Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iemand dit ooit gezien (open, kapotte snuit)
Moderator: moderatorteam
- Angél
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
- Contacteer:
Ze zag een klein verschil in beenlengte het is natuurlijk ook alweer 3 weken geleden dat ze van de bank viel. Ik ben toen onmiddelijk naar onze dierenarts gegaan en heb meteen gezecht dat ze vol op haar rechterheup viel ik heb het zien gebeuren. Daar zeiden ze niks aan de hand gewoon een zwellinkje.
Nu 3 weken later loopt ze er heel af en toe op nu ja hinkt ze erop. De meeste tijd heeft ze de rechterachterpoot opgetrokken en loopt ze op 3 pootjes.
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij nu een beetje duizeld ik weet het niet meer, ons spaargeld is op aan zieke beestjes vanaf Augustus hebben we de pech elke maand een of meer zieke dieren te hebben (maagvirus, anaalklierontsteking enz) Ik zit er zelf een beetje doorheen welke arts moet je nu geloven?
Nu 3 weken later loopt ze er heel af en toe op nu ja hinkt ze erop. De meeste tijd heeft ze de rechterachterpoot opgetrokken en loopt ze op 3 pootjes.
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij nu een beetje duizeld ik weet het niet meer, ons spaargeld is op aan zieke beestjes vanaf Augustus hebben we de pech elke maand een of meer zieke dieren te hebben (maagvirus, anaalklierontsteking enz) Ik zit er zelf een beetje doorheen welke arts moet je nu geloven?
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De poot moet zeker gezet worden als hij niet terug in de kom gegaan is. Nu zijn de ligamenten opgerekt en zal hij zeer moeilijk in de kom blijven zitten. Als ze hem niet gebruikt betekent dat waarschijnlijk dat er iets niet goed is nu. De poot kan dan dunner en dunner worden en op het laatst gewoon geen functie meer hebben. Ze hadden toch foto's gemaakt zeg je? Heb jij die of kan je daaraan komen?Angél schreef:Ze zag een klein verschil in beenlengte het is natuurlijk ook alweer 3 weken geleden dat ze van de bank viel. Ik ben toen onmiddelijk naar onze dierenarts gegaan en heb meteen gezecht dat ze vol op haar rechterheup viel ik heb het zien gebeuren. Daar zeiden ze niks aan de hand gewoon een zwellinkje.
Daaraan kan ik nl zo zien of de poot in of uit de kom is en er zijn hier zelfs DA'en die dat zeker kunnen bevestigen.
-
laeken
- Zeer actief
-
Ciske
Klopt. Ik lees dat het een heupluxatie zou betreffen, dat had dus direct behandeld moeten worden. Mijn hond die heeft ook een heupluxatie gehad. Pas bij de second opinion ben ik daar achter gekomen. De poot is teruggezet en heeft 3 weken opgebonden gezeten. Ik weet ook zo snel even niet wat je moet doen, behalve dan, naar een dierenarts gaan met verstand van zaken.MARC_S schreef:Sorry, ik zie dat er waarschijnlijk geen foto's zijn gemaakt. Dat zou ik wel even doen want hoe langer de poot uit de kom blijft hoe meer kans dat dat niet meer goed komt
Info over (oudere) heupluxaties: http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=39
-
Ciske
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Er is wel een foto gemaakt maar van de knie omdat ze dat in eerste instantie dachten moet ook zeggen dat de DA die we de eerste keer hadden een nieuwe was er net werkte en niet degene was die we altijd hebben.
Heb in mijn twijfels weer even met onze eigen dierenarts degene die tot nu toe al onze beesten behandelde gebeld. En nu zeggen ze pijnstilling voor het weekend en dan maandag foto's van de heup. Pfffffft bij de DA onderging ze alles braaf het draaien met de pootjes enz enz. Nu heb ik toen ze net lekker op de bank lag even op het heupbot gedrukt niet hard hoor en ze gromde dat moet aangeven dat het daar dus pijn doet denk ik dan.
Heb in mijn twijfels weer even met onze eigen dierenarts degene die tot nu toe al onze beesten behandelde gebeld. En nu zeggen ze pijnstilling voor het weekend en dan maandag foto's van de heup. Pfffffft bij de DA onderging ze alles braaf het draaien met de pootjes enz enz. Nu heb ik toen ze net lekker op de bank lag even op het heupbot gedrukt niet hard hoor en ze gromde dat moet aangeven dat het daar dus pijn doet denk ik dan.
-
*Jessy
- Vaste gebruiker
Foto's van de heup lijkt me inderdaad wel zo verstandig
Hopelijk krijg je daarmee wat duidelijkheid.
