerk. Dan is het een paar slokjes maar dan kap ik het af.
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Er staat altijd water, maar moet er gewoon op letten dat ik het bijtijds ververs! want ze drinken zo goed als niets hier. :mrgreen: .
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”