Verder is het inderdaad oppassen met Rimadyl. Dat spul kan heel goed werken, maar er zijn ook hele waslijsten van mogelijke bijwerkingen die in sommige gevallen zeer ernstig zijn (en de lijst wordt ook steeds langer). Ikzelf heb dit helaas proefondervindelijk vast moeten stellen, toen mijn hond een bijwerking kreeg. Hij kreeg Rimadyl voor een mogelijke ontsteking in zijn nek, en na twee dagen kreeg hij vreselijke diarree en begon hij bloed over te geven. Ik had van de dierenarts geen bijsluiter bij de pillen gekregen, dus ik ben op het internet gaan zoeken (ik vermoedde door de plotselingen opkomst van de symptomen al dat het een bijwerking was). Na te hebben gelezen wat ik daar vond, ben ik onmiddelijk gestopt met de Rimadyl en heb ik raad gevraagd bij een andere dierenarts. Ik was laaiend, op de dierenarts dat ze het hadden gegeven zonder te waarschuwen voor mogelijke bijwerkingen, en op mezelf omdat ik bijna mijn hond om zeep had geholpen door mijn eigen gebrek aan kennis. Uiteindelijk heeft mijn hond er niets aan over gehouden, maar het kostte wel een maand speciaal dieet om zijn systeem weer rustig te krijgen. Verder wordt er hier tegenwoordig niets meer in wat voor dier dan ook gestopt zonder dat ik het zelf uitgebreid research.
Voor wie wil bijlezen (sorry, helaas in het engels):
http://www.srdogs.com/Pages/rimadylfr.html
Heel veel sterkte met je bollie en ik hoop dat ze binnenkort haar pootje weer normaal kan gebruiken en dat haar neusje snel geneest!
Verder is het inderdaad oppassen met Rimadyl. Dat spul kan heel goed werken, maar er zijn ook hele waslijsten van mogelijke bijwerkingen die in sommige gevallen zeer ernstig zijn (en de lijst wordt ook steeds langer). Ikzelf heb dit helaas proefondervindelijk vast moeten stellen, toen mijn hond een bijwerking kreeg. Hij kreeg Rimadyl voor een mogelijke ontsteking in zijn nek, en na twee dagen kreeg hij vreselijke diarree en begon hij bloed over te geven. Ik had van de dierenarts geen bijsluiter bij de pillen gekregen, dus ik ben op het internet gaan zoeken (ik vermoedde door de plotselingen opkomst van de symptomen al dat het een bijwerking was). Na te hebben gelezen wat ik daar vond, ben ik onmiddelijk gestopt met de Rimadyl en heb ik raad gevraagd bij een andere dierenarts. Ik was laaiend, op de dierenarts dat ze het hadden gegeven zonder te waarschuwen voor mogelijke bijwerkingen, en op mezelf omdat ik bijna mijn hond om zeep had geholpen door mijn eigen gebrek aan kennis. Uiteindelijk heeft mijn hond er niets aan over gehouden, maar het kostte wel een maand speciaal dieet om zijn systeem weer rustig te krijgen. Verder wordt er hier tegenwoordig niets meer in wat voor dier dan ook gestopt zonder dat ik het zelf uitgebreid research.
Voor wie wil bijlezen (sorry, helaas in het engels):
http://www.srdogs.com/Pages/rimadylfr.html
Heel veel sterkte met je bollie en ik hoop dat ze binnenkort haar pootje weer normaal kan gebruiken en dat haar neusje snel geneest!
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry

- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
We hebben besloten inderdaad de foto's te laten maken ze heeft nu metacam en dinsdagochtend moeten we haar om 8.45 brengen en worden er foto's van de heup en poot genomen.
Ik wil nu gewoon weten wat er aan de hand is en geen we proberen het nog even ben het zat en Jackie zelf word er ook niet blijer van.
Ik wil nu gewoon weten wat er aan de hand is en geen we proberen het nog even ben het zat en Jackie zelf word er ook niet blijer van.
-
laeken
- Zeer actief
Zou ik dus ook doen. Stel dat in het ergste geval de heup uit de kom is, dan is het wel zaak dat daar echt heel snel iets aan gedaan wordt. Voor je het weet heeft ze een dun opgetrokken pootje dat gewoon niks meer doet. Niet om je bang te maken natuurlijk maar hoe langer een pootje uit de kom is hoe meer kans dat het steeds weer uit de kom gaat.Angél schreef:We hebben besloten inderdaad de foto's te laten maken ze heeft nu metacam en dinsdagochtend moeten we haar om 8.45 brengen en worden er foto's van de heup en poot genomen.
Dit duurt al veel te lang voor een kneuzing of een blauwe plek toch?
Succes en ik ben natuurlijk heel benieuwd wat eruit komt. Gaat het snuitje al beter?
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Vonden wij ook en ook beter voor mij ik blijf ook piekeren en de enige manier om zekerheid te hebben zijn foto's. En inderdaad ben ik bang als we niks doen en het is wel iets we te laat zijn en daar kan ik nooit mee leven.
Haar snoetje gaat beter. Het bloed nog regelmatig maar dat komt omdat ze eraan likt. Ze laat het gelukkig heel goed toe als ik het met betadine ontsmet doe ik na het uitgaan omdat ze overal inzit.
Haar snoetje gaat beter. Het bloed nog regelmatig maar dat komt omdat ze eraan likt. Ze laat het gelukkig heel goed toe als ik het met betadine ontsmet doe ik na het uitgaan omdat ze overal inzit.
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Zo Jackie is weer lekker thuis en eigenlijk ben ik nu best wel boos op de eerste en de andere dierenarts. We hebben haar vanmorgen om kwart voor negen gebracht en om half vier opgehaald.
dit keer een fijne dierenarts die de foto's heeft meegegeven en rustig uitleg heeft gegeven. Haar kruisband in de knie is gedeeltelijk gescheurd dus niet helemaal door en door. Haar heupen waren perfect dus waar dat mens het vandaan haalde geen idee
Omdat het niet helemaal door en door is en een klein hondje hoeft ze niet geopereerd te worden maar moet het met veel rust beter worden. Dus aan de riem uit en niet spelen. Dan word ze weer onze lieve schat. Pfffft wat een opluchting nu weten we tenminste wat er is. Ze heeft ook speciaal voer gekregen wat de gewrichten versterkt
Haar snoetje hebben ze ook nog eens goed bekeken het is een diepe huidontsteking de oorzaak weten ze niet, dit komt vooral vaak bij herders voor (tja de Jack Russel hé grote hond in kleine verpakking
)
Al met al ben ik heel opgelucht dat het gewoon goed gaat komen met geduld en die heb ik hoor zo veel als nodig is.
dit keer een fijne dierenarts die de foto's heeft meegegeven en rustig uitleg heeft gegeven. Haar kruisband in de knie is gedeeltelijk gescheurd dus niet helemaal door en door. Haar heupen waren perfect dus waar dat mens het vandaan haalde geen idee
Omdat het niet helemaal door en door is en een klein hondje hoeft ze niet geopereerd te worden maar moet het met veel rust beter worden. Dus aan de riem uit en niet spelen. Dan word ze weer onze lieve schat. Pfffft wat een opluchting nu weten we tenminste wat er is. Ze heeft ook speciaal voer gekregen wat de gewrichten versterkt
Haar snoetje hebben ze ook nog eens goed bekeken het is een diepe huidontsteking de oorzaak weten ze niet, dit komt vooral vaak bij herders voor (tja de Jack Russel hé grote hond in kleine verpakking
Al met al ben ik heel opgelucht dat het gewoon goed gaat komen met geduld en die heb ik hoor zo veel als nodig is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb het (gelukkig) nog nooit gezien/gehoord bij herders eigenlijk.... goed van je dat je foto's hebt laten maken, zo zie je maar... er was toch zeker ietsAngél schreef:het is een diepe huidontsteking de oorzaak weten ze niet, dit komt vooral vaak bij herders voor (tja de Jack Russel hé grote hond in kleine verpakking)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Een herder op de club heeft dat soort wonden op de neus bij tijd en wijlen, ook een bepaalde reactie op iets..malinois schreef:ik heb het (gelukkig) nog nooit gezien/gehoord bij herders eigenlijk.... goed van je dat je foto's hebt laten maken, zo zie je maar... er was toch zeker ietsAngél schreef:het is een diepe huidontsteking de oorzaak weten ze niet, dit komt vooral vaak bij herders voor (tja de Jack Russel hé grote hond in kleine verpakking)
Blij dat je nu weet wat het manken is en dat er niet geopereerd hoeft te worden! Sterkte met het rustig houden, heb je niet van de da te horen gekregen of ze rechtlijnig en in draf naast de fiets kan of dat ze mocht zwemmen? ook om de spieren te versterken? Toen ze dachten dat mijn hond zo.n verrekking/scheuring had werd naast de fiets in draf een twintig minuutjes en zwemmen, zonder in en uit het water rennen overigeens, dus echt zwemmen geadviseert puur om de bespiering ook goed te houden en spieren te kweken..
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer: